القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها الجزء الثاني البارت الخامس والسادس بقلم جاسمين محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

 

#البارت_الخامس


بوسي قامت دخلت اوضتها ورنت علي ساره 

بوسي: ههههههه البت حور دي هبله خالص والله والواحد يعرف يضحك عليها بكام كلمه 

ساره: ليه حصل اي 

بوسي:...... 

ساره: ههههههههه وربنا هبله خالص بس حلوه هتنفع بس خلي بالك 

بوسي: متخافيش يلا سلام 

 

عمر: حور انتي متعرفيش امي فياريت متتعطفيش ولا تيجي جمبها 

حور: عمر غلط اصلا انك تتكلم معاها كدا هي مهم كانت امك 

عمر: انتي متعرفيهاش يعني انا متاكد انها هي السبب في اللي حصلك في الجزيره 

حور: ليه متاكد معاك اثبات لكلامك عمر عارف الام ممكن تعنل اي شي بس متشوفش عيالها زعلانين او فيهم حاجه فامك مش هتعمل كدا 

عمر: حبيبتي بصي محدش كان يعرف بسفرنا للجزيره غير ملك ومصطفي وهي سمعتني في مره وانا بتكلم وبقت عارفه فقوليلي بقا ملك ممكن تتفق مع احمد وساره 

حور: لع 

عمر: طيب ممكن مصطفى يتفق معاهم 

حوور: برضو لا وبرضو امك مش تعمل كدا 

عمر:حوررررر متعصبنيش انا تعبت 

حور  : انت بتزعقلي ليه انا كلمتك 

عمر: استغفر الله العظيم حور اطلعي فوق 

حور: طلعت جري وهي بتعيط 


احمد: عمر اهد مينفعش تعلي صوتك عليها كدا 

عمر: يعني مش شايف هي بتعمل اي 

مصطفي: فهمها براحه 

عمر: اكتر من كدا كيف 

امل: اهد طيب 

عمر: منه مش عايزاك تسيبي حور خالص لاني متاكد ان امي هتستغل فرصه قربها من حور ماشي يامنه متسيبيش حور حتي لو طلبت منك رني عليها ورقبيها برضو 

منه: حاضر ياعمر اهد متخافش 

عمر: ربنا يسترها 

امل: روح اطلع صالحها واهدو كدا انتو الاتنين 

عمر:حاضر انا طالع 


عمر طلع بيخبط علي الباب 

عمر: ممكن ادخل 

حور:...... 

عمر دخل وراح قعد جمبها علي السرير 

عمر: حور بصيلي 

حور: عمر سيبني دلوقتي 

عمر: اسيب مين انتي هبله ولا اي ابت انتي 

حور: سيبني انا يلا 

عمر: حضنها طيب اسيب روحي كيف والنبي انتي اتهبلتي ولا اي علي كبر 

حور: لا والله 🤨🤨🤨

عمر: حورتي انا عايش مع امي عارف هي ممكن تعمل اي ومتعملش اي 

حور: اثبتلي طيب انها هي 

عمر: انتي مش مصدقاني 

حور: اكيد لع انا بصدق اي حاجه بتقولها بس مش قادر اشوف ام ممكن تعمل كدا في ابنها 

عمر: طيب بصي قربيلها لحد مثبتلك بس اي حاجه تعمليها ووتحركي معاها تعرفيني انتي سامعه 

حور: طيب 🙁

عمر: هههههههه شطورها حبيبت بابا يلا ننام بقا 😉

حور: لع يلا ننزل تحت مش عايزه انام من دلوقتي 

عمر: 😒😒طيب يلا نروح لدكتورها تكشف عليكي 

حور: لع انا كويسه وانا حلوه اهو مافيش حاجه قدامك والنبي لع 

عمر: حور حبيبتي بطلي خوف منهم ويلا 

حور: بص طيب لوحدي تعبت تاني نروح اشطااا 

عمر: 😒اشطاااا هنعمل اي طيب لم مش هنام ولا هنروح لدكتوره

حور: 😉يلا نروح الملاهي 

عمر: عند امك اتلمي 

حور: 🙄🙄🙄لا والله ليه عملت اي لم اتلم 

عمر: احنا خلاص اليل جه هنروح الملاهي دلوقتي عشان تكون زحمها ونتلزق في الناس وهتبقا كلها شباب 

حور: مهي علطول بيقا فيها ناس وزحمها وبيبقا فيها شباب دايما 

عمر: بجد علطول بتكون كدا 

حور: 😂😂😂اه 

عمر: طيب تعالي اوديكي مكان حلوه دلوقتي يلا 

حور: طيب يلا 😑

عمر: يلا 


لبني: في حاجه يامحمد 

محمد: كنتي بتسالي علي حاجه مش فاهمه

لبني: اه بس محمود صحبك لم سمعني بكلمك وانت قولت خليها شوي كدا نادم علي وفهمهالي 

محمد: وهو انتي بتوافقي ليه لم انا قولتلك هفهمك 

لبني: وفيها اي يعني هو صحبك وعادي وفهمالي حلو والله 

محمد: وانتي بتوافقي ليه يفهمك 

لبني: مهو انت قولت مش فاضي 

محمد: وقولتلك شوي وافهمك صح 

لبني: اه 

محمد: طيب مستنتيش ليه 

لبني: وفيها اي يامحمد عادي 

محمد: مش عادي ولو شوفتك طلبتي منه حاجه او هو طلب منك حاجه ووافقتي مش عارفه هيحصلك اي انتي سامعه 

لبني: بعياط وفيها اي يعني وانت اصلا ملقكش الحق تزعقلي كدا 

محمد: لبني متعصبنيش زياده انا امشي احسن 

لبني بعد ما محمد مشي قاعدها علي السرير وقعدت تعيط 


بوسي: ااي ياحمد بص هتعمل اي 

احمد: هتعملي اي 

بوسي: هخلي الحلوه اللي مصدق تمثيلي تثق فيه وبعدين بقا هوريك هعمل فيها اي 

احمد: جامدا يابوسي والله 

بوسي: انا جامد طول عمري يابني 

احمد: حثل والله انتي اجمد من اختي ساره ابرنسيسه 

بوسي: اتلم ياض انا مرات عمك 

احمد: عم مين عمي بيودع وانتي وتكه 

بوسي: بطل ياقليل الادب يلا هقفل عشان اروح اشوفها فين وامثل شوي قدامها 

احمد: روحي ياوتكه 

بوسي: باي 


عمر: وصلنا بس غمضي عيونك 

حور: يلا بطل شغل عيال صغار افتح الباب 

عمر: قولت تغمضي عينك يلا ولا هروح 

حور: بارد اهو غمضت 

عمر: هاتي ايدك بقا وامشي زي مانا نمشيكي 

حور: طيب يلا 

عمر فتح الباب ودخل هو وحور 

عمر: فتحي عيونك 

حور: حاضر 😳😳😳😳😳

عمر: اي رايك 

حور: بيجنن الله 

عمر: ده المكان اللي انتي كنتي بتحلمي وانتي صغير تعمليه في البيت صح ولا لا 

حور: صح انا كان نفسي اعمل جنينه ليه انا لوحدي واملها ورد واعمل فيها حمام سباحه عشان لم اكبر انزل فيه براحتي ومحدش يشوفني ويبقا مختصر وخلي في المكان سرير احلامي ويكون كل حاجه بنفسجي 

عمر: اهو حلمك ده انا بعمل فيه من ساعه مانتي اختفيتي لاني كان عندي امل انك هترجعي فكنت مجهزو حور حضنت عمر 

حور: انا بعشقك مش بحبك بس بموت فيك ياحياتي انا ياحل بابا في الكون ده كله 

عمر: ههه وانا بعشقك ياروح قلب بابا من جوه

حور: مش اكتر مني 

عمر: لا اكتر بكتير انا لو في حاجه تقدر توصف حبي هقولها بس للاسف انا عديت مرحلت الحب والعشق ولسه هخترع كلمه لينا 

حور: عمر اوع تبعد عني ابدا لان لو بعدت المره دي ممكن اموت 

عمر: بصي طيب في حد يقدر يعيش من غير حياته او في حد يقدر يعيش من غير روحه او قلبه 

حور: لا 

عمر: طيب يبقا انا ابعد كيف عن روحي وقلبي وحياتي يامجنونه انتي 

حور: بعشقكككككك 

عمر: وانا كمان بعشقككككك 

حور: عايزه انزل حمام السباحه 

عمر: روحي البس جوه غيري وتعالي ننزل انا وانتي 

حور: اشطااا 

عمر: طفله والله يلا 


امل كانت نايمه وعطشت فقامت تشرب ملقتش ميه فنزلت تحت تجيب ميه ولقت احمد قاعد في الصاله 

امل: احمد صاحي ليه في حاجه 

احمد: عادي مش جيلي نوم انتي اي صحكي لحد دلوقتي 

امل: انا نمت بس عطشت ونزلت اجيب ميه 

احمد: اه امل 

امل: اي ياحمد 

احمد: نسيتي حبنا 

امل: انت كنت حبي الوحيد وانا مقدرش انسا ياحمد الحب بيجي مره واحدها بس في العمر بس النصيب بقا خلاني لخوك 

احمد: فعلا ومهم النصيب بيعمل حبنا متنساش 

امل: فعلا انا اتجوزت اخوك اه غصب عني بس كنت بحترمه جدا وهو كان بيحترمني ويحبني بس انا مقدرتش احبه خالص 

احمد: وانا رغم اني اتجوزت بوسي وخلفت منها بس لحد دلوقتي بحبك ومش بقدر انساكي 

امل: خلاص بقا متفتحش علي الماضي وانسا احنا كبرنا علي الحب داحنا خلاص هنكون جد وجدي بعد فتره 

احمد٠:حتي لو بقينا اي مش هقدر محبكيش عارفه لسه معايه كل تذكار منك وشايله 

امل: وانا كمان 

منه: ماما ياماما 

امل: اي ياحبيبتي 

منه: انتو اي صحاكم لحد دلوقتي 

امل: ها عادي نزلت اجيب ميه انتي اي نزلك 

منه: بقولك عايزاكي تيجي معايه بكرا بس كنت ناسي اقولك ورحت اوضتك ملقتكيش فقولت انزل اشوفك تحت

امل: اجي معاكي بكرا الجامعه ليه في حاجه 

منه: لع عادي بس طلبو بابا وانا قولتلهم انه ميت فطلبو اجيب ماما 

احمد: انا هاجي معاكي انا في مقام ابوكي 

منه: ماشي بكرا ابقا جهز نفسك عشان هنروح الساعه 11

احمد: ماشي 


عمر وحور فضلو يسبحو ويلعبه لحد مزهقو 

عمر: ها خلصتي يلانا نطلع ننام بقا 

حور: هنام هنا شوف المنظر وعلطول هنام هنا 

عمر: لو نمنا هنا وصحينا وطلعنا عليهم هيقولو كنتو فين 

حور: متخافش مش احنا هنقوم نصلي الفجر ونبقا نطلع 

عمر: ماشي يلا تعالي في حضني عشان ننام 

حور: يلا 

عمر: تصبحي علي حاجه حلوه شبهك ياروحي 

حور: تكون انت ياروحي 

#البارت_السادس 


عمر وحور فضلو يسبحو ويلعبه لحد مزهقو 

عمر: ها خلصتي يلانا نطلع ننام بقا 

حور: هنام هنا شوف المنظر وعلطول هنام هنا 

عمر: لو نمنا هنا وصحينا وطلعنا عليهم هيقولو كنتو فين 

حور: متخافش مش احنا هنقوم نصلي الفجر ونبقا نطلع 

عمر: ماشي يلا تعالي في حضني عشان ننام 

حور: يلا 

عمر: تصبحي علي حاجه حلوه شبهك ياروحي 

حور: تكون انت ياروحي 

في الفجر 

حور: بابا حبيبي قوم نصلي 

عمر: مش قادر اقوم يلا نامي وسيبيني انام عشان عندي شغل بكرا 

حور: قوم نصلي الفجر يلا 

عمر: نصلي صبح نامي ياروحي 

حور: هتقوم ونصلي فجر يلا 

عمر: بصوت عالي يووووه بقا قومي صلي انتي لوحدك 

حور: زعلت وقامت دخلت الحمام تتوضه ولبست الاسدال بس عمر قام دخل ورها يتوضه 

عمر: انا اسف والله مش قصدي ازعقلك بس عندي شغل وكنت عايز انام 

حور: عادي ولا يهمك روح نام وانا هصلي ونام 

عمر: لم انا هنام امال مين هيقرا القران ويصلي بيكي 

حور: عادي اصلي لوحدي 

عمر مسك ايدها وهي طالعها 

عمر: خلاص بقا انا اتاسفت اسف 

حور: مش زعلانه ومتتاسفش انت عارف اني مش بحبك تتاسف 

عمر: طيب يلا نصلي ابنوتي 

حور ببتسامه: يلا 

عمر صلي بحور وخلصو 

عمر: تقبل الله ياروحي 

حور: منا ومنك يارب ياقلبي 

عمر: يلا ننام بقا 

حور: عايزه اكل ايس كريم 

عمر: 🤨🤨تاكلي اي دلوقتي اجبلك منين دلوقتي ايس كريم 

حور: مش عارفه بس عايزه اكل 

عمر: طيب لو حامل كنت قولت بتتوحمي بس لسه مش حامل يبقا اي ده 

حور: معرفش بس عايزة ايس كريم يلا نطلع نجيب 

عمر: حبيبتي الساعه لسه 4الفجر محدش هيكون فاتح 

حور: ماليش فيه هندور 

عمر: حور بطلي شغل الاطفال دلوقتي ويلا ننام 

حور: زي بعضو يلا نجيب 🥺🥺

عمر: البسي النقاب ويلا لم اشوف اخرتها متجوز بنت اختي انا يلا 

حور: ههههه ثانيه ولبس النقاب هيييي يلا 

عمر: يلا 

حور وعمر طلعو فضلو يدورو علي ايس كريم بس كله قافل 

عمر: الكل قافل يلا نروح 

حور: هنروح اخر مكان ده بس ونروح 

عمر: حور انا تعبت من الف يلا نروح والصبح اجبلك ايس كريم كتير 

حور: لع عايزه دلوقتي 

عمر: استغفر الله يلا طيب نروح نشوف هناك هنا بس ده اخر مكان يلا 

حور: يلا هييييييييي عمو فاتح يلا هتلي 

عمر: يالهووووي اخير يلا تعالي اجبلك ها عايزه بطعم اي 

حور: عايزه بالشوكلاته والفانليه والفروله والمانجا 

عمر: ايييي متاخدي المحل كله وتروحي احسن 

حور: ياريت 😂😂😂يلا هتلي 

عمر: للو سمحت شكلها 

حور: قلبي ياناس والله 

عمر: ياك يطمر بس ونخلص 

حور: شوف اقوله اي يقولي اي عيل بارد 

عمر: بعد ده كله وبارد ماشي يلا بس نروح خدي

حور: يلا 

عمر وحور روحو كانت الساعه 5ونص 

عمر  : حاجه تاني يلا بقا انام ساعتين عشان هصحا علي الساعه 8البس وروح الجامعه 

حور: اشي يلا خدني في حضنك وقرالي قران عشان انام 

عمر: وه وه انا مش لسه قرالك في الصلي 

حور: عايزه تاني عشان انام يلا 

عمر: صبرني يارب يلا 

عمر فضل يقرا قران لحور لحد منامو هم الاتنين 

في الصبح 


عمر صحي لبس وراح الجامعه وحور نزلت تقعد تحت 

حور: صباح الخير 

بوسي: صباح النور ياحبيبتي امال فين عمر 

حور: راح الجامعه

بوسي: آه ربنا معا متيجي نطلع نقعد في الجنينه 

حور: هفطر طيب 

بوسي: طيب افطري عقبال مطلع اغير 

حور: ماشي 

منه: حور حبيبتي انا رايحه الجامعه عايزه حاجه 

حور: ها لع بس خلي بالك من نفسك 

منه: حاضر وانتي حاولي تبعدي عن الوليه دي وتاخدي بالك من نفسك 

حور: حاضر سلام 

منه: سلام 

منه وهي طالعه خبطت في شخص 

منه: مش تفتح ياعمه انت 

_وانتي متفتحي ولا مش فاضي تبصي قدامك وعماله تبصي في الفون 

منه: وانت مالك ابص براحتي وامشي براحتي في بيتنا 

_بيتكم هو انتي مين 

منه: وانت مالك انت اللي مين واي جابك هنا 

احمد: ياسر حبيبي حمدالله علي السلامه 

ياسر: الله يسلمك ياخالي 

احمد: جيت ايمتا 

ياسر: لسه جي دلوقتي حتي امي لسه هتيجي بس بكرا 

احمد: تيجي بالسلامه يارب 

ياسر: يارب خالو هي مين دي 

احمد: دي منه بنت خالك محمد 

ياسر: منه مين وخالي محمد مين 

احمد: يوووه دي علياء قصدي انت نسيت خالك محمد 

ياسر: بس هم اختفو من زمان ومحدش يعرف عنهم حاجه 

احمد: فعلا بس لقينهم ودي علياء وحور جوه 

علياء: هو مين ده ياعمي 

احمد: ده بيكون ياسر ابن عمتك فاطمه وكان مسافر ولسه جي 

علياء: تشرفنا ياخوي يلا ياعمي سلام وراي محاضر وعمر ابنك هينف*خني 

احمد: هههه ماشي خلي بالك من نفسك سلام 

علياء: سلام 

احمد: يلا ياياسر يابني ندخل جوه

ياسر: وربنا لربي ام لسان دي بس لم تيجي 

احمد: ههههه لو قدرت عليها ياياخوي يلا 

ياسر: هوريك هعمل اي 

ياسر: دخل لاقي حور قاعدها اتعرفه علي بعض وقعدو يتكلمو شوي 

بوسي: يلا ياحور مين ياسر 

ياسر: آه 

بوسي: حمدالله على السلامة ازيك ياواد 

ياسر: بقرف الله يسلمك الحمدلله بخير 

احمد: هو انتي واخدها حور ورايحه فين 

بوسي: هنطلع نقعد في الجنينه وهي مرات ابني اخدها فيها اي مكان

احمد: حور مش هتطلع عشان قاعدها مع ابن عمتها وعيب تسيبه وتطلع 

حور؛: عمي عندو حق يلا اقعدي ياماما 

بوسي: بقرف تيب 

حور وياسر واحمد فضلو يتكلمو ويهزرو ويضحكو وبوسي قاعدها مفروسه 

بوسي: قريب هندمكم كلكم واخلي ضحككم ده دموع بس استنو 


محمد: ممكن اقعد جمبك شوي علي المرجيحه 

لبني: اتفضل كدا كدا قايمه ادخل جوه 

محمد: انا اسف اني زعقتلك بس انا مش بحب اشوفك مع حد غيري 

لبني  : ليه هو صحبك وعادي 

محمد: فتره وابقا اقولك ليه بس ياريت تسمعي كلامي ومتزعلنيش منك 

لبني: حاضر 

محمد: صافي يالبن كدا 

لبني: حليب ياشطه 

محمد: هههههه محدش قشطه غيرك ياقشكه يلا نلعب شوي ونروح نذاكر 

لبني: يلا 

عمر خلص محاضرات وروح البيت 

عمر: ياسرررر 

ياسر: قلب ياسر من جوه 

عمر: هههههه بطل شغل المحن ده ياض اتلم 

ياسر: ماله المحن ياجدع محلو اهو 

عمر: حثل وصلت ايمتا 

ياسر: الصبح ومن ساعتها قاعد انا وابوك ومرات خالي محمد وامك وحور نرغي ونهزر 

عمر: حور كانت موجود 

ياسر: اه 

عمر: تمام بقولك اروح اغير وا جيلك 

ياسر: اشطااا 

عمر طلع اوضته عشان يغير وكانت حور فوق دخل الاوضه ومتكلمش حور استغربت راحت قايمه حضنه حبيبي مش سلم علي ليه 

عمر: مهو ممكن تكوني تعبتي من الهزار والرغي قولت اريحك 

حور: حبيبي غيران ولد اي 

عمر: لع عادي 

حور: لا والله مهو باين اللي حثل ان هو سلم علي ومش باليد وكنت طالعه مع امك بر بس ابوك مرداش وخلاني قعدت معا وقعدنا اتكلمنا عادي والله واخر حاجه انا محدش يقدر يملي عيوني ولا يضحكني غير بابا حبيبي وبس 

عمر: بتثبتيني 

حور:هههه حاجه زي كدا 

عمر: طيب ماشي وطلعو يجرو وره بعض  


منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها_2 

جاسمين_محمد

يتبع 
 تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع