القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فهد وقع في حب الكباس البارت 17_18_19بقلم شهد هاني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



البارت 17...

فهد: قال بعلو صوتها الفهد وقع في حب روان عشق بعد عداوه.

روان ودموعها نزله: خطوبتي النهاردة عن اذنك.

فهد بصدمه:كلام نزل عليه زي صعقه ورمي الورد علي الارض وركب العربيه.

روان بعياط:دخلت الاوضه رمت نفسها علي سرير وقالت لو عرفت ان الي حصلك دا بسببي هتكرهني اصلا ي فهد ومسحت دموعها بقوه وقالت انا متهزمش ابدا وقامت عشان تجهز نفسها.

فهد لاول مره دموعه تنزل:بيقول اول مره دموعي تنزل علي فراق حد وقال لي كدا ي روان لي فاجأة فونه رن وكان ديفيد.

ديفيد:الو ي فهد عامل اي ي صاحبي.

فهد بحزن: الحمد لله ي ديفيد انت عامل اي.

ديفيد بفرحه:هخطب روان النهارده لازم تيجي.

فهد بغيره:انا رايح حفله الكباس والبرق لو فاض معايا وقت هاجي ليك بإذن الله .

ديفيد: تمام ي صاحبي.

كارما: واقفه معاه بتاع ديكور كانت لبسه فستان ازرق غامق مع لون بشرتها البيضاء وكانت رافعها الشعرها البني وكانت قموره خالث حضرتك حط الشاشه هنا قدام السلم والانوار ظبطها علي دخول كباس والبرق.

الشاب:تمام ي فندم.

كارما بتلف:خبت في يزد وقالت م تحاسب ي عمنا ورفعت راسها وقالت يزد.

يزد بغيره:كونتي واقفه معاه لي.

كارما بعدم فهم:هو مين بتاع الديكور.

يزد:اها واقفه لي ي كارما معاه.

كارما: ثانيه بس مهتم لي.

يزد:مسك ايد كارما وخدها وقفوا في حته لوحدهم.

كارما: بتعمل اي ي يزد سيب ايدي لو سمحت.

يزد:لف ضهر كارما ليه وباسه وقال فستان دايق عريان اوي حسك عينك تلبسي أو تلبسي الون دا.

كارما: كسفت من الي يزد عمله معرفتش ترد غير وي يزد بيفك الكعكه بتاعت شعرها ونزل شعرها علي ضهرها.

يزد:همس في ودن كارما وقال كدا احلا بكتخيرر وباس كارما من خدها وقال هروح لجدي هشوفك التاني.

كارما:حطت أيدها علي قلبها وضحكت وقالت مجنون.

عند روان:وقفت قدام المرايا كانت لابسه فستان اسود جميل جدا وحجاب من الون الاحمر وقالت اوف فين ي داده شبشب الاسمر.

داده جت:وقالت بي ارتباك معرفش ي بنتي في صنادل وجزم احسن.

روان فهمت:فين شباشب ي داده.

داده:احم الست كارما خدت كل شباب بتاعتك ورمتها وحطت بدلوهم جزم وصنادل .

روان بغضب:ماشي ي كارما الكلب ام وريتك وراحت لابسه صندل كعبه عالي وقالت اوف همشي بي ازاي دا ونزلت .

السواق:فتح باب العربيه ليها وركبت وقال هنروح فين ي فندم.

روان:قالت العنوان والسواق خدها وكانت وصله الحفله.

ديفيد:راح يلبس بعد م ظبط الحفله هو وكارما.

فهد:وصل لي الحفله وبص علي المنظر وانبهر من جمال الفيلا موقعها ودخل شاف جده الحريري ويزد وسلم عليهم وقفوا يشربوا عصير.

كارما:اي جمال دا ي روان.

روان بغيظ: هموتك هموتك بي ايديا دول انتي ترمي شباشب بتاعتي.

كارما:متخافيش رميت كلوا معادا أبوا سبعه ونص عشان عرفت انوا غالي عليكي.

روان فاجأة سرحت:يوم الربع الجنيه ومقبلتها لي فهد وتحديها واتحمست اكتر تشوف علامات الواو علي وشهم.

كراما:هاااا جاهزه.

روان:جاهزه بس فين ديفيد.

كارما: راح يغير وجاي.

وفاجأة الدنيا ضلمت والهدوء عم علي المكان كله بدخول البرق والكباس.

روان بكبرياء:وهي دخله فتحه ايدها بتقول اهلا البرق دخل ياعني هينور المكان والكباس حضر معاه ياعني دنيا هتكون دمار.

فهد والكل عيله مهران بصدمه: انتي يتبعععععععععععععع

#بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ 

#البارت_17

#روايه_فهد_وقع_في_حب_الكباس.



البارت 18...

روان بكبرياء:وهي دخله فتحه ايدها بتقول اهلا البرق دخل ياعني هينور المكان والكباس حضر معاه ياعني دنيا هتكون دمار.

فهد والكل عيله مهران بصدمه: انتي .

روان:ثانيه بس وراحت قلعه الصندل ومسكته في ايدها وطلعت علي المسرح وقالت بيوجع رجلي.

فهد بصدمه:واقف متنح بيقول لالالالالالالا اكيد مش هي.

مهران:استحاله جبروت الي حصل دا يكون طلع منها هي دا انا اتشليت وشركاتي ولعت.

الحريري جد فهد:قال فخر الدين ابوها بعينه.

روان:فتحت الشاشه كبيره اوي وقالت تعالوا اعرفكوا بي نفسي وبصت لي فهد وعالته انا روان فخر الدين انا صاحبه شركات البرق والكباس.

فهد وكل:الصدمه نزلت علهم بيقولوا لا لايمكن.

روان:ايوا مالكوا انا صاحبت الشركات انا ولا راجل عجوز ولا هركلز انا روان البنت الغلبانه الي ربت نفسها وبقا عندها 22 سنه وفتحت 6 شركات البرق والكباس تعالوا نشوف الانجزات بتاعتي مع بعض.

فهد بصدمه:واقف مش بيتكلم سامعها هي وبس.

كارما :واقفه تقول يارب يستر قلبي مش مطمن.

يزد:ولا ي فهد اي العظمه دي اكيد مش هي انا مش مصدق.

روان:فتحت الشاشه وقالت اول شركه ليا كانت الكباس وانا صاحبتها والمساعدين بتوعي الاستاذ ديفيد خطيبي وي كارما اختي طبعا الكباس ليها تلت فروع فرع في قاهره وفرع في باريس وبارع في امريكا شركات البرق تلت افرع فرع في الصين فرع في زقازيق فرع في تركيا و نزلت من علي مسرح وقالت أنا الكباس والبرق وكانت واقفه بقوه.

فهد بصدمه اكبر:في حاجه غلط ي عني هي سبب في افلاسي وديفيد ابن خالتي كان بيساعدها ازاي.

روان:راحت عند مهران ونزلت عند ودنه وقالت مفاجأة مش قولتلك الكباس بيولع في احد.

مهران بعصبية:نهايتك هتكون علي ايدي زي الي قبلك.

روان بعدم فهم:اهاااا م بلاش دا انا حتي السبب في قعدانك علي كرسي متحرك.

فهد بعصبيه: راح عندها وقال انتي السبب في دماري صح.

روان ربعت ايدها:وقالت ايوا عرفتها ازاي.

فهد بغضب:لي انتي فاكره نفسك مين.

روان بكبرياء: صاحبه المجال الي كلت الجو منكوا واستوب استنا لسه القادم احسن.

الحريري:جه بالكراسي وقال روان.

روان بصت:وحست براحه غريبه في وش الحريري وقالت بهدوء نعم.

الحريري:تعالي قربي مني.

روان:راحت عنده ونزلت لي مستواه وقالت نعم حضرتك تعرفني.

حريري بعياط:كلك فخر الدين ابني تعالي ي بنتي في حضن جدك.

روان:حضنت الحريري وهي مش عارفه بتعمل لي كدا وقالت جدو انت تعرف بابا.

حريري:انا الحريري .

روان بغضب:طلعت من حضنه انت وبنك قتلتوا ابويا وليك حس تقرب مني.

فهد بعصبية:انتي بتكلمي جدي كدا ازاي.

حريري بزعل:اسكت ي فهد وقال ابوكي وابني كانوا اخوات فخر دين ابني وانا مش سبب في ولسه هيكمل.

روان:ثانيه في تلفون من ديفيد وطلعت برا الحفله عشان تعرف ترد ولسه هترد الفون وقع منها يتبعععععععععععع

#بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ 

#البارت_18

#روايه_فهد_وقع_في_حب_الكباس.

 

تتوقعوا اي الي حصل لي روان 🙆



البارت 19.....

روان بصدمه:سبني سبني.

...:حط منديل علي بوقها وضربها علي راسها وخدها في العربيه ومشي.

ديفيد بفرح:جايب معاه دبل وجاي يدخل الحفله شاف تليفون روان المرمي علي الارض وقال اي جايب فون روان هنا.

فهد طالع بغضب:شاف ديفيد من غير م يكلم كان ضارب ديفيد بي البوكس بيقوله انا ابن خالتك تبعني ي كلب وتكون سبب في دمار شركاتي انت وروان.

ديفيد بصدمه:انت بتقول اي ي فهد انا مش عملت حاجه.

فهد بغضب:بطل كذب بقا الكل بقا عارف كل حاجه ان روان هي كباس والبرق.

ديفيد بصدمه:ثانيه ثانيه هو انت الي السبب في قتل ابوها.

فهد بعصبية:مش انا مش عيلتي عايله مهران هي الي قتلت ابوها.

ديفيد:دمعه نزلت منه ورما الدبل علي الارض وقال للاسف ي فهد مكونتش اعرف انا المغفل الي روان مشتني وراه.

فهد:لسه بيكلم كان صوت كارما الي مالي الحفله صويت الحقوه روان.

خالد:طالع ملثم مش باين منه حاجه ورابت مقعد روان علي كرسي مصورها.

فهد وديفيد: جريوا بسرعه علي جوا.

الشاشه اتفتح علي صوره روان قاعده علي كرسي ماسكه راسها بتقول انا فين.

خالد برعب:انتي في جحيم.

روان:عدلت راسها وضحكت وقالت هههههههه هاي جحيم عامل اي ي ترا بقا انا موجوده هنا ليه.

خالد بغضب:من عدم خوفها منه وقال انا وانتي دلوقتي بتصور قدام الهوا الناس كلها شيفاكي في الي فرحان فيكي وفي الي زعلان.

روان:بصت لي الشاشه وقالت اوف اسفه جماعه مقدرتش اكمل الحفله معاكوا اصلي مخطوفه ههههههههههههه.

فهد:واقف متنح بيقول البرق كباس بعينه بصحيح.

خالد:ضربها بي القلم جامد وقال انتي هتشوفي العذاب الالوان.

فهد بغضب:انت مين ي ابن الكلب وبيقول يلا ي ديفيد.

كانت روان: حطت أيدها علي مكان القلم وقالت اده.

خالد:حس بخوف ودراه وقال قده بدليل انك موجوده هنا.

روان بغضب عيونها اتحولت:قامت من علي كرسي وشالت كرسي وراحت كسره علي راسه وقالت أنا الكباس يلا لو مش فاهم افهمك.

ديفيد وفهد والحريري ومهران الي خاف علي ابنه بس داري خوفه واتسحب بالكرسي بتاعه عشان يمشي.

خالد بغضب:وقف بتبع وقال هموتك هموتك زي م قتلت الي جابك.

روان:هههههههههه كان غيرك اشطر وبصت لي كاميرا وقالت أنا الي ولعت في مخازن وشركات مهران انا السببب في شلل مهران من صدمته علي شركاته ، وقالت بغضب اقوي وانا الي دمرت شركات الحريري كامله والمخازن ولعت فيها انتوا فاهمين انا هجيب حق ابويا انا الكباس الي هيولع في اي حد يجي عليا وانا البرق الي هيطيركوا كلكوا الست مش ضعيفه لا الست اقوي من راجل بي مراحل وقالت لو موت عمري م هضعف وقعت من طولها.

الحريري:قاعد علي كرسي وقال الحق روان ي بني الحقها.

فهد بحزن:بس ي جدي.

الحريري:م بسش ي ابني هي باردوا مش عارفه مين الي قتل ابوها هي ورثت قوه ابوها فخر الدين.

يزد:حط ايده علي كتف فهد وقال أنا معاك ي صاحبي.

ديفيد بحزن:انا ماشي هسافر مش يلزمني اكون مع واحده كانت معتبراني ومكملش ومشي بسرعه.

كارما بتعيط:حد يلحق اختي قبل م يحصلها حاجه.

فهد بحب اخوي:لانه اخت حببته قالها امسحي دموعك ان شاء الله هننقذها.

رجاله خدت مهران:ودته عند مكان الي خالد خطفها في وقال روان ههههههههههه بنت فخر الدين تعرفي القوه الي في عينك نفس قوه ابوكي الله يرحمه.

روان بعصبية:قامت من علي الارض بتعب وقالت مش تنطق اسم ابويا علي لسانك ي كلب.

مهران:نزل من علي كرسي علي الارض مسكها من شعرها ولسه هيضربها.

روان:اتفووووه وتفت في وشه يتبععععععععع

#بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ 

#البارت_19

#روايه_فهد_وقع_في_حب_الكباس.

تكملة الروايه من هنااااااا 


تعليقات

التنقل السريع