القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت شوق كامل بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




سكريبت♥️بقلم سولييه نصار ♥️

-بقولكم اغتص*بني ...اغتص*بني وانتوا بتقولوا هيصلح غلطه ويعوضني...انهي تعويض ده اللي هيعوض شر*في وحياتي اللي اتد*مرت ...

كانت شوق بتتكلم وهي بتبكي وبتشاورلي كأني وح*ش حطيت وشي في الأرض وانا قلبي بيتع*صر من الالم مكنتش اصدق اني أنا اعمل كده ...والمشكلة اني مش فاكر اي حاجة ...بعد ما صاحبي اداني قهوة وأصر اني اشربها حسيت اني تعبان وروحت البيت وكانت شوق بنت خالتي بس اللي قاعدة لأننا ساكنين في بيت عيلة ...وبس من وقتها مش فاكر غير اني قومت مفزوع لقيت شوق جمبي زي جث*ة ...هدومها مقط*عة ووشها وارم من كتر الض*رب ...حاولت اقرب منها وافهم بس هي كانت بتصرخ في وشي ...وهر*بت وقفلت علي نفسها الباب وهي بتعيط ....وبعدها قالت للعيلة كلها علي اللي حصل 

بصلي جدي بغضب وقال:

-لولا اني خايف علي سمعة العيلة كنت سج*نتك بإيدي يا قذ*ر عشان انتهكت حرمة البيت ...هتصلح غلطك ورجلك فوق رقبتك فاهم يا اسلام ...

الدموع اتجمعت في عيني وانا شايفة الكل بيبصلي اني مجر*م وانا فعلا مجرم دمرت حياة بنت خالتي ...كانت ورد خطيبتي وبنت خالتي التانية بتبصلي وهي بتبكي ....كانت مش مصدقة اني أنا اعمل كده وانا كمان مكنتش مصدق ابدا حقا*رتي مع بنت خالتي ...أنا اذ*يتها ولازم اصلح غلطتي ...هعمل المستحيل عشان اصلحها ...دموعي نزلت ومسحتها  بسرعة وانا ببص لجدي اللي بيبصلي بقر*ف ...بصاته قت*لتني بس كنت مصمم اني اصلح غل*طي ...اتنهدت وانا بقول :

-انا مستعد اصلح غل*طي يا جدي .

ورد بهتت وهي بتبصلي ...هي كانت عارفة أن ده معناه ايه ...حطت ايديها علي قلبها وهي حاسة ان قلبها اتك*سر...حبيبها هيروح لواحدة تانية. ...مهما قالوا هي مصدقة أن اسلام مستحيل يعمل كده ...كانت مستعدة تسمعه للآخر قبل ما تحكم عليه زي الباقي ولكن بكلمته هو ك*سرهم هما الاتنين سوا ...دموعها نزلت وهي بتبصلي ...كانت بتترجاني بعيونها ...قلبي وج*عني علينا احنا الاتنين .

.قد ايه حظنا وح*ش...بس كان لازم اصلح غل*طي ...مستحيل اتخلي عن شوق بعد اللي عملته ...مستحيل اكون ند*ل للدرجة دي ...مسحت وشي وانا ببص لجدي وقولت رغم الوجع اللي في قلبي :

-انا هتجوز شوق ...هصلح غل*طتي واتجوزها  !!!!

.. . 

-لا مش هتجوزه ...مش هتجوزه يا جدي أنا هروح المركز وأب*لغ عنه المغت*صب ده واخليه يع*فن في السجن  ..

كانت شوق بتصرخ بق*هر وهي بتبكي وقامت وهي بتقول بقهر :

-هو  مش داس علي رجلي ...ده د*مر حياتي يا جدي اغتص*بني وسر*ق شر*في ...مج*رم زي ده مكانه الس*جن ...

قام جدي بعصبية وزعق فيها  وقال:

- من الاخر يا شوق انتي هتتجوزي اسلام مش هسمح أن واحد من عيلة الرشيدي يتح*بس خلينا نلم الفض*يحة دي ...

بصتلي شوق وبعدين جريت وهي بتعيط ...

......

بعد ساعات كنت قاعد في اوضتي والدموع بتنزل من عينيا ...مكنتش مصدق اللي عملته ...أنا انت*هك شر*ف البنت اللي كنت بعتبرها اختي ... غمضت عيني وانا بحاول افتكر اللي حصل اليوم ده بس مقدرتش ...كنت عارف ان اكيد محسن صاحبي  شربني حاجة بس اشوفه وانا هقت*له بإيدي  ...خبطة خفيفة كانت علي الباب خلتني اتنفض من مكاني ...فتحت باب اوضتي لقيت ورد خطيبتي بتبصلي وهي بتبكي وقالت:

-انا مستحيل اصدق انك تعمل كده اللي أنا بحبه مستحيل يعمل كده بس هما مش هيصدقوا...عشان كده انا اللي بقولك يا اسلام يالا نهرب من هنا ونتجوز!!

يتبع

#شوق



الجزء التاني✨شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار ♥️

-ورد انتي بتقولي ايه ؟!

قولتها بصدمة فقربت مني ورد وهي بتبكي وبتقول:

-ابوس ايديك يا اسلام خلينا نهرب ...هم*وت والله لو اتجوزتها ...أنا ...

بكت قدامي ومسكت أيدي وقالت:

-مقدرش اتحمل انك تتجوز غيري ...قلبي بيتح*رق يا اسلام افهمني ابوس ايديك ...

اتنهدت وانا ببعد عنها وقولت وانا بحاول امسك دموعي :

-ورد لو سمحتي ..امشي من هنا ...

بصتلي بصدمة وانا قلبي وج*عني ...حطيت عينيا في الأرض وقولت :

-انا غلطت يا ورد ...غلطت غلطة كبيرة ودم*رت حياة بنت من دمي ...واحدة من عيلتي ملهاش ذنب ...في لحظة ضيعت شر*فها ...أحلامها وحياتها ...لازم اصلح غل*طتي ...هي دلوقتي ملهاش غيري ...

قربت مني وهي بتعيط وقالت :

-وانا مليش غيرك ...مليش غيرك يا اسلام حرام عليك...يالا نهرب من هنا...يالا ...

هزيت راسي وقولت :

-متبقيش أنا*نية يا ورد ...بقولك البنت حياتها اتد*مرت ازاي اتخلي عنها واهر*ب ...انا قررت اني هتجوزها يعني هتجوزها ....

زقتني وقالت:

-ده المتوقع من واحد مغت*صب زيك 

وشي بهت فكملت هي :

-بعد ما علقتني بيك سبتني عشان ترتبط بشوق ...اكيد عجبتك فقولت تغت*صبها عشان تبقى  ملكك صح !!! انت انسان خا*ين وواط*ي ...أنا بكر*هك يا اسلام وهفضل طول عمري بكر*هك ...

وبعدين جريت وهي بتبكي ...

هزيت راسي بصدمة ووج*ع  وروحت قفلت باب الاوضة وانا بكمل تفكير لحد ما راسي وج*عتني....في الاخر نومت وانا مش حاسس بنفسي ...

.......


تاني يوم جدي فاجئني لما حدد أن فرحي علي شوق هيبقي بعد اسبوعين ...وزي العادة شوق فضلت تصرخ وقالت انها مش عايزة تتجوزني...قد ما صرخت فيا أو شت*متني متكلمتش ...لاني انا كنت اللي غل*طان هنا وهي عندها حق تعمل اكتر من كده ..ورد بطلت حتي تخرج من اوضتها ...كنت عارف انها مجروحة وده للاسف بسببي...بسببي حصلت الك*ارثة ...بسببي اتد*مرت حياة شوق وورد والعيلة كلها ...اتمنيت في اللحظة دي اني امو*ت وارتاح واريح الناس من ش*ري ...اتمنيت اني اختفي ...اتمنيت أن الوقت يرجع ومعملش العملة دي ...بس للاسف مش كل امنياتنا  بتتحقق ..الحياة دايما بتصدمنا وفعلا صدمتي الكبيرة كانت بعد يومين ...

...

كنت قاعد في اوضتي لما جات امي وقالت إن جدي هيبلغنا خبر ...

نزلت ليه لقيته مبتسم وبيقول:

-شكل الفرحة هتبقي فرحتين .

قلبي دق بخوف وانا شايف ورد اللي قاعدة جمب جدي وكمل:

-مراد ابن عبد الكريم صاحب ابني اتقدم لورد وانا وافقت !!!

قعدت اتنفس بسرعة ...كان نفسي اصرخ فيه ....نا*ر كانت جوايا وانا شايف حب حياتي بيض*يع للابد مني...بصتلي ورد للحظات بلوم وعتاب وكأنها بتقول:

-انت اللي وصلتنا لكده ...

مقدرتش أواجه نظراتها اكتر من كده وهر*بت علي اوضتي ...

......

-نعم يختي هتتخطب لحد غيري !!!

صرخ محسن وهو بيخ*نق شوق اللي عينيها اتوسعت برعب ...

قرب منها اكتر وقال:

-انتي مش وعدتيني أنها هتكون ملكي ...ده لولايا مكنتيش تحلمي أن اسلام يتجوزك ...

- محسن ..محسن أنا همو*ت سيبني ...

ز*قها محسن لحد ما وقعها وقال وهو بيصرخ:

-والله لأخر*بها علي الكل ...لو أنا مش هتجوز ورد ...انتي كمان مش هتتجوزي اسلام ...أنا رايح أقوله علي كل حاجة ...

-لا...

صرخت شوق وهو بتقف في وشه....عينيها اتحولت تماما وبان الهو*س عليها وقالت:

-هقت*لك لو عملت كده ...هقت*لك انت فاهم !!!.

ابتسم بسخرية وهو بيزقها وقال:

-ولا تقدري تعملي حاجة ...أنا دلوقتي هقولك حقيقتك الق*ذرة للكل ...هقول لجدك قد ايه انتي رخي*صة

وبعدين مشي من قدامها ...ولسه هيخرج من البيت شهق بأ*لم وشوق بتغرس السك*ين في ضهره ..فضلت تضحك بهو*س وهي بتغر*سها اكتر وتقول:

-مش هسمح ليك تفرقني عن اسلام...اسلام ملكي وبس !

يتبع

#شوق



الجزء التالت♥️شكرا علي تفاعلكم السكر ♥️بقلم سولييه نصار ♥️

-محدش هيفرق بيني وبين اسلام!!!

كانت شوق بتقولها وهي بتضحك وماسكة الس*كينة اللي مليانة د*م ....محسن كان بين*زف  وبيبصلها برعب ...فجأة بدأت تبكي بهيستيرية وقالت وهي بتقلب محسن علي ضهره :

-انا اسفة يا محسن بس كان لازم اعمل كده ....اسلام هو حب حياتي ....أنا اللي كنت مفروض اتجوزه بس هو اختار ورد ...وورد مش احسن مني ...ورد مش هتاخد اسلام مني

 ...فضلت تضحك تاني من بين دموعها وهي بتفتكر كل الخطة ...اليوم كان مناسب لخطتها...كلهم راحوا الفرح إلا هي واسلام ...هي اتحججت انها تعبانة واسلام محسن اتصل بيه وقال إنه في مش*كلة كبيرة ...كل شىء كان ماشي مثالي ...محسن حط في قهوة اسلام حبوب هلوسة ووصله البيت وهو مش دريان ...وبعدين طلبت من محسن يض*ربها  ويشو*ه وشها  ويحط اسلام اللي كان نايم جمبها  وبكده اقنعت الكل حتي اسلام أنه مذ*نب ووصلت لهدفها.  .هدفها كان دايما اسلام ...كد*بت وخد*عت عشان اسلام ...وقت*لت عشان اسلام ...هي مستعدة تعمل المستحيل عشان اسلام يبقي ملكها ...ملكها هي وبس !!!

رمت الس*كينة  ومسحت الدم وطلعت ببرود من البيت وهي مبتسمة اسلام خلاص هيبقي ملكها ..وورد طلعت من حياته...هتعمل المستحيل عشان اسلام يحبها. ..اسلام هيبقي هو حبيبها الوحيد وهي هتبقي حبيبته الوحيدة ...

.........

في البيت ....

-انتي وافقتي علي العريس صح ؟!

قولتها وانا قلبي واج*عني لورد ...فكرة أن حد تاني يأخدها مني كانت قا*تلاني. ..أنا عارف اني غلطت وهي من حقها تختار اللي احسن مني واني لازم اتعا*قب  بس العق*اب كبير عليا ...كبير اوووي. ..

حاولت ورد تمسك دموعها وقالت:

-وقوفنا مع بعض غلط يا اسلام...جدي لو شافنا مش هيحصل خير ...

وكانت هتمشي مسكت ايديها وانا بحاول امسك دموعي .. كان قلبي واج*عني اووي ...اول مرة احس بالو*جع ده حب حياتي بيتسرب من أيدي ...

-بتعمل ايه يا اسلام مينفعش كده ...

قالتها ورد وهي متوترة بس انا مكانش وقتها هاممني اي حاجة ...كنت ماسك ايديها لاني عارف اني مش همسكها تاني. ..عارف اني هخ*سرها للابد واتجوز الإنسانة اللي دم*رتلها حياتها ....اتنهدت وقولت:

-انا بحبك يا ورد وهفضل طول عمري احبك ...

ومزودتش عن كده وسبتها ومشيت ...

...

الايام اللي بعدها كنت بتح*رق بنا*ر الجح*يم ...الغيرة والقه*ر اتملكوا من قلبي وانا بشوف اللي بحبها دبلة غيري بقت في ايديها ...حاسة ان حياتي كلها اتقلبت ولولا شوق واني متحمل غل*طي اللي عملته كنت خط*فت ورد وهر*بت بيها ....

مرت الايام وجه كتب كتابي علي شوق ...كنت حاسس اني بمو*ت من القه*ر  ..مخنوق ومش قادر اتنفس ...نزلت عشان اكتب كتابي وانا حاسس اني ماشي في طريق مو*تي ....كانت شوق واقفة جمب جدي وهي حاطة وشها في الأرض ....اتنهدت وبصيت لورد اللي كانت عينيها مدمعة وقعدت جمب المأذون وانا حاطط أيدي في ايد جوز خالتي ولسه المأذون هيبدأ ...الباب خبط ودخلوا رجالة الشر*طة البيت وهما بيقولوا:

-شوق الرشيدي انت مطلوب القب*ض عليكي في قت*ل محسن فواز !!!

يتبع

#شوق



الجزء الاخير✨شكرا علي تفاعلكم السكر✨بقلم سولييه نصار ✨

-ايه ؟!!

جدي قالها بصدمة ...بصيت لشوق وانا مصدوم ...ملامحها البريئة بدأت تتحول وفجأة جريت علي السلالم ...

-شوق متخليناش نستخدم القو*ة !!

صرخ الضابط وهو بيطلع وراها ...جدي فقد النطق خالص كان مصدوم ...قعد علي الانترية بصدمة والدنيا من حواليا بتن*هار ....

....

حاولت شوق تنت*حر لكن الشرطة قدرت تنقدها واخ*دوها علي الحبس وطبعا  روحنا عشان نشوف اللي حصل بالضبط ...

كنت ماسك دراع جدي وسانده والضابط بيشرحله كل حاجة ...كنت مصدوم من اللي بسمعه ....واللي عرفه من الجيران ...أن شوق هي اللي قت*لت  محسن...الجيران شافوها وهي خارجة من عنده بالليل وفي ايديها د*م ....الأسوأ أنهم لقوا مذكرات محسن ...محسن أتعود دايما يكتب مذكراته ..دي عادته من هو وصغير ...طبعا الشرطة فتحت المذكرات دي واللي كان فيها كو*ارث ...عرفنا من المذكرات دي أن شوق تبقي عش*يقة محسن وأنهم عملوا خطة عشان اتجوز أنا شوق وهو يأخد ورد ...محسن  طبعا عشان يوافق طلب علاقة مع شوق اللي وافقت ...محسن كان كاتب في مذكراته أن شوق غير متزنة نفسيا وأنها عندها ه*وس عشان تمتلكني ...قال كمان أنها حاولت كتير تأ*ذي ورد لكن ربنا سترها...كان الكل مصدوم في شوق ...الكل مصدوم أن شوق قدرت تخد*عهم بملامحها البريئة وأنها دايما لابسة وش الانك*سار ...ازاي قدرت تخد*ع الكل ...ازاي فرقتني عن حب حياتي وانا بغب*اء صدقتها!!

ومع الضغط علي شوق انه*ارت واعترفت بكل حاجة ووقتها جدي انك*سر اووي حس أنه ظ*لمني بس. كنت عاذره ...هي قدرت تخد*عني انا...بعدها جدي اتخ*لي عن شوق بالكامل ...رفض يعين ليها محاميين ...مفيش الا ابوها. امها هما اللي وقفوا معاها وحاولوا يطلعوها لكن مقدروش والحكم عليها كان قا*سي

....

بعد يومين

-بصراحة يا حاج ابني مراد عايز يف*سخ الخطوبة من حفيدتك ورد ...

قالها عبد الكريم وهو متوتر ...كانت العيلة كلها متجمعة ...قلبي دق من الفرحة وورد حاولت تخفي ابتسامتها فكمل عبد الكريم بإحراج..:

-انا عارف ان ورد ملهاش ذن*ب في اللي عملته شوق...بس ابني رافض تماما ...سامحني يا حاج لو بإيدي...

وقفه جدي عن الكلام وقال؛

-ولا يهمك يا عبد الكريم ...اتعلمت أن مينفعش نغ*صب اولادنا علي الجواز ...لا دين ولا عقل يقولوا كده اوعي تغ*صب ابنك علي حاجة والا انت اللي هتندم بعدين ...

بصلي وكمل:

-انا كنت هعمل غل*طة حياتي ...كنت هد*مر حياة اتنين بس ربنا سبحانه وتعالي نورني ...

ابتسمت لجدي وانا مبسوط وبصيت لورد بكل الحب اللي في عينيا ...مكنتش خايف المرادي ...كنت عارف اني ربنا هينصرني لاني عمري ما عملت غلط ...

.....

بعد اسبوعين. ...

كنت برقص في فرحي علي ورد وانا واثق اني اسعد واحد في العالم كله ...مكانش حد في بالي لا شوق ولا محسن ...بس ورد ♥️ورد اللي نورت حياتي واللي هتفضل منوراها دايما ...قربت علي ورد وقولتها:

-سمعتي الحديقة اللي فيها وردة واحدة  ♡

ابتسمت وقالت :

-ايوة اعرفها ...متأكدة اني هفضل الوردة الوحيدة في حديقتك ♡

تمت

#شوق

#سولييه_نصار

تعليقات

التنقل السريع