القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثاني البارت الثاني بقلم مروه موسى جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


البارت الثاني من الجزء الثاني 

فرعون : البضاعة اهي 
مايكل احد رجال المافيا: نعين الاول 
فرعون بثقة: اشوف الفلوس 
مايكل: غريبة اول مرة تطلب الفلوس الاول 
فرعون: دا حقي 
مايكل الفلوس اهي وانا هعين البضاعه 
بعد شوية 
مايكل رفع سلاحه هو ورجالته علي فرعون 
مايكل بعصبية: من امتي وفرعون يسلم حاجة مزيفه 
فرعون بثبات: معنديش حاجة مظيفه ي مايكل قول اللي انت مش عاوز الصفقة من الاول 
مايكل : مكنتش استنيتك لحد ما رجعت من تركيا 
فرعون وقف: دا انا متراقب بقي 
مايكل: دا شغلنا فين البضاعه 
فرعون: انتبه وشوف بتكلم مين وسلاحك مرفوع علي مين 
مايكل: عين بضاعتك ي فرعون  عشان تصدقني 
فرعون وهو بيعين البضاعه لقاها فعلا  مزيفه فرعون في سره: مين اللي عارف مكان البضاعه وقدر يغيرها 
فرعون: مش هتاجر بسمعه اسمي في السوق عشان صفقة ملهاش لازمه 
مايكل: وانت بقي عشان اسمك اللي في السوق دا تبيع ألماس مزيف

 فرعون : لو كنت مفكر أن رفع السلاح عليا دا هيجيب فايدة تبقي غلطان 
مايكل وهو بينزل سلاحه: اول مرة تعمل كدا 
فرعون: البضاعه اتبدلت ومعنديش مبرر اقولك اتبدلت من مين ولا امتي الصفقة انتهت 
مايكل : صدقني المافيا مش هتسيبك 
فرعون وهو خارج وسايب البضاعه المزورة: الجدع يوريني شطارته وانت عارف مين فرعون ويقدر يعمل أي وخرج وعادل وراه 

عادل في العربية: مين االي عمل كدا 
فرعون: صفاء فين مش في القصر صح 
عادل : ايوا هي خرجت من القصر 
فرعون بعصبية وخبط ايده في محرك العربية: محدش عرفني ليه وهي فين حالا 
عادل : ودا ماله بالبضاعه
فرعون: الكل*بة صفاء اكيد ليها يد في كدا وإزاي تخرج من القصر من غير علمي وهي فين 
عادل : هي خرجت ولمت هدومها وقالت مش هتدخل القصر وانتهزت فرصة سفرك 
فرعون بشر: هي فين 
عادل بهدوء: معرفش ي عز 
فرعون: فييين ي عاادل
عادل بحزن: عند عمك معتصم 
هنا فرعون داس فرامل فجأة واتصدم 
فرعون: عند عمي 
هي كانت بتروح هناك قبل كدا صح 
عادل بحزن باين علي ملامحه: ايوا كانت بتروح هناك كتير 
فرعون: ومكنتش اعرف حاجة زي دي ي عادل ليه 
عادل: خوفت عليك ترجع تفتكر ماضيك وتقسي اكتر 
فرعون: عمري ما كنت نسيت الماضي عشان ارجع افتكره 
صفاء اخطت كل الحدود طول عمرها رخيصة اكيد بينهم علاقة دليل الكل*ب عمره ما يتعدل 
حسابهم قرب اوي اوي وساق العربية علي القصر 

ماذا قال يونِس وهو في بطن الحوت اكتبها ربما تكون المنجية لي ولكم . ❤️

نور : انا هفضل اتصل علي فرعون لحد ما يرد 
سمية: استني ي بنتي شوية حالا هتلاقيه مشغول 
مكملتش كلامها وعادل وفرعون دخلوا 
فرعون دخل وطلع علي الجناح بتاعه 
سمية : غريبة راجعين بدري ليه 
عادل : البضاعه طلعت مزورة وحد بدلها وفرعون عرف ان صفاء عند معتصم 
سمية : ياحبيبي يبني مبيلحقش يفوق من خبطة يلاقي التانية 
عادل: اطلعي لفرعون ي نور 
نور: خايفه يزهق عليا او يتعصب 
سمية: متقلقيش فرعون عاوز حد يجمع قوته حالا الحقيه بدل ما يإذي نفسه 

صفاء: مين اللي عرفك انه شغال في ألماس 
معتصم: أحب اعرفك ان فرعون شغال في المافيا من اكبر جماعات العالم 
صفاء: انا قولت بردوا قلبه الحديد دا وراه مصيبة 
لكن مين االي عرفك بردوا 
معتصم: جوري 
صفاء: الكلام دا تقوله لفرعون لحد أهبل 
لكن جوري مستحيل تأذي فرعون منا جربت دا تعمل حساب الخطوة االي تاخدها قبل كا تعمل كدا
 معتصم : في واحد من جماعه المافيا اسمه مايكل اتعرفت عليه ومليت بطنه بفلوس دفعت فيها دم قلبي عشان يعرفني شغال اي وهيتم فين البضاعه 
صفاء: يسلم دماغك ايوا كدا انا عاوزة فرعون يقف ومحدش يسمي عليه خليه نخلص منه 
معتصم: لما يقع النصيب الأكبر هيبقي ليا 
صفاء بخبث: طبعا ي حبيبي مفيش حاجة تغلي عليك 

نور دخلت الجناح ولقت فرعون حول الجزء التاني منه لصالة العاب رياضية كلها حديد وعماله يلعب وينهج ويشيل حديد تقيل وعروقه تظهر وتبان 
نور بهدوء: فرعون انا عرفت اللي حصل مش مهم اهم حاجة صحتك
وانك رجعت بالسلامه كنت انا ودادة سمية قلقانين عليك 
فرعون:.. ....
نور لمست جسمه وحطت ايدها علي دراعه : ممكن كفاية بقي 
فرعون: ابعدي 
نور: لاء واهدي بقي في داهية الفلوس 
فرعون زقها : غوري مش وشي 
نور : دا اللي مش هخليكي تزعلي تاني ي فرعون 
فرعون رمي الحديد علي الارض وافتكر كلامه لنور: نور مبتكلمش علي الفلوس انا معايا فلوس لو حطيتها علي الأرض اوصل بيها السما 
نور : أمال في اي 
فرعون : مين اللي بعني وبدل البضاعه واستقوي يعمل كدا مين 
نور: اكيد هتعرفه بس مش كل حاجة تاخدها علي حساب صحتك 

فرعون : لما اكون متعصب بلاش تقفي قدامي المرة دي عدت سليمة المرة الجاية الله اعلم احفظي نفسك احسن ي بنت الناس 
نور: وانا واثقة انك مش هضرني وقت عصبيتك وانا عند وعدي 
فرعون : انهي وعد انك تبقي طفلة وتهزي كياني 
ولا انك تنفذي وعدك التاني وتغيري وترجعي حياتي 
نور بثقة وعدم خوف: الاتنين ي فرعون صدقني هيتنفذوا 

بقلم مروة موسي ✌️❤️
مايكل : تخطيطك اتنفذ وكمان الموضوع وصل للمافيا وحسابهم معاه تقيل اوي 
معتصم: يعني بكدا اقول علي فرعون يلا السلامه 
مايكل : شووور 

احد رجال المافيا: فرعون بقي بيهزر ابعت حد يخلص عليه 
جوري: بيت فرعون متحصن زي علبه محدش يعرف يفتحها غيره انسوا اللي في دماغكوا ثم انكوا تاخدوا حقكم منه مش بقتله كدا هدخلوا نفسكوا في مواضيع كتير خصوصا انه واصل وله ناس كتير هتاخد حقه والف من يتمني انه بس يتحط في تاريخه اسم فرعون 

رجال المافيا:كلامك صح وكمان هو ساعات بيسندنا لما الجماعه االي ضدنا بتتأمر علينا قتله خسارة لينا احنا 
جوري : ايوا ارجعوا لعقلكوا كدا 

نور : هتتغدي 
فرعون وهو بيولع سجارة : لاء 
نور وهي بتاخدها من فمه: كفاية النهاردة سجاير شربت كتير 
فرعون: متعودتش حد يقولي اعمل او لاء اشرب او لاء 
نور بابتسامه خفيفة: وانا مش حد ي عز 
فرعون: اسمي فرعون 
نور: وانا اسم جوزي عز الحفناوي 
فرعون: نهايتك عِندك دي هتبقي مشكلة 
نور : تحب اجيب الاكل هنا ولا تنزل تحت مع عادل وسمية .
فرعون : هاتيه هنا 

مايكل: غريبة اول مرة اشوف حد خالف معاده مع المافيا وميتعاقبش 
معتصم : يعني اي
مايكل : يعني عدي يوم علي ميعاد التسليم والموضوع كان مزيف وفرعون متعملش فيه حاجة 
معتصم بعصبية : يعني اي هيسبوا من غير ما ياخد جزاءه 

فرعون وهو في بيت معتصم واقف وراه: مهو انا مش اي حد ي عمي 
معتصم وقع منه التليفون: ف فرعون 
فرعون وهو قاعد علي كرسي : ايوا فرعون 
معتصم: اهلا ي حبيبي اخبارك اي 
فرعون بخبث: اهلا ي قلب حبيبك عامل اي والله مشوفتكش من موت ابويا 
وصدق كمان صفاء هانم مشوفتهاش من ساعه ما سابت القصر وجت هنا اكيد مبسوطة هنا 
معتصم: صفاء اي اللي هيجيبها هنا ومكملش كلامه ولقاها داخله من برا شافت فرعون اترعبت مكانها 

فرعون: تؤ تؤ مش حرام يكون رجل والقبر وتكدب 
صفاء: أي اللي جابك 
فرعون : جاي اتناقش مع اهلي في حاجة تخصني مش انتوا اهلي بردوا 
معتصم: قول يبني قول 
فرعون وهو ماسك قلم بيلعب بيه: انا واحد طبيعي شغال وشغلي حصل فيه مشاكل بسبب ناس اسمهم أهلي بدل ما يسندوني جايين يضيعوني بس انا مش زعلان منهم لاء انا زعلان عليهم بس 
صفاء بخوف: قصدك اي 
فرعون : قصدي ي صفاء انك شوية الفلوس االي كانوا مقووين قلبك بقوا بتعوعي وانت كذلك ي عمي ومش بص كدا ألماس عليه بصماتك انت وصفاء والبوليس عرف انكوا بتاجروا فيهم 

معتصم بعصبية: انت بتقول اي 
وفجأة الشرطة دخلت عليهم وخدتتهم 
صفاء بغل : والله ما هسيبك ي ابن بطني 
فرعون : احمدوا ربنا انها جت علي اد كدا مني 
فرعون لمعتصم بتريقه: وانت ي عمي متقلقش ان شاء الله هجيبلك اكبر محامي في البلد 

والبوليس خدهم ومشي بيهم وفرعون رجع القصر مع عادل 

سمية: عملت اي 
عادل: ولا حاجة حبسهم 
سمية : مش هتسيبك في حالك 
نور: خلاص هما بقوا تحت ايد الشرطة 
سمية : دول تعابين ي نور هيطلعوا بس عرفت ازاي ي فرعون 

فرعون : اللي محدش يعرفوا ان الايد اليمين بتاع معتصم هو واحد من رجالتي عرف انه مايكل كلمه وسلم البضاعه وهو حاول يكلمني بس مكنش لاقي فرصة عشان كان دايما جمب معتصم ومكنش حابب يثير شكه في تصرفاته بس اللي مش عرفني بيه ان صفاء هنا عرفت منكوا 
سمية : اسمالله عليك ي ابني بخاف من دماغك دي 
عادل: دماغك دماغ ذرية 
نور: الحمد الله عدت علي خير وانا فرحانه ان كل حاجة رجعت كويسة 
سمية : انا هعمل الغدا بإيدي النهاردة مخصوص 
نور : احنا هنعمل بيتزا 
سمية : فرعون مبيكولهاش 
نور : لاء هياكولها صح ي عز 
فرعون: ماشي بس بلاش عز 
سمية  بضحكة: يلا ي مرات عز ي غالية ودخلوا يعملوها 

عادل: مالك 
فرعون : المافيا حاسس انها هتعمل حاجة قريب 
عادل: انت اللي خلفت معاهم 
فرعون: ميهمنيش 
عادل: مش ناوي تسيب الشغل دا 
فرعون: وتاكل منين انت واللي شغالين دول 
عادل بكبرياء: متنساش اني مش موجود هنا عشان الفلوس 
فرعون : مقصدش بس .. 
عادل: انا طالع لما الغدا يجهز محدش ينده عليا مش جعان 

نور: هاااتي ي دادة جبن كتير اوي 
سمية واقفه قدام التلاجة : يبنتي انا جبتلكم كل أنواع الجبن بس ازاي فرعون بقي بيحبها 
نور بضحكة: منا اكلتهاله بإيدي وحبها 
سمية : طب خودي واطلعي كلي مع جوزك 
نور: مش هتاكلي معانا 
سمية : لاء يلا اطلعي انتي بس وهي سخنة كدا 

طلعت الجناح وفتحته لقت فرعون واقف ووووووووو. . 

يتبع 
طفلة هزت كيان فرعون بقلم مروة موسي 
#Marwa mosa ✌️❤️

شاهد الثالث من هنااااااااا

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق
  1. جميلة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

    ردحذف
  2. قصه رائعه جدا جدا برجاء التكمله

    ردحذف
  3. فين التكمله برجاء عدم التأخير وشكرا

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع