القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت ابنتي البارت الاول والثاني والثالث بقلم دنيا ثروت في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


بارت 1🌹

في يوم السماء بتمطر بغزاره وانا قاعد بقرا كتابي في بيتي وفجأه جه اتصال

أرسلان :الو

الممرض : الو معايا استاذ ارسلان

ارسلان:ايوه مين معايا

الممرض :حضرتك لازم تيجي المستشفي صديق حضرتك اشتاذ فؤاد عمل حادثه هو عيلته

قام بصدمه من هذا الكرسي الهزاز الذي يقوم منه الي النوم وليس الي المستشفي ليذهب الي السياره ويرحل سريعا الي هذه المستشفيات الملعونه

اول مايدخل يلاقي طفله بريقه سنها لا يتجاوز سنها 10 سنوات تبكي بشده ارسلان يقرب منها

ارسلان :رهف يحبيبتي بتعيطي ليه

رهف ببكاء : ماما وبابا سابوني لوحدي اهئ اهئ اهئ

ارسلان حاول يهديها ودخل ودع صاحبه لا بل اخوه كان يعتبره اكثر من اخ له ودعه وقام بدفنه واخذ رهف اليه البيت

ارسلان:بصي يارهف ياحبيبتي بابا كي كان زي اخويا بالظبط وانا هبقي من انهارده باباكي تمام

رهف وهش مش فاهمه حاجه : تمام ياعمو

.......... ثم يفيق من خياله هذا العاشق علي صوتها الرقيق مثل الماء

رهف بضحكات تعلو الشركه : ارسلاااااان

ارسلان  بيكون سرحان ورهف تجري عليه وهو قاعد علي كرسي المكتب :ارسلان

وتحضنه وهو مذهول سيكا : صوتك وصل للشركه كلها

رهف : عادي فيها اي

ارسلان بجديه : مفيش هزار هنا.. بعد كذا شاور علي الكرسي اقعدي يلا واحكيلي حصل معاكي اي انهارده

رهف : ولا حاجه زي مانت عارف اول  يوم ليا للجامعه

ارسلان : يلا شدي حيلك عايزك تبقي اشطر مهندسه في الكون وتشتغلي هنا بقا

رهف : من عنيا انت تؤمر يااحلي اب في الكون

ارسلان كانه دحل في قلبه سكينه حاميه  : تمام

رهف بضحك : بقولك اي هو فين مصطفي

ارسلان بغيره عمت عيونه : عايزاه ليه

رهف اتصدمت من شراره عيونه : مفيش بس انت عارف ان صديقك وبعتبره زي بابا فبسال عليه

ارسلان هدي اعصابه شويه : اه تمام  ثم اكمل بكل جديه تبقي خلي بالك وانتي بتسالي عليه وتقولي استاذ مصطفي بعد كدا

رهف قامت بعصبيه : هو في اي كل حاجه متكلميش متعمليش كدا  متصاحبيش حد مصاحبتش انا عملت كل حاجه حتي بردو ان اكلم مصطفي بقا حرام

ارسلان بعصبيه  راح مسكها من ايديها جامد وهي كانت لابسه  نص كم وايديه ورمت علي ايده : قولتلك اسمه استاذذذ مصطفي

رهف دمعت : سيب ايدي بتوجعني

ارسلان ساب ايديها وهي عيطت =انت مش انسان انا بكرهك بكرهك ياارسلان

جه مصطفي في الوقت ده (صديق ارسلان في الشغل ومهندس قمور كدا بس مش احلي من ارسلان) = رهف بتعيطي ليه واي حاله المكتب دي ليه متبهدل كدا

رهف اول لما شافته جريت عليه وحضنته

ستوووووووب 😊


بارت 2💫💫

رهف اول  لما جريت علي مصطفي.

مصطفي حضنها وشم شعرها =اي ياحبيبتي في اي اللي مضايقك

رهف بشهقات : خدني معاك... انا مش عايزاه

مصطفي : مش فاهم

وفجأه ارسلان شد رهف من حضن مصطفي وانقض علي مصطفي وضربه ضربا مبرحااا

رهف بعياط : بابا اقف.. ارسلان بطل اقف هيموت في ايديك

ارسلان وقف ومسك ايد رهف جامد بأيديها : بتعيطي عشانه

رهف بصريخ : انت مجنون.. انت اكيد مجنون. انت منسيتش نفسك. انت اللي ربتني... انت ملكش الحق ان انت تتحكم فيا.. انا مش لعبه ف ايديك.. فوووووق

ارسلان ساب ايديها من الصدمه :اطلعي علي البيت يارهف

رهف مشيت بالفعل والسواق اخدتها للبيت

ومصطفي قام من علي الارض : انت اي اللي عملته ده.. انا ربيتها معاك علفكره.. واي اللي عملته معاها ده. رهف متستحقش اللي بتعمله معاها ده

ارسلان راح قربله بعين حمرا من الغيره : انت فاكرني اهبل صح.. وعلي صوته.. فاكرني مش عارف ان انت بتحبها.. فاكرني مثلا مش عارف ان انت مهووس بيها وحاطط صورها في كل حته انت فيها

مصطفي بصدمه :اي اللي انت بتقوله ده

ارسلان بنبره  تحذير : دي الحقيقه.. انت صاحب عمري بالفعل بس صدقني لو شوفتك بتبصلها بصت حب.. او حتي بصتلها بطرف عينيك. هطردك من الشركه ومش هخلي شركه تقبلك.. لان رهف خط أحمر

مصطفي بتحدي : انت متقدرش تعمل حاجه.. رهف بتحبني واكيد مش هتكرهني وبعدين انت هتسيبها كدا كتير.. مسيرها تتجوز.

ارسلان : هتتجوز علي جثتي.. انا حذرتك. وانت ادري

ارسلان اخدت مفتاح عربيته وراح الفيلا عند رهف طلع الاوضه لاقاها قافله علي نفسها وبتعيط

ارسلان فضل يخبط كتير : رهف افتحي.. رهف افتحي بقولك 

رهف بتعيط وبس 

ارسلان :هكسر الباب وهتأذي 

رهف :صمتت

ارسلان: يعني عايزاني اتأذي تمام 

رهف فكرت انه هيتوجع حست بنغزه في قلبها قامت علطول وفتحت الباب 

ارسلان :كنت متأكد 

رهف راحت تاني قعدت علي السرير تعيط وهو راحلها ورفع وشها ليه مسك ايديها 

ارسلان :رهف انا اسف متزعليش مني. 

لسه بتعيط. 

ارسلان:لو مبطلتيش عياط مش هجيبلك بيتزا وكولا 

رهف علطول مسحت دموعها. 

ارسلان :مش هتتكلمي بقا.. وحشني صوتك 

رهف: احم احم.. انت لي عملت كدا يابابا.. 

ارسلان بغضب : اهي بابا دي اللي بتعصبني 

رهف باستغراب : مش فاهمه 

ارسلان حاول يهدي : بصي يارهوفتي.. مش عايزك تقوليلي بابا تمام هتقوليلي ارسلان بعد كدا 

رهف بتساؤل : ايوه ماشي بس ليه بردو 

ارسلان بتفهم : عادي بحس نفسي كبير 

رهف نطت عليه وباسته من خده :انت كبير.. تؤتؤ انت قلبي انا والله 

ارسلان كان هيعمل حاجه غلط بس وقف : انزلي احسن معمل حاجه غلط 

رهف نزلت : اي.. وبدات تعيط. هتضربني تاني 

ارسلان مسك وشها بايديه الاتنين : عمري ماهضربك تاني في حياتي.. يلا ننزل عشان ناكل البيتزا والكولا

رهف وارسلان نزلو واكلو واتفرجو علي فيلم ونامو وجه الصبح. 

رهف نزلت وقعدت بتفطر مع ارسلان

ارسلان :عامله اي يارهوفتي. 

رهف : الحمد لله ياارسلان انت عامل اي ياأجمل ارسلان في الكون. 

رن الجرس 

ارسلان : قومي افتحي يارهف 

رهف :انت عارف مين جه!؟ 

ارسلان : افتحي وخلاص. 

رهف فتحت ولاقت بنت اقل مايقال عليها مشب*وههه. 

نرمين بصياعه: فين ارسلان ياشاطره

رهف : انتي.. مين.. وعايزه اي 

نرمين : انا مين.. انتي شكلك جديده في طقم الخدامين انهارده

احب اقولك ياحبيبتي اني مراته. 

رهف اول ماسمعت الخبر ماستحملتش واغمي عليها..... 

يتبع 🥺



بارت 3💫💫


ارسلان جري علي رهف وشالها للاوضه  وجاب ليها دكتوره  وكشفت عليها وقالتله انها محتاجه راحه وارسلان مشي نرمين من البيت وقالها  ان هيقابلها في مكان متكونش فيه رهف


ارسلان واقف قدامها بدموع ذي اللي كان هيفقد امه في تفكيره: ياترا لما تصحي  هتفكري فيا ازاي او هتعامليني ازاي


رهف وهي بتبتدي انها تصحي : ااه اي اللي حصل


ارسلان راح ومسك ايديها : اغمي عليكي ومش لازم تقومي من السرير عشات ترتاحي راحه تامه


رهف شدت ايديه : انا كويسه.. ممكن تخرج عايزه اقعد لوحدي


ارسلان : رهف ان.


رهف بسرعه : لو سمحت اخرج


ارسلان خرج وهي قامت وقفلت الباب بالمفتاح ومن كتر ماهي تعبانه وقعت علي الارض وهي سانده علي الباب وهي بتعيط بدمار وهو كذلك


ارسلان بدموع من ورا الباب بصوت خفيف لا يسمعه احد الا قلبه = انا اسف اسف يارهف اسف كل ده عشان أحميكي


رهف في الجهه التانيه من الباب : ليه ليه يتجوز ليه يسيبني. يعني انا مش بنته وبعدين هو وعدني انه مش هيتجوز.. 


وظلو يبكو حتي انتهت دموع الدنيا في هذه المحنه


واتي المساء.......... 

ارسلان كان قاعد تحت بيتكلم في التلفون: كويس اووي واخيرا هخلص منها بقا بجد


رهف وهي نازله من علي السلم =انا هخرج مع صحابي يابابا.


ارسلان لف ضهره واتصدم من شكلها قفل المكالمه بسرعه وراح ليها وهي كانت واقفه علي اخر سلمتين=اطلعي نامي يارهف


رهف بعند : انا عايزه اخرج مع صحابي وانت مالك


ارسلان مسك بايديها : باللبس ده بقا


رهف : اه وفيها اي يعني (كانت لابسه شورت وتيشرت قصير جدا ونص كم (مش محجبه))


ارسلان بعصبيه : انتي مش شايفه نفسك ولا شايفه شكلك... اطلعي فوق غير

 الزفت ده وهخرجك.. ومفيش خروج مع صحابك هتخرجي معايا انا بس

 

رهف  بعند اكثر : لا مش طالعه اغير وهخرج مع صحابي ومش هخرج معاك


ارسلان : هتخرجي معايا يارهف معايا انا وبسسس


رهف: طب ومراتك بقا مش هتخرج معاك


ارسلان بعصبيه : ملكيش دعوه بيها... انا قولت مش هتخرجي مع حد غير معايا انا وبس..


رهف : ولما اتجوز بقا هخرج انت معايا


ارسلان مقدرش يتحكم في عصبيته وضربها قلم ثم اختل توازنها وبعد كده 

ارسلان مسك  ذراعها جامد وبيهزها بكل قوه وبيحاول يشدها لفوق وهي بتقاوم الي ان =تعااليي معايا... يلا


رهف بقاومه: سيبني سيبني ياارسلان


وبعد معافره كبيره من رهف 

وقعت علي الدرج الاخيره ودماغها نزفت ارسلان مكنش فاهم اللي حصل وبدأ يستوعب وشالها ووداها المستشفي 


ارسلان وهو بيشيلها وكل قميصه دم = بسرعه بسرعه ترولي بسرعه


الدكتور جاي ياخد رهف منه ارسلان اتعصب جامد =دكتورررره


وبالفعل الدكتور جت ودخلوها العمليات ومحصلش نزيف داخلي الحمد لله وحالتها استقرت ونقلوها غرفه عاديه


أرسلان كان بيبكي بدموع بيبكي بندم كأنه خسر كل حاجه في اللحظه اللي خلاها تعيط وتنقهر حس انه كسرها


ودخل الاوضه ليها وفضل مستنيها تفوق


رهف بهلوسه : ارسلان.. ارسلان.. حبيبي


ارسلان بصدمه :.... 

..... يتبع... 🥺💫💫

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع