القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب حد التملك البارت 13_14بقلم دينا عبد الحميد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#حب_حد_التملك 

الظابط ولاد حضرتك رافعين عليك قضية حجر 

محمد بص للظابط كتر خيرك يا ابني انك تعبت نفسك ونزلت عشاني مخصوص   بدل متبعت عسكرى او محضر 

الظابط استأذن ومشي 

وراهب فضل يهدي جده الي كان مصدوم  فجأه خرجت الداده بذهو وقالت راهب يا ابني الحقني انا مش لاقيه رنا 

بص راهب لجده بهدوء ونطق يعني ايه مش لاقياها؟ 

الداده كانت بتعمل رز بلبن وبسبوسه ودخلت لقيت النار مطفيه وحتي منغير م الحلو يخلص ولما جيت انده عليها عشان افهم هي طفت عليهم النار ليه كده هيبوظوا ملقتهاش ولعت علي الحاجه وكملتها وطلعت ادور عليها  ملقتهاش  

راهب اتنفس ببرود وقال اكيد راحت ل خالي... 

راغب ازاى يعني دي مش مجنونه تروحلهم لوحده ممكن يقتـ*ـلوها 

راهب اتنفس بعمق ونطق لو فعلا سمعة المحضر فهي اكيد راحت... 

ليلي ازاى خرجت منغير منشوفها راهب قام وقف ونطق الباب الخلفي قام راهب يتأكد وفعلا لقاه مفتوح خرج بسرعه وراح لابوها بس ملقهاش وانكروا انها جت

وفجأه ظهر جبر وامه  راهب بغضب وربنا ألي بيتهزله السبع سموات لو عرفت انك انت وابنك الي اتسببتوا ف غيابها يا عقربه انتي لاكون مدفعك التمن غالي 

جبر انت اتجننت 

راهب ببرود مراتي اهم عندي منكم كلكم 

رجع راهب البيت وهو هيتجنن من غياب رنا وازاى هي مرجعتش البيت للوقت ده وكمان  سايبه موبيلها...... 

الجد اهدا يا ابني والغايب حجته معاه 

راهب مش قادر يجدي هتجنن ازاى تخرج منغير اذني ازاى؟ 

راغب دخل وقال ملقتهاش برضوا لا في المستشفيات ولا في الاماكن الي بتحبها ولا حتي صحبها 

ليلي دخلت وهي حضنه روان الي بتعيط وقالت العياده بتاعتها مقفوله يا راهب 

فجاه موبيل راهب رن 

فتح وخلص المكالمه بغضب 

راغب مالك؟ 

راعب مفيش فابده محدش من زمايلنا ف اقسام البوليس عرف يتصرف ولا  حظ لقاها 

الجد يعني ايه فص ملح وداب؟  انا عايز حفدتي..... 

فجاه سمعوا صوت... وانا هنا يا جدي 

كانت رنا دخلتةبهدوء منغير اي حاجه تبين انها كانت مخطوفه 

راغب كتتي فين كل ده... 

ليلي قلقتيني عليكي ده روان مبطلتش عياط من وقت م مشيتي 

رنا ببرود متقلقوش انا بخير....

 جريت روان عليها حضنتها 

روان بعياط انتي سبتيتى ومشيتى 

رنا حضنتها بحنان وندهت للداده تجيب رز بلبن وبدأت تأكل وشويه وجيت ليلي فطلبت منها تأكل روان الي فاضل وهي هتطلع ترتاح 

كل ده وراهب واقف ببرود ونظرات مرعبه ايوه بالظبط هدوء ما قبل العاصفه  طلعت رنا برعب الاوضه بس قبل متقفل كان راهب حط رجله بين الباب وبعضه ودخل  وقفل وراه 

راهب بغضب كنتي فين يا هانم 

رنا كنت ف مشوار 

راهب ومن امتي وانتي بتخرجي منغير اذني؟ 

رنا ليه وانا مجبره اخد اذنك؟ 

راهب بغضب مسك شعرها ونطق من بين سنانه رنا بلاش تعصبيني كنتي فين؟ 

رنا بغضب ووجع سيب شعرى يا متخـ*لف انت مالك بيا؟ 

راهب ضر*بها بالقلم وزقها وخرج وقفل عليها بالمفتاح ورنا فضلت تعيط لحد منامت صحيت علي حد بيحط ايده عليها...  رنا بخوف راهب بلاش 

راهب قرب منها بسكر و...... 

رنا بصوت مبحوح وباكي رااااااهب 

#دينا_عبد_الحميد #حب_حد_التملك 

الظابط ولاد حضرتك رافعين عليك قضية حجر 

محمد بص للظابط كتر خيرك يا ابني انك تعبت نفسك ونزلت عشاني مخصوص   بدل متبعت عسكرى او محضر 

الظابط استأذن ومشي 

وراهب فضل يهدي جده الي كان مصدوم  فجأه خرجت الداده بذهو وقالت راهب يا ابني الحقني انا مش لاقيه رنا 

بص راهب لجده بهدوء ونطق يعني ايه مش لاقياها؟ 

الداده كانت بتعمل رز بلبن وبسبوسه ودخلت لقيت النار مطفيه وحتي منغير م الحلو يخلص ولما جيت انده عليها عشان افهم هي طفت عليهم النار ليه كده هيبوظوا ملقتهاش ولعت علي الحاجه وكملتها وطلعت ادور عليها  ملقتهاش  

راهب اتنفس ببرود وقال اكيد راحت ل خالي... 

راغب ازاى يعني دي مش مجنونه تروحلهم لوحده ممكن يقتـ*ـلوها 

راهب اتنفس بعمق ونطق لو فعلا سمعة المحضر فهي اكيد راحت... 

ليلي ازاى خرجت منغير منشوفها راهب قام وقف ونطق الباب الخلفي قام راهب يتأكد وفعلا لقاه مفتوح خرج بسرعه وراح لابوها بس ملقهاش وانكروا انها جت

وفجأه ظهر جبر وامه  راهب بغضب وربنا ألي بيتهزله السبع سموات لو عرفت انك انت وابنك الي اتسببتوا ف غيابها يا عقربه انتي لاكون مدفعك التمن غالي 

جبر انت اتجننت 

راهب ببرود مراتي اهم عندي منكم كلكم 

رجع راهب البيت وهو هيتجنن من غياب رنا وازاى هي مرجعتش البيت للوقت ده وكمان  سايبه موبيلها...... 

الجد اهدا يا ابني والغايب حجته معاه 

راهب مش قادر يجدي هتجنن ازاى تخرج منغير اذني ازاى؟ 

راغب دخل وقال ملقتهاش برضوا لا في المستشفيات ولا في الاماكن الي بتحبها ولا حتي صحبها 

ليلي دخلت وهي حضنه روان الي بتعيط وقالت العياده بتاعتها مقفوله يا راهب 

فجاه موبيل راهب رن 

فتح وخلص المكالمه بغضب 

راغب مالك؟ 

راعب مفيش فابده محدش من زمايلنا ف اقسام البوليس عرف يتصرف ولا  حظ لقاها 

الجد يعني ايه فص ملح وداب؟  انا عايز حفدتي..... 

فجاه سمعوا صوت... وانا هنا يا جدي 

كانت رنا دخلتةبهدوء منغير اي حاجه تبين انها كانت مخطوفه 

راغب كتتي فين كل ده... 

ليلي قلقتيني عليكي ده روان مبطلتش عياط من وقت م مشيتي 

رنا ببرود متقلقوش انا بخير....

 جريت روان عليها حضنتها 

روان بعياط انتي سبتيتى ومشيتى 

رنا حضنتها بحنان وندهت للداده تجيب رز بلبن وبدأت تأكل وشويه وجيت ليلي فطلبت منها تأكل روان الي فاضل وهي هتطلع ترتاح 

كل ده وراهب واقف ببرود ونظرات مرعبه ايوه بالظبط هدوء ما قبل العاصفه  طلعت رنا برعب الاوضه بس قبل متقفل كان راهب حط رجله بين الباب وبعضه ودخل  وقفل وراه 

راهب بغضب كنتي فين يا هانم 

رنا كنت ف مشوار 

راهب ومن امتي وانتي بتخرجي منغير اذني؟ 

رنا ليه وانا مجبره اخد اذنك؟ 

راهب بغضب مسك شعرها ونطق من بين سنانه رنا بلاش تعصبيني كنتي فين؟ 

رنا بغضب ووجع سيب شعرى يا متخـ*لف انت مالك بيا؟ 

راهب ضر*بها بالقلم وزقها وخرج وقفل عليها بالمفتاح ورنا فضلت تعيط لحد منامت صحيت علي حد بيحط ايده عليها...  رنا بخوف راهب بلاش 

راهب قرب منها بسكر و...... 

رنا بصوت مبحوح وباكي رااااااهب 

#دينا_عبد_الحميد


#حب_حد_التملك 

رنا فضلت تعيط لحد منامت صحيت علي حد بيحط ايده عليها...  رنا بخوف راهب بلاش 

راهب قرب منها بسكر ونطق بدون  وعي مش قادر يا رنا تعبت وبدأ يبوسها 

رنا بصوت مبحوح وباكي رااااااهب

راهب اتسمر مكانه من رعبها وقام بغضب كان هيخرج بس منظره السكران كان بيقول انه ممكن يعمل مصا*يب بدون ميحس فجريت عليه بحنان ونطقت انت رايح فيه 

راهب بأنزعاج رايح ف دا*هيه انا حر ابعدي عني هو انتي شركتي؟ 

رنا بحب انت بتقول ايه انا مراتك 

راهب بغضب ف انهو قانون تعرفي تقوليلي؟ 

رنا في قانون الحب... 

راهب زق ايديها من علي كتفه ونطق وقانون الحب ده الي بيبعدك عني؟ وبيخليكي ترفضي لمستي؟  عارفة انا بحس ايه كل مره بتبعديني عنك انا...... 

رنا حطت اديها علي شفايفه قبل مينطق وقالت بدموع انا مش هعتزر انا هـ.... قربت منه وبا*سته بحب... اتصدم راهب وفضل مكانه معملش اي رد فعل 

 اما رنا فماتحملتش ريحة الخمره وبعدت عنه وابتسمت وهي بتقعده وبتقول بص بقا انا هجبلك حاجه تغير ريحة القر*ف الي انت شاربه ده واجيلك متتحركش عشان ف موضوع مهم.... 

نزلت رنا تدور علي حاجه تشربهاله ف المطبخ وطلعت لمون وعملت عصير وطلعت لقت راهب بيشرب تاني رنا مسكت ازازة الخمر*ه منه ورمتها ف الارض بغضب 

رنا انت بتعمل ايه؟ 

راهب بشرب يمكن انسي 

رنا حاولة تسيطر علي  غضبها وضغطت علي نفسها وقعدته وقعد علي رجله وف اديها اللمون 

رنا وهي بتشربه نطقت حبيبي زعلان ليه؟ 

راهب مفيش... 

رنا علفكره  انا كمان وحشني لمستك وحضنك الي لسه مجربتهمش 

راهب ببرود مهو باين قوي تصرفاتك كلها اشتياق قوي... 

رنا طب اشرب اللمون وانا اثبتلك 

راهب هتعملى ايه؟ 

رنا بحب هعمل الي انت عايزه راهب خد شوية لمون وبعدين نطق.... انت عايزه تستني الفرح صح؟ 

رنا بحب تؤتؤ

راهب وده ليه

رنا افتكرت كلام مامتها في التليفون ان الراجل لو مراته بعيده عنه هيدور علي بديل يبسطه فاتنفست بهدوء وهي بتقول وحشني حضنك بس كده 

راهب شرب الليمون وبدأ يفوق شويه لانه خفف تأثير الكحول 

رنا احسن دلوقت؟ 

راهب بتعب ايوه عن اذنك 

رنا مسكت ايده وقالت علي فين؟ 

راهب حاسس اني لو فضلت هنا هعمل حاجه مينفعش تحصل.... 

رنا قربت منه ونطقت ليه مينفعش؟ 

راهب عشان هي مش بتيجي بالغصب 

رنا راحت حطت اديها حولين رقبته ونطقت بحب ومين قال انها هتبقي غصب 

راهب بص ف عنيها وقال رنا انتي

رنا هزت دمغها بأيوه راهب فجاه شدها لحضنها وهو بيقول بتتكلمي جد وبدأ يبو*سها بحب 

رنا هزت دماغها بأيوه تاني شالها راهب فلفت هي رجليها حولين وسطه وهو من فرحته انها بتحبه فعلا فضل يدوخ بيها وبعدين اخدها وقعدوا وهو بيبصلها بذهول وهو لسه مش مستوعب

رنا بلعت ريقها ونطقت مالك 

راهب قرب منها و........ 

كانت ليلي مش عارفه تنام وقاعده تحت القمر لابسه فستان بنص كم طويل وواسع وشعرها سايب وعلي كتافها محطوط شال على رقبتها  خرج راغب يشرب سيجاره لقي ليلي قدامه 

راغب ايه الي مصحيكي 

ليلي نفس السبب الى مصحيك 

راغب انا صاحي اشرب سيجاره وانتى؟ 

ليلي بضحك بشرب سيجاره برضو

راغب نعم انتى بتدخنى؟ 

ليلي ايوه هات سيجاره من معاك اصلي نسيت العلبه 

راغب شد السيجاره من اديها  ودخل جو بغضب 

وليلي وقفت تتفرج عليه وهى بتقول ببرود ان مبطلتك سجاير، وعلمتك الادب مبقاش انا ليلي 

دخلت ليلي اوضتها بس قبل متدخل سمعت صوت جاي من اوضة الجد 

دخلت بسرعه تشوف في ايه لقته بيعيط 

ليلي بخوف مالك يا جدو! 

الجد شال صورة كانت ف ايده عنها ومسح دموعه وقال مفيش... 

ليلي بإحراج اسفه انى دخلت اوضتك من غير اذنك  وكمان بدخل ف خصوصياتك بس قلقت عليك عن اذنك 

كانت ليلي هتخرج بس الجد مسك اديها ونطق عارفه دي صورة مين ياليلي 

ليلي بتعجب مش دى صورة صاحبة مامى الى ما*تت انت تعرفها؟ 

الجد بدموع دى بنتى والحقيقه هى مش ما*تت هي اتقتـ*لت 

#دينا_عبد_الحميد

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع