القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت وجع الحب البارت 1_2_3بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات




: أنا بحبك يا أدهم بلاش الخطوبه عشان خاطرى

قالتها زينب برجاء وحزن

أدهم بضحك واستهزاء : أنتى بتهزرى صح يابنتى انتى مجنونه خطوبة إيه ال أوقفها  انتى أختى يازينب بلاش التفكير المر"يض بتاعك ده

زينب انك"سرت اووى من رده وندمت أنها اعترفت ليه قالت بابتسامه مكسوره ودموع محبوسه : ا أنا بهزر يا أدهم بشوفك بتحب خطيبتك ولا لاء يلا بقا ياعريس اجهز وانا كمان اطلع اجهز عشان خطوبتك ياعريس

طلعت بسرعه على السلم قبل دموعها ماتنزل وتت"كسر قدامه تانى

أدهم بسخريه : فاكرانى هحبها على أخر الزمن هحب طفله الحق بقا اطلع اجهز عشان فرحي 

وطلع هو كمان شقتهم


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووووا


زينب كانت نايمه على سريرها بشده بتعيط على كل الحب ال ضاع فى لحظه قاطعها من عياطها خبط على الباب وكانت بنت عمها واخت أدهم وصديقتها المقربه فتحت الباب واترمت فى حضنها 

علياء بخضه : مالك يابنتى بتعيطى كده ليه أهدى

زينب حكت ليها على كل حاجه وهى بتعيط بحرقه

علياء بعصبيه : برضوا قللتى من نفسك معاه أدهم أخويا بس هو دبش طول عمره 

زينب بدموع : قولت اعرفه يمكن بيحبنى زي مابحبه يا علياء بس كسر"نى اووى

علياء طبطبت عليها بحنان وقالت : عارفه يابت يازوزو أنا مش موافقه على الخطوبه دى أصلا ولا ماما معرفش هو عجبه فيها ايه ده انتى قمر يابت وكمان احنا مش اتفقنا أن لازم غض البصر وتقلى كلام معاه عشان ده مش من محارمك يازوز اتفقنا ولا متفقناش ياختى😒

زينب بحزن : اتفقنا بس غصب عنى ياعلياء

علياء : لاء طبعا هتقدرى تنسيه قربى من ربنا اكتر وادعى ان يخرج حبه من قلبك ويرزقك بالزوج الصالح ال يحبك ويريحك ماشى

زينب بابتسامه : حاضر

علياء : ويلا بقا عشان اختار معاكي الدريس والخمار ال هتروحي بيهم الخطوبه 

زينب : مش عايزه اروح

علياء بمرح : ولا أنا وحياتك بس هعمل ايه بقا قدرى وانا مش هروح من غيرك وبعدين عشان تثبتى فعلا انك مش بتحبيه وكمان تكوني مبسوطه يلا بقا تعبتيني

زينب ابتسمت وقامت معاها


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


فى الخطوبه


زينب دخلت مع علياء وكانت لابسه دريس فيروزى وخمار أوف وايت وكان شكلها قمر جدا وعلياء كانت لابسه دريس نبيتى وخمار أوف وايت برضوا 

زينب بصت عليهم ومسكت دموعها وادهم عينه جت عليها وشافها انبهر بجمالها

عكس عروسته ال كانت لابسه دريس ضيق وشعرها مكشوف 

زينب قعدت على الترابيزه وكانت متابعه الفرح بصمت 

شاب جه عندها وقال بمرح : صحيح هو مينفعش رقم الوالد اصل عايزه ضرورى

زينب اتصدمت من الشاب ده وقالت بدهشه : عايز رقم بابا ليه ؟؟

الشاب رفع ياقة قميصه وقال بثقه : عشان هتجوز

زينب لسه هترد كان الشاب واقع على الأرض اثر الضربه ال خدها من أدهم

زينب بصدمه وغضب : انت اتجننت

أدهم بغضب : ........


يتبع


شكرا على التفاعل يابنات❤️       البارت الثاني


زينب بصدمه وغضب : انت اتجننت !!!؟؟

أدهم بغضب : صوتك ميعلاش عليا وبعدين هو واقف معاكى ليه

الشاب وقف وقال بوجع : ايه يابنى اومال لو مكنتش صحبك وبعدين مالك بيها هى مش بنت عمك بس

ملك بغيظ : صحيح انت مالك يا ادهم بوظت الخطوبه وخلاص

زينب بصتله وقالت بعصبيه : وانت مالك بحياتى مش فاهمه

أدهم بغضب جحيمى : خلص الكلام وكمان الخطوبه هتخلص هى كمان

زينب بتحدى : دى حاجه ترجعلك بقا وتخصك إنما بقا انا حره فى حياتى اتفضل ياكابتن رقم بابا اهو وهو مسافر ولما يرجع تقدر تكلمه 

شدت التلفون وكتبتله الرقم وقالت بعصبيه : انا ماشيه ياعلياء

سابت الفرح كله ومشيت تحت صدمة الجميع وعلياء جريت وراها

أدهم بصلها بغضب وقال بعصبيه : خاااالد عايزك

خالد بصله بخوف من ال هيحصل ومشى وراه

ملك كانت واقفه مكسوفه من نظرات الناس جدا واتعصبت من أدهم أكتر


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


زينب بعصبيه : شوفتى ال اخوكي عمله فض"حنى قدام الناس

علياء بتوتر : و والله يابنتى معرفش عمل كده ازاى 

زينب : قولتلك مروحش وبرضوا صممتى

علياء : مكنتش اعرف ان ده كله هيحصل وبعدين خالد كان بيقولك ايه عشان كده ادهم اتعصب

زينب باستغراب : هو انتى تعرفيه منين

علياء : علشان هو صاحب أدهم

زينب بصدمه : صاحبه ؟؟

علياء بتنهيده : ايوه

زينب بتوتر : برضوا مش مبرر أن يعمل كده

علياء بغمزه : مش يمكن بيحبك

زينب بسخريه : أدهم لو اخر واحد فى العالم انا مش هتجوزه ابدا اكتر واحد جرحنى وانتى عارفه كده

علياء بحزن : طب يلا نمشي 

زينب بتنهيده : يلا 


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


أدهم بغضب : وقفت معاها ليه

خالد ببرود : عشان اخد رقم والدها واتقدم ليها

أدهم : والاستاذ مقالش ليا ليه قبل لما يعمل كده  انت مش عارف انها بنت عمى

خالد بلامبلاه : والله انا قولت اخد رأى صاحب الشأن وبعدين انت متضايق ليه انا مش عارف وكمان سيبت خطيبتك وعملت ده كله ليه انت مش عارف الناس هتقول ايه دلوقتي على الهبل ال عملته ده

أدهم بتوتر : ع عشان 

خالد بسخريه : بتحبها 

أدهم بصدمه : لاء طبعا أنا بس بخاف عليها وكمان

قاطعه خالد وقال : طالما مش بتحبها يبقى سيبها تشوف حياتها متبقاش انانى يا أدهم

أدهم بغضب : أنت مش فاهم حاجه هى لسه صغيره على الكلام ده كله

خالد بضحك : انت مصدق نفسك بجد فوق يا أدهم وروح شوف ملك ال انت خليت شكلها قليل قدام الناس ونصيحه منى ملكش دعوه بزينب تانى

أدهم بعدم فهم : قصدك ايه !؟؟؟

خالد بتحدى : أن هتقدم لزينب وهتجوزها يا أدهم وساعتها مش هيكون ليك الحق انك تشوفها حتى مفهوم

خالد سابه ومشي وأدهم اتعصب منه وقال بوعيد : مش هسيبها ليك ياخااااالد مش هسيبهاااا


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله


فى منتصف الليل


زينب كانت بتعيط على ال بيحصل أدهم مصر يبوظ ليها كل حاجه مش كفايه كسرها وكمان مش عايزها تعيش زيه

قاطعها من تفكيرها صوت التلفون وكان والدها 

زينب مسحت دموعها واتكلمت بصوت طبيعى : السلام عليكم

والدها : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامله ايه ياحبيبتى وحشتيني والله

زينب بحزن : وانت كمان يا بابا هتنزل امتى بقا 

والدها بحب : خلاص هانت اهو وبالمره اقابل العريس ال متقدملك

زينب بتوتر : ع عريس مين

والدها : خالد صاحب أدهم كلمني وقالى عايز يتقدم ليكى وانا وافقت انتى رأيك ايه

زينب بتحدى : انا موافقه يا بابا


يتبع


شكرا على التفاعل يابنات❤️         البارت الثالث


زينب بتحدى : وانا موافقه يابابا

والدها باستغراب : من غير ماتقابليه حتى

زينب بثقه : أيوه

والدها : ماشى يا حبيبتى ال يريحك عايزه حاجه

زينب بتنهيده : مع السلامه ياحبيبى

قفلت مع والدها وحطت التلفون جمبهاا وقالت : ياترى انا غلطانه فى موافقتى وهظلمه معايا ولا ايه

سكتت شويه وقالت بتحدى : بس لاء انا هنسى أدهم خالص وهخرجه من حياتى وهبدأ من جديد

نامت على السرير وبتحاول تهرب من التفكير


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


تانى يوم


ملك بعصبيه : كويس يعنى ال انت عملته امبارح فى الخطوبه ده

أدهم بشرود : ملك انا مش فايقلك

ملك بغضب : اومال فايق لست زينب بس صح

أدهم بعصبيه : يووووه ملك ايه النكد ده مش ناقصك

ملك : هو أنت فاكر ال عملته سهل انت فضحتنى فى وسط الناس يوم خطوبتى يعنى مش سهل

أدهم كان لسه هيرد تلفونه رن برقم عمه رد عليه وقال : ازيك ياعمى عامل ايه

والد زينب : الحمد لله يابنى انت عامل ايه

أدهم : الحمد لله

والد زينب : معلش يابنى كنت عايز أسألك على حاجه

أدهم : اكيد طبعا اتفضل ياعمى 

والد زينب : كنت عايز أسألك على خالد صاحبك وانت اكتر واحد عارفه طبعا 

أدهم بعدم فهم : وحضرتك بتسأل عليه ليه

والد زينب : عايز يتقدم لزينب ياحبيبى وانا طبعا مسافر دلوقتي وانت اخوها برضوا يعنى ساعدنى

أدهم قبض على ايده بغضب مكتوم وقال : اه طبعا ماشي ياعمى معلش هكلمك بليل عشان دلوقتي انا فى الشغل

والد زينب : ماشى يابنى وانا مستنيك

أدهم قفل معاه وكان عيونه حمره جدا

ملك بسخريه : ايه مالك

أدهم مردش عليها وطلع من المكان وطلب رقم خالد وبعد وقت رد عليه

خالد ببرود : ازيك يا أدهم

أدهم بغضب : برضوا عملت ال فى دماغك

خالد بتمثيل مصطنع : ال هو ايه ؟؟

أدهم بعصبيه : انت عارف ياخالد متستع"بطش

خالد : انا مش عارف ايه ال مزعلك انت مش خطبت

أدهم : متغيرش الموضوع

خالد : هو ده الموضوع عيش الواقع بقا وخليك فى حالك

قال كلامه وقفل التلفون

أدهم بغضب : ماااااشى ياخااااالد


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


زينب كانت خارجه من الكليه ومستنيه علياء تخلص المحاضرات

زينب بتأفف : يوووه ده كله ياعلياء

ملك جت من وراها وقالت بغضب : مش عيب عليكي تبقى خطا"فة رجاله 

زينب بعدم فهم : انتى قصدك ايه

ملك بغضب : عامله نفسك محترمه وانتى واحده متربتش بتخطفى خطيبى منى ليه عشان سابك وخطبنى انا صح انتى مش شايفه نفسك ولا ايه انا حلى منك مليون مره

زينب بعصبيه : انتى مجنونه ولا ايه يابت انتى 

ملك بعصبيه : انا ستك ياحبيبتى والله العظيم لو قربتى من أدهم هقت"لك فاهمه يعنى ايه هقت"لك

أدهم بغضب : مللللك 

ملك بتوتر


يتبع تكملة الروايه من هنااااااا 


تفاعل يابنات❤️


متنسوش ذكر الله ❤️


#وجع_الحب


بقلمى #هاجر_العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن 💚




تعليقات

التنقل السريع