القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب محظور البارت الخامس والسادس بقلم رنوشه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


اسر: احم احم خلاص يلا عشان نفطر

اسيل شمرت كم البلوزه: يلا عشان انا واقعه جوع ....لسه هتمد ايدها وتاكل.

بيلاقو اللي دخل عليهم.......اسر بإستغراب: انور 

انور اتحرج لما دخل ولقيهم بياكلو:انا اسف والله مكنتش اعرف انكم بتفطرو

اسر:بتعتذر علي ايه يابني تعالي 

انور بيتراجع:هجيلك في وقت تاني

اسر بإصرار :تعالي قولت

بيدخل انور يقعد معاهم وياكل: النهارده عيد ميلادي ف لو حابين تيجو هيكون في النادي

اسيل والاكل في بوقها:طبعا هناجي بس اعذرني يا غالي مش هجيب هديه معيش فلوس ...كملت كلامها وهي بتشاور علي اسر وبتاكل:ابقي هاتله يا اسر هديه ماشي

علاء: هجبلك تيشيرت دبدوب مرسوم عليه شهاب

اسيل بضحك:لا يا علاء متجبلوش دباديب حرام عليك الراجل كبير علي الحاجات دي الدباديب دي بتاعت العواجيز اللي زيك هاتلو دلايه المفاتيح او طفايه

علاء بغيظ:اخرسي يا بت ولو جبت هجيب تيشيرت دبدوب غير كده معنديش

زينه:وانا هجبلك قُصريه تعمل فيها بيبي وكده 

اسر: انا هجبلك شمسيه عشان لما  المطره تمطر

انور قاعد مذهول من العيله الغبيه دي :يا جماعه تعالو بإيديكم فاضيه احسن ما تجيبو اللي بتقولوا عليه ده ايه المرار ده 

اسيل بغيظ والاكل في بوقها: والله خساره فيك بيقلولك نجبلك وانت بتتدلع ....كملت وهي بتشاور عليهم بتحذير:ياكش حد فيكم يجبلو حاجه وانا اللي كنت ناويه اجبلك كيس لب والله خساره فيك

انور بصدمه: انتو بتفكرو ازاي لا تعالو من غير هديه عادي بدل العبط ده


شيري بدلع: زهقانه اوي يا سيد

سيد بغمزه: تعالي نروح شقه جديده يومين كده ونرجع

شيري بحماس: واو فكره حلوه اوي 


الكل بيروح العيد ميلاد

اسيل:بت يا زينه شايفه الواد الوتك ده

زينه بتصفير:ياااابوووووووووووي يخربيت حلاوه امه صاروخ ارض جو

بتلاقي قفا نزل عليها بتبص وراها :مين الجحش اللي ضربني بالقفا ده

اول ما بتشوف بتفتح بوقها:.....

#البارت_الخامس

#حب_محظور

#رنووووشه



اسيل:بت يا زينه شايفه الواد الوتك ده

زينه بتصفير:ياااابوووووووووووي يخربيت حلاوه امه صاروخ ارض جو

بتلاقي قفا نزل عليها بتبص وراها :مين الجحش اللي ضربني بالقفا ده

اول ما بتشوف بتفتح بوقها وتصرخ:ععععععع ايمن وربنا دي البت اسيل

ايمن بإنفعال:اسيل مسكت لسانك تتكلم بيه؟!

اسيل: انت عندك حق يا ابو حميد البت دي سافله مش عارفه ايه قمه الانحراف اللي وصلتلها دي امتي وازاي....قالت جملتها وقعدت

زينه بعصبيه:يا برودك يا شيخه انتي اللي بتقولي بصي الواد ده وتك   مين اللي قال كده هااه

اسيل بتفكير:تصدقي صح ممكن اكون قولت كده ....عندي دي يا ابو حميد

ايمن: ايه القرف ده وبعدين ابو حميد مين انا اسمي ايمن ....اسيل ابعدي عن زينه بالكلام ده عشان هي ما بتصدق وانتي بتبوظي اخلاقها بكلامك مش كفايه انتي اخلاقك باظت.

اسيل :بقولك ايه متهريش كتير خد خطيبتك واتكل العمليه مش نقصاك

زينه:بت انتي زعلتي؟! علي فكره ايمن ميقصدش حاجه بيهزر عادي

اسيل بضحك: طيب يلا بقي ورونا عرض كتافكم

ايمن:احم انا اسف مقصدش حاجه

بتقوم اسيل وتسيبهم :خليكم انا قايمه

زينه بتبص لأيمن بلوم:عاجبك كده اهو زعلت

ايمن بلا مبالاه:الله وانا مالي يلا احسن ....اهم حاجه تبعد عنك

زينه بصتله بقرف وسابته ومشيت....  كانت بتدور علي اسيل مش بتلاقيها

شادي بيقعد جمب اسيل علي الارض وبيتكلم من غير ما يبصلها:كبري دماغك من اي حاجه ومن اي حد محدش يستاهل زعلك ده

اسيل بعياط كانت كبتاه جواها:لحد امتي هااه لحد امتي اكبر دماغي انا تعبت... تعبت من كل اللي حواليا كل حاجه ضدي 

شادي بهدوء:مش يمكن ده اختبار من ربنا ليكي اصبري 

اسيل بتاخد نفس عميق وتخرجه وتحاول تتكلم بهدوء: اللهم لا اعتراض بس انا مبقتش قادره 

شادي:لا يكلف الله نفسًا الا وسعها

اسيل بتعيط وساكته

شادى:ايًا يكن حياتك ازاي او ايه اللي بيحصلك وصلك لمرحله تقولي انك تعبانه ومش قادره تتحملي ف ربنا عارف قوه تحملك وعارف انتي تقدري تستحملي ايه وبناءاً علي ده ربنا بيديكي اللي تقدري عليه واكيد في حاجات عدت عليكي في حياتك انتي ممكن دلوقتي تفتكريها وتقولي يااه انا عديت ده انا ازاي كنت قويه كده انا ازاي مريت بحاجه زي دي يا ريت متستعجليش وارضي بقضاء ربنا ولو في حاجه في حياتك ابعديها او حاولي تصلحيها احنا مخيرين مش مسيرين الغلط تقدري تصلحيه اتمني كلامي يكون غير وجهه نظرك لو حاجه بسيطه

اسيل كانت بتسمعه بإنتباه وهدوء:شكرا ليك 

شادي بهدوء:انا معملتش حاجه

اسيل :هو انت عرفت مكاني ازاي

شادي:احم احم شوفتك وانتي جايه هنا 

اسيل: بتبصله كتير وبتشهق:احيه

شادي بإستغراب:في ايه

اسيل وقفت كانت محرجه وعايزه تتصرف بسرعه:لازم امشي دلوقتي

شادي وقف هو كمان ومد ايده:هنتقابل تاني

اسيل مدت ايدها وسلمت بتردد:ان شاء الله

زينه بتشوفها بتجري تروحلها وتوقف تاخد نفسها:اسيل كنتي فين بدور عليكي.....بتكمل بصدمه:مش ده الواد اللي عاكسناه وبسببه حصل كل ده

اسيل بتتحرج: احم لا مش هو

زينه بإصرار:وربنا هو واتخانقنا بسببه 

اسيل:بسبب مين هو ايه علاقته اصلا خطيبك هو اللي ز'باله بيقول كلامه من غير ما يحسبه روحي حاسبيه هو 

شادي:استهدو بالله

زينه:اسيل انا اسفه

اسيل بلامبالاه:ماشي...يلا باي انا ماشيه

بتمشي اسيل تروح بيتها واول ما بتدخل مكانتش متخيله انها تشوف المنظر ده وكمان في الصاله هي عارفه ان امها بتجيب رجاله البيت وبتاخدهم اوضتها مش لدرجه تبقي في الصاله وتيجي اسيل تشوف امها بالمنظر القذ'ر ده ....اسيل حطت ايدها علي ودنها وصرخت بصوت عالي لحد ما بيغمي عليها  ....محسن بيتنفض من مكانه:الحقي بنتك

شيري بدلع وهي شايفه بنتها واقعه علي الارض:سيبك منها احنا كنا بنقول ايه

محسن بخبث:هو انا ينفع اطلب طلب

شيري بصدمه: حبيبي انت تطلب وقت ما تعوز من غير ما تستأذني وعلي العموم انا موافقه 

محسن بخبث:من غير ما تعرفي ايه هو؟!

شيري :ايوه موافقه...بس احب اعرف ايه هو من باب الفضول

محسن بخبث اكبر:انا عايز اسيل في السرير وانتي عارفه الباقي

شيري:.......

#البارت_السادس

#حب_محظور

#رنووووشه

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع