القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اختى مصيبتي البارت السابع والثامن بقلم زينب زكرياء في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

فى القسم 
مازن: يعنى اقولك لو طنط ولاسيف اشتكوا منك هحبسك تخيلى بقا جيتى وكمان فى قضيه اعمل فيكي ايه 
سمر: انا مغلطش ياواد ياظبوطه ياخويا ياقمر انتى 
مى: انا الى عملت الجريمه وبصمات ايدى على الطوبه هى فين صحيح 
مازن: يا عادل 
عادل: ايوه يافندم 
مازن: ارمى الاتنين دول فى الحبس الى فى شوقيه 
مى: هى اختك تحبسها انا مالى 
مازن: لما الواد المسكين  الى فى مستشفى ده يقرر يااما تبقوا واربيكم هنا ويااما يتنازل وانا وسيف هنربيكم برضوا بس فى البيت 
مى: وعلى ايه خدنى يابنى عند شوقيه 
سمر: طب هى مين شوقيه 
مازن: هتعرفى لما تدخلى ياختى 
سمر: 😭😭😭طب اهون عليك ان اختك تكون رد سجون 
مازن: خدهم يابنى 
واخدهم الظابط 
مازن اتصل بسيف
مازن: ايه اقنعته انه يتنازل 
سيف: اه هيتنازل بس هو دلوقتى بيتعالج من الجرح الى فى راسه واوعى تكون دخلتهم الحبس 
مازن: لا مانا دخلتهم علشان يتعلموا الادب 
سيف: يخرب بيتك دول هيتعلموا من المساجين ياخويا اه يانى روح طلعهم 
مازن:طب اقفل سامع صوت فى الزنزانه 
مازن: ياعادل 
عادل: الحق يامازن بيه شكل المساجين رحبوا بيهم 
مازن: ايه 
ودخل جرى علشان يشوف جرالهم ايه 
مازن: يرتنى ما كنت دخلتهم 
اول ما دخل الزنزانه انصدم 
مى: انتى بتخمى ياست شوقيه 
المساجين كانوا عاملين على شكل دائره وبيلعبوا لعبه الارقام 🤭
سمر: مى انا طلعت ينفع فرصه تانيه 
مى: لما نخلص الدور ده هنعيد من تانى 
شوقيه: عشره بره بقى يا مى
مى: لا انا كنت بكلمها انتى بتغشى لا هنعيد 
مازن: مااجبلكمش حبل ونلعب شد الحبل بالمره 
مى: ياريت والله 
مازن: وريا انتى وهى من سكات 
مى: باى يابنات هجيلكم قريب وهجيب معايا لعبة بنك الحظ 
شوقيه: هتوحشينا انتى وسمر  
سمر: وانا هتوحشينى قوى بس كل يوم هنيجى نسلم عليكم 
يلا بقى سلام 
مى: الوداع 
فى مكتب مازن 
مازن: نفسى اعرف اقنعتيهم ازاى انتى وهى يلعبوا معاكم 
مى: مش هنقولك ويلا رجعنا خلينا  نكمل لعب 
سمر: اه رجعنا  خلينى العب دور كمان 
مازن:هو احنا ملاهى وفى اقسم 
اترزعوا لغايه ماسيف يجى 
مى: طب معاك لعبه السلم والثعبان 
مازن: لا واقعدى جنب صحبتك مااسمعش صوتكم 
مى: انتى مستحمله الواد اخوكى ازاى 
سمر: اخويا بقى 
مازن:......
#اختى مصيبتى 7

مازن: هتسكتوا ولا لا 
سمر: سكتنا اهو 
مى: لا بقولك ايه انا مليت انده عادل يجبلنا اتنين ايس كريم بدل الملل ده 
مازن: عقاب ليكم اى حاجه عايزينها لا 
مى: قول انك بخيل 
طلعت من جيبها عشره جنيه 
مى: يا حظابط عادل 
مازن: انا بس الى بيسمع كلامى 
دخل عادل 
عادل: ايوه 
مى: بقولك ياحظابط خد العشره جنية وهاتلينا اتنين ايس كريم 
عادل: حاضر 
مازن: ايه ياعادل بتسمع كلامهم انا امرتك بكده 
عادل: يافندم مش قولت دول اخواتى يافندم 
مازن: هاتلى واحد قهوه 
مى: والايس كريم 
مازن: انا قولت لا 
سيف دخل 
سيف:يونس اجى اهو علشان يتنازل 
يونس: ايوه يافندم انا جاى اتنازل 
مازن: واخييرا يلا يابنى امضى على اوراق التنازل جابولى صداع 
سيف: دول ملايكه مش شايف 
مى: حبيبى ياسونه 
سيف: سونه طب يلا انتى وهى امكم فى انتظاركم 
سمر: هما عرفوا 
سيف: اه عرفوا 
مى: احبسنى مع شوقيه يخليلك عيالك يارب 
مازن: لا ويلا على بيتكم وانسى شوقيه خالص انتى عارفه جايه بتهمة ايه 
مى: ودى تفوتنى برضوا عارفه جايه فى قضية ح.ش.ي.ش يعنى كل ده علشان بتزرعه اكيد حيواناتها جعانه دلوقتى 
سيف: يعينى صعبة عليكى ياقلب اخوكى 
مى: اه والله 
مازن: امكم فى انتظاركم 
سمر: مازن. بالله عليك انتى عارف ماما هتعمل معايا ايه 
سيف: اخيير حقنا هيرجع انهارده فرحان اووووى 
مى: ماما مش هتعملى حاجه وهقعد اكيد فيك 
فى البيت 
مى: ياماما انا معملتش حاجه بتضربينى ليه 
الام: معملتيش ايه انا هعلمكم الادب انتو الاتنين بتجرى انتى وهى هتتخبوا فين دى اوضة وصاله 
مامة سمر: بصى يا سماح انتى خدى سمر وانا هاخد مى علشان انتى عارفه قلبى حنين 
سماح: يلا بينا 
سيف: منورنا ياراجل 
مازن: بنورك ماتيجى نلعب جيم بالبلاستيش بتاعك 
سيف: ماشى ياعم بس الى هيخسر هيدبس بعزومه فى الليل 
مازن: وانا موافق علشان عارف ان انا الى هفوز 
سيف: هنشوف 
دخل سيف يشغل البلاستشن علشان يلعبوا 
سيف: هو مش بيشتغل ليه 
مازن: يابنى ممكن تكون مش موصله فى الشاشه 
سيف: ياماما 
الام وهى بتضرب فى سمر: فى ايه ياحبيبى عايز حاجه 
سيف: البلاستيشن ماله مش شغال 
مى: اه امكن علشان وقع منى 
سيف: ايه......

اختى مصيبتى 8.
يتبع 

تكملة الروايه من هنااااااا 



تعليقات

التنقل السريع