Fatma Abu Jalab (♥Zahraa♥):
طعنت_في_شرفي
بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب..
الفصل الثالث..
أمينة بتردد: أنت بتقول إيه
هشام: بقول الحقيقه
أمينة:بتردد مين قالك الكلام ده
هشام: فارس عرفني أنه كان بيحبك في الكلية
أمينة: ولما أنت عارف أن أخوك كان بيحبني أتجوزتني ليه؟..
هشام: عشان حبيتك من قبل فارس ولما أتخرجتو لقيت فارس بعد عنك وقبل ما أتقدملك سألته علي علاقتكم أيه
عرفني أنكم كنتم أصدقاء واللي بينكم كان زماله وأعجاب وبس
أمينة: هو فارس قالك كده!
هشام: أيوه ده كلامه بس أنا لسه مسمعتش كلامك
أمينة: معنديش كلام أقوله غير كلام أخوك
هشام: متأكدة يا أمينة
أمينة: أيوه
هشام: طيب أحنا هنتأكد دلوقتي
ووقف هشام وهو يخلع ملابسه
ونظرت أمينة إليه قائله: هو أنت بتعمل أيه
هشام: بغير هدومي وأجهزي يا عروسة عشان أنهارده دخلتك
أمينة بخوف: وأنا قولتلك مش هتلمسني غير لما تكون مش شاكك فيا
هشام: الكلام ده تقوليه قدام أبوكي لكن أنا هاخد حقي الشرعي منك ودلوقتي عشان نتأكد يا حلوه من صدق كلامك
أمينة: هو أنت لحد دلوقتي مش مصدقني
فلم يجيب هشام علي أمينة وأمسك يدها بقوة قائلاً: قدامك دقيقه وتكوني جاهزه
أمينة: أبعد أيدك عني ومش هتلمسني ولا هتقرب مني
ولم تكمل أمينة حديثها لتجد نفسها بين أحضان هشام ورغم محولاتها العديده فألأبتعاد عن هشام ولكنها فشلت فكان أقوي منها وفشلت كل محاولاتها وظل هشام معها ويفعل بها ما يريده وهو لا يهتم لرفضها لحدوث هذه العلاقة
وبعد مدة وقف هشام وهو مصدوم ولا يصدق ما حدث وهو يصفع أمينة بقوة
ويمسك شعرها وهي غارقه في بكائها وملابسها الممزقه قائلاً: أنتِ كدابه يا أمينة أنا سألتك أيه العلاقه اللي كانت بينكم وأنتِ قولتي زماله
أنتِ كسرتني أنتِ ضيعتي كل حبي ليكي
أنا كدبت كل شكوكي وصدقت كلامك
وكدبت الصور
بس في النهاية طلعت شكوكي صح
والصور حقيقه
أمينة:والله ما في حاجه حقيقه والصور كدب
هشام: يبقي أزاي أنتِ مش بنت أزاي
عرفيني أقوليلي أيه اللي حصل دلوقتي
فين دليل أنك بنت
أمينة: مش عارفه بس والله ما حد لمسني
وفارس ملمسش شعره مني
ودفع هشام أمينة بقوة وأسقطها علي الأرض قائلاً:..
يتبع..
طعنت_في_شرفي..
بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب..
الفصل الرابع..
ودفع هشام أمينة بقوة وأسقطها علي الأرض قائلاً: غيري هدومك ومش عايز أشوف وشك للصبح لحد ما أكلم أبوكي يجي يشوف بنته ست الحسن وهي مش بنت اصلا
ولم تتفوه أمينة بأي كلمة وتركها هشام وذهب لغرفة أخري وظل جالساً بها
والحزن والغضب يسيطران عليه
وظل يحطم كل شيء حوله
وأستمعت أمينة لتلك الأصوات ليزداد خوفها وهي لا تصدق الحال الذي وصلت إليه ولا تعلم كيف لا تكون بنت
وهي لم يلمسها أحد قبل هشام
ومر الليل علي أمينة وهشام كأنه الف ليل
إلي أن أتي الصباح وكلم هشام والد أمينة وأخبره بما حدث ليأتي لبابهم
ومعه أخو هشام
ليفتح لهم هشام وعندما رأي فارس أمسك بها قائلاً: أنت بتعمل أيه هنا مش كفاية اللي عملتوه في مراتي
فارس: ورحمة ابويا وأبوك ما لمست أمينة ولا قربت منها
هشام:مهو لو مش أنت اللي قربت منها تبقي الهانم مستغلفنا وغلطت مع حد تاني
فارس: أمينة مش بنت رخيصه عشان تعمل كده وأنت لو تعرفها كويس وبتحبها بجد كنت فهمت ده
هشام: وأنت بقي اللي حبتها بجد
أنت البريئ اللي يعرفها ولا أنت عارف الهانم عملت كده مع مين وبداري عليها
والد أمينة: لاء كفايه كده لو سيرة بنتي جات تاني علي لسانك والله العظيم لأقتل**ك
هشام: متيقلي تقت**ل بنتك عشان العار اللي هي جابتهولك ولا أنت مبتغرش علي عرضك
والد أمينة: دفع هشام قائلاً: غور من وشي بنتي فيين
وأستمعت أمينة لصوت والدها ونزلت من غرفتها لتجد والدها أمامها فضمتها وهي تبكي قائلاً: والله يا بابا ما حد لمسني والله ما عملت حاجه غلط
وسمعت أمينة صوت فارس قائلاً: أحنا عارفين يا أمينة أنتِ عمرك ما تعملي حاجه زي ده
هشام: لاء بجد عجبني المسرحية اللي أنتو عاملنها بس أنا اللي نمت في حضنها أمبارح مش أنتو
والد أمينة: أسمع يا أبني كفاية تجريح فينا وبنتي أشرف من أي حد وملكش عندنا أي حاجه لحد ما نروح لدكتورة ونكشف ونعرف أيه هي الحقيقه
فأقترب هشام من أمينة وهو يمسك يدها بقوة ويشدها من حضن والدها ناحيته قائلاً: بس وحيت أبوكي لو طلعتي عامله حاجه كده ولا كده متلوميش حد غير نفسك علي اللي هعملو فيكي
والد أمينة: أبعد عن بنتي
وهنروح دلوقتي عند الدكتور
وذهب الجميع لعيادة الطبيبه
وبعد مدة قصيرة وبعد كشف الطبيبه
تحدثت قائله:..
يتبع...تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق