روايه جديده
خادمه الوحوش
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد
سندس بصدمه :فين لا يا عم عم زكريا مستحيل اروح هناك كفايه الكلام اللي سمعته عنهم في البيت اللي كنت بشتغل فيه
زكريا برجاء :وافقي يا بنتي بالله عليكي
سندس :لا يا عم زكريا انا عندي عيال عايزني اروح اشتغل عند ناس مش بترحم غلطه صغيره يطيروا فيها رقبتي
زكريا :طب والعمل ايه دا لو مفيش خدامه راحت القصر بكره بالكتير رقبتي هطير اعمل ايه بس
سندس بتفكير :اسمع يا عم زكريا روح انت شوف شغلك وانا هتصرف
زكريا: ازاي يا سندس
سندس: النهارده اخر النهار هشوفلك واحده
زكريا :ماشي
عند بطلتنا ليلي
الباب يدق
ليلي: ايوا جايه اهو
ليلي :خير يا عطيه
عطيه بخبث: ايه يا ست ليلي الايجار فينه ولا مش ناويه تدفعي
ليلي :قولتلك اخر الشهر دا وفلوس هتكون قدامك امين
عطيه :وماله نستنوا لاخر الشهر مع اني قولتلك ممكن تقعدي هنا من غير ولا مليم واحد
ليلي :قولتلك فلوسك هتكون عندك اخر الشهر يلا من هنا يا راجل انت
عطيه: انت اللي خسرانه بس اسمعي لو ما دفعتيش اخر الشهر دا تلمي جاحتك وتمشي من هنا
ثم مشي
ليلي وهي تغلق الباب قائله :راجل ملزق اعوذ بالله
الباب يدق مره تانيه
ليلي :يووووه الراجل دا مش هيتهد بقي اوف
ثم تفتح الباب
ليلي بابتسامه: سندس تعالي ادخلي ادخلي
سندس: مابتساليش قولت اسال انا عامله ايه يا بت وحشتيني
ليلي: والله انتي اكتر يا حبيبتي عامله ايه والعيال عاملين ايه
سندس :الحمد لله يا حبيبتي بخير
ليلي :تشربي ايه
سندس: لا مش عايزه حاجه عايزاكي في موضوع كده
ليلي :خير ان شاء الله
سندس :جايلك في شغل
ليلي بفرحه: شغل ايه
سندس :في بيت عايزين خدامه
ليلي :ياريت امته وفين
سندس: هقولك ......
في هذا القصر الراقي
في غرفه يغلب عليها اللون الاسود يرقد هذا الرعد
وخارج هذه الغرفه
يقف هؤلاء الوحوش الثلاثه بتوتر
فارس: مين هيضحي ويدخل يصحيه
ادهم :انا مش داخل ادخل انت
فارس: ولا انا داخل انا لسه واخد علقه موت امبارح مش ناقص انا 🥲
ادهم نظر لجاسر قائلا :وانت يا بارد
جاسر نظر لهم بسخريه ثم فتح الباب ودخل
فارس :بطل يا بني والله بطل
ادهم :فكرك هيطلع عايش
فارس بتفكير :مااعتقدش 🤔🤔
في الداخل
جاسر :رعد رعد قوم
رعد وهو يسحب سلاحه من تحت المخده ويواجه ناحيه جاسر قائلا: انا مش قولت محدش يصحيني
جاسر: في مشكله
رعد :مشكله ايه
جاسر ببرود: الرجاله اتمسكوا بالبضاعه
رعد بغضب: وانتو كنتو فين
جاسر :قوم بس كده خلينا نتكلم ونشوف حل
ثم تركه وخرج
في الخارج
فارس :قالك ايه
جاسر لم يرد وتركه ونزل للاسفل
ادهم: احيانا ببقي عايز اطلع سلاحي وافضيه في دماغ البارد دا فريزر ماشي يا جدع
فارس: ابننا هنعمل ايه ابننا لازم ونتحملوه
ثم نزلوا خلف جاسر
امام بوابه القصر
ليلي بالانبهار :يانهار ابيض دا كله قصر كده من بره اومال من جوه عامل ازاي
قالت جملتها وجاءت تدخل اوقفها الحارس قائلا بغضب: رايحه فين يا بت انتي
ليلي :انا الخدامه الجديده
الحارس :خليكي هنا هعطي خبر للبوص
ليلي: وماله يا اخويا
بعد قليل جاء الحارس قائلا :ادخلي
دخلت ليلي قائلا :يا حلوه يا ولاد ايه الجمال دا ثم دقت الباب
فتح لها فارس قائلا: انتي الخدامه الجديده صح ادخلي ادخلي
ليلي دخلت وفضلت متنحه فهي تقف الان امام ثلاثه رجال في غايه الوسامه
اول من تحدث ادهم قائلا بابتسامه: الله نسوان عندنا في القصر يا جماله
جاسر :انتي اسمك ايه
ليلي: اسمي ليلي
فارس :طيب يا ليلي المطبخ علي ايدك اخر الممر دا أعملنا الغدا
ليلي :حاضر ثم ذهبت باتجاه المطبخ
نتعرف علي شخصيات
رعد شاب وسيم ٣٠ عاما قاسي عصبي مجنون هوايته سفك الدماء لا احد يقوي علي الوقوف امامه من كبار رجال الاعمال في العالم
جاسر الفريزر شاب وسيم لا يقل وسامه عن رعد قاسي بارد جدا اقرب واحد لرعد ٣٠ عاما شريك رعد
ادهم ايضا شاب وسيم جدا مرح جدا ولكنه حين يغضب يتحول الي شخص آخر ٣٠ عاما شريك رعد وجاسر ولكنه زير نساء
فارس طيب بالنسبه لباقي الابطال وسيم ٣٠ عاما مرح يحب الضحك والهزار ولكن عند الجد اهرب من قدامه احسن شريك رعد
ليلي ٢٥ بنت بسيطه جدا طيبه وجميله جدا مرحه جدا يتيمه تخرجت من كليه الحقوق
خادمه الوحوش
البارت التاني بعنوان مقابله الوحش
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد
ليلي بانبهار :دا كله مطبخ دا قد الشقه اللي قاعده فيها يا حلاوه يا حلاوه ثم اكملت محدثه نفسها "ايه يا حجه انتي جايه تنبهري هنا بس اعملي للناس لقمه ياكلوها انجزي" ثم بدات بعمل الغداء
في الخارج
ادهم :بس حلوه ليلي دي
فارس :لا بقولك ايه البت شكلها طيبه ومش حملك ابعد عنها
ادهم :ايه ياعم انا بس هتسلي شويه
جاسر: فارس معاه حق ملكش دعوه بيها
ادهم بسخريه :الله الفريزر نطق يا جدعان والنبي كل واحد يخليه في حاله احسن
فارس :براحتك ثم وجه كلامه لجاسر هو البوص اتاخر كده ليه يا عم
جاسر :اهو نزل اهو
رعد بغضب: ممكن افهم بقي ايه اللي حصل
جاسر: البوليس كان عارفه بالمكان اللي هنسلم فيه البضاعه واتقبض علي علي ورجالتنا
رعد :وايه اللي عرف البوليس بمكان التسليم ثم ضحك بجنون جعل كل من ادهم وفارس يرتجفون خوفا من القادم
رعد سكت مره واحده عن الضحك قائلا وقد تحول لون عيونه الي الاسود :جهزوا نفسكم عندنا زياره لمدحت القاضي النهارده
فارس: بس مدحت القاضي في المستشفي من العلقه اللي فاتت
رعد :ايه دا بجد يبقي لازم نزوره دا واجب ولا ايه
جاسر بابتسامه: ولازم تكون زياره مميزه
ادهم بمصمصه :ربنا يقدرنا دايما علي فعل الخير يا ولاد
فجاه سمعوا صوت من المطبخ
رعد وهو يضع يده علي سلاحه ايه الصوت دا
جاسر: دي اللي الخدامه الجديده اللي بعتها عم زكريا
رعد: اممممم بالنسبه لاجتماع النهارده ادهم وفارس هتحضروا الاجتماع وانت يا جاسر هتيجي معايا عشان تسليم البضاعه الجديده وبالنسبه للبت اللي جوه دي متخرجش من القصر
ثم تركهم وتوجه ناحيه مكتبه
في الداخل
ليلي وهي علي وشك البكاء :يا ميله بختك يا ليلي دول عصابه يا لهووووووي يا لهووووي لا وكمان مش هخرج من هنا يا عيني علي شبابك يا اختي اللي ضاع يا صغيره علي الهم يا لوزه يا عيني عليكي يا اختتتتتتي
اتي فارس من خلفها وسمع ما قالت
فارس وهو يكتم ضحكته: خلصتي الغدا يا ليلي
ليلي وهي ترتجف: ايوا ايوا يا بيه دقائق بس واخلص
فارس: ما تخافيش
ليلي: هاااااا
فارس بابتسامه: عارف انك سمعتينا واحنا بنتكلم شوفناكي وانت واقفه بتصتني علينا دا تصرف مش كويس علفكره بس متخافيش طول ما انتي مطيعه وبتسمعي الكلام هتفضلي عايشه
ليلي وهي علي وشك البكاء :هو انتو ممكن تقتلوني
فارس بابتسامه: اكيد ثم تركها وخرج
ليلي: يا لهووووي يا لهههههوي منك لله يا سندس الكلب انتي دا انا لو شوفتك هنفخك ثم اكملت ببكاء دا لو عشت اصلا
علي طاوله الغدا
يجلس الاربعه منتظرين الغداء
رعد :ما تشوف الزفته دي خلصت ولا لا
فارس: ماشي
في المطبخ
فارس: ايه خلصتي
ليلي: ايوا
فارس: هاتي هساعدك
في الخارج
رعد بغضب موجه كلامه لليلي: ايه دا كله تاخير
ليلي اترعبت من صوته وهيئته: واوقعت ما بيدها علي رعد
رعد بغضب فقد اصبحت عيونه كجمرات من نار: انت غبيه يا بت انتي
جاسر: خلاص يا رعد هي متقصدش ثم وجه كلامه لليلي لمي اللي وقعتيه دا وامشي
ادهم: خف شويه علي البت دا لسه اول يوم ليها
بعد تناول الغدا
رعد :خلصوا مستنيكم في المكتب
الجميع: تمام
في المطبخ
ليلي تبكي فهي لم تكن تقصد انا توقع الطعام فوقه
اتي ادهم وراءها علي هذه الحاله
ادهم: اوباااااا لا لا لا العيون الحلوه دي بتعيط ليه بس
ما تزعليس هو رعد عصبي شويه احم لا كتير يعني بس انا بقي مش كده خالص
ليلي: كنت هموت من الخوف والله اللي اسمه رعد دا المثال الحي للرعب
ادهم :هتتعودي هتتعودي المهم دلوقتي تعملنا قهوه كلنا بنشربها ساده
ثم تركها وخرج
ليلي: اومال يعني هتشربوها زياده ربنا ينتقم منكم
في المكتب
الباب يدق
رعد: ادخل
دخلت ليلي مريم وضعت القهوه علي المكتب ووقفت مكانها
ليلي: تامروا بحاجه تانيه
رعد: لا روحي انتي
خرجت ليلي من المكتب وهي تتضع يدها علي صدرها قائله: الحمد لله كان قلبي هيقف يا ستار يارب
استوووووووب
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق