القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة البلال البارت 12_13_14بقلم وحيدة كالقمر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#طفلة_البلال 
بلال كان واقف مستني فتون تخرج بس هي اتاخرت
بلال:فتون انتي كويسة
بلال قلق ودخل جوه وملقيش حد
بلال بزعيق وخوف:فتون انتي فين 
بعد ست ساعات
كرم رجع البيت وهو شار"ب وسمرا شافته كده
سمرا قربت منه وقالت:ايه اللي بتعمله في نفسك ده
كرم بدون وعي:انا تعبا"ن قوي يا سمرا
سمرا بصتله وقالت:احكيلي يا كرم قول 
كرم بصلها وقال انتي وفتون مش........
في بيت فاطمة
فاطمة مسكت هدومه وقالت بزعيق:بنتي فين يا بلال
بنتي كانت معاك راحت فين
بلال"مش عارف مش عارف
فاطمة بقت تعيط وبلال قال:اهدي يا امي وهتصرف
في مكان اخر
فتون كانت مربو"طه في الكرسي وعيونها متغميه وهي بتزعق
فتون بصريخ:انتوا مين فكو"ني
واحد قرب منها وضر"بها كف  وهي وقعت بالكرسي وهو قال
 وقال:اخر"سي بقي صدعتينا
فتون بقت تعيط بخوف وهو خرج
فتون حاولت تقرب راسها من عيونهت لحد ما عرفت وشدت القماشه
ولقيت نفسها في اوضه مكر"كبه والباب مقفول
فتون حاولت تقطع الحبل او تشده ب سنانها لحد ما بقي يتشد
فتون فعلا عرفت تفك نفسها وقامت وقفت وقربت من الباب 
وفتحته بالراحه لقيت اتنين قاعدين برره بياكلوا
بس لمحت تليفون علي الكرتونه
فتون طلعت بالراحه واخدت التليفون ورجعت الاوضه
بسرعه 
فتون كانت ماسكه التليفون بخوف واتصلت علي رقم بلال
فتون سمعت صوت بلال ودموعها نزلت
بلال بخوف:فتون
فتون عيطت وقالت:الحقني يا بلال
بلال بخوف:فتون انتي فين
فتون كانت لسه هتتكلم بس وقعت علي الارض لما
واحد فيهم ضر"بها على راسها
واحد من الاتنين:اتصل بالبية بسرعة
٩عند بلال
كان بيحاول يتصل بفتون اللي مبتردش وفجاه جاله لوكيشن من نفس الرقم
عند فتون
قرب منها ومسك شعرها وهي صرخت با"لم وعيطت
عيسي:انا كنت هتجوزك ولا يمكن كنت اذ"يكي بس دلوقتي انا همو"تك وحبيب القلب هيلحقك
فتون حاولت بعده بس هو ضر"بها بالسك"ينه وقال 
عيسي:متقلقيش بلال هيحصلك او هيت"سجن
فتون عيونها دمعت وغمضت عيونها بتعب 
#طفلة_البلال
#البارت_الثاني_عشر
بقلمي وحيدة كالقمر


#طفلة_البلال 
بلال وصل المكان ودخل لجوه وهو بينادي علي فتون
وفجاة قلبه دق بخوف لما لقي فتون علي الارض وبتنز"ف
بلال قرب منها بخوف ودموعه نزلت وقال:فتون فتون حبيبتي اصحي
فتون فتحت عيونها براحه ووج"ع وقالت بصوت متقطع:عي سي
بلال قام ولسه هيلف عيسي جه من وراه وضر"به بالسك"ينه في جنبه وفتون
دموعها نزلت وقالت بو"جع:بلال
بلال بص لعيسي وعيسي شد السك"ينه وقال:نسيت اعرفك اني هر"بت 
عيسي ابتسم وقال مو"توا سوا
عيسي خرج بسرعه وبلال قرب من فتون بو"جع وهي قالت:كل ده بسببي
بلال بصلها بحب وقال:بحبك يا فتون ومش هسمح لحاجة تفرقني عنك 
فتون غمضت عيونها وهو حاول يشيلها 
في بيت كرم
كرم :انتي وفتون شبة بعض بالرغم من انكم
كرم سكت وسمرا قالت:اننا ايه 
كرم وقع في حضنها وقال بدون وعي:متزعليش مني انا
مكنش قصدي اذ"يكي انتي وفتون
سمرا:اللي حصل حصل ومشي الحال يا كرم
سمرا سندته لحد الحمام ووقفته تحت الدش وفتحت عليه المياه
وهو شدها لحضنه وبص لوشها اللي نازل عليه المياة وقرب
منها وهي غمضت عيونها وهو با"سها وبعد عنها وبصلها 
وقال:سمرا متبعديش عني
عند بلال وفتون
بلال كان شايل فتون وهو تعبان وقعد علي الأرض من 
كتر التعب وسند علي الشجرة وضم فتون وقال بتعب
بلال:حقك عليا 
بلال غمض عيونه بتعب 
في صباح يوم جديد 
فاطمة بدموع:ياتري هما فين
عائشه بزعيق وخوف:ابني كل مره تحصله مصي"بة
ورا التانية بسبب بنتك كله بسببها
عز والد بلال بزعيق:اهدوا بقي وبدل كل
ده خلونا نفكر نلقيهم ازاي
في بيت قديم
بلال فتح عيونه بو"جع وبص حواليه وقام بو"جع والشاب قال
محمد:حمدلله على السلامة 
بلال بخوف وهو بيقف:فتون فين هي كويس
محمد وهو بيحط ايده علي كتفه:اهدي هي كويسة بس غايبة عن الوعي
لانها نز"فت كتير ومراتي معاها
بلال بخوف:عايز اروحلها
محمد:حاضر تعالي معايا
بلال قام وقف بتعب ومشي معاه
بلال دخل مع محمد ووقف مصدوم لما شاف.....
#طفلة_البلال 
#البارت_الثالث_عشر
بقلمي وحيدة كالقمر

#طفلة_البلال 
 بلال دخل مع محمد ووقف مصدوم لما 
شاف فتون واقعة علي الارض بتعيط وفيه واحده جنبها 
بلال قرب منها وهو بيقول بلهفة:فتون 
فتون رفعت راسها وبصتله بدموع وقالت بخوف:بلال
بلال قرب منها وهي اترمت في حضنه 
وهو اتا"لم بس مبينش وهي قالت بعياط
فتون بدموع وهي بتلمس وشه:انت كويس
 صح انا شوفته وهو بيضر"بك بالسك"ينه 
بلال ضمها ليه وبا"س راسها وقال:انا كويس
 طول ما طفلتي بخير 
محمد بص لهند مراته وقال ::مراتك بتحبك 
وانت بتعشقها ربنا يخليكم لبعض 
فتون بصت لبلال اللي ابتسم وقال بحب:امين
محمد خرج هو وهند وبلال بص لفتون وقال::خو"فت اخس"رك
فتون بصتله وقالت:وانا خوفت
بلال ابتسم ووقف وهي سندت عليه وقعدوا على السرير 
فتون:بلال انت كويس
بلال هز راسه وقال:كنت مو"جوع لكن دلوقتي لاء
فتون حطت راسها علي رجل بلال وبلال ابتسم وقال 
بلال:فتون هو انتي لسه بتحبي كرم
فتون بصتله وقالت:هتصدقني لو قولتلك لاء
فتون :بلال انا هبدا معاك من جديد بس متجر"حنيش او تكذ"ب عليا
في يوم يا بلال انا مش هستحمل تاني وولا هسامح
بلال مسك ايدها وبا"سها وقال:اول ما نروح 
هخطبك انا مش هستني تاني
فتون ابتسمت وهو بقي يلعب في خصلات شعرها
عند كرم
سمرا بعدت عن كرم وقالت بزعيق :ارتحت ليه تشدني تحت المياة 
اديني اتغرقت بسببك
كرم قلع التيشرت بتاعه وهي جت تخرج بس وقفها صوته وهو بيقول
كرم:سمرا انتي مش اخت فتون
عند بلال وفتون 
فتون كانت نايمه وبلال ابتسم بحب
 ونيمها علي السرير وخرج بره الاوضه
وقابل محمد
بلال:بجد مش عارف اشكرك ازاى 
محمد حط ايده علي كتفه وقال:انت زي اخويا واي حد مكاني
كان هيعمل كده
بلال:ممكن تليفون
محمد خرج تليفونه وادهوله وقال:اتفضل 
بلال خد التليفون واتصل علي فاطمة
عند فاطمة
كانت قاعدة بتعيط هي وعايشة وفجاة تليفونها رن
فاطمة ردت
بلال :ايوا يا خالتي
فاطمه بخوف:بلال يا ابني انتوا فين انتوا كويسيين
بلال:اهدي احنا بخير وهنرجع في اقرب وقت
وهنبقي نحكيلك اللي حصل طمني بس الكل
بلال عطي التليفون لمحمد وشكره وراح عند فتون لقبها
نايمه
بلال قعد جمبها وضمها وقال:مش هسمح لحاجة تبعدني عنك انا 
مستحيل اخس"رك يا فتون ومش لازم تعرفي نهائي
بلال غمض عيونه وفتون فتحت وبصتله 
وهي بتفكر يا تري هو مخ"بي ايه
#طفلة_البلال 
#البارت_الرابع_عشر 
بقلمي وحيدة كالقمر
تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع