القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تزوجني لينقذني البارت1_2_3_4_بقلم رحمه محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية تزوجني لينقذني البارت1_2_3_4_بقلم رحمه محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#تزوجني_ليُنقذني #ال1

_لو سمحت ممكن تتجوزني بس 6 شهور وبعدها نطلق

_ نعممم؟؟ اي ي انسه الكلام دا

_مش بهزر ونبي اتجوزني 6 شهور بس..اهلي عايزين يجوزوني لواحد قد ابويا عشان كملت ال20 سنه ولسه متجوزتش زي باقي بنات البلد

_ اي الهبل الي بتقولي دا وسعي كدا ي انسه عايز امشي 

مسكت ايدو بسرعه وتكلمت بد"موع وتتر"جاه : ابوس ايدك ي بيه لتتجوزني وانا هعيش ليك خدا"مه طول ال6 شهور دول ومش هطلب منك حاجه صدقني بس ساعدني

واحد كان معدي وسمعهم قرب منها : هي الليله بكام ي مز""ه 

بصتله ببرائه : لا انا عايزه 6 شهور عشان اهلي هيجوزوني لواحد قد ابويا 

رائد بص لشاب بغ"ضب ومسكه من لياقة قميصه : عايز اي ي رو"ح امك 

الشاب غمز ليه : هي تخصك خلاص يعم مكناش نعرف 

رائد : وحيات ا"مك لابيتك في الحجز النهارده 

الشاب : لي ي عم وزير الدخليه وانا معرفش اوعي ايدك دي 

رائد عيونه احمرت من الغ"ضب : لا يرو"ح امك (وضر"به للبو"كس في وشه وقعه علي الارض) الظابط رائد الجارحي 

الشاب اتو"تر : انا انا اسف ي باشا والله 

وقام جري بسرعه 

البنت خافت وكانت هتمشي ووقفها صوت رائد : استني

البنت بصت ليه وهي بتبلع ريقها بصعوبه : ن..نعم 

رائد : اسمك اي 

البنت بخ"وف : اسمي جميله 

رائد : اممم تعالي معايا ي جميله (لاحظ انها خايفه) متخافيش وتعالي 

جميله مشيت معاه وهي مر"عوبه مش بس خا"يفه لغايت ما وصلو قدام العربيه بتاعت رائد : يلا اركبي العربيه

جميله بخو"ف : هنروح فين

رائد بصلها : هنقعد في مكان نتكلم عشان اعرف اساعدك ازاي 

جميله ابتسمت : بجد هتساعدني 

رائد : يلا اركبي العربيه 

وراحو كافي علي النيل رائد : يلا فهميني بقا 

جميله بصت ليه بتركيز و.... 

#يتبع   #بقلمي رحمه محمد



شكرا علي تفاعلكم ❤️ 

#تزوجني_ليُنقذني #ال2

بعد ما رائد وجميله راحو كافي علي النيل

رائد : يلا فهميني بقا 

جميله بصت ليه بتركيز : بص ي سيدي انا هربت من اهلي عشان عايزين يجوزوني لواحد عنده 50سنه وانا لسه 20سنه وعشان متجوزتش زي البنات الي في سني اهل البلد بقو يطلعو عليا كلام ووصل لشر"في كمان ودا بسبب اني برفض اي عريس يجيلي افتكرو ان فيه عي"ب وبعدها ابويا قرر يجوزني لواحد من البلد غصب عني وبعد ما هربت فكرت ان كل حاجه اتحلت لغايت امبارح كنت رجعه الشقه الي سكنه فيها في ***وواحده من الجيران قالتلي ان في ناس جت وسالت عني وبعد ما ورتها صورت ابويا عرفت ان هو عرف مكاني والحمدلله اني مكنتش موجوده وقتها

رائد بانتباه : وهيفرق اي دلوقتي وبعد 6 شهور ما انتي هتبقي مطلقه وهيتكلمو عليكي برضو

جميله اتنهدت : ابن خالي عايش برا وكلمتو وبحكم شغله مش هيعرف يجي غير بعد 6 شهور وهياخدني اعيش معاه وانا مش هعرف اروح لوحدي لاني عشت طول عمري في البلد معرفش اروح فين ولا اعمل اي (اتنهدت بتعب من كتر الكلام) هااا موافق تساعدني ولا لا

رائد رجع بضهره وسند علي الكرسي وفضل باصص ليها بتفكير

جميله بصت ليه والد"موع بدات تتجمع في عيونها : خلاص عرفت ردك انا اسفه

وقامت عشان تمشي كانت فكراه هيوقفها بس كان باصص ليها وساكت وشايفه وهي بتمشي ومتكلمش

جميله مسحت د"معتها الي نزلت واتنهدت بحز"ن ومشيت رجعت شقتها تاني

رائد فضل قاعد خد نفس طويل وطلعه تاني وعمل مكالمه وقفل وفضل باصص لنيل

*فلاش باك

_ انا بحب الكافي دا اوي ي رائد وبحب النيل كمان شايف شكله حلو ازاي دا صحبي من وانا صغيره باجي احكي لي حزني وامشي

رائد مسك ايديها وضغط عليها : من دلوقتي مفيش حزن هتيجي تحكيلو فرحتك بس ي ساره

ساره بصت ليه ببتسامه : انت احسن حاجه حصلتلي في حياتي

رائد ابتسمت : وانتي كل حياتي بحبك ي ساره

ساره : وانا بحبك ي قلبي

*ببااااك

رائد اتنهدت بحز"ن وهو لسه باصص لنيل وبدا يفكر في كلام جميله وهي فعلا بتقول الحقيقه ولا لا فضل قاعد بيفكر كتير لغايت ما قاطع تفكيره صوت رنت تليفونه ورد عليها بسرعه


جميله رجعت المكان الي عايشه فيه كانت شقه باين انها قديمه اوي كانت مقرره انها تاخد حاجتها وتشوف شقه تانيه ولما فتحت الباب اتصدمت لما لقت ابوها وولاد عمامها قعدين ومستنينها

كانت هتجري بس واحد من ولاد عمها مسكها بسرعه

ابوها صابر : بقا بتهربي مني ي بنت ال🐕 مش كفايه كلام اهل البلد عليكي (كان كل كلمه يقولها يضر"بها بالق"لم)

جميله وهي بتصر"خ من الو"جع : حرا"م عليكي يابا تجوزني واحد كبير كده

صابر بغض"ب : حرمت عليكي عيشتك ي بنت ال🐕 غو"ري قدامي

جميله بد"موع وصراخ :مش عايزه اجي سبني ولما ترجع قول ليهم اني م"ت وانا مش هوريك وشي تاني بس متجوزنيش بالطريقه دي انا بنتك متعملش معايا كدا 

صابر ضر"بها بالق"لم خلاها تنز"ف من مناخرها : وكمان بتعلي صوتك عليا (وبص لولاد عمامها) هتوها وتعالو كتب كتبها والفرح علي منصور ولد الجبالي النهارده

_ محدش يقرب منها 

كلهم بصو في اتجاه الصوت وكان رائد.. تكلم فريد واحد من ولاد اعمام جميله : وانت مالك انت 

رائد قرب منهم وسحب جميله ليه : انتي كويسه (شاف الد.م الي نازل من مناخيرها بص ليهم بغ"ضب) 

محمود ابن عمها بصوت عالي: دا عيشقك الي هربتي معاه ي و""خه انطقي 

رائد اتع"صب اكتر وضر"به بالبو"كس في وشه : لا ير"وح امك معاك الظابط رائد الجارحي وبلي عملتو دا ممكن اخدكم كلكم كدا وبيتكم في الحجز النهارده 

محمود بصله بغ"ضب وغ"ل

والباقي اتو"تر لما عرفو انه ظابط بجد وصابر اتكلم : وانت عايز اي

رائد بص لجميله الي باصه في الأرض وبت"عيط : بنتك هيبقا فرحها النهارده زي ما قولت انا مقدرش اكسرلك كلمه برضو (وكمل ببرود) بس انا الي هتجوزها

لكم بصولو بصدمه وووو....

#يتبع. #بقلمي رحمه محمد




شكرا علي تفاعلكم ❤️

#تزوجني_ليُنقذني #ال3

رائد بص لجميله الي باصه في الأرض وبت"عيط : بنتك هيبقا فرحها النهارده زي ما قولت انا مقدرش اكسرلك كلمه برضو (وكمل ببرود) بس انا الي هتجوزها

كلهم بصولو بصدمه

صابر بص لجميله : اي حد المهم تتجوز وتكتم كلام اهل البلد

فريد بهمس لصابر : بس ي عمي هنقول اي لمنصور والفلوس الي اداها ليك

صابر بصله وبنفس الهمس : هنرجعها ليه وخلاص وبعدين مش هينفع نرفض ممكن يخدنا كلنا عالسج"ن زي ما قال (وبدا يتكلم بصوت عالي) هنرجع البلد وهناك هنكتب كتب الكتاب والفرح

جميله كانت بصه لباباها بحز"ن وق"هر

وفعلا رجعو البلد كلهم ومعاهم ورائد

مامت جميله اول ما شفتها جريت عليها وحضنتها : روحتي فين ي حبيبتي وجع"تي قلبي عليكي

جميله حضنتها جامد : كان لازم امشي ي ماما مكنش ينفع تجوزني للراجل دا

مرات عم جميله : تستاهلي الاكتر من كدا كمان ما انتي رفضتي ابني زينة الشباب وكل ما حد يتقدم بترفضي علي اي يختي

جميله بصت ليها بحز"ن : ابنك الي ببتكلمي عليه دا جالي وانا 15 سنه كنتي عيزاني اتجوز في السن دا 

مرات عمها بستهز"اء : وانتي تفرقي اي عن باقي بنات البلد 

مامت جميله : بس ي سميه ملكيش دعوه ببنتي (وخدتها وراحو الاوضه عشان تجهز لفرحها)


صابر كان مع رائد وبيتكلمو لغايت ما دخل عليهم فريد : عمي الحق منصور برا

صابر اتو" تر : طب اقعد مع رائد اما اشوفه عايز اي

وفعلا طلع برا لقي منصور واقف ومعاه الرجاله بتاعته : سمعت ان لقيت الي يتجوز بنتك البا"يره ي صابر

صابر : مكنش ينفع أرفض دا ظابط ي منصور انا هرجعلك فلوسك ونفضها سيره علي كدا

منصور ضحك : نفضها سيره اه قولتلي (وتغيرت ملامحه للش"ر) وحيات ام"ك هو اي دا الي نفضها سيره انت شايفني عيل صغير معاك

منصوره مسكه من هدومه (من عند كتفه كدا) : اسمع يراجل ي خر"فان انت الفلوس هترجع الطاق طقين انت فاهم

_ نزل ايدك دي بدل ما هتتك"سر

منصور بص للصوت كان رائد ابتسم : وانت العريس الجديد لا باين عليك حلو ومتريش وقعت ليهم من السما

رائد راح ووقف قدامه وتكلم ببر"ود وولع س"جاره : بص ي منصور جميله كمان شويه هتبقي مراتى في الأحسن ليك تاخد بعضك وتمشي (منصور لسه هيتكلم) متقا"وحش بقا واسمع الكلام ومشي يلا

منصور بص لصابر بغ"ضب ورجع بص لرائد وخد رجلته ومشي 

صابر بصله بخ"بث : ي مرحب بيك ي جوز بينتي اتفضل ادخل البيت اي الي طلعك منه بس 

ورجعو تاني دخلو البيت وصابر اتكلم : خلاص ي فريد رجع الفلوس لمنصور مبقاش ليها لازمه

رائد بصله بسخر"يه وبعد فتره جه المؤذون وجت جميله ومعاها مامتها ومرات عمها 

المؤذون لسه بيكتب الكتاب باب البيت خبط وراح فريد يفتح لقي ظابط ومعاه شويه عساكر : دا بيت صابر الهواري 

صابر لما سمع اسمه خا"ف : ايوا انا صابر 

رائد قام وقف وراح ليه سلم عليه : معاك الظابط رائد الجارحي 

الظابط ببتسامه : اهلا اهلا بحضرتك بسمع عنك كتير وكان نفسي اشوفك من زمان فرصه سعيده (وكمل بستغراب) حضرتك تعرف صابر 

رائد ابتسم ليه : انا اسعد طبعا ايوا في حاجه 

الظابط بص لصابر : مطلوب القبض عليك منصور الجبالي متهمك في سرقة فلوس 

مامت جميله بصدمه : يالهوي.. فلوس اي دي ي صابر 

رائد : في اي دليل يثبت الكلام دا 

الظابط : لا 

رائد ببرو"د : يبقا مينفعش تقبض عليه ي حضرت الظابط ولا اي 

وفعلا الظابط خد العساكر ومشيو وبعد دقايق دخل منصور الجبالي وووو....

#يتبع. #بقلمي_رحمه_محمد



#تزوجني_ليُنقذني #ال4

بعد ما الظابط مشي بعد دقايق دخل منصور ومعاه الرجاله بتاعته وبص لرائد ببتسامه خبي"ثه : لا مطلعتش قليل ي حضرت الظابط 

رائد ببرود : عارف (وبص للمؤذون) يلا ي شيخنا اكتب الكتاب

منصور كان واقف وباصص لرائد بغ"ضب من بر"وده وخد رجالته ومشي والمؤذون كتب الكتاب خلاص وبعدها مشى 

صابر : لازم نعمل فرح كبير ونعزم كل اهل البلد 

مامت جميله : الاول قولي اي موضوع الفلوس الي منصور بيقول عليها دي

صابر بتو"تر : فلوس اي الي هسرقها ي وليه انتي هروح اعرف اهل البلد 

ومشي بسرعه وكلهم مشيو ومفضلش غير جميله ورائد 

جميله والد"موع مليه عيونها : انت لي رجعت في كلامك 

رائد بصلها : كلام اي 

جميله مسحت دمو"عها الي نزلت : انك مش هتساعدني 

رائد سند ضهره علي الكرسي وتكلم ببرود : انا مقولتش اني مش هساعدك انتي الي مشيتي 

جميله بستغراب : انت الي سكت ومكنتش بتتكلم ولا رديت عليا

رائد : وهو التفكير حرا"م كنت بفكر انتي مستنتيش 

جميله : كان ممكن تقول انك بتفكر بس انت فضلت باصصلي وساكت وحتي وانا ماشيه محاولتش توقفني (اتنهدت) طب عرفت مكاني ازاي 

رائد : مش صعب عليا اعرف مكانك 

جميله اضا"يقت من بروده وقامت راحت اوضتها وهو فضل قاعد يفكر 


محمود بغ"ضب : بنت ال*** بقا رفضتني انا زمان وقولت ان منصور هيوريها النجوم في عز الضهر وتجيلي راكعه عشان اوافق اتجوزها وتخلص منه بس دلوقتي مستحيل تجيلي 

سميه مرات عم جميله بخ"بث : لي مستحيل زي ما كنا بنطفش العرسان زمان وبيبان انها الي رافضه نطفشه دلوقتي 

محمود : نطفش اي ياما دا كتب الكتاب خلاص بقت مراته 

سميه ضحكت : يطلقها يواد مش صعبه يعني نقوله........... 

محمود ابتسم بخ"بث : صح وبكدا هيطلقها فعلا 

سميه بصت ليه : بالظبط وعشان عمك يدراي فضيحته تقول انك الي هتتجوزها وتستر عليها 

محمود ضحك بصوت عالي : الله علي دماغك ياما 

صابر رجع البيت بعد ما عرف اهل البلد كلها وقالهم ان الفرح بكرا وعرف رائد الاوضه الي هينام فيها ودخل هو اوضته محمود كان مراقب دا كله من بعيد وبعد ما صابر نام راح اوضة رائد 

محمود بخب"ث : بدايت معرفتنا مش حلوه قولت اجي ونخليها حلوه وخلاص انت بقيت من العيله 

رائد بصله ببرود : اهلا 

محمود : قولي بقا ي رائد انت اي حكايتك عرفت جميله ازاي يعني ومن امتي احكيلي 

رائد مردش عليه ومحمود اضايق منه اوي 

محمود : اكيد لما هربت من هنا اصل هي طول عمرها عايشه هنا ومتعرفش حاجه عن برا (وبصله بخ"بث) واكيد برضو وقعت في حبها من اول نظره زي ما بيقوله هي جميله فعلا اسم علي مسمي جميله من وهي صغيره.. عارف لما كنا مع بعض.... 

قاطعه رائد : كنتو مع بعض ازاي يعني 

محمود بصدمه مصطنعه : هي جميله مش حكيالك اننا كنا بنحب بعض بس امي موافقتش عليها بسبب كلام اهل البلد عليها كانت بترفض اي عريس عشاني وعشان مكنتش جاهز اتجوزها استنتني كانت عيزانا نهرب ونتجوز ولما رفضت عرضت عليا اني اتجوزها عرفي بس مينفعش اعمل في عمي كدا (بصله بطرف عينه وكمل) هو اه قضينا مع بعض ايام حلوه من غير جواز بس برضو دا جواز عرفي مينفعش كانت ايام بقا (اتنهد) يلا اسيبك تنام سلام 

رائد فضل يفكر في كلامه كتير وكان متعصب من جميله وقر"فان منها 

عدا اليوم وجه وقت الفرح كان كل اهل البلد جم وجميله بتجهز 

محمود لامه : تفتكري مشي 

سميه ضحكت : اكيد مشي انا مشفتوش من الصبح مفيش واحد هيقبل يتجوز واحده كدا 

وفعلا خلصت جميله وعدا وقت كتير ورائد مكنش ظاهر ومحمود كان باصص لجميله بخ"بث وراح لصابر : فين رائد ي عمي 

صابر بتو"تر : والله ما انا عارف ي بني وبرن عليه مبيردش 

محمود بقلق مصطنع : طب وهتعمل اي دلوقتي الناس بدات تلاحظ

عدا وقت ورائد برضو مبيردش علي حد وجميله كانت قلقا"نه وخا"يفه وبتفكر : ممكن يكون رجع في كلامه ومشي لا اكيد لا ياربي

صابر : احنا هنلغي الفرح لغايت ما نشوف رائد راح فيه

فريد بسرعه : مش هينفع ي عمي كدا هيقولو ان العريس هرب والكلام هيكتر 

مامت جميله بد"موع : فريد عنده حق ي صابر رن عليه تاني يخويا يمكن يرد المره دي

جميله دخلت اوضتها وفضلت تعيط : اكيد مشي رجع في كلامه طب لي جه من الاول لي يعمل معايا كدا كلام الناس هيزيد وابويا هيجوزني منصور تاني لي ي رائد 

صابر كان بيرن عليه وبرضو مكنش بيرد وجميله قفلت علي نفسها ومكنتش راضيه تفتح لحد 

محمود بص لامه وابتسم بخ"بث : انا موافق اتجوز جميله وداري الفضيحه الي هتحصل دي 

جميله سمعته وهي في الاوضه ومسحت دموعها بحز"ن وقه"ر : الظاهر مفيش حل غير دا ي تجوز واحد أكبر مني ب 30سنه ي تجوز ابن عمي الي هيعيشني في جح"يم 

وخرجت برا عشان توافق بس سكتت لما لقت..... 

#يتبع. #بقلمي_رحمه_محمد

تكملة الروايه من هناااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع