#ادهم الرفاعي
البارت الرابع
ساره :الحق ي بابا اريج اغمى عليها
كلهم طلعوا يجرو لفوق
محمد:إيه الحصل
ريم:ي عمو كانت قاعده معانا عادي وبعدين اغمي عليها
كلهم طلعوا علشان محمد يكشف عليها
بره الأوضة
أدهم:في ايه
ريم:أريج كانت واقفة معانا وبعد كدا اغمي عليها
محمد خرج
الحج: إيه الحصل
محمد:قلة غذا تقريبا من امبارح في الصبح مأكلتش نفس الحصل الإسبوع الفات مش بتسمع لحد
محمد: فريدة هاتي المحلول التاني
الحج رائد: ربنا يشفيها شفاء لا يغادر سقماآنا هتكلم معاها
انزلو علشان صلاة الجمعة وآنا هركب ليها المحلول وحصلكم
الكل رجع مكانه
ومحمد ركب المحلول ونزل: ربع ساعة وهتكون فاقت وآنا رايح أصلي
فريدة: تمام
فريدة:ي بنات اتطلعو إقعدو معاها لحد متفوق
رضوى:هي ورضوي أغمي عليها ليه
فريدة:حركتها شديده وأكلها قليل
بتحب تلعب كرة السلة وسباحة وبتلعب رياضه يوميا
سلوي: هو حلوه الالعاب كلها البتلعبها لاكن لازم تاكل
فريدة:لما يجي عمي رائد يشوف معاها حل هي بتسمع كلامه
رضوي: ربنا يشفيها
الكل: يارب
عند البنات فوق كانت اريج فاقت
ريم: عامله ايه دلوقت
اريج: كويسه بس حاسه بدوخه
ريم: انا هنزل أجبلك تكلي
اريج:لا انا هاكل معاكم
اريج: تعالو ننزل الجنينه
ريم: ماشي يلا
وهما طلعين بره شافوا سمر ورضوي وسلوي
وفريدة
رضوى: عامله ايه دلوقت
أريج:كويسه يا طنط الحمد لله
سلوى: الحمد لله على السلامتك
اريج: الله يسلمك يا طنط
سمر:مش هتاكلي
اريج:لا مش هاكل دلوقتي احنا هنطلع الجنينه
فريدة زعلانه فمرددش عليها
وأريج كانت زعلانه وطلعت هي والبنات لبره وكانو قاعدين على جنب وبيتكلمو
الحج رائد:أريج أقولك
أريج:نعم يا جدو
رائد:تعالي في حضني
قعدت أريج في حضن رائد وأدهم كان عاوز يسحبها من حضن جده ويخبيها في حضنه
ادهم بيكلم نفسه: انا حبتها ولا إيه الشاغلني بيها دا انا دعتلها وآنا بصلي
ادهم:بس آنا فعلا حبتها
ادهم فاق من شروده علي صوت جده
رائد: ليه مأكلتش على الغدا امبارح
اريج:امبارح في الغدا مكنتش جعانه وباليل الأكل مش صحي وفي الصبح كنت فرحانه ان حضرتك جاي فنسيت أكل
الحج رائد:حبيبت قلب جدك لازم تاكلي ومفيش حاجه تنسيكي الأكل
الحج رائد:الأكل لازم يبقي في أولوياتك
أريح: ماشي يا جدو مش هتتكرر تاني
فريدة:كل مره تقول نفس الكلام
أريج:لا المرادي بجد
قامت أريج من حضن جدها وحضنت امها
اريج:حقق عليا ي فري مش هتتكرر تاني
فريدة: ماشي يا بكاشه
أريج:لا كدا اسفخص أوي
كل العيله بدأو يضحكو عليها
محمد: وآنا ملياش حضن
أريج: حبيبي يا بابا وراحت حضنت ابوها
ادهم واقف هيتجنن
أدهم في نفسه: ماشي والله لأطلعه على عينك كل الاحضان دي
أريج: يلا نلعب كره سله
مراد:لا ي بابا إنتي كل مره بتخلينه نخصر
زين: إيه دا هو انتو مظلومين زينا إحنا ادهم بيخلينه نخسر كل مره
فريدة:يلا علي الغدا وبعدين تلعبوا براحتكم
التغدو والحج رائد:عجبو الأكل وقال لفريده تسلم ايدك
فريدة:بالف هنا ي عمي
الحج رائد:هتيلنا الشاي في الجنينه
فريدة ماشي يا عمي
الحج رائد:اكلتي يا أريج
أريج:اه يا جدو أكلت انت مش شايفني بقيت زي البطه ازاي
اريج:انا مش هعرف العب دلوقتي 🥺
الحج رائد:المره الجايه
اريج: بس متتأخرش يا جدو
الحج رائد:عيون جدو ماشي
شربو الشاي وقعدو شويه وبعد كدا روحو
بعد كدا كلهم كلهم كانوا فرحنين ب اليوم ونامو مبسوطين
في الصباح في قصر الرفاعي
كلهم اتجمعو على الفطار
الحج رائد: ادهم آنا هروح الشركه معاك
ادهم: تنور والله يا جدو
الحج رائد: جهزوا نفسكم كتب كتاب زين وريم يوم الخميس المقبل والخميس البعدو الفرح سمرورضوي:لولولولولولولولولولولولولويييييييي
والكل بدأ يبارك
أدهم:يلا بقي يا جدو
الحج رائد:يلا
والكل خرج علي عمله
في فلة فارس على السفره
اريج :آنا أكلت يلا السلام عليكم ورحمه الله
العيله كلها: وعليكم السلام ورحمه الله
في الطريق
الحج رائد:ايه رأيك في القولتلك عليه
ادهم: إيه القلتلي عليه
الحج رائد:جوازك من أريج
ادهم:اه
الحج:اه ايه موافق ولا لاء
ادهم:اه موافق
الحج رائد: انا مبسوط اوى وفرحان إني هفرح بيك مع زي اريج تصون اسمك وإسم عيالك
ادهم:عارف ي جدي لما كلمتني عن فكرة الجواز اول امبارح وقلتلي في حد في حياتك هي جات في بالي آنا كنت خايف عليها اوي 🥺 امبارح لما اغمي عليها وكمان امبارح وهي عمال تحضن عمي محمد وحضرتك آنا كنت عاوز أقوم أخبيها في حضني
الحج رائد:حالتك صعبه بس آنا محدش يقدر يمنعني اني احضنها
ادهم في نفسه:لما نشوف
ادهم: هتقول لعمي محمد امتا
الحج رائد: آنا هروح معاك الشركه نشرب الشاي وبعد كدا هروح لمحمد المستشفى
هطلبهالك منه وبعد كدا نروح في الليل نقرأ الفاتحه
ادهم: تمام
وبعد كدا وصلو الشركه
والشفير كان وصل أريح في نفس الوقت
ادهم فضل باصص عليها وعايز يخبيها عن الجميع
الحج رائد أخد باله من نظرات ادهم لأريج
أريج: صباح الخير يا جدو
الحج رائد: صباح النور يا حبيبتي
اريج: صباح الخير يا بش مهندس ادهم
أدهم: صباح النور
طلعوا في الأصانصير مع بعض
والصمت كان سيد المكان
دخلوا الحج رائد وأدهم المكتب وأريج دخلت مكتبها الهو بجانب مكتب ادهم
أريج فيمكتبها بتفكر في نفسها في ادهم:هو وادقمر وتقيل في نفسه ولا عيونه السوده ورموشه الطويله واد مزمزاي
اريج: آنا شكلي حبيته لا آنا معجبه بشكله بس لا آنا بحبه
اريج: انا ولا حابه ولا معجبه آنا أسكت أحسن
نهلة خبطت علي الباب
أريج فاقت:أدخل
نهلة:كلمي بش مهندس ادهم
اريج: روحي وآنا جايه
اريج:يا تري عاوز ايه وعقوله يكون حاسس زي ما أنا حاسه
اريج لا انا في شغل
راحت خبطت
ادهم:ادخل
اريج: نعم يا بش مهندس
ادهم اقعدي يا أريج
أريج قعدت
الملف الشركة الإيطالية دا عاوزه بكرا
وعاوز تصميم التابعه للملف دا بس علي اخر الإسبوع
اريج: تمام اي خدمه
ادهم:لاء اتفضلي
أريج طلعت تشغتغل علي الملف
في قصر الرفاعي
قاعده سلوي ورضوي وسمر والحجه رتيبه
وبيختطو لكتب كتاب زين وريم
في مستشفى فارس للقلب
الممرضة خبطت الحج رائد برى
محمد:دخليه بسرعه تاني مره ميسنناش
الممرضة تحت أمرك يا فندم
الممرضة:اتفضل
محمد:مالك ي عمي فيك حاجه
الحج رائد:لا متخفش آنا بصحة تمام
الحج رائد: آنا عاوز أطلب منك إيد أريج ل أدهم
محمد: آنا ليا اشرف اناسبك بس لما نشوف رأي أريج
الحج رائد:أكيد
آنا هامشي اشوفك باليل
محمد:خليك وأدهم يبقي يجي باليل
الحج رائد: ماشي
ف الشركة
الباب خبط
ادهم ادخل
اريج: الملف خلص اتفضل
ادهم شاف الملف تمام
اريج آنا هروح علشان جدو تقريبا جاي عندنا ادهم: تمام
في الفله
الحج رائد: حمدالله على السلامه
اريج: الله يسلم حضرتك
الحج رائد:تعالي عاوزك
اريج راحت قعدت معاه
الحج رائد:أدهم طالب الجواز منك على سنة الله ورسوله
اريج كانت متفاجئه ومصدومه
الحج رائد:ايه رأيك
اريج:
صلُوا كثيراً على خير البشر،
على من يُنادي يوم الزِّحام أُمتي أُمتي ..
اللهم صلِّ وسلم على نبينا محمد 💕🌿
رأيكم في التعليقات
لو في حاجه مش جبينها قولولي عليها
بحبكم في الله
الكاتبه رزان أحمد
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق