القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب مظلم البارت السابع بقلم نجلاء اسماعيل في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



السابع 

بيسال: بابا انا نازله الجامعه 

جلال: خلي بالك من نفسك

بيسال: حاضر ي بابا

تركته بيسال ونزلت 

كانت تمشي بيسال مسرعه لتصل إلى جامعتها

سمعت صوت غريب صوت بكاء طفل ف ظلت تقترب وتقترب من الصوت حتى وجدت فتاه صغيره جالسه وتبكي

بيسال: مالك ي حبيبتي؟

الفتاه ببكاء: مش لاقيه ماما

بيسال: طب اهدى بطلي عياط تعرفي بيتك فين؟

الفتاه: كان من الشارع دا 

بيسال:طب قومي ياللا هوديكي 

أمسكت بيسال بيد الطفله واخذتها إلى حيث ترشدها

وصلت بيسال ولكن وجدت الطريق فارغ تماما

بيسال: ازاي بيتك هنا؟ دا مفيش صوت انتي متأكده ي حبيبتي؟

نظرت لها الفتاه واشارت بيدها إلى من يقف خلفها

التفت بيسال بخوف ف وجدته محمد من تقدم بخطبتها

بيسال: انت؟

محمد: ايوا انا 

نظرت بيسال فلم تجد الفتاه الصغيره ف خافت

بيسال: عايز مني اي؟

محمد: اتقدمتلك ورفضتي؟

بيسال: مرتاحتش ليك هو غصب

محمد: بس انا قولتلك مش بحب الرفض

بيسال:انا مبتهددش

محمد بخبث: هنشوف

في منزل سميره

سميره بحده: يعني اي مش عايزين يدولك الورث هو مش انا الوريثه الوحيدة؟

المحامي: ي مدام سميره بيقولوا لازم شهاده وفاتها

سميره: خلاص طلعلها شهاده وفاه

المحامي: انتي متأكده انها ماتت 

سميره: ايوا طبعا متأكده اعمل زي م بقولك 

المحامي: حاضر عن اذنك

وتركها وغادر

في أمريكا

زياد: دنياااا ي دنيا تعالي عايزك

دنيا: نعم ي زياد؟

زياد: بقالنا 5 سنين هنا؟ اي مش هتنتقمي؟

دنيا: مش غريبه ي زياد انك عايزني انتقم من امك؟

زياد: دي مش امي ي دنيا انا مش ابنهم

دنيا بصدمه: يعني اي؟

زياد: سميره عرفت انها مش بتخلف ف خطفتني من اهلي وانا لسه مولود 

دنيا: مين قالك كدا؟

زياد: انا سمعتها هي وجابر وهما بيتكلموا وعرفت 

دنيا: عرفت من امتا الكلام دا؟

زياد: من 4 شهور اه اتضايقت وعيطت بس كويس اني كشفتهم 

دنيا: مش هتدور على اهلك؟

زياد: ماتوا

دنيا بحزن: الله يرحمهم

زياد: لازم ننفذ انتقامنا 

دنيا: انا موافقه

زياد بضحك: فاكره يوم الحادثه 

دنيا بضحك: مش قادره انساها

منذ خمسه أعوام 

دنيا بصراخ: زياااااد حاسب

ظل زياد يحاول الفرار من أمام السياره الكبيره حتى اصطدم في رصيف وانصدمت سيارتين في بعضهم

دنيا بخوف: كنا كنا هنموت

زياد: دي حركه سميره استحاله تكون حادثه عاديه

يتبع...شاهد الثامن هنااااااااااا

#_حب_مظلم

 ل #Naglaa_Esmail


 

تعليقات

التنقل السريع