القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت مجنونه البارت 6_7بقلم نجمة براقه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


احببت مجنونة 6 

بارت طويل واستغر الله استغفرالله رومانسي شويه 😂


في بيت ياسمين  


الام _ ياااسمين انا بكر"ه استحمامك،  ايه يابنتي عف"نتي اوي كده  

ياسمين _ يووه هو كل مره كده،  ما انتي عارفه اني بحب استجم في المياه 

الام _ طيب اخلصي مش وقت استجمامك انا عاوزه استحما ريحتي كلها بصل 

ياسمين _ ماشي ياستي،  استني بس اللبس القميص ولا تحبي اخرج كده

الام _ ماشي بس اخلصي،  ايووه أخيرا طلعتي وسعي كده

ياسمين _ انا مش عارفه مستعجله علي ايه خلاص اثيو"بيا هتق"طع عننا المياه دلوقتى حالا، يووه مين ده كمان 

الام _ افتحي دا احمد،  

ياسمين _ خليه يخبط لصبح مش هفتح كده أبداً 

الام _ يابت اخلصي عارفه اخوكي بيضايق لما بنتاخر في الفتح،  

ياسمين _ ماشي ماااشي هفتح اهو،    ما تبطلي رط انتي كمان فيه ايه يعني القميص مبين نص درعاتي وركبتي دا اخويا عادي يعني،  

ايوا يا منيل حبكت تخبط دلوقتى، مخدتش المفتاح ليه...... تشهق،  بصوت عالي

هشام _ يغمض عنيه،  انا اسف جداً مشفتش حآجه انا اسف،  

ياسمين _ تجري للاوضه،  ينهار اسو"د ازاي يشوفني كده ازاي وايه اللي جابه دلوقتي،  يارب اوريه وشي ازاي،  ماما في الحمام يوووه،  خلاص بقا البس العبايه واطلعله وامري لله  

هشام _ ههههه قصيره بس موزه 

ياسمين _ انت بتكلم نفسك، ايه جابك دلوقتي 

هشام _ يبصلها ويسكت،  يخر"بيت جمالك،  ازاي مخدتش بالي قبل كده،  

ياسمين _ انتاا ايه اطر"شت ثم ازاي متقولش من برا الباب انك انت 

هشام _ مالك يابت بتز"عقي ليه 

ياسمين _ عشان انت قل"يل الذوق 

هشام _ وايه اللي حصل يعني علشان ركبتك وحته من درعاتك بانت خلاص كده بقيت قليل الذوق 

ياسمين _ يا نهارك اس"ود انت لحقت تشوفني ازاي،  

هشام _ اتلككي اتلككي قال يعني مكنتش عارفه مين علي الباب،  فين طنط اقولها علي عملتك 

ياسمين _ انت بج"ح،  طنط بتستحما ولو مسكتش هروح انا اقولها علي قلت اد"بك 

هشام _ اشششش ما خلاص المستور بان 

ياسمين _ ق قصدك ايه يا جدع انت  

هشام _ ركبك سوده اوووي بلاش تبينيها تانى مفهاش اغراء 

ياسمين _ هس"يح د"مك يا زبا"له 

هشام _ اهدي اهدي سيبي الفاظه  

ياسمين _ اس"يح د"مك الاول يا حق"ير 

هشام يمسك ايدها ويثبتها علي الحيط ويبصلها بإبتسامة

ياسمين _ ابعد عني احسنلك 

هشام _ لا مش هبعد 

ياسمين _ هشام متستهبلش وربنا هصو"ت 

هشام _ صوتي  ويقرب منها 


ياسمين _ الحقووووو"ني،،،  اعوذ بالله، ايه ده انا فين،  

الام _ في ايه يابت مالك  وكله ده نوم الضهر هيدن 

ياسمين _ هو فين 

الام _ هو مين،  انتي بتحلمي ولا ايه  

ياسمين _ حلم؟! ازاي دا كان هي..  

الام _ كان ايه وهو مين 

ياسمين _ مفيش مفيش انا هروح اغسل وشي  وسعي 

الام _ مالها دي 


في الحمام " 


ياسمين _ حلم ازاي مالك يابت هتخيبي ولا ايه  نهار اسو"د  اوريه وشي ازاي،  انتي غب"يه يابت ده حلم يعني اكيد مش هيعرف وبعدين انا قولتله ميجيش،  


الام _ ميين؟! جايه اهو     اهلا وسهلا يابني اتفضل 

هشام _ متشكر يا طنط،  عاملين ايه  

الام _ نحمد ربنا اتفضل في الصالون 

هشام_ امال فين احمد وياسمين 

الام _ احمد خرج وياسمين جوه اتفضل هندهالك 

هشام _ لا مش دلوقتى  ،  اتفضلي  

الام _ ايه ده يابني،  

هشام افتحي وشوفي  

الام _ دهب؟! قصدك ان دي شبكة ياسمين؟!  

هشام ايوه يا طنط،  انا حابب اشبكها خلاص عرفنا بعض هنأجل ليه 

الام _ يا لهوي،  دا انا كنت..  

هشام _ كنتي ايه  

الام لا ولا حآجه يابني،  عن اذنك هنده ياسمين  

هشام_ اتفضلي......  ياترا هيكون رد فعلك ايه يا ياسمين  ،  ماهو انا مكنش ينفع اخلا بيكي بردو ولازم اكمل اتفاقي معاكي للاخر،  


الام _ بتعملي ايه تعاااالي عارفه مين برا 

ياسمين تبص للقميص اللي لبساه بعد الاستحمام وبخو"ف،،  متقوليش هشام  

الام _ عرفتي ازاي  

ياسمين _ يختاااي وسعي فين العبايه،  ماااما هي فييين 

الام _ ربنا يكملك بعقلك يابنتي مالك 

ياسمين _ فيين العبايه بتاعتي بسرعه استر نفسي 

الام _ تستري نفسك ايه هو حد قالك انه هيجي الاوضه،  ما تتن'يلي تلبسي اي حاجه من الدولاب علشان تطلعي تشوفي خطييك  

ياسمين _ انا لاااا انا تعبانه حتى شوفي كده وسعي هنام،  روحي قوليلوه عيانه عندها كرو"نا 

الام _ كفالله الشر،  تعبانه بجد يابت  

ياسمين _ ايوووه يا ماما ودي فيها هزار،  روحي مشيه بس 

الام _ خلاص هروح امشيه واتصل بالدكتور،  ما دا"هيه تكون كرو'نا بجد،  

ياسمين _ ايوه ايوه روحى،،،  هتغطا ب بطنتين،  الحلم هيتحقق الحلم هيتحقق اعااا 


الام _ معلش يابني هي تعبانه شويه مش هتقدر تقابلك 

هشام _ مالها ايه تاعبها 

الام _ مش عارفه والله يابني هي بتترعش وتقول تعبانه،  

هشام _ طيب ممكن اشوفها 

الام _ مش هتقدر يابني هي نامت 

هشام _ طيب هتساذنك ادخلها 

الام _ طيب دقيقه كده،  


الام  بتفتح الباب تلاقها متغطيه 

تعاله يابني اتفضل،  ياسمين هشام جاي يشوفك  


ياسمين _ يارب بقا امي مينفعش ابدلها،  يارب ما يشوفني انا هعمل نفسي نايمه 


هشام _ يا ساتر ايه الغطا ده كله هي مش حاسه بالحر،  ياسمين انا هنا  

الام _ مبتردش شكلها نايمه،  

هشام يقرب منها ويشيل الغطا عن راسها ويحط ايده علي جبينها  وهي تستمر في التمثيل انها نايمه،  


هشام _ غريبه حرارتها طبيعية،  طيب ممكن سبرينه لو عندك،  

الام _ حاضر يابني  

ياسمين _ ماما متسبنيش ارجعي 

هشام _ ياسمين انتي سمعاني ياسمين،  بلاش استعباط عارف انك كويسه،  ..  اممم بقا كده،  مين اللي هيد'لق عليه شفشق الميا البارد ده 

ياسمين _ لا ميا لا،  

هشام _ يعني مكنتيش نايمه 

ياسمين _ انت عاوز ايه 

هشام _ مفيش كنت بس بطمن عليكي

ياسمين _ هو انا مش قولتلك متجيش تانى،  

هشام _ شي ميخصكش،  انا جيت وجبت الدهب ع فكره  

ياسمين _ ايه ازاي يعني 

هشام _ يعني هخطبك ونكمل اتفاقنا وبعدين ربنا يحلها 


ياسمين تسيب الغطا بدون قصد 


ياسمين _ بس كده مش هينفع،  انا مرضاش تكلف نفسك كده،  

هشام _ يبص الجهه التانيه باحر'اج   ملكيش دعوة،  

ياسمين _ ازاي مليش دعوه،  

هشام _ بإبتسامة،  بقولك ملكيش دعوه انتي مالك بجامل صديقتي يا ستي 

ياسمين _ باصص بعيد ليه ما تبصلي هنا وانا بكلمك،  بقولك لا يعني لا  

الام تدخل _ يا مصيب"تي ياااسمين استري نفسك،

 ياسمين _ اعاااااا،  يا حيو"ان الحلم اتحقق الحلم اتحقق 

هشام _ انا اسف انا اسف بجد،  وبيطلع بسرعه  

الام _ يخيبك ازاي تباني قدامه كده اتلمي يلا وتعالي بره بسرعه 

ياسمين _ اعااا والله ماعرف ازاي وقع الغطا 


هشام _ ههههه يابنت المجنو"نة دي اكيد مش هتقدر تبص في وشي بس حلم ايه ده اللي اتحقق  

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


بيت مي 


الاب _ طيب بسملله كده انت ناوي تدفع كام  

مراد _ ادفع كام ازاي هو احنا لسه بدأنا، ولا انتو وافقتو حتى

الاب _ ايوا ياسيدي موافقين بس انا لازم اضمن مستقبل بنتي الاول، 

مراد _ ماشي مش هنختلف بس انا عاوز نعمل خطوبه الاول علي الاقل شهرين  

الاب _ ان شاءلله سنه بس اضمن حقي الاول بردك 

مراد _ مالك محسسني انك بتبي'ع بقر'ه 

الاب يافندي انت مش شاري بردك 

مراد _ ايوه 

الأب خلاص يبقا نتفق..  يوووه على المحمول و رناته استنا يافندي هروح اخلص المحمول ده،


مراد _ انت راجل طم"اع دا محسسني انه بيب"ع بقر"ه مش بنته،.. يبص وراه يلاقي مي واقفه ومدمعه 


مراد _ بسبس 

مي تمسح دموعها، انا  

مراد _ ايوه انتي تعالي هنا. مالك بتب'كي ليه 

مي _ عيني اطرفت 

مراد _ بطلي كد"ب وقولي لا اور"يكي دلوقتي  

مي بدموع _ اصله لما شافك نضيف حب يعمل معاك صف'قه زي ما عمل مع عريس اختي الكبيره،  

مراد _ فعلاً ابوكي حق"ير 

مي _ ما تتل'م، اهو انت بقا 

مراد _ يابت دا انا جاى اعملك خدمة عمرك!   اللى عمرك ما كنتى هتطوليها، وربنا امشي دلوقتي،  

مي _ انت هتز"لنا ما تغو"ر 

مراد _ انا اغو"ر يا عقر"به وربنا لا اطل"ع روحك في ايد"ي ويمس'كها من شعر'ها

مي _ سبني احسن"لك 

مراد _ مش سايبك بدما"غك اللي شبه البطاطس دي 

مي تضر'به في ركبت'ه ويوقع وتوقع فوقيه،  

مراد _ ااااي  ياب....  يخر"بيتك هو انتي عيونك لونها ايه  

مي _ قوووم قوم بابا هيجي  

مراد يمسك فيها _ لا استني،  عيونك Very beautiful بجد  مش باين عليكي  شكلك معف'ن 

مي _ تضر"به بركبتها،  سيبني بابا جاي يا غ"بي وتفلت نفسها وتقوم تجري 

مراد _ طيب قوميني استني

الاب _ راح فين الافندي،  اييه ده ايه وقع'ك ورا الكنبه كده 

مراد _ استنا اقوم،،  القطه ياعمي القطططه.. ويعلي صوته 

الاب _ يوووه تانى،  انا مش قولت القطط دى تم'شي من البيت بت يا مي تعالى  

مي_ نعم يا بابا 

الاب_ ممشيتيش القطط ليه ينفع تو'قع الافندي كده 

مي _ يابابا  ماهو اكيد هو اللي جري وراها يعني هي هتو"قعه ازاي ده 

مراد _ اصلها قطه شر'سه اوووي بس عيونها يخر"بيت جمالهم 

الاب _ عيون القطه؟! 

مراد _ ايوه اكيد مي شافتهم قبل كده مش صح 

مي _ مشفتش حآجه وبعدين بطل تلعب مع القطط لا تخر"بشك تفق"ع عيونك الاتنين  

مراد _ خليها هتروح مني فين،  مسيريها هتوقع تحت ايدي وانا اااب

الاب_ تعمل ايييه 

مراد _ ابهد"لها ياعمي ابهد"لها



احببت مجنونة 7 


بيت ياسمين 


هشام واقف وياسمين دخلت عليه هي ومحرجه ومش قادره تبص في وشه 

الام _ تعالي ياحبيبتي،  

ياسمين _ حاضر،  

هشام بأحراج _ عامله ايه دلوقتي  

ياسمين _ الحمدلله، 

الام _طيب اسيبكم مع بعض واعمل شاي 

ياسمين تشدها من ايدها وهشام ياخد باله 

الام _ مش هتأخر وبتمشي 

هشام _ احم، بصي اعتبري ان مفيش حآجه حصلت مفيش داعي للكسوف ده كله،  

ياسمين _ احم، مكنش لازم تشوفني بالمنظر ده،  ومكانش ينفع تجيب الشبكه قبل ما تسألني 

هشام _ ياسمين بالله عليكي متصعبهاش مش احنا اتفقنا اننا صحاب 

ياسمين _ ايوه بس 

هشام _ مفيش بس،  انا بحب اسعد صحابي وطالما الحركه دي هتخليكي تحققي حلمك ف تمام انا هساعدك وهعيشو معاكي، كمان  

ياسمين _ حلمي هايف ميستاهلش كل ده 

هشام _ هايف ولا لا،  المهم بنسبالك انتي ايه، 

ياسمين _ ماهو 

هشام _ييييه يا صداع بطلي بقا،  وقوليلي 

ياسمين _ ايه 

هشام _ كنتي بتقولي جوه الحلم اتحقق،  اي حلم 

ياسمين _ هه 

هشام _ حلمتي ب ايه 

ياسمين _ امممم 

هشام بإبتسامة_ مكسوفه ليه اوعي يكون  

ياسمين بتوتر _ ايوووه انا حلمت انك شفتني بالقميص 

هشام _هههههه بتهزري  

ياسمين _ اعاا مبهزرش مبهزرش 

هشام _ طيب اهدي متوتره ليه،  دي حآجه عادية انا بشوف بنات بالمايوه عادي،  

ياسمين _ ماهو مش القميص بس،  

هشام _ هههههههههههه اسكوتي طيب اسكوتي،  بقا انا اكون نايم لا بيه ولا عليه وباجي ف حلمك اعملك كده  

ياسمين _ لا لا انت فهمت ايه 

هشام _ اسكوتي ما خلاص الفوله بانت،  اول حلم كنت هحضنك ودلوقتي اكيد عملت حآجه انيل امال مكسوفه كده ليه  

ياسمين ببكاء _ انا مش عارفه انت بتعمل معايا كدا ليه حرام عليك ياخي 

هشام _ الله وانا مالي انتي الي بتفكري فيه كتير  

ياسمين بتوتر _ لا مبفكرش ولا بتيجي علي بالي،  مين انت اصلا عشان افتكرك،  

هشام _ لا يا شيخه،  طيب عيني في عينك كده  

ياسمين _ اهووو.. وقربت منه 

عدت لحظات بشكل ده يتبادلو النظرات اللي اتحولت من نظرات تحدي لنظرات شارده بعيدة عن عالمنا وراحت لعالم تاني يجمع بين قلبين عشان تبتدي قصه جديده هنعرفها مع بعض بعدين  


بيت مي 


مراد _ ماشي ياعمي انا مستعد لكل طلباتك، 

الاب _ مليون جنيه قبل الخطوبه 

مراد لنفسه _ انت اب انت،  عمري ما شفت كده بس ماشي واي يعني،  تمام موافق 

الاب _ الف مبروك هاتي الشربات يا وليه وسمعينا زغروطه،  اسيبك مع عروستك شوية علشان  تعرف اني راجل ديمكراتي

مراد لنفسه _ قصدك راجل ما'دي وقليل الا'صل 


مي _ مكنش لازم توافقه، حتي لو بالكد'ب 

مراد_ ومين قالك اني بكدب 

مي _ نعم يعني ايه 

مراد _ يعني هدفعلو، ايه يعني مليون جنيه 

مي _ لا لحظه بس، انت لو كنت فاكر ان بفلوسك ممكن تاخد مني حآجه ف تبقي غلطان، انا اه طلبت اننا نعمل التمثليه دي، بس لو طمعان ف حآجه، ف امشي مشفش وشك هنا تانى 

مراد _ انتي هب'له يابت اي رغي وخلاص، هو ايه اللي طمعان، انتي لازم تعرفي ان المليون دي بنتبرع بيها لجمعيات والمؤسسات الخيرية  ،  وبعدين  لما احب اخد حآجه  من واحده،  قدامي  كتير مش هبص لوحده منعدم زيك مفهوم  

مي بدموع _ منعدمه،  اتفضل امشي  

مراد _ همشي اهو عن اذنك 


نرجع ل هشام وياسمين اللي طالت نظراتهم لبعض،  من غير إدراك مسك ايدها وبداء يقرب منها لتتلامس انفاسهم 


ياسمين تفوق،  وتقوم بسرعه 

هشام _ ياسمين انا اسف استني ياسمين! ايه اللي حصل ده مش ممكن  

الام _ مالها بتجري ليه دي 

هشام _ ز زعلت كالعاده 


ياسمين ببكاء _ ايه مالك ما تفوقي،  نسيتي نفسك غبي'ه غبي'ه، ازاي استسلمتي بشكل ده عقلك كان فين  يا ياسمين، ياريت اصحي دلوقتي واطلع بحلم يارب يارب  

انا لازم اوقف المهزله دي،  


الام _في ايه يابت مالك 

ياسمين بزعيق _ مفيش يا ماما بس انا خلاص مش عاوزه خطوبه ولا جواز قوليلوه يخرج بره حالا 

هشام يسمع كلامها ويتجه للباب بخزي

الام _ انتي اتجننتي،  ايه اللي بتقوليه دا،  الظاهر اني دلعتك كتير بس دلوقتي لازم اربيكي،  وبتضر'بها كف 

ياسمين _ اااه بتضر'بيني علشان بقول مش عاوزه اتجوز هو الجواز بالعافية  

الام تحط ايدها على صدرها _ مش علشان الجواز ده علشان قلة اد'بك واهانتك لناس فى بيتك،  اه اه..  وبتوقع

ياسمين _ ماماااا ماما،  رد عليه الحقو'ني 

بيرجع هشام جري علي صوتها 

ياسمين ببكاء _ هشااام الحقني 

هشام _ وسعي لازم نوديها لدكتور بسرعه  

ياسمين ببكاء _ ماماا ونبي قومي 


في المستشفي  ،  


هشام _ الحق يا دكتور،  

الدكتور _ سرير بسرعه  ،  بيجرو علي الغرفه ويقفلو الباب  

ياسمين ببكاء _ بدون  إدراك  تترمي فى  حضنه،  ماما هتروح مني يا هشام 

هشام _ يهتز قلبه ويقاوم ارادته بانه يحط ايده ويضمها 

مي جايه جري_ ياسمين خالتى مالها 

تهدي ياسمين وتركز وتبص لشخص الي اترمت في حضنه، بصتله وهو بيحاول يبعد نظرة عنها  بتبعد عنه وتمشي بعيد 

هشام _ في ايه يا هشام مالك ايه حصل معقول اكوووون،  لا لا مفيش حآجه انا متاكدمتاكد


 مراد بيتصل 


هشام_ الو 

مراد _ فينك يابني  

هشام _في المستشفي  

مراد _ ياساتر، في ايه انت كويس  

هشام _ مامت ياسمين تعبت فجاه 

مراد _ طيب مستشفى ايه انا جايلك 


مراد _ هشام،  خير مالها  

هشام _ مش عارف وقعت فجاه 

مراد _ طيب الدكاترة قالو ابه 

هشام _ لسه محدش قالنا حآجه  

مراد _ خير خير متقلقش هتبقا كويسه،  فين ياسمين امال 

هشام _ هناك مع مي 

مراد _ ايه جاب البنت دي هنا،  معلش يا هشام انا همشي كان نفسي اقف معاك  

هشام _ في ايه 

مراد _ مفيش،  هكلمك      

بيمشي وهو مضايق وبيلبس نضارته وفجاه بيخبط في مي 

مي _ مش تفتح يا اعم'ا 

مراد _ هو انتي  

مي _ هو انت،  

بيحاولو يمشو بس بيتعرقلو في بعض  

مي _ ها عدي خلينا نخلص  

مراد _ مش معدي،  انا عاوز اتكلم  

مي _ وانا مش عاوزه  

مراد _ يمسكها من معصمها،  مش بمزاجك تعالي هنا،  ويشدها في غرفة فاضيه  

مي _ انت اتجنن'ت ايه اللي بتعملو ده،  

مراد _ ملكيش دعوه،  ملكيش دعوه،  انا هتكلم وانتي تسمعي وبس عارفه ما اسمع كلمه هر'قدك علي السرير ده 

مي تبرقله بتركيز 

مراد _ انا مش عاوز منك حآجه خااالص والفلوس اللي كنت هدفعها دي  مش معناها اني عاوز مقابل،  ثم ان مقابل ايه اللي هاخده منك انتي كلك شبر ونص وانا زي ما انتي شايفه يعني كلك كده علي بعضك مبصلكش مش علشان انتي وحشه لا لا لا عشان انتي اوزعه فهمتي 

مي بخوف _ ا ايوه فهمت  

مراد بزعيق _ خاااايفه ليه هو انا هعو'ضك 

مي بخوف _ طيب بتزعق ليه دلوقتي  

مراد يسيبها وياخد نفس _ خلاص متخافيش معلش انا كده لما بضايق بزعق 

مي _ ط طيب ممكن امشي 

مراد _ استني اااستني كنت عاوز اقول حآجه كمان،  تعالي هنا  

بتيجي قدامه بخوف،  ننعم 

بيوطي ليها ويحاويطها باديه ويبص في عنيها،  انا كنت سالتك لما وقعتيني،  لون عنيكي ايه مجاوبتيش 

مي بابتسامة خجوله_ عسلي واخضر 

مراد _ اه تصدقي صح اخضر بعسلي فعلاً  طيب انتي حاطه رموش ولا دا طبيعي 

مي_ هه 

مراد _رررردي علي قد السؤال  

مي برعشه _  طبيعي طبيعي  

بيقرب ايده من شفايفها،  روج ده 

مي تبصله بذهول،  لا ط طبيعي  

مراد _ لا طبيعي ازاي وريني كده،  ليقبلها قبله طويله لتقع مي من صدمتها 

مراد _ ههههه اغمي عليها يابن'ت لهبله

يتبع 
تكملة الروايه من هنااااااا 


تعليقات

التنقل السريع