القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسد و المجهوله البارت 7_8_9بقلم فلوريدا ماجد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


Part 7❤❤


طرق ادم الباب عند اسد وقال 


بقولك يااسد البت المل..زقه اللي اسمها صافي تحت وحالفه طلاق تلاته لتدخل 


قلب .سمعت مايقوله ادم وحزنت بشده وبعدين قالت يعني انتي مفكره ان هو هيبصلك اصلا إن مكنش بيعمل كل ده بس عشان صعبت عليه امتلئت عينيها بالدموع لكن سرعان م مسحتها 


القي ادم تلك الكلمات وظل ينظر له اسد وعينيه تطاير منها الشرر نظر اسد الي قلب ففهم ادم ان اسد كان لايريد ان قلب تسمع ذلك الكلاام 


قلب .عن إذنك ياباشمهندس خرجت قلب سريعا كي لايري اسد ضعفها لكن فور خروجها من الباب سمعت صوت كعب رفعت نظرها لقت إمرأه اقل مايقال عنها انها فا***ره كانت تلبس مايشبه ب ق*ميص نو*م هذا ليس فستان حتما هو يصل الي فخذ*يها  ود*يق بشده


صافي .بقولك ياشاطره نادي باشمهندس اسد بسرعه 


قلب.حضرتك بتكلميني انا 


صافي .هو في غيرك واقف إخلصي نديهولي 


قلب.حضرتك متكلمنيش بالاسلوب ده انتي فاهمه انا مش شغاله عندك  قالت قلب هذا الكلاام وصوتها بدأ يعلو خرج علي وطارق من مكاتبهم وكذلك اسد وآدم 


قربت صافي من قلب وضر*بتها بالقلم وقالت مبقاش غيرك اللي يعلمني اتكلم ازاي ورفعت يدها مره ثانيه لكن قبل ان تنزل علي خد قلب مسك اسد يدها والشرر يتطاير من عينيه إيدك لو اتمدت تاني يارو*ح أم*ك هكسرها*لك 


ارتعبت صافي لكن تظاهر بالقوه وقالت 

ماتشوف الزب*اله اللي انت مشغلهم معاك بيتكلمو ازاي مع أسيادهم 


اسد.مفيش زبال*ه هنا غيرك وضر*بها بالقلم من شدته وقعت صافي علي الارض وفمها نزف 


نزل اسد بركبتيه  علي الارض و مس"ك شع"رها وقال انا عمري ممديت إيدي علي ست لازم يكون ليكي الشرف انك اول واحده اضربها جزبه*ا من شعرها اوقفها ووجه كلامه لقلب التي كانت منهاره من العياط وخدها الذي تلون باللون الأحمر اثر تلك الض*ربه قال 


اض*ربيها زي مض*ربتك 


قالت قلب لا ابعدها عني قالتها بإنهيار وصدرها يعلو ويهبط  


خلااص يااسد الانسه قلب مش شبه الأشكال القذ*ره دي قالها علي


صرخ بها اسد وقال بقولك اضرااااب*يهااااا  


سقطت قلب مغشيا عليها ترك اسد صافي من يده وحمل قلب بسرعه ونزل بها للمستشفي 


قبل ان يذهب قال كلامه مواجها الي ادم الزب*اله دي تفضل عندك علي اما اجيلها 


نزل اسد ورأه طارق  أمام أعين الموظفين وبدأو يتهامسو لكن لم يعلق اسد قال في نفسه اما افوقلكو 


جلس اسد في الكنبه الخلفيه مع قلب الذي مزال محتضنها ويدعي ربه ان تكون بخير وكان طارق يسوق العربيه 


بعد ربع ساعه خرج الدكتور

جري اسد عليه بلهفه وقال طمنا يادكتور


الدكتور .مخبيش عليكو 

  الانسه جالها إنهي.ار ع.صبي ومن الواضح علي جس*مها ان هي ضعيفه جدا ومبتكولش اهتمو بأكلها شويه وياريت محدش يدايقها 


اسد.طب هي هتخرج امتي 


الدحتور .ممكن النهارده اوبكره بالكتير علي حسب هي هتفوق امتي 


شكره اسد وقال طارق الحمد لله انها عدت علي قد كده 

ياصحبي  


لم يرد عليه اسد وظل ينظر للفراغ 


اما عند ادم كان في مكتبه ومعهه صافي 


صافي بدلع. بقولك يادومي متفكنيي ياحبيبي 


لم يعيرها ادم اي انتباه 


صافي .طب اي مش عاوز تفتكر ليل*ه من ليال*ي زمان تعالي فكني وانا اسبوع بحاله هبقي ليك لوحدك 

  

كانت ساره تقف امام الباب لكي تدخل ولكن سمعت تلك الصوت الانثوي وذلك الكلمات الق،،ذره فنزلت دموعها علي خديها وغادرت سريعا قبل ان يراها احد 


نهض ادم من مكتبه وقال بصراحه دي الحاجه الوحيده اللي في حياتي نفسي يجيلي فقدان زاكره عشان انساها   


و وضع يده علي مكان في رق،،بتها  واغمي عليها فورا   


  ادم وقال ده انتي كالتي دماغ ام،،ي الله يح*رق ا*ك


____________


صلاح .هااا عرفت مكانها 


قال بتنهيده وهو ينفخ دخان السيجاره  اممممم


صلاح بلهفه. اخلص قول فين 


...تؤتؤتؤ لازم الفلوس الاول ولا اي 


صلاح .اخلص وقول مكانها وهديك الفلوس 


...لا ياناصح الفلوس الاول 


اخرج صلاح  ال ١٠ الف وقال خد اهم 


...اخذ منه الفلوس بلهفه وعدهم 


صلاح .هااا اتطمنت اخلص وقول المكان 


....شغاله في شركه اسد الدمنهوري 


صلاح. وانت تعرف مكان الشركه فين 


اه في ............


قال صلاح وهو بيقوم كويس الفلوس مش خساره فيك 


ركب صلاح تاكسي وذهب الي الشركه وظل ينتظر قلب في مكان بعيد عشان محدش يلاحظه ظل ينتظرها لكي تخرج حتي اقتربت الساعه 1 ذهب بيأس وعزم أمره ان يأتي غدا من الصباح الباكر حتي يأخذ قلب  

____________


ظل اسد يجلس مع قلب حتي تستيقظ  خرج اسد من غرفه قلب وقال امشي انت دلوقتي ياطارق روح الشركه شوف لو في حاجه مستعجله ظبطها وبنت ال*لب اللي اسمها صافي وديها علي المخزن لحسن انا سايبها مع ادم وخايف ل يحن ولا حاجه 


نهض طارق وقال انت عارف ان من ساعه اللي حصل وآدم مبقاش ليه في السكه دي وانت خاليك مع الانسه وانا هظبط الدنيا متشغلش بالك واداله أكياس خود دول جيبتلكو حاجه تكلوها هي ساعه ولا اتنين هتلاقيها فاقت

اسد.يارب ياطارق اه صحيح خالي ساره تروح الساعه بقت 1 واطمن انها وصلت 


ابتسم له طارق وقال ماشي بس هي لو قالتلي انها عاوزه تيجي لقلب اقولها اي 


اسد.لا لا متجبليش حد انا مصدع ومش فايق قولها انا مخلبالي منها  


يالاه سلام ذهب طارق  دخل اسد لغرفه قلب وجلس بجانبها وقال اصحي بقا ياقلب متقلقينيش عليكي اكتر من كده  

____________


ذهب طارق الي الشركه اول ماوصل جرت عليه ساره وقالت ياباشمهندس قلب عامله اي بالله عليك لتقولي الحقيقه 


ابتسم لها طارق لكي يطمنها وقال الحمد لله بقت احسن هي كان عندها إنه،،يار ع،،صبي بس وهي عشان ضع،،يفه مستحملتش حاليا هي واخده مهدئ  علي بكره هتفوق متقلقيش 


ظلت تبكي ساره وتردد الحمدلله الحمدلله 


طارق .الحمدالله يالاه انتي لمي حجتك وروحي عشان اسد ميزع،،قلكيش واول متوصلي رني عاليا 


يالاه مع السلامه 


ذهبت ساره ودخل طارق مكتب ادم لقاه ماسك صوره خطيبته  بينما صافي متر،بطه ومرم،،يه علي الكنبه  


لم يعلق طارق علي ادم وقال اسد عاوزنا نبعت البت دي علي المخزن انت موته*ا ولا اي 


وضع ادم الصوره علي المكتب ونهض وقال الانسه قلب عامله اي 


الحمد لله هي عندها انهيا،،ر ع،،صبي 


ادم.هو اسد بيحبها صح ياطارق 


طارق اه بيحبها بس هي متعرفش 


متعرفش ازاي كان باين اوي عليها اما البت دي كانت بتتكلم مع اسد دي كانت هتقوم تج،،يبها من شع،رها 


طيب وهو اسد ناوي علي انه يقضي معاها لي*له ولا هيتجوزها 


طارق .لا لا اسد ناوي يتجوزها بس خايف لترفضه منت عارف اسد كان عامل ازاي مفيش بت معرفهاش 


ادم.لو بتحبه هترضي بيه وتغيره للاحسن اكيد  وانا واثق في ده لأنها إنسانه محترمه 


طارق .حصل احنا الكلام خدنا ونسينا البت دي انا هروح ارميها هناك واجي علطول 


شال طارق صافي علي كتفه بإهمال وخرج بيها 


____________


في اذان الفجر تململت قلب وفتحت عيونها ببطء واقترب اسد الذي لم ينم وظل يتأملها أبتسم لها وقال الف سلامه عليكي ياقلبي  


قالت قلب بتعب الله يسلمك اي اللي حصل 


محصلش حاجه انتي بخير اهو  


سكتت قلب وافتكرت اللي حصل إمبارح وتجمعت الدموع في عيونها 


تنهد اسد وقال بس بس دموعك غاليه عندي صدقيني ختيلك حقك منها الزب*اله دي 


قالت قلب هي دي قريبتك قالتها محاوله منها لاستدراج اسد ليحكيلها علاقته ب تلك الفتاه 


امسك اسد شعره وقال بتنهيده لا دي واحده كنت اعرفها قبل كده يعني و و 


   قالت قلب فهمت فهمت خلااص 


اسد.لا ياقلب انا من ساعه مشوفتك وانا مليش علاقه بيها 


قلب .وانا مالي دي حياتك وانت حر فيها دي حاجه بتاعتك انت بس اهم حاجه انك متغضبش ربنا حاولت قلب الاعتدال في جالستها وسعدها اسد وقالت له معلش وديني الحمام عاوزه اتوضئ 


اسد .انتي مش قادره تنزلي رجلك حتي ياقلب طيب استني 


راح شايلها مره واحده بدون تفكير لفت قلب يداها حوالين رقبه اسد وتقابلت عيونهم معا وكذلك قلبهم اخذ يدق معا  اغمض اسد عينيه بسبب رائحتها المغ،،ريه تلك قطع ذلك اللحظات هاتف اسد ادخلها اسد الحمام وقالها محتاجه مساعده 


قلب .لا شكرا 


اسد.طيب لما تخلصي اندهي عليا  


خرج اسد ورد علي الهاتف وكان ذلك طارق 

اي ياطارق كله تمام 


طارق .اه انا وديت البت المخزن وخلاص خلصت الشغل ومروح حاليا انت طمني قلب فاقت ولا لا 


اسد .اه لسه فايقه دلوقتي دخلت تتوضئ انت قولي ساره رنت عليك 


طارق .اه روحت متقلقش أغلق طارق الخط


خرجت قلب من الحمام وقالت انا خلصت اتفضل انت كمان اتوضئ عشان نصلي 


اسد .طيب مقولتليش ليه اجي اساعدك 


قلب .لا لا انا فوقت الحمد لله ادخل انت يالاه 

دخل اسد الحمام وتوضئ و شرعو في بدء الصلاه   


الله اكبر 

اندهشت قلب من صوت اسد وتجويده فرحت جدا عندما صلي بها ظنت انه سوف يعترض او يتحجج بأي شئ


السلام عليكم ورحمة الله 

اندهشت ايضا عندما رأته يسبح بعد ان خلص صلاه ولم يلتفت لها إلا لما انتهي 


قلب. مكنتش اعرف ان انت  صوتك حلو اوي كده مشاء الله عليك 


إبتسم لها اسد 


ظلت قلب تفرك في يدها لأنها أرادت ان تسأله شيئا ما 


اسد .اسألي ياقلب عاوزه تعرفي اي 


قالت قلب بكسوف انا عارفه ان ده مش من حقي إني أسألك بس 


قاطعها اسد وقال اسألي منغير مقدمات كتير 


قلب .هو انت يعني مش بتصلي وكده صح ؟


اسد.لا مش صح اوي 


قلب .اصل انت اما قريت كنت بتقراء بالتجويد وكده وانا يعني علي حد علمي انك مش بتصلي وكده 


قلب .انا حافظ القرآن كله ياقلب بالقرأت كمان  


فرحت قلب بشده وقالت طب ازاي وحضرتك عارف بنات يعني وكده 


كل واحد ياقلب في الدنيا دي عندو جانب إيماني عندنا كلنا اه احنا كلنا بنعمل حجات غلط واحنا مش ملائكه او أنبياء عشان منغلطش   


قلب .طب ممكن تحكيلي اي اللي غيرك كده

تنهد اسد وقال حاضر هقولك  انا ياستي من صغري ماما الله يرحمها كانت بتنيها ورايا لحد اما احفظ القرأن كانت مهتمه بالموضوع جدا وابويا كان نفس الحوار كنت اروح معاه الجامع اصلي وارجع اكمل حفظ وهكذا ختمت الحمد لله وانا عندي ١٥ سنه كنت راجع من الحفله اللي كان الشيخ اللي بيحفظني عاملها كنت راكب انا وماما وبابا وفرحانين بيا بقا وكده 


Flash back 

رضوي.جدع والله يابني انت اللي هتدخلنا الجنه 


احمد .مبراحه بقا يارضوي الولاه هيف،طس في إيدك مش هنلحق نفرح بيه 


مسحت رضوي عيونها وقالت  بعد الشر عليه ياأحمد اي اللي انت بتقولو ده انا فرحانه بيه شوفته النهارده وهو بيقرأ قدام الناس 


اسد .انتي اللي كنتي تستاهلي التكريم ياأمي مش انا حضنته رضوي 


وقال احمد يعني امك تستاهل التكريم وانا مليش حاجه كده  


اسد .انت يابابا اما نروح هلعبك بلايستيشن معايا عشان متزعلش 


ظل اسد واحمد ورضوي يضحكون وهم في قمه سعادتهم  


لكن فجأه ظهرت شاحنه كبيره أمامهم وخبطت العربيه  


End flash back 


كان يحكي اسد بإنكسار 


وأخذت الدموع مجراها في عيون قلب وقالت انا اسفه بجد مكنش قصدي افكرك بحاجه ربنا يرحمهم ويغفرلهم 


اكمل اسد وقال امي حضنتني جامد عشان متأذاش وماتت هي وابويا 


من ساعتها وانا ضيعت في كل حاجه الحاجه الوحيده اللي كنت متفوق فيها الدراسه عمي ابو طارق خدني ورباني معاه كانو بيعملوني بكل حب بس بردو كنت بحس بالنقص 


مفيش بنت الا وعرفتها مبقتش اصلي ولا اركعها حتي اما  اتخرجت من الكليه عمي جابلي عربيه بيكفئني بيها في مره كانت معايا واحده في العربيه وكنا بن،،شرب لسؤ الحظ عمي شافني ساعتها روحت البيت وقعد يتكلم معايا  بس لا حياه لمن تنادي في يوم كنت راجع من ا،،لبار وكنت شارب خالص عمي كان قاعد مستنيني تحت  


Flash back 


فهد  : اهلا باللي راجع وش الفجر 


اسد   :عاوز اي ياعمي 


فهد  : هتعقل امتي يااسد 


اسد  : حياتي وانا حر فيها ياعمي محدش لي دخل 


مسكه فهد من لياقه قميصه وقال:   لا ليا انا اللي مربيك لحد مخليتك راجل مالو هدومك  قال فهد بز،عيق وصوت عالي حتي استيقظ الجميع 


طارق   : خلااص يابابا سيب اسد دلوقتي هو مش فايق 


سحر ام طارق بدموع   : بالله عليك يافهد سيبه حرام عليك الولاه 


لم يستمع لهم فهد وظل ي،،ضرب في اسد ونجح طارق بإبعاده عن اسد 


فهد :   اطلع بره بيتي لما تبقي راجل ارجعلي وهتلقي  بيتي مفتوح


قام اسد من علي الارض وذهب الي شقته هو اللي شاريها بفلوسه 


سحر  ؛   حرام عليك يافهد سيبه حرام عليك 


لم يسمع فهد لاحد ومسك اسد من قميصه وطرده خارج الفيلا 


End flash back   


تنهد اسد وقال ساعتها روحت الشقه بتاعتي كنت شاريها لاني كنت بشتغل من ورا عمي عشان كنت عاوز اعتمد علي نفسي واعمل الشركه اللي بحلم بيها 


بقيت بشتغل شغلنتين واحده في شركه والتانيه في معرض عربيات في حته راقيه 


بقيت عايش لوحدي بعمل كل حاجه محدش بيحاسبني بس،،هر وارجع وش الفجر واعرف بن،،ات بعدد شعر راسي  


كل هذا وقلب تستمع له وقالت انت مش وحش يااسد الظروف اللي خليتك كده بس صدقني لازم تفوق لازم تبعد عن اللي انت فيه محدش ضامن هيموت امتي انا ممكن وانا بكلمك دلوقتي اموت الموت مبيستأذنش 


قال اسد بلهفه بعد الشر عليكي ياقلب 


قلب انا عاوز اقولك حاجه بس متتسرعيش خدي وقتك وانا معاكي قلب انا من ساعه مشوفتك من يوم البحر وانتي مفرقتيش تفكيري من ساعه مشوفتك وانا اتشقلب حالي من ساعه مشوفتك وانا مبسه،رش ولا ب،شرب اول م  لم*ستك اما كنتي هتقعي ساعتها حسبت بإحساس غريب اول مره احسه حسيت برعشه في ج*سمي مقدرتش افسرها اول مشوفتك مكنش عاوز اعمل معاكي شبه البنات التانيه اقضي ليل*له واسيبك انتي اول واحده افكر فيها ب الحلال


كل هذا وكانت تنظر قلب الي الارض لانها لم تستطيع من فرط خجالها النظر في عينيه ولكن رفعت عينيها بصدمه حين قال لها   


انا بحبك وعاوز اتجوزك


لم ترد عليه قلب وظن اسد انها لم توافق قال لها انا عارف اني مستحقش واحده نضيفه شبهك بس انا كان عندي امل انك تاخدي بإيدي وتطلعين بره القر،،ف اللي انا فيه صدقيني لو رفضتي ده قرارك وهحترمه بس متحكميش عليا بالماضي بتاعي احكمي عليا بعد معرفتك بقيت عامل ازاي  


قالت قلب بمرح طب وانت عاوزني اسيبك للبت المسل،،وعه دي ده حتي عيب  


لم يصدق اسد ما قالته قلب وقال يعني انتي موافقه 


هزت رأسها براحه وقامت من علي الارض وقالت يالاه بقا عشان انا تعبانه وعاوزه انام 


انتفض اسد وقال انتي حاسه ب إيه اناديلك الدكتور 


رأت قلب في عين اسد لهفه وخوف عليها ابتسمت له وقالت طول منت معايا انا كويسه انا بس عاوزه انام 


رقدت قلب علي السرير وغطاها اسد وهو مبتسم لها وقال عاوزه حاجه 


قلب .سلمتك انت كمان نام عشان شكلك تعبان تصبح علي خير  


اسد.وانتي من اهلي 


نام اسد علي الكنبه وهو ينظر الي قلب  

كان كل واحد منهما يفكر في الاخر وفي حبه له حتي غطا في نوم عميق ....... 

#احببت_مجهولهتنهد اسد وقال حاضر هقولك  انا ياستي من صغري ماما الله يرحمها كانت بتنيها ورايا لحد اما احفظ القرأن كانت مهتمه بالموضوع جدا وابويا كان نفس الحوار كنت اروح معاه الجامع اصلي وارجع اكمل حفظ وهكذا ختمت الحمد لله وانا عندي ١٥ سنه كنت راجع من الحفله اللي كان الشيخ اللي بيحفظني عاملها كنت راكب انا وماما وبابا وفرحانين بيا بقا وكده 


Flash back 

رضوي.جدع والله يابني انت اللي هتدخلنا الجنه 


احمد .مبراحه بقا يارضوي الولاه هيف،طس في إيدك مش هنلحق نفرح بيه 


مسحت رضوي عيونها وقالت  بعد الشر عليه ياأحمد اي اللي انت بتقولو ده انا فرحانه بيه شوفته النهارده وهو بيقرأ قدام الناس 


اسد .انتي اللي كنتي تستاهلي التكريم ياأمي مش انا حضنته رضوي 


وقال احمد يعني امك تستاهل التكريم وانا مليش حاجه كده  


اسد .انت يابابا اما نروح هلعبك بلايستيشن معايا عشان متزعلش 


ظل اسد واحمد ورضوي يضحكون وهم في قمه سعادتهم  


لكن فجأه ظهرت شاحنه كبيره أمامهم وخبطت العربيه  


End flash back


كان يحكي اسد بإنكسار 


وأخذت الدموع مجراها في عيون قلب وقالت انا اسفه بجد مكنش قصدي افكرك بحاجه ربنا يرحمهم ويغفرلهم 


اكمل اسد وقال امي حضنتني جامد عشان متأذاش وماتت هي وابويا 


من ساعتها وانا ضيعت في كل حاجه الحاجه الوحيده اللي كنت متفوق فيها الدراسه عمي ابو طارق خدني ورباني معاه كانو بيعملوني بكل حب بس بردو كنت بحس بالنقص 


مفيش بنت الا وعرفتها مبقتش اصلي ولا اركعها حتي اما  اتخرجت من الكليه عمي جابلي عربيه بيكفئني بيها في مره كانت معايا واحده في العربيه وكنا بن،،شرب لسؤ الحظ عمي شافني ساعتها روحت البيت وقعد يتكلم معايا  بس لا حياه لمن تنادي في يوم كنت راجع من ا،،لبار وكنت شارب خالص عمي كان قاعد مستنيني تحت  


Flash back 


فهد  : اهلا باللي راجع وش الفجر 


اسد   :عاوز اي ياعمي 


فهد  : هتعقل امتي يااسد 


اسد  : حياتي وانا حر فيها ياعمي محدش لي دخل 


مسكه فهد من لياقه قميصه وقال:   لا ليا انا اللي مربيك لحد مخليتك راجل مالو هدومك  قال فهد بز،عيق وصوت عالي حتي استيقظ الجميع 


طارق   : خلااص يابابا سيب اسد دلوقتي هو مش فايق 


سحر ام طارق بدموع   : بالله عليك يافهد سيبه حرام عليك الولاه 


لم يستمع لهم فهد وظل ي،،ضرب في اسد ونجح طارق بإبعاده عن اسد 


فهد :   اطلع بره بيتي لما تبقي راجل ارجعلي وهتلقي  بيتي مفتوح


قام اسد من علي الارض وذهب الي شقته هو اللي شاريها بفلوسه 


سحر  ؛   حرام عليك يافهد سيبه حرام عليك 


لم يسمع فهد لاحد ومسك اسد من قميصه وطرده خارج الفيلا 


End flash back   


تنهد اسد وقال ساعتها روحت الشقه بتاعتي كنت شاريها لاني كنت بشتغل من ورا عمي عشان كنت عاوز اعتمد علي نفسي واعمل الشركه اللي بحلم بيها 


بقيت بشتغل شغلنتين واحده في شركه والتانيه في معرض عربيات في حته راقيه 


بقيت عايش لوحدي بعمل كل حاجه محدش بيحاسبني بس،،هر وارجع وش الفجر واعرف بن،،ات بعدد شعر راسي  


كل هذا وقلب تستمع له وقالت انت مش وحش يااسد الظروف اللي خليتك كده بس صدقني لازم تفوق لازم تبعد عن اللي انت فيه محدش ضامن هيموت امتي انا ممكن وانا بكلمك دلوقتي اموت الموت مبيستأذنش 


قال اسد بلهفه بعد الشر عليكي ياقلب 


قلب انا عاوز اقولك حاجه بس متتسرعيش خدي وقتك وانا معاكي قلب انا من ساعه مشوفتك من يوم البحر وانتي مفرقتيش تفكيري من ساعه مشوفتك وانا اتشقلب حالي من ساعه مشوفتك وانا مبسه،رش ولا ب،شرب اول م  لم*ستك اما كنتي هتقعي ساعتها حسبت بإحساس غريب اول مره احسه حسيت برعشه في ج*سمي مقدرتش افسرها اول مشوفتك مكنش عاوز اعمل معاكي شبه البنات التانيه اقضي ليل*له واسيبك انتي اول واحده افكر فيها ب الحلال


كل هذا وكانت تنظر قلب الي الارض لانها لم تستطيع من فرط خجالها النظر في عينيه ولكن رفعت عينيها بصدمه حين قال لها   


انا بحبك وعاوز اتجوزك


لم ترد عليه قلب وظن اسد انها لم توافق قال لها انا عارف اني مستحقش واحده نضيفه شبهك بس انا كان عندي امل انك تاخدي بإيدي وتطلعين بره القر،،ف اللي انا فيه صدقيني لو رفضتي ده قرارك وهحترمه بس متحكميش عليا بالماضي بتاعي احكمي عليا بعد معرفتك بقيت عامل ازاي  


قالت قلب بمرح طب وانت عاوزني اسيبك للبت المسل،،وعه دي ده حتي عيب  


لم يصدق اسد ما قالته قلب وقال يعني انتي موافقه 


هزت رأسها براحه وقامت من علي الارض وقالت يالاه بقا عشان انا تعبانه وعاوزه انام 


انتفض اسد وقال انتي حاسه ب إيه اناديلك الدكتور 


رأت قلب في عين اسد لهفه وخوف عليها ابتسمت له وقالت طول منت معايا انا كويسه انا بس عاوزه انام 


رقدت قلب علي السرير وغطاها اسد وهو مبتسم لها وقال عاوزه حاجه 


قلب .سلمتك انت كمان نام عشان شكلك تعبان تصبح علي خير  


اسد.وانتي من اهلي 


نام اسد علي الكنبه وهو ينظر الي قلب  

كان كل واحد منهما يفكر في الاخر وفي حبه له حتي غطا في نوم عميق .......



Part 9❤❤

Part 8❤❤

#أسد_والمجهوله 


في الصباح ذهب طارق الي المستشفي وجد اسد نائم علي الكنبه وقلب نائمه ايضا ابتسم طارق علي اسد وقال في نفسه من امتي وانت بتهتم بحد كده 


طارق. اسد 


فتح اسد عيونه بكسل وقال اي ياطارق في حاجه ولا اي 


طارق .لا مفيش كله تمام بس انا روحت للدكتور اللي متابع حاله قلب وقال ممكن تخرجو كانو بيتكلمو بصوت واطي عشان متصحاش 


القي اسد نظره علي قلب وقال طيب   


انا هطلع استناكو بره عقبال متصحيها تمام 


اتجه اسد نحو قلب وهو مبتسم لها تلك الملاك النائمه التي خطفت قلبه وعقله بعينيها اخذ يتأملها كثيرا وكان طارق متابع كل ده من بره لان الباب ازاز فشايف كل حاجه وظل يضحك علي اسد وقال مين كان يصدق اسد الدنجوان واقع اوي كده فرح طارق لان اسد لم يل،مس قلب 


ظل اسد هكذا حتي تململت قلب وابتسمت لان رائحه اسد تسللت الي انفها فتحت عيونها لقت اسد ينظر لها بشده وهو مبتسم قالت قلب بإبتسامه صباح الخير 


ظل اسد ساكت قليلا وقال صباح الجمال ياقلبي 


ابتسمت قلب بحرج علي تلك الياء الملكيه ونظرت اليه كان يفحص وجهها بشده وقالت بحرج اسد ممكن متقوليش كده عشان بتكسفني 


في واحده تتكسف من جوزها 


قالت قلب بكسوف وقد ظهرت الحمره علي خدها وقالت بصوت مهزوز 


ا اانا انا لس لسه مش مراتك وووكده مينفعش 


قال اسد بغمزه افهم من كده انك عاوزه تتجوزيني بسرعه بقا اههههه وانا اللي كنت فاكرك م،،ؤدبه 


اندهشت قلب من كلاام اسد ولم ترد عليه  أدار اسد عينيه الي الباب لقي طارق ينظر إليهم وهو مبتسم بشده غمزله طارق 


طب قومي يالاه عشان الواد الثقيل ده عمال يضحك شبه الأهبل يالاه يالاه 


أدارت قلب عينيها الي الباب لقيت طارق بيشورلها إبتسمت له وقالت ل أسد طيب ممكن تطلع بره عقبال م ادخل الحمام بس اظبط نفسي 


حاضر بس قومي كده وريني هتقدرى تمشي ولا لا 


نهضت قلب وقالت اهو الحمد لله بقيت احسن انا هدخل ولما هخلص هنده عليك 


خرج اسد من الغرفه واتجه الي طارق وجده مبتسم بشده  


انت اهبل يالاه قالها اسد وهو يجلس بجانبه 


بس يابني بس ده شكل الحب ول،ع في الدره ده انت طلعت واقع جامد


واقع بس قالها اسد بسرحان


قال طارق طب وانت ناوي تتجوزها امتي اصل مينفعش جو الع،شق الممنوع ده وتقعد تبص والجو ده 


عندك حق ياطارق انا عايزها حالاالي عشان ابص براحتي 


قال طارق طيب يالاه يا سا*فل احترمني حتي 


هحترمك حاضر الا قولي البت صافي عملتو فيها اي 


ولا اي حاجه زي مقولتلك إمبارح ودينها المخزن و مأكلنهاش حاجه من إمبارح وعماله تعيط وتقول طلعوني 


خاليها كده ورحمه امي مه،،سيبها قاطع حديثهم صوت قلب وهي بتقول 


باشمهندس انا خلصت 


نهض اسد وكذلك طارق  


طارق .الف سلامه عليكي ياانسه خضيتينا عليكي إمبارح 


قلب بخجل. ربنا يخليك ياباشمهندس انا مش عارفه اشكر حضرتك ازاي علي وقفتك جنبي دي 


طارق .متقوليش حاجه انتي زي اختي 


اسد.طيب يالاه ياخويا مش هنفضل نسلم علي بعض كده كتير قالها بغيره واضحه 


طيب انا هسبقكو وادور العربيه عقبال متجيبها وتيجي وخبطو في كتفه وقال بهمس براحه علي البت 


ذهب اسد بجانب قلب وهو مبتسم لها وقال الف سلامه انتي حاليا هتروحي عشان تنامي وترتاحي ومن بكره بقا ابقي تعالي وإن شاء الله مش هيحصل مشاكل تاني 

ركب اسد بجانب طارق وجلست قلب في الخلف واتجهو الي عماره اسد 

__  


صلاح .الو انت ياروح ام*ك جيت إمبارح وملقتش حد ودلوقتي انا مرمي قدام الشركه من صبحيه ربنا انت استغفلتني وخت الفلوس 


..لا ياباشا عيب الكلاام ده انا شايفها إمبارح حبه وهتلقيها عندك دي مش بتاعتي انا جبتلك مكنها وخت فلوسي كده خالصين وقفل السكه قبل ان يسمع رده 


تنهد صلاح بغضب وقال انا وراكي وراكي ياقلب والزمن طويل 

__


اوصل طارق قلب الي الشقه ودخل هو واسد  


اسد.ادخلي خدي شاور انتي دلوقتي ياقلب عقبال م اعمل حاجه ناكلها 


ذهبت قلب وأخذت شاور ولبست بيجامتها وعليها إسدال وخرجت لقيت اسد وطارق بيعملو اكل اسد بيعمل ساندوتشات وطارق بيعمل عصير  


جلست علي السفره وظلت تنتظرهم تقدم اسد إليها وهو يحمل الأطباق وقال لها قومي كده معلش قامت قلب اخذ اسد يتفحص ملابسها وقال بإبتسامه تمام اقعدي  جلست قلب بإحراج وخرج طارق بالعصير وقال عملتلكو عصير مانجو إنما اي هو بصراحه انا ملقتش غيره في التلاجه اصلا 


جلسو يأكلو سويا في جو من المرح  انتهو من الطعام ولمو الأطباق والكوبيات وغسلهم طارق ونضف اسد السفره  


قالت لهم قلب بعد ان انتهو تعبتكو معايا والله ياباشمهندسين شكرا ليكو بجد 


لا شكر علي واجب انا هخلع انا يااسد انا مستنيك قدام الباب يالاه سلام ياانسه 


اقفلي علي نفسك ومتفتحيش الباب لحد ولو حاجه حصلت كلميني لو تعبتي رني عليا بردو قلب .انا صاحي للفجر 


حاضر حاضر والله براحه بس انت روح ارتاح شويه وشكرا علي وقفتك جنبي انا بجد مطمنه وانا معاك


إبتسم لها اسد وقال مش مراتي لازم تطمني وانتي معايا طبعا اه وفكري نخلي شهر العسل فين عشان انا اخري معاكي اخر الشهر اللي هو بعد 6 ايام من دلوقتي يالاه سلاام وخرج اسد قبل ان يسمع ردها وقفل الباب 

وضعت قلب يداها علي قلبها وابتسمت وذهبت الي غرفتها لكي ترتاح 

__


ذهب اسد الي فيلاته لكي يرتاح قليلا ثم استيقظ ذهب الي المخزن وجد صافي نايمه علي الارض ومربو،طه وشكلها متب،هدل خالص ماسك جردل الماء و القي عليها فزعت


صافي بشده وعندما رأت اسد فزعت اكتر وقالت اسد حبيبي انت هتعمل فيا اي انت عارف انها كانت ساعه شيطان وانا مقدرتش اشوف البت دي قدامي شكلها كانت بترسم انها تاخدك مني 


ماسكها اسد من شعرها بق،،وه تاخدني منك انتي فاكره نفسك مين يارو،،ح ا*مك  اما خليتك تتمني المو ،ت ومتطوليهوش انتي حظك اني مبمدش إيدي علي نس*وان  هي لما تفوق هتيجي تاخد حقها بإيدها خاليكي انتي م،،رميه كده 


__


اما عند قلب ظلت نائمه ولم تستيقظ بينما اسد كان قلق عليها بشده اخذ هاتفه وظل يرن عليها وهي مبترودش عزم أمره ان يذهب إليها  لكن فتح الخط 


الو كان صوت قلب نعسان للغايه 


اسد .الو الو اي ياقلب مبتروديش ليه 


قلب .معلش انا كنت نايمه ولسه صاحيه علي رنه تليفوني دلوقتي 


اسد .طيب بعد كده ترودي علطول انتي عامله اي 


قلب .حاضر انا الحمد لله بقيت احسن دلوقتي 


اسد.طيب انا هقفل دلوقتي اكمل الشغل لو عاوزه حاجه رني عليا مع السلامه 


__

اما عن صلاح ظل واقف أمام باب الشركه كي يلمح قلب لكنه لم يراها وكانت الساعه 11 ذهب الي منزله وعزم أمره ان يأتي غدا  دخل


الي منزله واستقبلته شيماء كعادتها انت


ياراجل انت بتروح فين بقالي يومين مش بشوفك  مالك في اي 


مفيش حاجه ياشيماء حلي عني بقا ودخل الغرفه وقفل الباب 

__


استيقظت قلب الفجر وصلت فرضها وقرأت وردها واحضرت الفطار وهي لسه بتعمل الاكل لقيت باب الشقه بيخبط ذهبت لكي ترتدي حجابها ورأت من العين السحريه انه اسد فتحت الباب وهي مبتسمه له لم يقل اسد شئ بل ظل ينظر اليها وهو مبتسم وقال مش هتدخليني ولا اي 


قالت له قلب اتفضل دخل اسد الي الشقه ولم يقفل الباب سابه مفتوح دخلت قلب الي المطبخ كي تكمل إعداد الفطور وقف اسد أمام المطبخ وظل مبتسم وهو واضع يداه علي صدره ظل يتأمل قلب وحركتها ورائحه المنزل وصوت القرأن للحظه تخيل ان قلب تعد له الفطار له ول أولاده وهم اسره لان اسد مفتقد ذلك الاحساس منذ زمن فاق من تخيلته عندما قالت قلب 


يالاه يااسد نفطر سوا 


ابتسم لها اسد وقل،،ع جاكيت بدلته وشمر أكمام القميص  ها تحبي اسعدك 


نظرت له قلب بحب وقالت صباح الخير الأول انت مصبحتش عليا 


اقترب منها اسد لكن ظلت بينهما مسافه وقال  انا مبحبش اتكلم بحب اعمل علطول وغمز لها أنزلت قلب عينيها ومدت يدها بالاطباق وقالت اتفضل 


اخذ منها الأطباق وضعها علي السفره وظلو يأكلو سويا بصمت حتي قاطع تلك الصمت اسد 


تعرفي ياقلب انا مفتقد إحساس البيت والعيله ده من زمان نفسي يكون عندي عيال كتير مش هحرمهم من حاجه ونفسي يبقي عندي بنوته شبهك كده  


قالت قلب بصوت واطي إن شاء الله  


ابتسم لها اسد خلصو فطار وقامت قلب لكي ترتدي ملابسها وظل ينتظرها اسد أمام باب الشقه حتي خرجت كانت ترتدي فستان ابيض وحجاب اسود وجزمه سوداء ولم تضع اي مساحيق تجميل قال لها اسد قمر قمر ياقلبي   ابتسمت له وقالت شكرا نزلو سويا وفتح لها باب العربيه وربط لها الحزام واتجه الي الشركه 


__  


كان صلاح وقفا أمام الشركه من الفجر وهو فاقد الأمل لكنه انتفض واقفا عندما رأي قلب دخله الي الشركه بمفردها بعد اسد كان سوف يذهب إليها لكي يأخذها لكنه خاف بشده لوجود الناس وعزم أمره ان يأخذها عندما يمشي من بالشركه 


__


انطلقت ساره في أحضان قلب وقالت لها ألف سلامه عليكي ياعيوني انا اتحيلت علي مستر اسد عشان اجيلك بس هو مرداش  


اقترب منهم علي وقال الف سلامه عليكي ياانسه قلب انتي والله يابنتي ملكيش عيشه في البلد دي الناس الرقيقه دول ميقعودوش هنا 


اومال يقعودو فين يا عم النحنوح قالها اسد وهو يخرج من مكتبه

وعينيه لا تبشر بالخير 


ابتلع علي ريقه  ولم ينطق بكلمه وانطلق الي مكتبه 


ظلت تضحك عليه قلب وقالت هو بيخاف منك كده ليه 


اسد .ملكيش فيه ومتمشيش توزعي إبتسمات علي خلق الله 


دخل ادم مكتب اسد وقال بقولك يااسد 


اسد.هااا قول ياجلااب المصايب 


ادم .خلااص ياعم اما المصيبه تجيلك فعلا ابقي متجيش تغني ظلمو 


اسد.اخلص ياادم وقول في اي 


جلس ادم علي الكرسي وقال وانا بعيد الكاميرات اللي قدام الشركه لقيت واحد واقف من إمبارح قدام بابا الشركه   وشكله عينه علي حد خد بالك 


ارجع اسد ظهره الي الوراء وقال تمام ماشي خاليك متابعهولي  دخلت قلب وقالت باشمهندس الوفد الروسي بره 


طيب دخليهم اوضه الاجتماعات وناديلي علي باشمهندس علي .


استقبلتهم قلب وانصدم اسد وقال ل قلب انتي بتعرفي تتكلمي روسي ابتسمت له قلب وقالت اه


وقال لسه فيكي اي تاني مدهش انا معرفتوش 


ضحكت قلب بخفه وقالت لا في حجات كتير انت اكتشفها مع نفسك بقا 

خرجت قلب وبداء الاجتماع 


قلب .ساره ساره انا نازله اشم شويه هوا 


طيب استني اجي معاكي


لا لا خاليكي لأحسن مستر اسد يحتاجك انا 5دقائق وطالعه علطول 

__


كان صلاح واقف أمام الشركه وابتسم بخبث عندما رأي قلب   نزلت بمفردها توجه صلاح إليها  وتسمرت قلب حينما رأته اخذت هاتفها سريعا ورنت علي اسد وطلعت تجري الي الشركه مره اخري ولكن مسك صلاح بها وقال خلااص ياقطه وق،،عتي تحت إيدي ومحدش هيسمي عليكي 


استغرب اسد عندما رأي قلب تتصل عليه طب عن إذنكو ياجماعه ثواني 


الو الو قلب لم ترد عليه قلب ولكن انتفض اسد بشده عندما سمع صوت صرخها وهي تقول ااااااسد الحقني صلاح  اخذ صلاح الهاتف ورماه قبل ان تكمل كلاامها 


خرج اسد من الاجتماع سريعا وظل علي مع الوفد قابل في طريقه طارق وآدم 


قال طارق اسد في اي   


قال اسد بسرعه. قلب اتخطفت 


ادم .اي ده ازاي 


اسد .سااااره ساااااااره ذهبت اليه ساره   وهي تجري قالت في اي يا بشمهندس 


اسد .تعرفي حد تبع قلب اسمو صلاح 

ساره . اه اعرفه ده جوز اختها 

اسد . وده ساكن فين 

ساره . ساكن في ،،،،،،،،،،، هو في حاجه 

لم يرد عليها اسد وقال لطارق وآدم تعالو ورايا 

#أسد_والمجهوله

اما عند قلب فأمسكها صلاح ورش مخد""ر فذهبت في ثواني فاقده للوعي شالها صلاح وركب تاكسي ظل ينظر له السواق وقال صلاح مراتي حامل بس يااسطا عقبال عيالك 


في عربيه اسد انطلقوا الثلاثه اسد وبجانبه طارق وخلفه ادم  


قال ادم انت طالع علي فين كده 


اسد.هطلع علي شقتهم 


ادم.طب وافرض مفيش حد هناك 


اسد.هشوف بس الاول بعدين ابقي حط إفتراضات براحتك 


شال صلاح قلب وادخالها البيت لم تكن شيماء موجوده لأنها


سافرت عند قرايب  زوجها من الفجر صعد بها صلاح السلم ودخل في غرفته ورما"ها علي السرير وبداء في نز"ع ملابسه وهو مبتسم بخبث 


اما عند اسد فقد وصل تحت المنزل تعالو انتو الاتنين معايا 


قال ادم اكيد مش هنسيبك اخلص انت واطلع يالاه طلع اسد للدور الخامس جري وكذلك طارق وآدم وقف أمام باب الشقه وقال افتحهولي ياطارق منغير صوت اخرج طارق شئ معدني من جيبه وفي اقل من دقيقه كان الباب مفتوح

اسد. خاليكو انتو هنا محدش يدخل فهم طارق وآدم مايقصده اسد 


اما عن صلاح فقد خل،ع قميصه وبنطلونه واخذ يقترب من قلب واخذ يمز*ق ملابس*ها وق*لعها الحجاب لينسدل شعرها البني الطويل لكن قبل ان يقترب صلاح منها رك،له اسد برجله في ضهره وظل يل،كمه في وجهه دون كلاام منه ظل يض،رب فيه حتي خرج الد،ماء من وجه صلاح وفقد الوعي 


القي اسد نظره علي قلب رأها بتلك الهيئه أدار وجهه سريعا ومسك حجابها وخل*ع قميصه و لبسهولها وحملها كانت قلب فاقده للوعي لم تدري بأي شئ خرج اسد وهو يحمل قلب ظل يبحث بعينيه عن طارق وآدم ووجدهم في المطبخ أمام التلاجه بياكلو 


قال اسد هاتو ابن الك*لب  اللي جوه ودوه علي المخزن ياشويه مفاجيع 


التفت ادم وطارق ووجدو اسد يحمل قلب وهو ع،اري الصدر وقلب ترتدي قميصه انزلو عينيهم بسرعه ودخل ادم ومسك صلاح حمله علي كتفه بإهمال ونزلو الثلاثه ركب طارق بجانب ادم وقلب في أحضان اسد ووضع ادم صلاح في شنطه العربيه بداءت قلب ان تتململ وتفتح عيونها ببطء قالت بخفوت انا فين 


اسد.انتي في حضني متقلقيش 


ابتعتد قلب عن أحضان اسد وظلت تنظر اليه بصدمه ورأت نفسها ترتدي قميصه تجمعت في عقلها ما حدث عندما رأت صلاح   


ظلت تبكي بصوت عالي وشهقاتها تزداد 


قال اسد وهو يضمها الي احضانه متقلقيش  هو مقربل،كيش 


ظل ادم وطارق ينظرو لبعضهم وهم يبتسمون علي اسد وقال ادم خير ياانسه متقلقيش اسد خدلك حقك تالت ومتلت 


قال اسد وهو يبتسم بشر ولسه 


ابتعدت قلب عن صدر اسد قالت بصوت واطي لكن سمعه طارق وآدم عيب اللي حضرتك بتعملو مينفعش تمسكني كده  


خلع ادم جاكيت بدلته وقال بإستهزاء خود ياخويا استر نفسك بدل منت ماشي بعضل*اتك دي بدل منتمسك آد*اب   


اخذ اسد منه جاكيت البدله وقال ومالو 


اخرج اسد تليفونه وقال الو 

...

وعليكم السلام ياشيخنا 

....

هبعتلك عنوان تعالالي علي هناك دلوقتي 

بعت اسد له العنوان وأغلق هاتفه وقال ل طارق وآدم معاكو بطايقكو 


قال طارق اه معايا 


وآدم وانا كمان 


وصلو الي البيت ونزلو من السياره وفور خروج قلب عندما وضعت رجلها علي الارض وقعت لولا يد اسد الممسكه بخ،صراها بشده وحملها قبل ان تعترض حتي   


اسد.ادم المفتاح في جيبي اهو خد افتح 


فتح ادم الباب ودخل اسد اولا الي غرفه قلب ووضعها علي الفراش وقال البسي فستان شيك كده ياقلبي واطلعيلي بره انا مستنيكي خودي وقتك وسابها وخرج  


وجد ادم وطارق أمام التلاجه مره اخري وقال الله يحر*قكو  بتهببو اي مش المفروض تساعدوني 


قال ادم وهو يأكل تفاحه

نساعدك علي اي احنا عارفين انك هتعلم علي الواد ده الا بقولك صحيح انت هتكتب عليها 


قال اسد وهو يجلس علي الكنبه لا هكتب عليك انت  


نظر له ادم بإشمئزاز وقال ملناش في الش*مال 


ظل يضحك طارق عليهم  ومر بضع دقائق وجدو المأذون أمامهم  استقبله اسد بترحاب شديد وقال اسد اتفضل ياشيخنا اتفضل جلس الشيخ محمد وقال اومال فين العروسه 


قال اسد بتجهز جوا ياشيخ محمد 


قال الشيخ محمد يارب تبقي اول واخر مره يااسد يابني  

.

إبتسم له اسد وقال اخر مره ياشيخنا متقلقش  


انا هقوم انادي علي العروسه خبط اسد علي الباب اتاه رد قلب بصوت واطي ادخل فتح اسد الباب ودخل ظل ينظر اليها بإنبهار شديد كانت ترتدي فستان سهره لونه احمر ووضعت روج احمر خفيف والقليل من مساحيق التجميل ظل ينظر لها اسد فكانت فاتنه للغايه اقترب اسد منها وقال قمر ياقلبي قمر 


أنزلت قلب عينيها ولم ترد عليه 


نده طارق علي اسد اما لقاهم اتأخرو وقال 

ااااسد إخلص يالاه 


فاق اسد من سرحانه وقال الواد طارق ده فصيل بشكل بقولك ياقلبي هاتي بطاقتك انا جبت المأذون هكتب عليكي دلوقتي والفرح اخر الشهر يعني بعد ٣ايام 


قالت له قلب طيب متستني للفرح يااسد ليه الاستعجال 


اقترب منها اسد وقال عشان ابقي معاكي براحتي مبقاش مقيد بحاجه وغير كده عشان اعرف اتأمل*ك براحتي 


م تخلص ياعم روميو الشيخ خلل من القاعده قالها ادم بستهزاء 


اسد .يالاه يالاه ياقلب عشان نطرد العيال اللي بره دول

خرج اسد وورأه قلب وهي مكسوفه بشده جلس اسد بجانب الشيخ و قلب من الجهه الاخري


قال الشيخ بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن اي الجمال ده يابنتي 


اخفضت قلب عينيها وابتسمت له وقالت ربنا يخليك 


بداء الشيخ في عقد القران وقال جملته الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 


قام اسد واحتضنه طارق وقال مبروك يااخويا

وكذلك ادم احتضنه وقال مبروك ياصحبي وهمس له في اذنه اخيرا هتبطل عط  وكز،ه اسد في ص،دره 


وذهب المأذون 


قال ادم الف مبروك ياانسه قلب 


ضر،به اسد في صدره مدام اسد الدمنهوري يااهبل 

قال ادم لسه انت هتعيش في الدور 


وطارق بارك ل قلب وخرجو فورا


استدار اسد ل قلب وفتح لها ذراعيه بدون تردد جرت عليه قلب واحتضنته لفت يداها حول رقبته ولف اسد يداه علي خصرها ورفعها له واقترب من حجابها لكي يشم رائحتها الاخاذه ظلو علي هذا الوضع حوالي 10دقائق انزلها اسد وهو مبتسم بشده وقال الف مبروك ياقلبي دلوقتي اقدر ابص براحتي في اي حته  لم تقدر قلب علي مواجه اسد ولكن اسد مسك رأسها ورفعها اليه وتقابلت أعينهم سويا وقال انتي عارفه انا نفسي اعمل اي دلوقتي بس ماسك نفسي لحد اما تبقي في بيتي  


جهزي نفسك مفضلش وقت كلها 3 ايام انتي متجيش الشغل اقعدي هنا ظبطي نفسك وهبقي اعرف ساره عنوانك واخليها تجيلك واعملي حسابك ان احنا هنروح نقعد في الفيلا بتاعتي انا محدش عايش معايا هناك مفيش الا عم عبده بيجي كل خميس يشوف البيت ويرتبه لو عاوز يتظبط 


قلب .اسد انا مش عارفه اشكرك ازاي علي كل اللي عملتو معايا وقفتك جنبي بجد انت راجل فعلآ 


أخذها اسد في حضنه 


انا هنزل دلوقتي اروح الشركه عشان اخلص اللي ورايا عشان اخود اجازه شهر العسل وغمز لها ضر،،بته قلب بخفه علي صدره وقالتله ياقل*يل الا*دب 


اسد.انتي لسه شوفتي حاجه ياروحي ق.له الاد.ب جايه في السكه لسه  انا هنزل دلوقتي وهبعتلك بكره الصبح ساره باس اسد يداها وقال تصبحي علي خير يازوجتي العزيزه 


قلب .وانت من اهل الخير نزل اسد وجد ادم وطارق مستنينه 


قال طارق ل ادم مش قولتلك 


ضحك ادم وقال مين كان يصدق تعرف يااسد انا قولت انك مش هتنزل النهارده وهتبات فوق


قال اسد هو انا لسه عملت الفرح يار*وح *ام*ك 


ضرب ادم  يداه علي التبلو  وقال الا سيره الام ي اسد عشان متزعلش


لم يرد عليه اسد وقال لطارق وديني علي الفيلا اخود شاور وهاجي علي الشركه وانتو خودو الواد ده للمخزن بس متقعدوش مع ال*زباله اللي هناك قعده في اوضه لوحده


تمام يااسد 


اما عند قلب ذهبت الي غرفتها وجدت علي سريرها علبه صغيره وكان بها خاتم جميل ومكتوب علي العلبه قلب الاسد لبسته قلب وظلت تضحك بساعده كبيره .

#أسد_والمجهوله



Part 9❤❤تكملة 

#أسد_والمجهوله 


استيقظت قلب علي جرس الباب فذهبت لكي تري من يأتي لها باكرا نظرت من العين السحريه رأتها ساره فتحت الباب بسرعه واحتضنو بعض وهم يبكون 


ساره .هتتجوزي وتسبيني ياك*لبه


قلب .الاه طب بتش،تمي لي وبعدين بتزعلي لما اض،ربك 


ساره .بس بس خلااص اقفلي الباب لحسن حد يطلع باللي انتي لبساه ده 


نظرت قلب الي تلك الق*ميص التي ترتديه وشدت ساره بسرعه الي الشقه وقفلت الباب 


ساره .بصي بصي عشان انتي هتفضلي متنحه علطول انا هدخل دلوقتي اعملنا فطار وانتي ادخلي خدي شاور والبسي عشان ننزل نشوف لو احتاجتي حاجه ونروح الكوافير كمان يالاه يالاه بسرعه وزقتها الي الغرفه  


__


اسد .الو السلام عليكم 


قلب .وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 


اسد.صباح الجمال ياقلبي 


قلب .صباح النور  


انا بعتلك ساره تروحي تشتري اللي ناقصك وتشتري حجات البنات بتاعتكو دي ولو في اي حاجه عجبتك هاتيها انا سبتلك إمبارح الكريدت كارد بتاعتي في الدولاب ولو احتاجتي حاجه كلميني وتليفونك متقفليهوش 


ابتسمت قلب علي اهتمامه وقالت ربنا يخليك ليا حاضر هعمل اللي قولتلي عليه 


ماشي ياقلبي يالاه سلام عليكم 


وعليكم السلام قفلت قلب مع اسد وظلت تتنطط وتجري في الغرفه 


__


دخل اسد المخزن ل صلاح وقاله انتي فوقتي يابطه مالسه بدري 


صلاح .انت مين انت آآآآآآه انت اللي قلب ماشيه معاك طبعا اومال عملالي فيها الطا*هره الشر*يفه وهي مقض*ياها 


قبل ان يكمل كلامه ضر،،به اسد في وجه وظل يض،،رب فيه وقال لا انا جوزها يابن الو**خه انا هخليك تتمني الم،وت ومطلهوش ظل اسد ي،،ضرب فيه حتي هداء بينما صلاح فقد توازنه وسقط علي الارض مغشيا عليه 


ذهب الي صافي لقاها نايمه قال للحراس ارمو البت دي في الشارع والواد اللي جوه ده محدش يقرب لام*ه ولا يديلو بؤ مايه 


__


حجز اسد القاعه وتذاكر شهر العسل واقسم بداخله ان في ذلك الشهر سوف تكون قلب فتاه جديده ولن يجعلها تتذكر اي ألم مرت به 


لم يري اسد قلب في ال 3 ايام واشتاق لها بشده اخذ هاتفه واتصل عليها 


قلب .السلام عليكم ازيك يااسد 


اه لو اعرف اسمي هيبقا بالحلاوة دي كنت خليتك جنبي تندهي عليا بس وعليكم السلام ياقلبي وحشتيني 


قلب بكسوف. خلااص هانت بكره الفرح 


اسد.انا مش قادر استني والله عاوز اجي واشوفك بس مانع نفسي 


ضحكت قلب خلااص بقا يااسد بكره الفرح الاه اللي خالك تستني 3ايام مش قادر تستني كام ساعه 


انتي عارفه ياقلبي اللحظات الاخيره دي بتبقي صعبه والانتظار وحش اه صحيح اي يابت الهدوم قل*يله الأ*دب اللي انتي جبتيها دي 


خجلت قلب بشده وجحظت عينيها ولم ترد عليه 


ضحك اسد وقال انتي لو جيتي اصلا وشوفتي الحجات اللي اشتريتهملك مش هتبصي في وشي اصلا   


قالت قلب بصوت واطي عيب علفكره كده انا انا غلطانه اني رديت عليك 


قال اسد بخبث مسيرك ياملوخيه تيجي تحت المخرطه وظل يضحك بشده 


قفلت قلب السكه في وشه وظلت تش،،تم فيه في سرها 


__


في اليوم الذي يحلم به أبطالنا استيقظ كل منهما بسعاده كبيره وظلو يجهزو انفسهم للفرح واستيقظت قلب وساره علي صوت الجرس وكانو مجموعه من الفتيات الميكب ارتست  فتحت قلب الباب 


ازيكو ياقمامير انا اسمي إسراء الميكب ارتست مستر اسد بعتني عشان العروسه وصحبتها فين بقا العروسه وفين صحبتها قالت قلب انا العروسه ياقمر اسمي قلب ودي ساره صحبتي 


تشرفت بمعرفتكو يا كتاكيت يالاه بينا نبداء بقا مفيش وقت يالاه يالاه بسرعه  ظلت إسراء ومساعدينها في تجهيز العروسه تحت ضحكهم والاغاني والرقص ومن ثم ساره بعد قليل من الوقت وصل بوكسين الي قلب واحد كبير والتاني أصغر حجما مكتوب علي البوكس الكبير ل قلبي ...


بينما التاني كان ل ساره 


حزنت قلب بشده لان اسد لم يتصل عليها كعادته وقالت اكيد مشغول شويه 

وبدأو في لبس فساتينهم 


__


عند اسد استيقظ باكرا وذهب الي الشركه لكي يري إذا كان يوجد شئ لم ينتهي بعد قابله علي وقال 


الله يحرق*ك ياشيخ ايه اللي جايبك النهارده فرحك شكلك هتكسفنا 


اسد.ليه يااخويا بتكلم سوسن انا مش شبهك يالاه بعط*ل بسرعه قالها اسد باستهزاء 


دخل طارق وكذلك ادم وقال طارق 

اي اللي جابك يالاه انت اهبل 


اسد.جرا اي هو كل واحد هيقولي اعمل اي ومعملش اي انا جاي اتمم علي الشغل وماشي عالله تشرفوني ويحصل مشاكل عقبال م ارجع من السفر 


قال ادم وهو يتجه الي اسد امشي انت ومتشيلش هم احنا هنظبط كل حاجه انت بس هيص نفسك وفرفش ومسكه من ذراعه وقال يالاه بينا عشان مفيش وقت وزقوه بقوه الي الباب وذهبو الي الفيلا كي يستعدو للفرح 


__


قالت ساره بعياط بسم الله مشاءالله زي القمر ياقلب كانت قلب  ترتدي فستان فرح كان بالون الازرق الغامق وكان ضيق من عند الصدر ونازل بإتساع كبير وعليه حجاب وجزمه من نفس اللون ايضا   


قلب .بجد ياساره شكلي حلو


قالت إسراء انتي زي القمر ياقلب وكمان تفاصيل وشك جميله جدا يابخت باشمهندس اسد بيكي

قالت قلب وانتي كمان ياساره شكلك زي القمر فكانت ترتدي فستان باللون الأحمر وكان ضيق وأطلقت لشعرها العنان وجزمه باللون الاسود


إسراء .فعلا ياجماعه انتو الاتنين احلي من بعض مشاء الله عليكو بجد ظلو يتحدثون حتي جاءت سيارتين واحده متزينه وباين انها للعريس والعروسه والعربيه التانيه كانت بتاعت ادم وهو يجلس في سيارته بإنتظار  الفتاتان للانطلاق الي القاعه  


__


بينما عند الشباب اقترب علي من اسد وقال له بقولك اي انا معايا حاجه هتسعدك وأخرج بر،شامه من جيبه وقال خدها متتكسفش انا عارف انك عجزت وكده 


ضربه اسد في صدره وقال طب تحب اوريك مين اللي عجز ولا لا 


نهض علي من علي الارض سريعا وقال علي اي ياعم الطيب احسن انا غلطان اني عاوز اسعدك 


اقترب طارق منه وقال قوم يابني قوم بدل ميد،غدغك تحتاج انت المساعده 


يالاه ياجماعه البدل وصلت يالاه انا هدخل البس قالها ادم 


كانو الاربعه يرتدون بدل باللون الاسود مع إختلاف الوان القميص فكان اسد يرتدي بدله سوداء وقميص ازرق نفس لون فستان قلب  وطارق بدله سوداء وقميص ابيض وآدم بدله سوداء وقميص اسود وعلي بدله سوداء وقميص فضي 


اقترب ادم من اسد واحتضنه وقال الف مبروك ياصحبي عاوزك تشرفنا ضحك اسد وقال عيب عليك 


وكذلك اقترب طارق واحتضنه وقال عمري مكنت افكر في اللحظه اللي اشوفك فيها عريس بجد احتضنه اسد وضحك وقال مالك عامل شبه امي الله يرحمها كده ليه واحتضنو بعض بضع من الوقت وهمس اسد في أذن طارق وقال عمي ومرات عمي مجوش إبتسم له طارق وقال متقلقش تنهد اسد بضيق وابتسم 


طب اشمعنا انتو خوش في حضن اخوك افواز قالها علي وهو ينقض في حضن اسد ضحك اسد وقال خلااص يابني انا كده مش هنفع فعلا تركه علي وأخرج تلك البر،شامه من جيبه وقال مش قولتلك خدها عاملي فيها ابو الرجال  وابتلعها علي 


قال اسد ن*هار ابو*ك اسود انت بلعتها 


علي .متهدى ياعم دي برشامه صداع  


ضربه اسد علي مؤخره راسه وقال طيب امشي ياعم انا غلطان 


ووجه كلاامه ل ادم وقال ادم اطلع انت علي الشقه هتهم وتعالي علي القاعه   


قال ادم واشمعني انا ودي طارق ولا علي 


لا روح انت لاني عاوز طارق وعلي في شغل ولا تقعد انت تشتغل ونروح احنا 


قال ادم وهو ينهض خلااص ياعم براحه انا هخلع انا يالاه سلام  


غمز له طارق لأنه فهم ان اسد بيبعت ادم عشان ساره 


وذهب ادم الي شقه قلب وذهب اسد وعلي وطارق الي القاعه 


__


نزلت قلب بمساعدة الفتيات الي السياره واقترب منها ادم وهو يفتح لها الباب  

ادم. الف مبروك ياقلب مشاء الله انتي زي القمر


قالت له الله يبارك فيك ياباشمهندس 


ادم .بصي انتي هتطلعي بالعربيه دي للقاعه وانا هاخد ساره ونطلع وراكي قال هذا وهو ساند علي باب العربيه بعد ان ركبت قلب واغلقها 


هزت رأسها وقالت تمام ماشي و تحركت سياره قلب بينما انتظر ادم قليلا ساره وهو ساند بظهره علي العربيه و ينظر الي اسفل بشرود


نزلت ساره ولكن توقفت عندما رأته بتلك الهيئه فقد كان جذاب جدا 

اكملت نزولها  ولكن سمع ادم صوت كعب ورفع نظره فور سماعه للصوت واعتدل في وقفته وظل ينظر الي ساره بدايه من شعرها المنسدل بطوله علي ضهرها و مكياجها الجميل الذي كان يبين ملامحها بطريقه مبهره وفستانها الأحمر الذي أشعل قلب ادم حتي الي جزمتها ذات الكعب العالي باللون الاسود 

مد ادم يده الي ساره  وهو مغيب وقبلها وقال زي القمر 


نظرت ساره الي عينيه ورأت فيها إعجاب شديد وابتسمت له وقالت مرسي يابشمهندس 


فتح ادم لها باب العربيه وهو بيقول اسمي ادم ياساره اسمي ادم ركبت ساره العربيه وهي فرحه بشده لان اول مره تري في عين أدم إعجاب لها من يوم وفاه خطيبته


وانطلق الي القاعه بينما ظل  ادم يسترق نظرات بين الحين والآخر  


بعد قليل من الوقت وصلو الي القاعه ودخلو سويا


دخل اسد الي الغرفه التي كانت قلب تنتظره فيها وخبط علي الباب ودخل لكنه اتصدم من جمالها وظل ينظر اليها وذهب واحتضنها وقال قمر ياقلبي قمر انا مش مصدق عيني انتي جميله اوي وباس رأسها بينما قلب كانت مبتسمه بشده وقالت له انت كمان شكلك حلو اوي اقترب  اسد منها بخبث  وقال شكلي بس ولكن قطع لحظاتهم ادم وهوبيقول كلها ساعتين وهتتلمو في اوضه واحده اخلص ياعم روميو المعازيم خللت تحت 


لف اليه اسد وقال غور من وشي وماسك يد قلب وهم ان ينزلو لكن استوقف اسد تلك الصوت الذي يعرفه جيدا 


انا اللي هسلملك عروستك يااسد .......


#أسد_والمجهوله


 

تعليقات

التنقل السريع