القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج بالإكراه البارت 11_12_13_14_15بقلم ولاء العطفي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية زواج بالإكراه البارت 11_12_13_14_15بقلم ولاء العطفي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#زواج_بالاكراه11_12_13_14_15

#البارت_الحادي عشر


الخدم كانو في المطبخ فجاه سمعو صوت طلقه

(عند عمر ونور)

عمر ضرب طلقه فوق وقال ممكن اضربها هنا لو عايزه

(وشاور علي قلبها)

نور(بارتعاش):حرام عليك منتا عارف ان جنى حبيبتك القديمه وهتحاول تخليك تكرهني

عمر فكر للحظه وقال: مستحيل لان عيا بتاعت فلوس وبس لاكن مش ممكن تتهم حد بالقتل 

نور:طب والله ما عملت حاجه وانا هعمل كدا ليه

عمر:علشان تاخدي الفلوس اللي بابا كتبهالك

نور:والله ما حصل

عمر:بس اخرسي

نور:مش هخرس لانك حيوان وغبي

عمر:انا مش غبي

نور:لا غبي انك تتهمني بالطريقه دي رغم انك مشفتش مني حاجه وحشه قبل كدا

عمر:لا لما رفضتيني قدام الجامعه كلها

نور:لاني مكنتش بحبك

عمر:مكنتيش؟؟ يعني دلوقتي...

نور:لا بردو انا بتكلم في زمن الماضي وكل ما ابتدي احبك تكرهني فيك

عمر: انتي كذابه لان لو كنتي بتحبيني كان مستحيل تقتلي بابا

نور: انتا غبي قلتلك مقتلتش حد

عم مسكها من ايدها جامد وقال:اوعي تحاولي تشتميني على لسانك بدل ما والله لاوريكي ايام سوده

نور بعياط:خلاص سيبني حرام عليك تظلمني كدا

عمر: انا ظالم مش انتي اللي قتلتي بابا

نور:وانا هقتله لييه بقى انتا عبيط 

عمر رماها على الارض جامد وقال:مش قلت متشتميش وبعدين محدش غيرك يعرف ان في باب خلفي للبيت

نور:ايوا بس...

عمر:اخرسي وبعدين مش هتفضلي هنا انتي هتيجي القصر وتكوني زيك زي الخدم اللي هناك وهتنامي معاهم علشان اضمن انك مش هتهربي

نور: ايه زيي زي الخدم دا انتا بتهزر صح

عمر: اكيد لا اخلصي وقام شاددها وراه

(في قصر عمر)

الخدم كانو خايفين على نور لانها كانت طيبه معاهم وبتساعدهم وكانو واقفين مستنيين يعرفو ايه اللي حصل لنور

عمر دخل وبعد كدا رما نور على الارض وقال:زيها زيكو هنا وتقسمو الشغل بينكو وهتقعد معاكو في نفس المكان فاهمين

الخدم استريحو لان نور محصلهاش حاجه وكانو بيبصلها بحزن وشفقه علشان عمر لما بيغضب مبيشفش قدامه 

بعد كدا قالو كلهم في صوت واحد: حاضر

عمر طلع اوضته وبعد كدا الخدم اتلمو علشان يساعدو نور

سما(واحده من الخدم):مدام نور قومي براحه علشان ضهرك (عمر رما نور على ضهرها)

نور:شكرا يا سما انا بقى اسمي نور زيي زيكو

منار(رإيسه الخدم):قومي يا بنتي وتعالي علشان اشوف وشك انتي متعوره اوي

نور:شكرا يا  طنط(نور كانت بتقولها كدا احتراما ليها ولانها قد مامتها)

سما ومنار قومو نور براحه علشان ضهرها وبعدين عالجوها وفي الوقت دا كانت شيماء عماله تبص على نور وبتقول:جه اليوم اللي تكوني فيه زيك زينا (بشر)

(في نفس الوقت عند عمر)

كان قاعد في اوضته وكان بيعيط لان هوا مش عارف يعمل ايه لان كل الادله اللي قدامه بتقول ان نور هيا اللي ورا قتل باباه لان كفيش حد غيره هوا وهيا وباباه عارف مكان الباب الخلفي واكيد مش باباه اللي هيكون قتل نفسه

قام لبس وراح حا*نه وشرب كتير جدا لدرجه انه لما روح مكانش شايف قدامه كويس وبعدين لمح حد واقف قدام اوضته فقرب علشان يشوف كوبس لقاها نور قلها(بصوت ثمل) بتعملي ايه هنا

نور(بخوف): كنت هجيب هدومي بس....

ملحقتش تكمل لاقت عمر بيبو*سها جامد جدا وهيا مكانتش عارفه تقاومه لانه ضخم بانسبالها

نور بتحاول تزق عمر بس هوا مش بيتحرك وكل ما بترق فيه يجمد عليها اكتر علشان متزقش وبعدين.....يتبع



عمر مبقاش زوج نور على الورق بس بقى زوجها في الحقيقه وا كله ونور بتعيط لحد ما نامت من العياط جنب عمر

(تاني يوم)

نور صحيت مش حاسه بنفسها من الوجع لاقت عمر صاحي وبيبصلها وهوا بيحاول يستوعب ايه اللي حصل

نور غطت نفسها كويس  وضربت عمر بالقلم وقالت:انتا واحد حيوان ومش راجل علشان اللي انتا عملته ده

عمر اتعصب جامد وكان لسه هيضربها بس افتكر كل حاجه وقال: اخرسي اعمل اللي انا عايز اعمله ومحدش يقولي لا

نور:تقوم تغت*صبني

عمر:انتي مراتي فاهمه يعني ايه

نور:مراتك على الورق وبعدين في حد بيعذب مراته كدا 

عمر:اه علشان قاتله

نور ضربته بالقلم وقالتله:انا مقتلتش حد

عمر رماها جامد على الارض وقال: علشان بس اللي حصل انبارح مش هضربك بس والله العظيم لو لمستيني تاني مانا سايبك وهوريكي الوش التاني

نور(بعياط):الوش التاني هوا لسه في واحد كمان

عمر:وتالت ورابع والله يا نور لولا انك بنت كنت موتك من الجلد

نور:لا والله متموتني 

عمر طنشها ودخل الحمام وبعدين قعد فتره يحاول يفتكر هوا عمل كدا ليه وقال في نفسه:انتا غبي غبي ازاي تعمل كدا مع بنت 

وضرب الحيطه بايده

(من الناحيه التانيه عند نور)

لمت هدومها ولبست رغم انها مش قادره تتحرك ونزلت تحت بتعرج وجسمها كله متعلم من علماته

شيماء شافتها كدا واتغاظت جامد بحكم ان هيا بتغير من نور علشان قريبه من عمر وقالت في نفسها:ايه ده ازاي دا يحصل ان ما وريتك يا نور

وبعد كدا دخلت سهيله(الطباخه) واول ما شافت نور اتخضت وقالت:مالك يا مدام نور ايه اللي عمل فيكي كدا (سهيله كانت واخده اجازه علشان كانت تعبانه)

نور بصتلها وكانت لسه هتتكلم لاكن قاطعتها شيماء وقالت:لا مدام ايه دي باقت خدامه زيها زينا هنا ولا ايه يا برنسيسه

نور:ايوا يا سهيله انا بقيت زيي زيكم بس معلش ممكن تسنديني

سهيله اتكلمت بحيره:هوا ايه يا جماعه هوا ايه اللي حصل في الدنيا مكانوش يومين اجازه جت لقيت مصايب وكملت بكسره سيدي جاسم مات الله يرحمه وانتي يا مدام نور ... مرضتش تكمل

نور قعدت على السلم وقالت:  كملي يا سهيله انا بقيت واحده زيي زيكو هنا خدامه بس الفرق ان عمر مش بيطقني وانا بجد مش عارفه دا حصل ازاي من يوم وليله

شيماء:ايوا ياختي علشان انتي اللي قتلتي سيدي جاسم

سهيله بصدمه:مستحيل دا يحصل

عمر طلع من اوضته وقال:ايه التسيب دا يلا كل واحده على شغلها واهلا بيكي يا سهيله معلش حصلت حاجات  الفتره الاخيره

سهيله:طب بزمتك يابني دا منظر وهيا بتشاور على نور وكملت حرام عليك ايه اللي ضمنك ان هيا قتلت سيدي جاسم

عمر: لا الله الله لحقتي تنشري الخبر وهوا بيوجه كلامه لنور

نور:لا والله انا مش عارفه هما عرفو ازاي انا لقيت شيماء بتتكلم في الموضوع

عمر:قومي فزي من على السلم كدا وبعدين شوفي وراكي ايه واعمليه ومش عايز اشوف وشك غير في الشغل بس وابعدي عني على قد ما تقدري وانتي يا زفته ياللي اسمك شيماء

شيماء:نعم يا بيه (بخوف)

عمر: ايه اللي خلاكي تقولي كده

شيماء باستعباط:اقول ايه يا بيه

عمر:انتي هتستعبطي ولا ايه اقسم بالله لو مجاوبتي لاطردك

شيماء بخوف:خلاص يا بيه انا كنت معديه من جنب المخزن انبارح وبالصدفه سمعت كل حاجه

عمر:بالصدفه بردو قسما عظما لو في يوم بس كدا عرفت او لمحت انك بتتجسسي على الكلام والله ما هيحصل خير يا شيماء

شيماء:خلاص يا بيه انا اسفه

عمر:يا خدو الزفته نور ووروها شغلها ومش عايز استعباط

سهيله:حاضر يا عمر(سهيله ومنار بيشتغلو في القصر من وعمر كان صغير وهما بمسابه ممته فعلشان كدا بينادوه عمر عادي)

سهيله سندت نور وخادتها اوضتها في جناح الخدم وبعدين عالجتها وطلبت منها تحكلها كل حاجه

نور حكت كل حاجه وسهيله كانت مصدومه من اللي نور بتقوله لان مستحيل نور تعمل حاجه زي كده ونور قالت: انت عارفاني يا طنط سهيله وانا مستحيل اعمل حاجه زي كده

سهيله بتفاهم: ايوه يا بنتي انا عارفه ان انتي مستحيل تعملي حاجه زي كده وانت مش هتستفيدي حاجه واكيد دي مكيده حد مدبرهالك بس اصبري واحنا هنعرف كل حاجه في المستقبل

نور:شكرا جدا يا طنط سهيله

سهيله: بصي يا نور انت مش هتعملي حاجه علشان انتي سيدتنا وبعدين انت تعبانه جدا 

نور: لا يا طنط سهيله ما ينفعش ان انا اقعد كده علشان عمر قالي ان انا لازم اشتغل زي زيكم هنا كلها بس خمس دقائق وهتلاقيني بقيت كويسه وهاقوم انظف عادي 

سهيله: طب علشان خاطري يا نور ما تشتغليش بس النهارده وعلشان تبقي كويسه واقعدي وبلاش تشتغلي قدام عمر وانا هشوفلك حاجه تكون بعيده عنه علشان ميناكفش فيكي

نور: شكرا قوي يا طنط سهيله مش عارفه اشكرك ازاي بس لو عمر شافني مش بيشتغل هيضربني وانا مش ناقصه و جسمي بيوجعني جامد وهو لو ضربني هيوجعني اكثر

سهيله: ما تقلقيش يا حبيبتي انا هاعرف اتصرف في الموضوع ده وبعدين عمر مش هيعرف حاجه غير لو شيماء بقى راحت تقول له بس انا هاعرف اتصرف معها

نور:شكرا اوي بحد

سهيله: انتي زي بنتي يا نور وانا اكيد مش هرضى ليكي الضرر استريحي بس وانا هشوف كل حاجه وهتكلم مع منار وهنقيلك حاجه كويسه وتكون بعيده عن نظر عمر 

نور:ماشي يا طنط

(تاني يوم)  جنى دخلت الفيلا وقالت عمر فينك يا حبيبي 

عمر بصلها وقال....يتبع

#زواج_بالاكراه

#البارت_الثاني عشر



جنى دخلت الفيلا بتاعت عمر وقالت:عمر انا جيت يا حبيبي

عمر بصلها وقال:عايزه ايه

جنى:ايه هوا مش عرفت حقيقه مراتك دي

عمر:ايوا بس دا مش معناه ان انا بحبك وامشي من هنا حلا

جنى:يعني انتا بتطردني بعد ما ساعدتك

عمر: انا مش بحبك يا جنى امشي بقى من هنا هوا انتي هتجبريني ولا ايه

جنى لاقت نور جايه قامت حضنت عمر علشان تغيظها

نور لما شافت جنى وعمر كدا حست بالغيره والحزن وقامت جريت على المطبخ

عمر مكانش فاهم هيا ليه جنى حضنته وقام زقها وقال:انتي عبيطه قلتلك امشي انا مش ناقصك

جنى:هوا انتا لسه مخلي البت اللي اسمها نور هنا ليه

عمر:نور؟؟ انتي عرفتي ازاي

جنى: كانت جايه وبعدين لاقتني بحضنك فامشيت على المطبخ 

هيا زعلت ولا ايه مش مكفيها انها...

مكملتش علشان عمر قلها:براااا 

وطلع يجري على المطبخ لقى نور قاعده في جنب وبتعيط

عمر: مالك يا نور؟

نور:وحياتك هوا انتا مش مكفيك اللي عملته روح عند حبيبتك يلا

عمر: ايه غيرانه؟؟

نور: ايه..غيرانه.ل.لا م.مش غيرانه ولا حاجه

عمر:مش مهم اساسا امال بتعيطي ليه

نور:ملكش فيه 

عمر:لا ليا

نور: وانتا مالك اساسا 

عمر:لان انا جوزك وانتي مراتي

نور:دلوقتي مراتك ولما خليتها تحضنك عادي كنت ايه

عمر:مش قلتلك غيرانه 

نور:انا مش غيرانه قلت هاااه

وطلعت تجري 

عمر بصلها وحس بان هوا ابتسم وقال: عسل

وبعدين قال:ايه الهبل دا متنساش اللي هيا عملته

في الوقت دا حد اتصل على عمر وقاله:ازيك يا حبيبي

عمر:الو ازيك يا روحي عامله ايه

مجهوله:الحمد لله وانتا

عمر:الحمد لله كويس انتي مش ناويه تيجي مصر 

مجهوله:مانا بتصل عليك علشان كدا

عمر:مش فاهم

مجهوله:انا نازله مصر بكرا ان شاء الله

عمر:ده بجد احلفي

مجهوله: اه والله

عمر:يااااه اخيرا خبر حلو 

مجهوله:اه صح اسفه اني معزتكش على موت باباك الله يرحمه

عمر:ولا يهمك يا قلبي تعالي انتي بس وانا محضرلك مفاجأه

مجهوله:وانا متحمسه ليها

عمر:سلام بقى علشان انا رايح الشركه

مجهوله: سلام

عمر قفل وكان فرحان لان اخيرا خبر حلو بعد موت باباه وبعدين ندا على الخدم وقال:انا عايز المكان ده يتحضر كويس جدا ويبقى احلا حاجه لان في ضيف مهم جدا جاي بكرا تمام

الخدم:تمام

عمر:امال فين نور

منار:هيا بس بتنضف اوضه الضيوف

عمر:تمام

نور سمعت كل حاجه وبعدين قالت:مين الضيف المهم اللي ممكن ييجي وعمر مهتمله اوي كدا   لاقت حد من ضهرها بيقلها:دي بنت كمان افرحي

نور:شيماء انتي بتعملي ايه هنا

شيماء:منار عيزاكي

نور:صح عرفتي منين انها بنت

شيماء:سمعته وهوا بيكلمها وبيقلها ايوا يا حبيبتي هتيجي مصر بكرا

نور حست بنار جواها بس سكتت علشان متبينش غيريتها

شيماء:اخلصي علسان منار قالتلي اندهلك

نور:انا نازله اهو

 نور نزلت عند منار وقالتلها:عايزه حاجه مني اصل شيماء قالت لي انك عايزاني

منار: ايوه يا نور انا عايزاكي تبقي المشرفه على تنظيف اوضه عمر

نور: باقول لك تحطني في مكان بعيد عنه تقومي حطاني في اوضته

منار: بصراحه ما لقيناش مكان ثاني غير كده هو اساسا طول اليوم بيبقى في الشركه وانت هتنظفي الاوضه الصبح

نور:ماشي يا منار شكرا

منار:على فكره ممكن تبداي النهارده لو عايزه

نور: ايوه انا هبتدي تنظيف من النهارده

منار: بعد ما تخلصي ابقي تعالي علشان عايزاكي في موضوع

نور:اوك

نور راحت نظفت اوضه عمر وبعد كده راحت عند منار علشان تشوف هيا عايزاها في ايه

منار: بصي يا نور في بكره ضيف جاي وانا عايزاكي اللي تبقى مسؤوله عنه 

نور: وانتي عارفه انها بنت؟

منار:ايوا

نور: هي شيماء قعدت معاكي ولا ايه عايزاني ازاي اكون معها في نفس المكان وعمر كان بيقول لها يا حبيبتي

منار: ما انا قلت لك مش هينفع اجيب اي حد ثاني من الخدم لان كل واحده لها شغلها وكده انا هبوظ الدنيا استحملي بس هم يومين على منشوف الدنيا مالها وهنعمل ايه

نور:ماشي يا طنط منار علشان خاطرك بس

منار: ماشي يا حبيبتي

تاني يوم عمر كان مستني الضيف مع كل الخدم وبعدي دخلت واحده في العيشرينات واول ما نور شافتها اتصدمت وقالت....يتبع

#زواج_بالاكراه

#البارت_الثالث_عشر



نور(بصدمه):ميرنا

ميرنا:نور حبيبتي عامله ايه وطلعت تجري تحضنها

نور:فينك كل دا 

ميرنا:امريكا زي ما قلتلك ماما جبرتني اروح اقعر معاها

نور:يعني مبتكلمنيش علشان كدا

ميرنا:لا وحياتك امي عماله تعملي مواعيد مدبره انا زهقت

نور:والله انتي صعبانه عليا

ميرنا:صح هوا انتي بتعملي ايه هنا

نور كانت لسا هتتكلم قاطعها عمر وقال:انا اتجوزت نور 

ميرنا:ايه اتجوزتو ومتقلوليش يا اندال هوا انا مش من العيله ولا ايه

نور:لا والله يعني هوا انتي لو بتعبرينا مكناش هنقلك مثلا وبعدين كل حاجه حصلت بسرعه والله

ميرنا:صح يا نور انتي ليه لابسه كدا

عمر قاطع الكلا وقال:اصل هيا بتحب تساعد الخدم علشان كدا لابسه زيهم

ميرنا(بحب):اه ما نور طول عمرها بتحب تساعد الناس

عمر(بتريقه):اه جدا

نور:شكرا يلا علشان تطلعي انا مجهزالك اوضه مخصوص

ميرنا:يااه دا كله ليا انا

نور:اه طبعا دا انتي قلبي

الخدم مكانوش فاهمين حاجه فراحت شيماء سالت منار: هوا في ايه مين دي؟

منار:دي تبقى اخت عمر في الرضاعه

شيماء اتنهدت براحه وقالت:الحمد لله مفيش حاجه

منار:انتي بتقولي ايه

شيماء:لا ولا حاجه

(عند نور وميرنا)

نور:احكيلي بقى عملتي ايه

ميرنا:انا اللي احكي بردو انتي مش كنتي مبتقيش عمر

نور:ا.ا.اصل بقيت احبه بقى اه بقيت احبه فاتجوزنا

ميرنا(بعدم تصديق):ماشي 

نور:احكيلي بقى

ميرنا:مفيش حاجه والله انا اشتغلت عند ماما في الشركه وبس ماما هتموت وتجوزني دا لو ليها تار مش هتعمل كدا

نور ضحكت وقالت:كل الامهات كدا وحياتك عايزين يفرحو ببناتهم

ميرنا: معاكي حق والله

(عند عمر)

عمر طلع عند نور وميرنا وقال:استريحي انتي يا ميرنا شويه انا عايز نور في موضوع

ميرنا:ماشي يا عمر

عمر:نور تعالي

نور:ماشي سلام يا ميرنا

ميرنا:سلام يا نورتي

عمر حس بغيره وبعد كدا قال:يلا بقى

نور:جايه اهو

عمر اخد نور من ايدها وخدها اوضته وقلها:ميرنا متعرفش حاجه عن اللي بيحصل هه 

نور:لا والله فارقه معاك اوي

عمر:اه فارقه امشي روحي هاتي شنطت هدومك من غير ما ميرنا تحس

نور:لا يا عمرانا مش عبده عندك 

عمر:اخلصي يلا بدل ما والله...

ميرنا:عمررر

عمر بصلها بصدمه:نعم يا ميرنا انتي هنا من امتى

ميرنا: من موضوع الشنطه شنطت ايه اللي نور تجيبها

عمر:لا مفيش حاجه اصل انا بقلها تجيب الشنطه اللي فيها هدومها علشان هيا مصره انها توزعها على المحتاجين

ميرنا:لا يا نور مش كل هدومك هاتيها علشان خاطري 

نور:علشان خطرك انتي بس

نور نزلت علشان تجيب الشنطه 

ميرنا:متزعقلهاش تاني ها فاهم

عمر:فاهم يا مس ميرنا

ميرنا:ايوا كدا ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا

عمر:خلاص يا حجه انا رايح اجيب شنطه نور

ميرنا:ايوا يا خويا انزل

عمر نزل يساعد نور علشات يشيل معاها الشنطه

نور:امسك كدا 

عمر:في ايه 

نور:امسك

وطلعت تجري على الحمام  عمر جري وراها لاقاها بتر*جع 

عمر:في ايه يا نور

نور:مش عارفه انا تعبانه عادي دور جايلي

عمر:خديلك دوا علشان ميرنا متزعقليش

نور(بغيظ):ماشي

عمر:متشليش حاجه انا هشيل كل حاجه

نور:لا خليني اساعدك

عمر:نووور

نور:خلاص شيل ياخويا

(بعد اسبوع)

نور صحيت من النوم في يوم لاقت نفسها مش قادره قامت علشان تشوف ميرنا علشان هيا قالتلها ينزلو يتمشو 

وهيا ماشيه شيماء جت ورامهتها من على السلم


عمر صحي ملقاش نور قام علشان يدور عليها طلع برا لاق نور بتقع من على السلم

عمر:نووووور

وطلع يجري وشيماء عملت نفسها متعرفش حاجه وطلعت تجري على نور

ميرنا سمعت صوت عالي من برا طلعت علشان تشوف ايه اللي حصل لاقت نور واقعه على الارض فاتصلت على دكتوره كويسه هيا تعرفها علشان تيجي


بعد مده الدكتوره جت وبعد ما كشفت عليها طلعت وقالت الحمد لله لولا ان انتو لحقتوها كان زمان.....

عمر وميرنا في صوت واحد بصدمه.......

يتبع

#زواج_بالاكراه

#البارت_الرابع_عشر



بعد مده الدكتوره طلعت وقالت:الحمد لله لولا ان انتو لحقتوها كان زمان الجنين مات

ميرنا وعمر في صوت واحد: ايه جنين

الدكتوره:ايوه هيا مش متجوزه

عمر:لا انا جوزها بس مكنتش اعرف انها حامل

الدكتوره: اساسا الجنين لسا في الاول 

عمر:اه تمام

عمر مكانش عارف يقول ايه ازاي دا حصل هوا مش فاهم حاجه قاطع تفكيره ميرنا:ايوا ياسطا مراتك حامل بس بجد كنت فكراكو 

مش بتحبو بعض

عمر:اهو ياختي ظلمتينا اهو وبعدين ايه ياسطا دي هوا انتي بجد عايشه غي امريكا

ميرنا:سبحان الله علشان قلت ياسطا هيتفلسف سلام بقى علشان اسبك تفاجئ مراتك

عمر:سلام يا اختي

عمر دخل عند نور لقاها نايمه فقال:مش عارف هوا في ايه رغم ان هيا السبب الاول في موت بابا بس قلبي لسا بيدقلها

قعد جنبها ورجع شعرها لورا

نور صحيت وهوا بيرجع شعرها لورا اتخضت وقالت:ارجوك متاذنيش انا معملتش حاجه

عمر:اهدي مش هعملك حاجه 

نور:هوا ايه اللي حصل

عمر:انا طلعت برا لقيتك بتقعي من على السلم

نور:لا مش قصدي انتا ليه مش بتضربني او كدا

عمر:نور اهدي علشان في حاجه مهمه لازم اقولهالك

نور(بخضه):ايه ميرنا مشيت انا رايحه اشوفها 

عمر:نوووور اهدي ومتقاطعنيش تاني

نور(بخوف):خ.خ.خلاص انا هفضل قاعده اهو في ايه بقى

عمر:نور انتي حامل

نور:ح.حامل ايه 

عمر:حامل عادي يا نور بس هوا دا ابني 

نور كانت لسه هتضربه بس خافت وقالت:ايوا 

عمر(بصدمه):ازاي انا ملمستكيش حتى

نور:يبقى انتا مفتكرتش فاكر لما كنت سكران 

عمر:امتى؟

نور:لما تاني يوم صحيت لاقتني نايمه و...

عمر:اه افتكرت

نور:عي المره دي بقى انتا اتجوزتني بجد وبعدين مش انتا قلت انك افتكرت كل حاجه

عمر: اه بس طلعت مفتكرتش كل حاجه ونسيت اهم الحاجات

نور مكانتش عارفه تقول ايه مش عارفه اساسا هيا فرحانه ولا زعلانه هيا بجد كان نفسها في بيبي بس كان نفسها يكون من واحد بييحبها مش بيكرها كدا الطفل هيتاثر وممكن يكون لا قدر الله مريض نفسي

عمر قاطع تفكير نور وهوا بيقول:نووور مالك عمال انادي عليكي

نور:ل.لا مغيش حاجه بس كنت عايزاك في موضوع

عمر:ايه هوا 

نور:انا عايزه اروح الكليه

عمر:ايييه لا طبعا

نور:ارجوك يا عمر وانا مش هعصبك بوعدك

عمر:بشرط

نور:براحتك اشرط زي مانتا عايز 

عمر:تيجي وتروحي من الجامعه معايا ومتكلميش حد هناك ولاحد يعرف انك مراتي

نور:انتا قلت شرط واحد بس تمام بس ممكن اقعد مع حبيبه صحبتي بس

عمر:حبيبه بس هه

نور:اه والله

عمر:ماشي

نور كانت فرحانه جدا لدرجت انها حضنت عمر من غير متحس

عمر بقى اول ما عمر حضنته اتصدم وبعدي قلها:هه خلصتي

نور اخيرا اخدت بالها من اللي هيا بتعمله وبعدين قالت:اسفه بس في سؤال

عمر:اتفضلي

نور:هوا ازاي انا هروح واجي معاك وانا مش هقول لحد اني مراتك

عمر:لو حد سالك مترديش

نور:تمام

عمر انا خارج واوي تعملي حاجه في البيت لان دا ممكن ياثر على الجنين

نور:حاضر

عمر خارج من الاوضه وكان فرجان جدا لان نور حامل وغير كدا انها حضنته بي بيحاول ينكر لان هوا حاطط فكره ان نور هيا اللي قتلت باباه


عند نور

نور كانت قاعده بتزتكر كل اللي فاتها في المده اللي فاتت هيا مش مده كتيره اوي هما كانو اسبوعين حست ان ممكن كل حاجه تتحسن وبعدين دخلت عليها ميرنا وقالت:الف الف مبروك ليكي يا قلبي

نور:الله يبارك فيكي عقبالك كدا لما تجيبلنا بيبي قمر زيك

ميرنا:مش لما اتجوز الاول

نور:ما انتي بقى تشدي حيلك وتتجوزي كدا وتخلينا نفرح بيكي

ميرنا:انتي قعدتي مع ماما ولا ايه

نور ضحكت على كلام ميرنا وميرنا ضحكت هيا كمان وبعدين قالت:اسيبك بقى يا دحيحه علشان تزاكري

نور:سلام يا ميرنا

ميرنا:سلام يا نورا 

نور كملت مزاكره لحد ما غلب عليها النوم ونامت

عمر دخل الاوضه لقى نور نايمه على الكتب بحاله فوضويه ضحك على شكلها وراح لامم الكتب من حواليها وبعد كدا عدل وضعيه نومها ورجع شعرها ورا وباس جبينها رغم ان هوا بيحارب انو ميحبهاش بس مش قادر لانه بيحبها من وهما في ثانوي بحكم ان ابائهم اصحاب

نور حست بتحرك جامد جنبها قامت علشان تشوف في ايه لاقت عمر نايم وهوا تعبان نور بصت عليه وبجد حست بانها وقعت في حبه بجد ف باس*ته وقالت:بحبك اوي بس انا مجبره اني اعمل  كدا 

عمر كان نايم بعمق لان هوا كان تعبان جامد لان اليوم دا كان مرهق

(تاني يوم)

عمر صحي لقى نور نايمه قدامه بهدوء

بصلها بهدوء وبعد كدا بص على الساعه لاقاها ٨ والمحاضره الاولي بتاعته الساعه ٩ وكمان هيديها لدفعه نور بصلها تاني وابتسم وصحاها من النوم وهوا بيقول: نور قومي يلا الساعه٨

نور صحيت بتقل وبصل لعمر وقالت(بخضه):ايه٨

قامت بسرعه علشان تجهز لاقت عمر بيشدها وبيقول:انا صاحي قبلك يبقا انا الاول 

نور:طيب بسرعه ارجوك علشان متاخرش

عمر:اهدي يا ستي انا اساسا مش باخد كتير في الحمام

نور بعفويه:طيب يلا قوم بقى

وزقته علشان يدخل

(بعد مده الاتنين جهزو علشان يروحو الجامعه وميرنا راحت معاهم علشان متغضلش لوحدها واول مراحو اول الجامعه كلها اتصدمت من.....يتبع)

#زواج_بالاكراه

#البارت_الخامس_عشر

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع