القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية هيام آرام البارت الاول والثاني بقلم الكاتبةHanane La Tendresse في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية هيام آرام البارت الاول والثاني بقلم الكاتبةHanane La Tendresse في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#هيام_ارام

الفصل الاول 


اهلا انا هتان  بنت كيوت حلوه و جميله و بريئة بعيش مع

 عائلتي المكونة من ام و اخين توام  . 

في يوم صباحا بالمنزل فقت من النوم و بدأت بروتيني اليومي للذهاب إلى الجامعة فهذا اول يوم في الجامعة رحت فطرت أنا و اهلي و رحت مع اخواتي الجامعة فأنا كنت سنة أولى جامعة بكلية الطب فهذا حلمي و اخي الاول و هو اسر و كان يدرس هندسة البرمجيات و اخي الثاني ياسر كان يدرس هندسة معمارية 

رحنا كل واحد راح لجامعته و انا رحت لكليتي رحت دخلت المحاضرة و درست و خرجنا و تعرفت على رفيقات لكن هنا تبدأ المعانات 

درست و عدى اليوم و رحت البيت و نمت و مرت الايام و عدى شهرين على دراستي في الكلية و اليوم رحت للكلية كالعادة و انصدمت من الكل فالكل كان ينظر لي نظرة احتقار و اشمئزاز و هم ينظرون إليا و إلى هواتفهم و جاءت لي بنات التي كنت بحسب أنهم اعز صديقاتي 

البنت الاولى : انتي ما تستحيش على حالك يا زبالة 

و البنت التانية : ضربتني كف و كنت مستغربة 

انا : ايه لي حصل في ايه 

فتحت بنت هاتفها و انا اتفاجأ بصوري و انا شبه العارية مع شاب و كان دكتور بالجامعة اسمه ارام دكتور اخي اسر .  كانت صدمة فلم اتحمل الصدمة وقعت و اغمية عليا و لم احس بشيء . هنا تغير كل شيء بحياتها لهتان و دخلت مغارة  الخيال الغير طبيعي في الفصول القادمة هنعرف كل شيء.  

#يتبع 

 

توضيح في الفصل ده بس كان البطلة هي الرواية الفصول القادمة لا .



السلام عليكم

#هيام_آرام

الفصل التاني 


بعد ما فقت فقت على أصوات عاليه اوي و وجدت حالي


 بمكان غريب كنت بغرفة كل شيء فيها باللون الرصاصي ثم جاء الدكتور

آرام : انتي منيحة 

هتان : منيحة في ايه برا 

آرام : في ناس متجمعة لتقتلنا أو تعدمنا على خطانا يلي ما سويناه 

هتان بدموع : ايه بس نحنا ما سوينا شي و ما التقينا من قبل الا بالجامعة

آرام : اهدي خلاص انا رح لاقي حل و رح انتقم من الفاعل ما تخافي اوكي 

هتان : بدي اروح لماما 

آرام : البقاء لله امك ما.ت.ت 

هتان بصدمة : ايه امي مات.ت لا اكيد كدب امي مستحيل تترك.ني 

آرام : خلاص اهدي المو.ت بايد ربنا و كلنا نم.وت و الم.وت حق ما تخاف.يش انا هكون معاكي اوكي رح اساعدك تكملي دراستك بس في حل واحد مشان نطلع من المشكل ده 

هتان : ايه هو 

آرام : نتجوز انا و انتي بس جواز على الورق كلنا نستفاد انا شريكاتي بسبب الفضيحة نزلت سعر الاسهم بالبورصة و انتي فضي.حتك ما بنت و انا و انتي بنعرف انو المجتمع تبعنا ما بير..حمش 

هتان : كيف اتجوز لازم احكي مع اخواتي 

آرام : ما تخافيش انا رح احكي مع اخواتك اوكي 

هتان هزت راسها بنعم و دموعها تسيل 

آرام بحنان: خلاص بطلي عياط بتعرفي تطبخي 

هتان : بعرف ليه 

آرام : يلى تعي سوي الاكل مشان ناكل و يكون المأذون جاء و نكتب كتابنا و رح اطلب منهم يجيبولك تياب هنا 

هتان : شكرا دكتور 

قام آرام و قال : اسمي ارام نحنا برا الجامعة و انا ماني دكتورك حتى انا دكتور اخوكي بس 


بعد شوي حضرت هتان الاكل و اكلت هي و آرام و بعدين جابلها تياب كان عبارة عن فستان ابيض طويل و عليه جاكت فوشيا و حذاء فوشيا و كان مع الفستان طرحة 

هتان : طرحة ليه انا مو محجبة 

آرام : بس رح تتحجبي بس مو دلوقتي رح تتعودي عليه شوي شوي 

هتان : حاضر

  ارام :يلا البسي بسرعة المأذون جاء 

لبست هتان و نزلت و كتبو كتابهم و بعدين آرام راح عند هتان 

آرام : هتان نحنا رح نعيش بمكان تاني 

هتان : فين 

آرام : بالقصر تبعي يلا نروح 

هتان : حاضر فيني اطلب طلب 

آرام : اطلبي 

هتان : بدي اشوف اخواتي 

آرام : رح نلتقي بيهم بالقصر يلا و راحو للقصر 

 ياسر و أسر : قمري كيفك تعالي عند اخواتك و حضنها 

هتان : ياسو اسو واش راكم توحشتكم (كيفكم وحشتوني)

ضرب أسر و ياسر أيديهم ببعض : ايه ده مش قلنا جزائري لا ما بنفهمش حاجة بلهجة دي 

ضحك آرام : هههههه Ah, Yasuo et Oso, vous ne comprenez pas le dialecte algérien, c'est un gros problème, ma chère. ( اه ياسو و اسو انتو مابتفهموش اللهجة الجزائرية هذا مشكل كبير اوي ) 

اسر و ياسر لهتان : شفتي لي عملتيه دلوقتي نحنا رح نعيش في ذل بسبب اسو و ياسو يخرب عقلك يا بنت الايه


بعد وقت في مكان خال و هو عبارة عن غابة كثيفة الأشجار كان واقفا تلك الوحش بين الأشجار 

الوحش : ليه بساعد البنت دي  ده انا مبعرفهاش ليه بس لمستها قلبي دق لييييييييه ليه حسيت اني اعرفها من زمان . من انتي 

ااااااااااااااااااااه و مر بجانبه طيرا وثم أخذ الوحش الطير و اكله 

الوحش : سانتقم من الكل الذي آذاني في الزمن القديم و أذى هيامي و ضحك ضحكة شريرة هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها . لكن قبل كل شيء لازم اعرف مين هي من انت ؟ هل انت ملاك النار و هيام وحش النار . و نبدا قصتنا و تتحولي ملاك النار و هيام وحش النار الى هيامي انا و نعيش في عالم البشر و ابتسم .

#يتبع

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع