البارت الأول و التانى👇🏿
انا هنزل اشم شويه هوا
.فى داهيه إنشالله مرجعتي
ابتسمت بحزن ونزلت
.يااااااااه احلي حاجه قاعده البحر دي صح ولا اي ياعسل
التفت ليه بخضه وقولت حضرتك بتكلمني انا ؟
.هو في عسل غيرك هنا وانا مش واخد بالي ولا اي
قولتله بكل غضب عيب كده يااستاذ
.اسد اسمي اسد
كان بيقولها وهو مبتسم اوي للحظه رفعت وشي وبصلته لقيته طويل جدا ولابس قميص اسود وبنطلون اسود وجسمه رياضي من الاخر كان جميل لا لا مش جميل ده كان قمر
.ضحك وقال مكنتش اعرف اني حلو اوي كده بس انتي احلي طبعا
قومت بكل قوه واستجمعت شجاعتي اللي هي منعدمه عندي اصلا بس اهو بحاول وقولتلو عيب يااستاذ
.تؤ تؤ انا مش استاذ انا اسمي أسد
مش عاوزه اعرف اسمك يا يااسد قولتها بقرف وجيت امشي لقيت ايد سحبتني من وسطي وقال
.احلي حاجه بحبها العنف بس مش معقول تمشي وتسبيني منغير متقوليلي اسمك علي الاقل ها اسمك اي ياعسل
.بصيتله بدموع وقلتلو سيبني لو سمحت انت بتوجعني
.تلقائيا بص علي ايدو اللي كان شادد بيها خصرها جامد كأنه هيكسره ونزل ايدو بسرعه وباسف قال
.انا اسف جدا مش قصدي بس
قبل مكمل كلامه طلعت اجري وانا بدعي ربنا انو ميجيش ورايا وبالفعل حصل ببص وراه لقيته مبتسم وبيشاورلي وبيقول
.مع السلامه ياعسل هشوف تاني اكيد
كان بيقولها بصوت عالي معرفش ليه فرحت يمكن عشان اول مره حد يهتم بيا .......
#أسد_والمجهوله
2💙💙
وصلت البيت ويارتني موصلت قابلتني شيماء اه صح نسيت اقولكم شيماء دي تبقا أختي
.لسه فاكره تيجي البيت دلوقتي يااختي مالسه بدري ارجعي مطرح مجيتي ولا انتي مفيش راجل حا**مك.
انتي مالك اجي وقت م احب وامشي وقت محب انا بعمل اللي انا عاوزاه مش انتي اللي هتمشي كلمك عليا واه معنديش راجل خليتلك انتي صلاح جوزك اللي مستقوي عليا اكمني ياتيمه انا معرفش انتي أختي ازاي المفروض الاخوات سند لبعض وقلبهم علي قلب بعض ليه بتعملي معايا كده لييييه قولتها بصراخ ودموعي مغرقه عيني جريت علي اوضتي او اللي بيسموها الكهف بتاعي دي اللي بتعزلني عن الدنيا كلها
غيرت هدومي واتوضيت وصليت ودعيت ربي انه يخلصني من اللي انا فيه وقرأت وردي خلصت حاولت انام او بمعني أصح اهرب من الواقع وافتكرت استاذ اسد معرفش ليه جيه في تفكري ليه عمري مااتعملت مع رجاله بشوفهم كلهم نوع جوز اختي ضرب وإهانه وشتيمه وق*لت ادب
قعدت افكر في ملمحه قد اي هو إنسان جميل كل حاجه في حلوه حتي ضحكتو عجبتني كل حاجه فيه ابتسمت لما قال هشوفك تاني قولت وانا بقفل عيني يارب اشوفك تاني
.أما بقا عند اسد تناه قاعد بعد اما العسل مشيت هو سماها كده قعد يفكر في ملمحها الهاديه اللي مشفهاش في اي بنت اه هو يعرف بنات بعدد شعر راسو وعل*اقاته كثير تحت سبيل الم*تعه بس هي كان فيها حاجه غريبه شدتو ليها عن عنيها البني الفاتح وبشرتها القمحي رموشها وشف*يفها وجس*مها المتناسق كان نفسه يدوق طعم شف*يفها دي اول مره يفكر انو يبوس واحده ست اندهش من نفسه لما قالها انا آسف هو عمره متأسف لحد مش اي حد بيقولو الكلمه دي الا لأقرب ناس لقلبو ومش كلهم كمان اللي يستحق بس ...
تنهد بابتسامه وقال يارب اشوفك تاني ياأجمل مارأت عيني
قام واخد عربيته وطلع علي الشركه نسيت اقولكم ان اسد صاحب شركه الدمنهوري جروب اكبر الشركات في الشرق الأوسط اللي من مده قليله جدا أسد عرف ينظمها هو مش من صغره وفي بوقه معلقه دهب لأ ده اشتغل وتعب وبنا نفسه بنفسه دخل الشركه بوسامته المعهوده وطلته اللي تخطف القلب بدايه من شياكته ووسامته وجسده الرياضي وعنيه السوداء سواد الليل بس مننكرش ان فيها حاجه تشدك
.ساره قالها بصوت صارم ابعتلي كل الملفات اللي متأخره وناديلي باشمهندس ادم وطارق وعلي بسرعه
.حاا حاضر يابشمهندس اسد وطلعت تجري من قدامه وتنده طارق وآدم وعلي دخلت ل ادم
.باشمهندس ادم استاذ اسد عاوز حضرتك
لفيلها أدم من علي الكرسي وقالها بجفاء طيب روحي شوفي شغلك
.اعرفكم ب ادم الجارحي صديق اسد منذ طفولته شاب مهذب وخالوق وجسده رياضي ايضا لكن ملمحه اجنبيه شويه شعره اصفر وعنيه رصاصي و غير كل ذلك هادي جدا لدرجه البرود قام ادم ولبس جاكيته وذهب الي اسد
.أما عند علي ذهبت ساره ل نداؤه
.علي اي هيكولني ولا اي ضحكت ساره بخفوت وقالت
.الله اعلم قول يارب
اه ياواطيه عاوزاه ياكلني هانت عليكي عشره ١٠ سنين معرفش اني رخيص عندك كده قالها بشحتفه
.قالت ساره يابشمهندس علي استاذ اسد هيمرمطك انتفض علي وجري الي مكتب اسد وضحكت ساره علي هذا الطفل
علي شاب جميلةوخفيف الظل يحب اسد جدا لكن اسد دائما بيتخانق معاه علي روحه المرحه اللي بتظهر في اوقات غلط
.نيجي بقا للباشا الكبير طارق هو شريك اسد واحد اهم رجال الأعمال مثله شديد الوسامه وغير ذلك هو ابن عم اسد وهما في سن بعض تقريبا أفكارهم متماثله جدا
.خبطت ساره ودخلت
.السلام عليكم باشمهندس طارق استاذ اسد عاوز حضرتك في مكتبه
.رفع طارق راسه وقال لها حاضر ياساره اطلعي انتي وانا وراكي
.ذهبت ساره بطاعه وقالت امرك ياباشمهندس
اجتمع الثلاثه في مكتب اسد
.اي يابرنس مجمعنا ليه كده قالها علي بضحك
.بصله اسد بتهكم وقال برنس ياااااه انت عارف اخر مره قولتلي الكلمه دي عملت فيك اي
.ابتلع علي ريقه بخوف وقال فاكر حط ايدو علي مؤخره راسه وقال وبصوت واطي منك لله يابعيد
سمعه اسد وقال بتقول حاجه يالاه
.رد علي بخوف وقال عيب ده انا كنت بدعي عليك قصدي بدعيلك
.بصلهم طارق وقال وبعدين انتو جايبنا عشان تنكفو في بعض متنجزو
.قال اسد اكيد لا عاوزكو عشان الصفقه الجديده دي اربحها ٢٠ مليون لازم نكسبها والشركات المنافسه يتعلمو الادب
.قال ادم انت كل مره بتجمعنا وتقول نفس الكلمتين انت عارف ان احنا بنعمل اللي علينا
عارف ياادم بس انا مش عاوز ولا غلطه
.قام ادم من علي الكرسي وقال عيب عليك هو انت مشغل معاك مديحه
ابتسم اسد وقال لا
.قال علي حيث كده بقا انا هقوم اشوف اللي ورايا ياخويا عشان انا عاوز انام وعلي لحم بطني من الصبح فوتكو بعافيه
.الله ياخدك قالها اسد بقرف
وذهب ادم وطارق
ارجع اسد راسه للخلف وظل يفكر في من سلبت عقله وقال انا لازم اشوفك
اما عن بطلتنا المجهوله فقد احتل اسد تفكيرها بكل المقايس وتمنت ان تلتقي به مره ثانيه قطع تفكيرها ذلك الصوت اللعين ومن غيره صلاح
.افتحي يا***يره ازاي تنزلي الفجر ومترجعيش إلا الضهر فاكره نفسك فين انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكي اي
.كسر صلاح الباب ودخل قالها
من امتي بنجيب الشجاعه دي ونقفل علي نفسنا
.ارتعبت هي من صوته ونظراته المصوبه لها مثل اختراق جس*دها بأعينه
.انت عاوز مني اي انا عمري معملتلك حاجه وحشه لا انت ولا مراتك وعيالك عمري مافكرت أذيكو بتعملو معايا كده ليه
.قالها منا قولتلك يابت الحلال عايزك وانتي اللي عملتي فيها الخضره الشريفه بس مش مهم التقل حلو بردو بس انا دلوقتي هاخد اللي انا عايزو قالها وهو بيقرب منها وبيبصلها بنظرات شه*وانيه
.اتقي ربنا حرام عليك هيعودلك في عيالك حرام عليك انا قد بناتك ظلت الدموع في عينيها
لم يتحرك إنش واحد من عاطفه ذلك الرجل الق*ذر بل بداء في خ*لع قميصه واصبح ع*اري ال*صدر وبداء في خل*ع بنطاله وظللت اصرخ واتوسل لكن بلا فائده
افتكرت شيماء اختها اكيد هتلحقها من تحت ايدو
.ظلت تصرخ وتقول شيماااااااء الحقيني ياشيمااااء الحقيني يااختي
#أسد_والمجهوله
البارت التالت
#أسد_والمجهوله
3 💜💜
.ظلت تصرخ وتقول شيماااااااء الحقيني ياشيمااااء الحقيني يااختي
لكن ظل يضحك عليها صلاح بقوه وقال انتي فاكره ان حد هينجدك من تحت إيدي بس انا عاوز اطمنك اختك خدت عيالها ومشت يعني مفيش غيرك انا وانتي هنا وظل يضحك ضحكه شيطانية واقترب من سريرها وحاصرها بين السرير وهو فوق*ها وبداء في تحس*س رقبتها ونزع حجابها ولم تكف تلك المسكينه من توسلتها وبكأها
.حتي سمعت صوت باب الشقه وهو بيتفتح بكيت اكتر وقالت شيمااااء الحقيني
عمر ابن شيماء ماما ماما انا سامع صوت خالتو بتصوت الحقيها بسرعه
.شيماء بتهكم بلا خالتو بلا قرف تلقيها بتعمل كده عشان احن عليها واطلعها تاكل معانا منتا عارف
بينما بدخول شيماء من باب الشقه انتفض صلاح من السرير وبداء في لبس قميصه وبنطاله
.ماما لا احنا لازم نشوفها
طب اترزي هنا وانا دخلالها وذهبت لغرفه تلك المسكينه وشرعت في فتح الباب
. أما صلاح فامسك بحزام بنطاله وظل يضرب في تلك المسكينه وهي تصرخ وتتألم
.دخلت شيماء وقالت مالك ياصلاح البت دي معكننه عليك ليه اي اللي حصل عملتي اي ياوش المصايب
.بنت الك*ب دي متنزلش من هنا تاني البيت ده ليه راجل
.خلااص ياخويا سيبها لتموت تحت إيدك ويحسبوها علينا نفر
.خرجو سويا من غرفه المسكينه هذه وظلت تبكي علي حالها وما وصلت اليه لم أكن انا تلك الجبانه لم أكن اكره تلك الحياه لكن الله له دخل في كل شئ حولك حتي تلك الأمور الغامضه والصعبه ليها حكمه من ربنا اكيد ويمكن ده اختبار
كما قال الله تعالي( عسي ان تكرهو شيئا وهو خير لكم )
ظلت تردد تلك الآيات حتي غفت مكانها علي الارض
.لا يعلم اسد لما قلبه يؤلمه
وحط ايدو علي قلبه وقال اوعاك اوعاك انت عمرك محبيت اوعاك بس ليه قلبه بيوجعه ليه خايف ليكون جرالها حاجه وقال بصوت عالي نسبيا يارب احفظها
انا نفسي اشوفها تاني
دخل طارق وقال مين دي يااسد؟ ؟؟
#أسد_والمجهوله
مين دي يااسد قالها طارق بإستفهام؟ ؟
اعتدل ادم من علي الكرسي وقال بتوتر كان واضح عليه لا لا مفيش
ابتسم طارق بتهكم وهو بيقعد وقال انت تضحك علي اي حد يااسد لكن انا لا انت عارف كويس إخلص وقول مين دي اللي نفسك تشوفها
.دي واحده قابلتها النهارده الفجر وانا قاعد علي البحر
.امممممم وعاوز تشوفها ليه بقا دخلت دماغك ولا اي قالها بستهزاء
.ارجع اسد ضهره علي الكرسي وقال ليه حاسس انك بتحقق معايا يا طارق
.لا انا مش بحقق معاك انت عارف لو انا عاوز اعرف اي حاجه هعرفها من قبل مااسالك بس انا عاوز اسمعها منك انت
.مش بتحاول تنسا شغلك ك ظابط شغلنتك طبعت عليك
.متحاولش تلف وتدور إخلص وقول
.تنهد اسد وحكاله عن البنت اللي شافها وقد اي هي جميله بشكلها الهادي وملامحها الجميله واللي زادها جمال حجابها
.اممم يعني دي اللي انت عاوز تشوفها وهل دي بقا من الن*سوان الش* ال اللي تعرفهم
.ظل اسد علي بروده وقال انا مبعملش حاجه غلط ومغصبش حد علي حاجه هما اللي عاوزين كده
.وانت امتي هتتعدل ياصاحبي
قال اسد وهو بيلبس جاكيت بدلته وبيبتسم بيأس لما الاقي اللي تعديلني ياطارق سلام
تنهد طارق بضيق وقال ربنا يهديك يااسد
اما عند اسد فذهب لنفس المكان اللي قابل في البنت وقعد اكتر من ٥ ساعات وملاقاش حد قام روح فيلاته بكل يأس ونام بهدومه حتي مغيرهاش
اما عند بطلتنا المجهوله صحيت علي صوت اذان الفجر بكل تعب وإرهاق والدموع في عينيها جت تقوم وقعت تاني كان إحساس صعب جس*مها متكسر مش قادره توقف حتي لكن تحاملت علي نفسها وذهبت الي الحمام حتي تتوضئ بعد محاولات مريره من السقوط صليت وقرأت وردها وعزمت أمرها علي فعل شئ سيتغير به مجري حياتها لا نعلم للأحسن ام الاقبح
استيقظ اسد من نومه بارهاق وخ*لع ملابسه واخد شاور وطلع لابس شورت فقط "معلومه اسد عايش لوحده " وذهب الي غرفه في الطابق السفلي ولكنها ليست بصغيره اسسها اسد خصيصا ليحافظ بها علي لياقته فهي مثل الجيم بها نفس المعدات ولكن بتقنيات عاليه تلك الغرفه التي تحتضن اسد فكل اما يتخنق من حياته يذهب لهذه الغرفه
ظل يلعب اسد بكل قسوه يمكن الألم جسده تنسيه تلك الفتاه المجهوله لكن هيهات كلما يحاول ينسي بتشتغل تفكيره اكتر سقط اسد علي الارض وهو يتصبب عرقا وعزم أمره انه يجب نسيان هذه الفتاه فقال في نفسه انت عمرك مفيه واحده شغلت تفكيرك كده لا لا عادي ممكن يبقا إرهاق شغل انت شكلك عاوز سهره خاصه من بتوع زمان ابتسم اسد ونهض من علي الارض وذهب يأخذ شاور وينزل يفك عن نفسه
وقف اسد ينظر لنفسه أمام المرأه برضا واخذ هاتفه وطلب رقم
سووووودي حبيبي ياباشا فينك بقالك اسبوع غايب انا موحشتكش ولا اي
لا قالها بقرف
اكيد من ورا قلبك انا عارفه والدليل علي كده انك رنيت عليا
قالها شوفيلي واحده وابعتيهالي انا خمس دقايق واكون عندك في البار وأغلق الهاتف دون أن يسمع اي رد
الو اذيك ياسمسم عامله اي
.بس يابت ده انتي واطيه ازاي متكلمنيش كل الفتره دي
منتي عارفه المشاكل اللي عندي اكيد مش هقولك يعني
.والله يابنتي انتي اللي بتعملي كده في نفسك قولتلك تعالي اشتغلي معايا في وظيفه كويسه وليها مستقبل انتي اللي مردتيش
مهو ده اللي انا برن عليكي علشانه انا عاوزه اجي اشتغل معاكي اي رأيك
.رأي بذمتك بتسألني علي رأي ده انا لساني دلدل من كتر اما بقولك وانتي تقوليلي لا
.
لا مهو خلااص دلوقتي انا هسيبلهم البيت وامشي صلاح كان عاوز يع*تدي عليا كل مره بيعمل كده ربنا بيسترها معايا انا خايفه بعمل فيا حاجه واختي مش موجوده
.احيييه حصل امتي ده
امبارح ياسمسم إمبارح
.طيب تعاليلي بكره الساعه ٩ الصبح مكان شغلي انتي عارفاه اكيد تعالي هو احنا كنا عاوزين سكرتيره والمرتب كويس جدا تعالي وانا هظبطك تمام
تمام تسلميلي والله ياسمسم مبلقيش حد يحليلي مشاكلي غيرك
يابت متقوليش كده احنا اخوات
.ياريت كنتي انتي أختي بجد بدل شيماء اللي مش بحس معاها بأي حنيه
.ربنا يهديها لازم تدعيلها ربنا يهديها ويشيل من علي عنيها الستاره اللي عمياها دي
يارب والله بس خلااص اللي حصل حصل اقفلي انتي بقا ع
.ربنا يهديها لازم تدعيلها ربنا يهديها ويشيل من علي عنيها الستاره اللي عمياها دي
يارب والله بس خلااص اللي حصل حصل اقفلي انتي بقا عشان انا طولت عليكي وبكره الصبح إن شاءالله جايه
.ماشي ياقلبي خالي بالك علي نفسك
.اغلقت معاها ودعيت ربنا ان ابعد عن كل الهم اللي انا فيه ده الله اعلم مش يمكن أبواب السما تبقا مفتوحه دلوقتي وقامت صليت قيام ليل ودعت ربنا انو يوفقها بكره وتتقبل
.اما عند بطلنا الوسيم كان ماشي بيترنج وهو داخل فيلاته بعد ان ذهب الي البار كي يثبت لنفسه ان ان تفكيره فب هذه الفتاه مهو ألا إرهاق بسبب ضغط الشغل ولكن قد خاب امله
Flash back
يادي النور ده احنا زرنا النبي اي ياسودي ده الواحد اتخض عليك بقالك ٥ ايام مش شايفينك ده انت كنت ٢٤ ساعه هنا ولا البنات اللي هنا مش عجبيبنك ده انا ممكن اغيرلك الطقم كله علشان راحتك قالتها وهي بتحط ايدها علي رقبته وبتلعب في شعره
زقها اسد بعنف وقالها إيدك لو اتمدت تاني هقطعهالك فااااااااهمه
انتفضت صافي اثر تلك الصرخه
اتلفت اسد الي البار واخذ يشرب ماحرمه الله بشراهه كي ينسي تلك التي احتلت تفكيره شعر بإيد احد علي ضهره بيبص لقي بنت واقفه بكل جرأه وبلبس فاضح يكشف اكتر من انه بيستر واقفه بنغج وبتقوله
مش ياله ياباشا ولا اي هتفضل باصص كتير كده ولا اي
راح شديدها اسد من خص*رها وقالها لا منا بطمن علي البضاعه اومال هستلم اي حاجه كده والسلام
قالتله وهي بتحط إيديها علي ص*دره وبتفتح زراير القميص لا متخفش البضاعه حلو وهتعجبك وضحكت بصوت عالي ضحكه تشبه ضحكه الرا*قصين
شدها اسد وخدها في غرفه ليعمل معها ما حرمه الله
شرعت في فت*ح قميصه ورمته علي الارض وهمت في خل*ع بنطاله
اما اسد فكان شايف في وجه هذه الع**ره تلك الفتاه التي قابلها وتمني ان تكون هي معه في تلك اللحظه ولكن في الحلاال مش زي مبيعمل في اي واحده بيسهر معاها
ضربها اسد بالقلم لما لقاها بتحط إيدها علي ش*فايفه وبتحاول تبوسه بكل جرآه وقالها مش من حقك ياو*خه تمدي إيدك علي حاجه مش من حقك
ارتعبت تللك الفتاه من هيئه تلك التور الهائج وبدأت انفاسه تهبط وتعلي ولب*س قميصه بإهمال وتركها وخرج
ظلت صافي تنده عليه لكنه لم يعيرها اي اهتمام ركب سيارته وذهب الي البحر في ذلك المكان الذي قابل فيه تلك الفتاه واخذ يشرب كثيرا حتي ينساها وظل يبحث بعينيه ولكن بلا جدوي ركب سيارته وغادر المكان بكل إحباط وكسره
End flash back
دخل فيلته وهو يترنج ولكن تفاجئ امامه بطارق الجالس علي الكرسي بكل اريحيه
.خير ياطارق حصل حاجه ولا اي عمي كويس انت تمام قالها بقلق
اجابه طارق علي سؤاله ببوكس في وجهه جعل انفه ينزف وقاله كنت فين
بصله اسد بشر وقال ايه اللي انت عملته ده وردله البوكس وبداء يتشاجر الاثنين حتي طارق وهو بيضرب اسد بوكس في وشه فوووووق ياغبي فووووق الدنيا قصيره مفيش وقت للهبل اللي انت بتعمله ده الموت مبيستأذنش افهم بقا
رديله اسد البوكس وقاله حياتي وانا حر فيها انت متدخلش انت مالك مهتم بيا ليه كلهم سبوني ومشيو امشي انت كمان
.ضربه طارق وقاله انت اخويا يااهبل انت اخويا وانا مش هسيبك في الهبل ده
قعدو يضربه بعض لحد ما تعب كلا منهما لانهما من نفس قوه بعض
جلس طارق علي الارض وبجانبه اسد انا مش بقولك كده عشان تزعل مني او تحس اني بتحكم فيك انا عاوزك تبقا احسن حاجه في الدنيا زي منتا متميز في كل حاجه دي الحاجه الوحيده اللي فيك غلط
سكت طارق قاله كنت مع انهي واحده فيهم
اجابه اسد بتعب مكنتش مع حد
ابتسم طارق بسخريه وقال انت مفيش يوم الا وانت معاك واحده شكل متستهبلش
صرخ اسد به وقال معرفتش اعمل حاااجه ياطارق صورتها مش بتفارق خيالي مش قادر انساها بشوف ملامحها في وش كل بنت انا مش قاااادر انساااها مش قادر
عارف يا طارق انا اما شوفتها مفكرتك اني اقضي معاها ليله زي اي واحده ش**ال اعرفها لا انا اول لما لم*ستها حسيت براحه في جسمي غريبه مقدرتش افسرها
سكت طارق وقال ربنا لو عاوزكو لبعض هتتقبلو تأني بس انت متأكد انها هتوافق عليك بحالتك دي حافظ علي نفسك عشانها قرب من ربنا يااسد وادعيلو وهو هيساعدك
قام طارق ومد إيدو ل اسد وقاله قوم اتوضي
بصيله اسد بأستفهام وقام معاه
توضئ اسد وكذلك طارق وشرعو في بداء الصلاه بنيه إصلاح حال اسد وظل يبكي اسد وهو ساجد ويدعي ربنا انو يقابل البنت دي تاني الله اعلم ممكن تبقا ساع إستجابه وابواب السماء مفتوحه
بات طارق مع اسد ذلك اليوم لانه كان حاسس بإرهاق اسد
وذهب اسد للنوم براحه افتقدها منذ زمن
#أسد_والمجهوله
تعليقات
إرسال تعليق