القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زينة السليم البارت الاول والثاني والثالث بقلم شهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية زينة السليم البارت الاول والثاني والثالث بقلم شهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


يلا إطلعي لجوزك

زينه .ازاي تجوزوني من غير ما اعرف 

أبو زينه وهو بيضربها بالقلم علي وشها .قولت اطلعي يا بت 

طلعت فوق بسرعه بعد المعامله اللي كل شويه بتعاملها من بابا اهو مهما كان هيبقي ارحم من العيشه معاه 

طلعت فوق كان باب الشقه مفتوحه 

سليم .انتي زينه 

زينه .سليم بيه 

سليم .اه 

زينه بارتباك .بابا قال انو جوزني واحد ارجوك خليه يطلقني انا حتي معرفهوش 

سليم .عاوزاني اطلقك يعني 

زينه .يعني هو انت العريس 

سليم .اه بالظبط كده 

زينه .بس ازاي اي اللي يخليك تاخد واحده زيي 

سليم .نصيب بقي وبعدين خدودك مالها حمرا لي كده وقعتي أو حاجه 

زينه وهيا بتفتكر قلم باباها .لا ولا حاجه

سليم. طيب علي راحتك احنا بس هنقعد هنا في الشقه دي النهارده وبكره هنروح القصر 

زينه .مش هقدر اجي معاك انا مجرد واحده بنت 

سليم بمقاطعة .متكمليش يا زينه انتي هنا مراتي يعني حاليا مدام سليم 

زينه .صدقني مش هقدر 

سليم وهو بيمسك ايدها .طول ما أنا معاكي هتقدري 

زينه وهيا بتشيل ايد سليم .اه طيب فين اوضتي بقي 

سليم .بصي هو انا لما دخلت قبلك لقيت بس اوضه هيا اللي متروقه 

زينه .طيب خلاص ادخل نام انت وانا هنام هنا 

سليم .انتي بتقولي اي بس في جوا سرير نامي عليه وانا هقعد هنا اصلا مش نعسان يعني 

زينه .انا كمان مش جاي ليا نوم 

سليم. يا بنتي ادخلي نامي 

زينه .مش.عاوزه 

قعدنا طول الليل نضحك سوا ونهزر ونتفرج علي التليفزيون لحد ما جيه الصبح وأخدني علي القصر 

سليم .ادخلي قصرك يا زينه 

زينه قبل ما تدخل .إتجوزتني ليه يا سليم 

سليم وهو بيغير الموضوع .مش عاوزه تشوفي أوضتك 

زينه .سليم انا بسألك 

سليم .مش كل حاجه لازم تتجاوب عليها في وقتها 

دخلنا جوا قعدنا في اوضة الاستقبال في القصر  وكنا نعسانين أوي علشان منمناش طول الليل .

زينه وهيا بتفوق .ايه اللي جابني هنا 

لقيت واحده من اللي بتشتغل في القصر دخلت .سليم بيه شالك من الاستقبال وجابك علشان تنامي علشان كنتي نمتي علي كتفه اول ما دخلتي يا مدام 

زينه .اه طيب 

بعدها مشيت ولقيت سليم دخل الاوضه 

سليم .صباح الخير 

زينه .صباح النور انت منمتش ولا اي

سليم .لا نمت 

زينه .طيب ابقي نام في اوضه قريبه مني علشان لو احتاجت حاجه الاقيك علي طول 

سليم .انا كنت نايم هنا اصلا جمبك علي السرير 

زينه .نعمممممم

سليم بخضه .خضيتيني في اي 

زينه .ازاي تنام جمبي علي السرير 

سليم .خلاص براحتك هنام في اوضه بعيد عنك 

زينه .لا برده افرض احتاجتلك 

سليم.طيب يلا غيري لبسك 

زينه .لا طبعا انت إزاي تقول كده اصلا 

سليم وهو بيضحك .انتي فهمتي اي انا بس قصدي غيري لبسك علشان ننزل ناكل أنا وانتي

زينه بكسوف .اه حاضر عن إذنك 

لبست لبس جديد لقيت اوضه كامله فيها لبس ليا وكل حاجه يعتبر اتحرمت منها طول حياتي 

نزلت ولقيت سليم بي..........

#رواية زينة السليم 

البارت الأول 

الكاتبه شهد


كنت نازله وسمعت واحده بتقوله 

اخت سليم .بقي دي اخرتها نتجوز بنت خدامه 

سليم .هيا حاليا مراتي يعني هيا دلوقتي الملكه بتاعة القصر كله 

مرام .بتفصلها عليا يا سليم 

سليم . ايوا

مشيت وطلعت برا وبصيت ليا بصه كلها كر*ه

بعدها سليم جالي لحد عندي وانا نازله علي السلالم وأخدني لحد السفره علشان ناكل 

زينه .ليه عملت كده 

سليم .زينه انا مش عاوزك تفكري في اي حاجه دلوقتي غيري انا وانتي 

زينه .بس يا سليم

سليم .مفيش بس يلا كلي بقي علشان عاوز اتكلم معاكي شويه 

اكلت واستنيته برا في الصالون 

زينه .سليم انا قولت متقربش كده مني 

سليم .انا بس هجيب ساعتي من جمبك انتي اللي دماغك راحت بعيد 

زينه بإحراج .طيب عاوز اي 

سليم وهو بيستفز زينه .لو عاوزاني اعمل اللي جيه في دماغك انا موافق علي فكره 

زينه .علي فكره بقي انت مستفز وقول كنت عاوز اي 

سليم .بحبك 

زينه .نعممممم

سليم .زي ما سمعتي انتي عاوزه تسمعيها تاني ولا اي 

زينه .ازاي وامتي ده حصل 

سليم .من ساعة ما جيتي مع والدتك مره هنا في القصر وانتي ملامح وشك ثابته في عقلي اوي 

زينه .هتحب واحده زيي لي يعني 

سليم .انا نفسي مش عارف يا زينه حبيتك امتي 

زينه .طيب أنا عاوزه انام 

سليم .انتي بتتهربي مني لي 

زينه .نعسانه شويه 

سليم .طيب روحي 

رحت نمت ولما صحيت لقيت سليم نايم جمبي ومركز في ملامحي 

زينه .سليم انا قولت كذا مره متنامش جمبي 

سليم وهو بيقرب منها .مراتي وانا حر 

زينه .لا مهو انت كل ما بتقول مراتي دي بعدها بيحصل حاجه انا مش عاوزاها 

سليم بزهق .خلاص نامي يا زينه 

زينه .صدقني ده لمصلحتك انا مش عاوزه يكون في حاجه بينا ؛ اكيد اختك مش هتسيبنا كده في حالنا يا سليم 

سليم .انتي لو عامله علي كده فهو غلط مرام بس مدايقه مش اكتر 

زينه .طيب 

سليم .طيب اي 

زينه .بس يا سليم بقي 

سليم .علي فكره بقي انتي بتقولي اي سبب وخلاص 

زينه وهيا بتطلع تجري .ايوا بصراحه بقي انت صح 

سليم وهو مسكها من وسطها وهيا بتجري .مش هسيبك النهارده 

صحيت من النوم بعد ما انا وهو كنا مع بعض

زينه. سليم انت بتحبني بجد 

سليم. نامي يا زينه يعني بعد اللي حصل قبل ما ننام ده كله ومش بحبك 

زينه .وانا كمان بقي علي فكره 

سليم بفرحه .انتي كمان اي 

زينه .بحبك 

سليم وهو بيحضنها .وانا كمان يا أحلي زينه 

بعدها سليم دخل ياخد شاور وانا كنت قاعده في الاوضه فرحانه بسليم وبحياته معايا بس بعدها سمعته وهو بيقول ...........

#رواية زينة السليم 

البارت التاني 

الكاتبه شهد



اللي بتشتغل عند سليم. يا بيه لو كنت اعرف كنت جوزتلك بنتي اهي بنتي برده تبقي بنت شغاله عندك واللي انت متجوزها برده بنت شغاله 

سليم .اخرسي واطلعي برا متشتغليش هنا حتي 

الشغاله .اهو احسن ما اخدم واحده زيها اصلا 

سليم .دي تبقي هانم مش انتي واطلعي برا 

سليم طردها وبعدين دخل لزينه لقاها بتعيط 

سليم اخدها في حضنه وقالها .بتعيطي لي بس 

زينه .انا بس عماله ابوظ ليك في حياتك 

سليم. متقوليش كده بس 

زينه .سليم بجد انا حقيقي تعبتك معايا اوي 

سليم .بس يا زينه بقي وبعدين 

سليم كان بيبصلها علشان يكمل كلامه بس لقاها نامت ؛ شالها علشان تنام براحتها علي السرير وكان لسه هيمشي من جمبها

زينه. لا سليم خليك جمبي

سليم .انا جنبك ومعاكي علي طول

زينه نامت وسليم نام جمبها

سليم صحي من النوم بيدور علي زينه مش لاقيها

سليم .زيناااه

زينه . انا هنا يا سليم 

سليم .خضتيني عليكي 

زينه .دي صورتك وانت صغير 

سليم .كنت قمر برده وانا صغير حتي 

زينه. بصراحه اه بس مين البنوته اللي جمبك دي شكلها كان لسه بيبي صغير كده 

سليم .اه دي بقي كانت اول حب في حياتي حقيقي 

زينه بضيق . طب وانت عارفها دلوقتي 

سليم .اه جدا 

زينه وهيا متنرفزه.اومال ازاي بتحبني انا بقي 

سليم وهو بيغمزلها .حد برده ميحبش القمر اللي قدامه ده 

زينه .اه طيب 

سليم وهو بيمسك أيدها .رايحه فين بس 

زينه .هطلع أشم هوا برا 

سليم.طيب وانا هاجي وراكي 

بعدها بدقايق سليم طلع وقال

سليم .زينااااه 

#رواية زينة السليم 

البارت التالت 

الكاتبه شهد

اللي عاوز تكملة الروايه يعمل متابعه من هنااااااا 


شاهد الرابع من هنااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع