القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج بالإجبار البارت السابع بقلم ميساء عنتر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



البارت السابع(زواج بالإجبار) 


زين بخضة : اي ي حبيبتي مالك 

رنا بشهقات : ا ا أنا اتجوزت من وراك ي زين وعياطها زاد 

زين بص لسيف لانه مش فاهم سبب عياطها 


سيف : زين أنا قولتلك أن كتبت كتابي علي رنا قبل م أهلها يتوفوا ومن وقتها وهي عايشة معايا 

وكمل وهو باصص لرنا : وبعدين ي حبيبتي انتي بتعيطي ليه مش أنا قولتلك مش هلمسك ولا هقرب منك الا أما زين يعرف أن ليه اخت واعملك فرح كمان 

زين اخدها ف حضنه بابتسامة : انتي بقي بتعيطي  ع اتجوزتي من غير م اعرف 

رنا هزت راسها 

زين كمل كلامه : طب م  أنا هعملك فرح متعملش قبل كدا مش زعلان منك صدقيني 

أنا فرحان اوي أن طلع ليا اخت زي القمر كدا 

رنا : يعني انت مش زعلان 

زين بحب : لا ي حبيبتي مش زعلان 

رنا حضنته بحب ووبعد وقت وصلوا القصر... 


زين : بصي ي رنا مش عاوز حد يعرف انك اختي تمام لحد م احل مشكلة ريناد بس 

رنا بتفهم : حاضر ي أبيه 


دخلوا جوا لقاهم لسي قاعدين زي م قالهم .. 

مختار : اي التأخير دا كله 

زين : معلش كان مشوار مهم وبص لريناد : خير 

ريناد بعياط : ا ا أنا اسفه عشان خاطري اسفه 

زين : مراد عاوز تتجوزها 

مراد بتنهيدة : اه ي زين بس دا لفترة مؤقتة 

زين غمض عينه بحزن وهز رأسه : تمام بابا رن ع المأذون يجي 

مختار بكسرة : طيب 


ورن ع المأذون وتم كتب الكتاب ...

زين ببرود : خدها يلا متجيش هنا الا أما تطلقي فاهمة 

ريناد بعياط : زين والنبي 

زين بزعيق : خدها من هناااااا 


وبص لمختار : بابا تعالي معايا المكتب ثواني 

مختار قام معاه 


زين : أنا عارف أنه مش وقته بس رنا تبقي ( وقص له كل م حدث) 

مختار بابتسامة: هشيلها ف عيني يابني 

زين : عارف ي بابا هسيبك معاها وهطلع أنا لنور 

مختار : ماشي ي حبيبي 


**** 

علي : انت عملت اي ع يضربك كدا 

مسعد بوجع : عاكست مراته 

علي : ينهار انت اي يلا قوم نروح هناك دلوقت تعتذر منها 

مسعد : يلا ي بابا يلا 


وفعلا راحوا ع الفيلا 

دخلوا لقوا مختار حاضن رنا 

مسعد : الله الله اشمعنا هو 

سيف اتعصب ولسي هيقرب منه 

مختار : خلاص ي سيف خلاص عشان خاطري أنا وبص لمسعد : رنا بنتي ي راس العجل 

مسعد بصدمة : اييييي 

علي : ازاي ي مختار 

مختار حكالهم كل حاجة 

مسعد : طب جوزهالي 

سيف بزعيق : أنا مش ماااالي عينك ولا ايييييييييه 

مسعد : هو انت جوزها 

سيف بسخرية : شوفت بقي 

مسعد بإحراج وغباء : أنا آسف ي انسه رنا 


سيف : يااااارب انسسسسسسه اي ي ابنيييييييي 

مسعد : ا ا مدام مدام 

رنا ضحكت بصوت عالي عليه وخبت راسها ف حضن مختار بعد م سيف بصلها بتحذير 


**** 

زين طلع الاوضة لقي نور قاعدة ودموعها نازلة : مالك 

نور : انت اختك اتجوزت والتانية رجعت ومهمتك انتهت ممكن اطلب منك طلب 

زين بهدوء : اطلبي 

نور : طلقني 

زين بتنهيدة : متأكدة من قرارك 

نور : ايوه 

زين : تمام ي نور انتي **** 

تكملة الروايه من هنااااااا 

#زواج_بالإجبار 

By/misaa Anter

 

تعليقات

التنقل السريع