القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها البارت الاول والثاني بقلم جاسمين محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


اول حاجه كدا بسم الله الرحمن الرحيم 
هنعرف الشخصيات الاول 

ياسمين: اكبر واحدها في اخواتها ومن عيله متوسط ووالدها متوفي وفي اخر سنه في كليه علوم عندها 22سنه منتقبه ومتوسطه الطول والجسم وعيونها سوده

منه: اخت ياسمين التانيه في سنه اولا كليه تجاره عندها 19سنه ومتوسط الطول وعيونه عسلي وبشرتها بيضه وغير محجبه 

لبني: اخت ياسمين الصغير عندها 15سنه في تلاته اعدادي وعيونها بني وجميله بتشبه ياسمين في تصرفاتها ومحجبه 

عمر:  عندو 25سنه بيكون دكتور في الجامعه جسم رياضي وعيونه خضر ووالدها احمد المصري صاحب اكبر شركات للتصدير في الشرق الاوسط 

ملك: اخت عمر في سنه تالته كليه علوم عندها 21سنه وعيونها خضر وشعرها اصفر وبشرتها بيضه وتشبها عرضات الازياء 

محمد: اخوه عمر في اوله ثانوي عندو 16سنه بيشبها عمر في تصرفاته بس مش اووي 

مصطفي: صديق عمر عندو 25سنه جسمو رياضي وعيونه عسلي وبيشتغل مدير اعمال احمد المصري في الشركات 

احمد: ابن عم عمر عندو 23سنه عندو جسم رياضي وعيونه عسلي وصايع اووي وواخد كليه تجاره 

سار:: بتكون اخت احمد ومخلصه كليه تجاره وعندها 23سنه بتكون توامه وبتشتغل سكرتير في شركه احمد المصري 

#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها 
#جاسمين_محمد

#البارت_الاول 

ياسمين قامت اتوضت وصلت الصبح وقعدت قرات قران شوي وقامت لبست درس ابيض ومخطط ازرق ولبست نقابها الازرق وطلعت 

ياسمين: صباح الخير ياست الكل 
=صباح النور ياروحي رايحه فين كدا علي الصبح انتي النهارده اجازه من الشغل 
ياسمين: بصراحه حبيت اغير جوه شوي فهروح مع منه الجامعه بتاعتها 
=ومنه وافقت انك تروحي معاها كيف 
منه: اموله انا جعانه 
امل: يابت اتلمي اسمي ماما 
منه: لا والله اشمعنا ياسمين لم بدلعك مش بتتكلمي معاها ولا انا كخ يعني 
امل: ياريت تكوني ربع ياسمين 
منه: ماما انتي عارفه اني مش بحب الكلام ده ومش بحب ابقا زي حد وعجباني شخصيتي كدا 
ياسمين: ماما كانت بتهزر معاكي اهدي متتعصبيش المهم ياماما انا جعانه وعايزه افطر قبل مامشي 
امل: حاضر ياقلبي ربع ساعه والفطار يكون جاهز تعالي معايه يامنه نجهز الفطار 
منه: اشمعنا انا متخديها هي معاكي 
امل: بس اهدي خلاص اروح اجهزو لوحدي الراعي هنا عقبال مجهزو واجي 
      **********************
ياسمين: منه حبيبتي غلط تتعصبي علي ماما كدا 
منه: ياسمين لو سمحتي انا مش محتاجه حد يعلمني الصح من الغلط انا عارفه كويس انا بعمل اي 
ياسمين: طيب اهدي طيب يابت انتي هتتخانقي مع اختك الكبير ولا اي 😒😒
منه: لا والله انتي عارفه اني مش بخاف من نظرتك دي فريحي نفسك 
ياسمين: بجد طيب كدا 🙁🙁
منه: ههههههه ولا دي مش بخاف خالص وانتي عارفه 
ياسمين: والله عيله وا**طي المفروض تحترميني شوي 
منه:  لا وانتي عارفه المهم شغل انك بتقعدي تنصحي البنات بالصح والغلط ياريت ميشتغلش في الجامعه ولا مع زمايلي عشان منزعلش مع بعض انتي سامعه 
ياسمين: لاحظي انك بتكلمي اختك الكبير وان شاءلله حاضر 
لبني: صباح الخير يابسبوستي اي القمر ده (وجرت حضنتها) 
ياسمين: قلب بسبوستك والله 😂صباح الورد اوردتي الجميله 
لبني: انتي رايحه فين كدا انهارده اجازتك وانتي هتقعدي معايه 🥺🥺🥺
ياسمين: زي بعضو النهارده هروح مع منه الجامعه وكمان انتي عندك مذاكر كتير فلازم تذاكري 
لبني: انا سهرت اليل كله عشان اخلص مذاكرتي عشان اقعد معاكي اليوم كله ونخرج سوء 🥺🥺
ياسمين: ياروحي انا طيب بصي هروح معاها وبوعدك هاجي بدري عشان اقعد معاكي ونخرج سوء اي رايك 
لبني: وعد 
ياسمين: وعد ياوردتي 
امل: وعد اي اللي بتتكلمو عليه 
ياسمين: اني هروح مع منه واجي اقعد وخرج شوي مع وردتي 
امل: ربنا يخليكي لينا ياروحي وربنا يسعدك ويريح بالك ويرزقك با ابن الحلال اللي يسعدك ويفرحك 
ياسمين: يارب بس اخر دعوه دي لسه بدري عليها انا مش هتجوز غير لم اطمن عليهم هم الاتنين مع اللي هيسعدهم واحتمال افضل قاعدها معاكي 🙃😂😂😂
منه: مخلصتوش ولا اي الجوه ده يلا عشان ناكل ونمشي 
ياسمين: بسس يلا نفطر عشان نمشي 
       ******************
احمد: هو عمر لسه نايم ولا اي يانتصار 
انتصار: ايو ياستاذ احمد لسه نايم 
احمد: طيب اطلعي صحيه عشان هيروح الجامعه ويجيلي المكتب عندنا شغل النهارده 
انتصار: حاضر هطلع اصحيه 
بوسي: صباح الخير ياحبيبي 
احمد: صباح الخير ياقلبي 
بوسي: شغل اي النهارده مش المفروض عندك اجازه انهارده 
احمد: اه بس في اجتماع مهم لازم نعملو النهارده 
بوسي: اه ربنا يوفقك ياحبيبي 
ملك: صباح الخير لاحل عصافير الحب 
احمد: صباح الورد ياقلب بابا 
ملك: هو انا قطعت كلام الحبيبه ولا اي ممكن اروح ورجع شوي كدا 
احمد: بت اتل"مي بقا امك بقا خدودها حمر زي التفاح 😂😂😂😂
ملك: الهووووي بوسي انتي لسه بتتكثفي لحد دلوقتي 😂😂😂
بوسي: بت انتي اتل"مي ويلا اقعدي عشان تفطري وتمشي علي الجامعه 
بوسي حاضر هقعد بوسي اقمر انتي 😉😉
          **************
انتصار طلعت وقعدت تخبط علي عمر لحد ما صحي ورد عليها 
انتصار:  عمر يابني 
عمر: ايو ياداد ادخلي 
انتصار: استاذ احمد عايزك تحت 
عمر: تمام قوليلو هلبس وانزلو 
انتصار: تمام يابني بعد اذنك 
عمر: اتفضلي ياداد 
(عمر قام اخد دش ولبس البدله الزرقه وبيبص في الفون بتاعه لاقي ساره رانه علي كذا مره مرداش يرد عليها وراح نازل تحت) 
عمر: صباح الخير 
الكل: صباح النور 
عمر: بابا كنت قايل ل داد انك عايزني 
احمد: اه انت عندك كام محاضر النهارده 
عمر: عندي اتنين 
احمد: هتخلص علي ايمتا كدا طيب 
عمر: ممكن علي الساعه اتنين ليه في حاجه 
احمد: اه عندنا اجتماع الساعه 3ونص وعايزك عشان هتظبطلي حاجه في المشروع 
عمر: تمام بس فين السكرتير الخاص بتاعتك اللي بتقعد تحكيلنا عليها 
احمد: خدت اجازها النهارده 
عمر: تمام انا رايح الجامعه 
بوسي: مش هتفطر ياحبيبي 
عمر: هبقا افطر هناك سلام 
بوسي: تمام ياحبيبي سلام 


#البارت_التاني 

ياسمين: منه بقولك ادخلي انتي الجامعه وانا نص ساعه كدا واجيلك 
منه: ليه رايحه فين ياسمين 
ياسمين: هخلص حاجه هنا وجيلك 
منه: تمام براحتك سلام 
ياسمين: سلام 
     ****************
ياسمين: اخ مش تاخدي بالك يااختاااا 
=انا اسفه معلش 
ياسمين: عادي ولا يهمك ياقمر انتي 
=تسلمي ياجميله انا ملك وانتي 
ياسمين: وانا ياسمين 
ملك: هو انتي جديده هنا في الجامعه 
ياسمين: لا دانا اخر سنه ليا هنا 
ملك: كيف ده لم أنا عمري مشوفتك هنا خالص 
ياسمين: اصلا انا مش باجي غير علي الامتحانات عشان بشتغل 
ملك: اه ربنا معاكي ياملاك 
ياسمين: حبيبتي تسلمي وانتي اللي ملاك بس فاضل الطرحه وتبقا النجمه بتاعت الكون 
ملك: الطرحه بتخنق وانتي شايفه الجو حر كيف فهتخنق وهزهق منها
ياسمين: بصي نار جهنم الاصعب ولا الحر ده 
ملك: اكيد نار جهنم صعبه اوووي 
ياسمين: طيب يعني انتي مش قادرها تتحملي الحر ده وهتقدري تتحملي النار الصعبه 
ملك: طيب مهو في بنات كتير مش لبسه عادي برضو 
ياسمين: طيب ما في بنات بتلبس قصير وجسمها بيبقا باين ليه مش بنعمل زيهم 
ملك: عشان حرام جسمي يبان ومش عشان هم بيلبسو كدا البس انا زيهم 
ياسمين: اشمعنا كدا حرام ومينفعش عشان هم بيلبسو كدا انا اعمل زيهم هي دي الفكرا انتي مش صغير انتي بنوته وكبير وعارفه الصح من الغلط يعني عارفه انه حرام شعرك يبان فلازم نخبي الشعر الجميل ده من الانظار عشان كل شعر حد بيشوفه بتاخدي عليه ذنب فشوفي بتاخدي ذنوب قد كيف 
ملك: يالهوووي انا باخد علي كل شعر ذنب طيب مهو انا لو لبسته برضو هيكون عندي ذنوب كتير 
ياسمين: ربنا غفور رحيم لمن تاب وحاولي متفكريش في الذنوب اللي حصلت فكري في الحاضر وحاولي تصلحي من نفسك 
ملك: هو انا ممكن اخد رقمك 
ياسمين: اكيد ياروحي اتفضلي..... 
ملك: تسلميلي ياقمر علي الكلام ده بجد انتي انسانه جميله جدا وانا بوعدك ابدا من النهارده اغير كل حاجه بعملها بتغضب ربنا مني 
ياسمين: شطورها املوكه اقمر يلا بقا يابت خدتي وقتي يخربيتك المفروض اني اخلص في نص ساعه وروح للبت منه 
ملك: هههههههه اجري طيب روحي شوفي هتعملي اي عشان تخلصي او انتي هتعملي اي وانا اشوف يمكن اعرف اعملهولك 
ياسمين: عايزه امضه العميد هنا علي الورقه لاني محتاجها 
ملك: اشطاا هاتي الورق دي انا اخلي يمضهالك وانتي روحي وبكرا ابقا نتفق علي معاد وتعالي خديها لان العميد لسه مجاش لحد دلوقتي 
ياسمين: خلاص ماشي بس متنسيش لاني محتاجها بكرا 
ملك: تمام ياروحي 
         *******************
منه: كنتي فين ده كله ياسمين اخرتي ليه كدا 
ياسمين: كنت بعمل حاجه واديني جيت المهم خالصتي ولا لسه 
منه: لسه فاضل محاضر تاني 
ياسمين: طيب روحي خديها وانا هستناكي في الكافتريه 
_منه هي اختك ياسمين دي واخدها كليه اي 
منه: هااا كليه لا ياسمين مش مكمله تعليمها 
_اه وهي مكملتش ليه مانتو معاكم فلوس كتير وعايشين مرتاحين 
منه: هي اصلا كانت فاشله وماما محبتش انها تكمل وضيع فلوسنا علي الفاضي 
_اه طيب يلا نروح المحاضره 
منه: يلا يلا اقعدي في الكافتري عقبال مخلص 
ياسمين: خاضر 

(بعد ما هم مشو ياسمين قاعدها  تفكر وتكلم في نفسها  وزعلانه اوووي من كلامهم وكلام اختها عليها علي انها فاشله وهي اللي ممكن تخلص فلوسهم وهي اصلا اللي بتجيب الفلوس دي وده كله وهي بتفكر وتكلم نفسها وهو قاعد باصص عليها وسرحان فيه والابتسامه علي وشه)  
ياسمين لاحظت ان في حد قاعد بصصلها وبيضحك 
ياسمين: في حاجه ياستاذ انت باصصلي ليه كدا 
_........ 
ياسمين: انت مش بتسمع ولا اي انت بصصلي ليه كدا 
_لا بسمع بس عيونك خلوني في غيبوبه 
ياسمين: لا والله متتعدل ياستاذ انت استغفر الله اي اللي انت بتقوله ده 
_بقول الحقيقه والله عيونك بيجننه هو كيف في عيون كدا اصلا 
ياسمين: متتلم ياستاذ بقا بدل مروح اشتكي لعميد الكليه عليك 
_روحي للي تروحيلو يام عيون سمراء انتي 
ياسمين: استغفر الله العظيم يارب انت مش عارف ان حرام اللي بتعمله ده وسابته ومشت 
_عمر عمر واقف ليه كدا المحاضره 
عمر: انا وقعت ياض يخربيت جمال عيونها 
_وقعت كيف ياهبل انت 
عمر: البت ام عيون تجنن اللي هناك دي 
_هههههههه بقا عمر ابن احمد المصري اللي مدوخ بنات واحدها منتقبه توقع
عمر: هههه يلا طيب يابو لسان نروح المحاضر وبعدين انزل اشوف الجنيه دي يلا 
_يلا ياخوي 

فين التفاعل عشان اكمل 🙂🙃🙃🙃

#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها 
#جاسمين_محمد

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع