القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الفهد البارت السابع بقلم زولة وحيدة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



#عشق_الفهد

#بارت_7

فهد :مش هقدر تبعدي عني اكتر من كدا

عشق بدموع :ارجوك سيبني ف حالي

فهد :عشق حبيبتي انا هعملك اي حاجة انتي عايزاها ارجوكي ماتسيبينيش

عشق :انا عايزة اروح لفؤاد

فهد بغضب :فؤاد لا فؤاد لأ ياعشق عشق انتي بتاعتي انا وبس ومش هتكوني لحد غيري فاهمة

عشق بدموع :طلقني يافهد وانا اوعدك اني مش هتجوز حد مش عايزة جواز طلقنيييي

فهد :لا لالا متقوليش طلقني انتي ليا انا وبس ياعشق

ووقف العربية قدام القصر وراح نزلها وشالها

عشق وهي بتضربه في صدره :سيبني عايزة اروح انا كرهت نفسي وكرهت اي حاجة انا مش عايزة اعيش معاااك

فهد كان ساكت ومتجه ع الاوضة

دخلها الاوضة ونزلها وقفل الباب

عشق بخوف :لالا فهد انت مش هتعمل حاجة

فهد :انا اسف

 وهجم عليها

عشق بدموع :فهد ارجوك لأ

فهد مكنش سامعها وبيبوس'ها بعنف

بعد مدة فؤاد خبط الباب

فهد بنوم :ايييه

فؤاد :اطلع عملت ايه في البنت

فهد قام لبس ملابسه وطلع بغضب

فهد بغضب :خليك بعيد عن مراتي يافؤاد

فؤاد بغضب :عملت فيها ايه ياحيوا' ن

فهد بغضب :فؤاد صوتك واسلوبك

فؤاد :مش هوطي صوتي... عشق اطلعي

عشق كانت بتعيط في صمت ومش قادرة تتحرك

معتز ورانيا طلعو ع صوت فؤاد

معتز :في ايه يابني

فؤاد :بابا انت غلطت اوي لما جوزت البنت دي لفهد

معتز :ليه في ايه

فؤاد :اسأله هو

معتز :عملت ايه يافهد

فهد نزل راسو ع الارض

رانيا دخلت بسرعة

ولما شافت عشق حطت ايدها ع بوقها بصدمة

رانيا ساعدت عشق واخدتها ع الحمام

بعد مدة رانيا طلعت

رانيا بغضب :فهد انت لازم تطلق البنت دي حرام اللي بتعمله فيها

فهد :مش هطلقها

فؤاد :مش مهم تطلقها أو لأ بس انا هسفرها بعيد عنك

فهد بغضب :فؤاد احسنلك خليك بعيد عنها

معتز :فؤاد انت هتروح معها؟

فؤاد :آه يابابا

معتز :تمام سافروا احجزو أقرب طيارة لأنه البنت دي مش لازم تعيش مع الحيوا'ن دة

فؤاد :اوكي

فهد اتجه ع الاوضة بس معتز مسكه من ايده

معتز بغضب :خليك بعيد عنها وانا مش عايز حد يدخل ليها... رانيا انتي خليكي معاها اوكي

رانيا :حاضر

بعد مدة رانيا كانت قاعدة مع عشق اللي نايمة

فؤاد دخل

فؤاد :هي كويسة؟

رانيا :متخفش بقت كويسة

فؤاد :محتاجين حاجة؟

رانيا :لأ ياحبيبي

فؤاد :اوكي

واتجه ع الباب

رانيا :بتحبها؟

فؤاد دار وشو ع رانيا

رانيا بابتسامة :بعرف انك بتحبها مفيش حد بيهتم بحد للدرجادي

فؤاد :آه بحبها اوي يا أمي بس هي بتخص فهد وانا مقدرش ابص لوحدة اخويا بيحبها

رانيا :بس...

فؤاد :صح انه بيعملها بقسوة بس ياماما دي طبيعة فهد هو دايما قاسي وبص ع عشق وانا بظن انه هيتغير بسبب عشق

رانيا :ربنا يديك احسن منها

فؤاد ابتسم وطلع

في صباح يوم جديد فؤاد وعشق كانوا في الطيارة متجهين ع دبي

عشق :هنقعد هناك كام سنة

فؤاد :لحد ماتخلصي دراستك ولو عايزة ترجعي مصر في أي وقت انا هرجعك وانا هكون معاكي

عشق :اوك

فؤاد :انا اسف ع اي حاجة حصلتلك مع اخويا هو بيحبك بس حب تملك ومش عايزك تبعدي عنه

عشق سكتت واتذكرت امبارح ودمعت

فؤاد مسحلها دموعها

فؤاد :ابتسمي الزعل مش بيلبقلك

عشق ابتسمت بألم

عشق :شكرا ع كل حاجة يافؤاد

فؤاد :دة واجبي ياعشق انتي زي اختي

عشق ابتسمت ليه

والطيارة أقلعت

فهد وصل المطار بس اتأخر

فهد :عشششششق

وبدأ يبكي لأول مرة ف حياته

عشق حست بوجع في قلبها بس اتجاهلته

وبعد مرو سنين عشق بقت دكتورة أسنان 

فؤاد بابتسامة :انا مبسوط انك حققتي حلمك

عشق :وانا كمان شكرا ليك يافؤاد بجد شكرا انت ساعدتني كتير

فؤاد :العفو حبيبتي

تلفون فؤاد رن

فؤاد :ثواني

عشق بابتسامة وغمزة:خد راحتك

فؤاد ضحك عليها وراح يتكلم

زينب :حبيبي امتى هتتقدملي

فؤاد :قريب اوي انا وعشق راجعين دلوقت ع مصر وأول حاجة هعملها اني اتقدملك

زينب :واخيييرا

عند عشق كانت قاعدة مع بنتها (بنت فهد واسمها تالين بنت زي القمر عمرها 5 سنين تقريبا)

فؤاد دخل

فؤاد :ازيك تالينا حبيبتي

تالين :......

فؤاد :مالها الحلوة زعلانة من مين

تالين ببراءة :من ماما

فؤاد :ليه

عشق :قالت عايزة شيكولاتة

فؤاد :طب اديها

عشق :لا يافؤاد سنانها هتوجعها بالليل

فؤاد نزل لمستوى تالين

فؤاد بهمس :تالينا حبيبتي انا هجيبلك شيكولاتة لما نرجع مصر

تالين بفرحة :بجد

فؤاد :آه

تالين بتنطيط :انت احلى بابا في العالم

فؤاد :حبيبتي

عشق :يلا روحي العبي حبيبتي

تالين طلعت بسرعة

عشق :لأمتي البنت هتفضل تقولك بابا وانت هتتجوز قريب

فؤاد :انا ههتم بالقصة دي أجهزي علشان زمن الطيارة قرب

عشق حاضر

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

#عشق_الفهد

#يتبع

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع