القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كان ممرضا لقلبي البارت الاول بقلم مريم سمير جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


رواية كان ممرضا لقلبي البارت الاول بقلم مريم سمير جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 


_اتجوز بنت المعلمه بتاعت الحته ! دي مثبته كل الحارة ، دي مثبتاني أنا شخصيا تلت مرات !! 

=بنتها الي طلبتك مينفعش نكسر كلامها 

_والنيش علي مين !! 

=نعم ؟

_اصل انت مش واخد بالك يوالدي ، أنا راجل وليا مركزي ومش هتجوز واحده جاهله 

*هي مين دي الي جاهله؟

_المعلمه حبيبت قلبي عامل أي يحبي؟

*سمعت انك مش موافق علي بنتي ! بنت المعلمه جمالات احلي واجمل بنت في المنطقه

_طبعا طالعه لمامتها اكيد ، مش حكايه مش موافق والله ، هو انا اطول ! بس انا مش بفكر في الجواز دلوقت ، مش جاهز يعني 

*وشقتك الي خلصت؟

_هحرقها 

*ايييي؟

_قصدي ، هو الجواز شقه بس يمعلمه ! دا كلام بردو ، وبعدين بصراحه انا متعلم ومعايا شهاده 

*انت تمرجي يالا ! انت هتنسي نفسك !! انت بتاع حقن فوق ! 

جزيت علي سناني _انا اخصائي تمريض واخد كليه ومش بدي حقن أنا 

*ما علينا اخصائي من تمرجي عندي واحد ، كتب الكتاب النهاردة بليل 

_احيه !! يجدعان متهزروش ، أنا من حقي اقول رأيي 

رجالتها طلعوا المطاوي والسلاح من جيبهم ووجهوه عليا 

*قول رأيك طبعا من حقك ، اشجيني يحليتها ؟

بلعت ريقي _انا من رأيي نكتب الكتاب دلوقت ، أي الي يخلينا نستني لبليل ؟ الشيخ يبني بسرعه أوام

جابوا المأذون وتمت الجوازه من غير مشوفها من غير دم من غير زوق ، من غير كرامتي أيوة بالظبط ! 

جت بنت وقفت جمبي لابسه اسود ف اسود ومش باين منها أي حاجه ف بعدت

_امال فين العروسه ؟ مش من حقي أشوفها بردو ولا انتي شايفه أي يست المعلمين؟

*مهي جمبك اهيي !! 

_جمبيي ايي؟؟ ديي !! لا لا انا كده ادبست ، انتي مجوزاني ستارة !

*بتقول حاجه يروح امك؟

_تبارك الله انا حاسس انها ملكه جمال بجد ، أنا مشوفتش بس حاسس الله اكبر ، أنا لازم أرقيها

مامتها عملتلنا زفه عرفت كل الناس اني اتجوزت ، يفضيحتك يا احمد ، وصلنا البيت وفتحت الباب 

_انتي هتباتي معانا ولا اي يحماتي؟ كلك نظر يعني !!

*انت عارف لو زعلتها في يوم أنا هعمل فيك اي؟

_تحبي نطلع علي القسم نعمل محضر عدم تعرض؟

*قسم !  لا انا اعرف اخد حق بنتي كويس ، يلا فتكم بعافيه ، حطها في عينك 

_اكيد طبعا 

مشيت ف قعدت علي الركنه وخدت نفس وطلعته ب الراحه وانا مغمض عنيا ، فتحت عيني لقيتها قدامي ، كانت حلوة جامد ف فتحت بوقي ! 

_انتي مين ؟

=مريم ، مراتك 

_احلفي 

ضحكت =والله!! 

_طب تعالي ، قربي اقعدي عاوز اتكلم معاكي 

قعدت بعيد _ايدا انتي طلعتي بتتكسفي وبتخافي ! انتي متأكده انك بنت المعلمه؟

=انا مبخفش من حاجه 

_تعجبني يجميل ، المهم هو انتي بجد الي طلبتي تتجوزيني !! مش غريبه ديي ! ، هو الجواز ب الإجبار تتحسب؟ 

يتبع .. 

#كان_ممرضا_لقلبي❤️

#مريم_سمير❤️

البارت الثاني من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع