رواية حور العاصي البارت التاسع عشر 19بقلم ولاء ابراهيم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية حور العاصي البارت التاسع عشر 19بقلم ولاء ابراهيم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
#الـبارت_الـتاسـع_عشر
ادهم كان قاعد جمب نور وحزين جدا علي إبنهم الـ فقدوه بس ده قدر ربنا والحمدلله علي كل حال.
بعد وقت نور فاقت
نور بتعب: أددهم أه
ادهم بخوف: هششش إنا هنا جمبك اهوو..
نور حطت إيديها علي بطنها وببكاء: إببني. ياأددهم إبني راح مني
ادهم اخدها في حضنه يهديها: ده قدرنا ياحبيبتي وده المكتوب هششش بقاا خلاص
نور: انا انا السبب في إنِ اضيعه انا السبب وتبكي بإنهيار.
ادهم بخوف عليها: لا مش انتِ السبب خالص ده قدرة وبمرح حتي يخفف عنها: وبعدين يااستي احنا نقدر نجيب غيره صح وغمزلها.
نور ضربته في صدرة بخفه.
ادهم: بحبك يانورِ وماتزعليش ده اكيد خير ياحبيبتي.
وبإذن الله ربنا هيعوضنا نور نور.. بيبص لاقه نور غفت وهي في حضنه شالها ونزل وأخدها ومشي روح بيته.
ــــــــــــــــ في الـفندق
البنت التي تكون زوجه عاصي في السر ولديها إبن.
البنت وهي بتتحدث في الفون بعصبيه : ازااي عاصي يتجوز مش مصدقة بجد تمام اقفل انت انا هتصرف في ام الموضوع ده... ايوه ايوه سلام
البنت بغضب: بقاا متجوز ياعاصي ونسيتني وبخبث:
بس انا بقا هافكرك بيا هاافكرك بـ مااآهي يا عاصي. اتظرني في اسرع وقت هااخدك منها وتبقا بتاعي انا وبس.
الولد: ماما ماما انا جعان
ماهي: هتلاقي فيه اكل إدخل البراد هتلاقي حاجات كتييره خودها ليك ياإياد
إياد: ماشي وبعدها اردف ببراءة: هو فين بابي ياماما مش قولتي هنشوفه.
ماهي بخبث : هنشوفه ياقلب ماما هنشوفه قريب اووي.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عاي النحاية الاخري في بيت هادي.
هادي: انزلي يابنت انتي بتعملي ايه
البنت ببكاء: انتي ازااي يا جدع انت تخطفني كده
هادي: عشان تتجراءِ تمد إيدك وتقل ادبك تاني
البنت: ماهو انت كمان قولت كلام وس*خ عليا وإشهد بقاا انِ هنتحر
هادي بإستغراب: تنتحري منين.؟
الينت: اه انتحر همووت نفسي عشان تستريح مني خالص 🙂
هادي: اه يابنت المجنونه هتنتحري من علي سفرة الاكل انزلي انزلي بطلي شغل العيال ده
البنت بصتله ونزلت🙂😁: هنزل عشان انت خايف عليا بس
هادي ضحك: خايف عليكِ ليه يعني هو انا اعرفك
البنت بـ هيام: الله انت ليك غمازات الا قولي يااواد ياحليوه انت اسمك ايه
هادي: حليوه؟ المهم انا إسمي هادي ومن مصر وانتِ
البنت: احم معاكـ الدكتوره تالين الدالي يابشمهندس وبـحضر ماچستير الدكتوراه هناا.
هادي: وانتِ يادكتورة يامحترمة ايـه الـ طلعك في نص اليالي كده هاا.
تالين: انا هاقولك اهوو بصي ياسيد الكل.
هادي بدهشه: سيد الكل احيييه
تالين بضحك: حلاوتك ياابيض بتقول احييه.
هادي: هي دي منظر دكتورة المهم إحكيلي حكايتك يمكن أساعدك.
تالين: انا تالين عندي 20سنه ابويا مات ونا كنت في اولي ثانوي بجلطه واتوفي بس انا كملت وعافرت وذاكرت عشان اجي ادرس هنا والحمدلله علي كل حال.
هادي: طيب امك فين وانتوا عايشين فين
تالين فرت دمعه منها: اناا انا عندي ام بس بس هي مش معتبره اني بنتها سابتني لوحدي وهربت مع واحد و اتجوزته ودلوقتي انا عايشه لوحدي و طبعاً درست بـ فلوسي لأن انا كنت بشتغل علي طول ونا صغيرة وكمان أخدت فلوس المنحه من أمي بعد محايله وضرب و جيت هنا ومش عايزه ارجع احنا كنا عايشين في إسكندريه.
هادي بحزن علي حالها: اسف إني فكرتك وخليتك تحكيلي بس هااقولك علي حاجه ياتالين.
تالين مسحت دموعها: قول يااهادي
هادي: انت مش عايزه تنزلي مصر
تالين بشوووق: نفسي نفسي اووي بجد بس مش هااعرف أبداً مش هااعرف اسيب كل حاجه وأمشي
هادي: طب في حل واحد
تالين: طب قول بسرعه هو إيه هااعمل أيه حاجه عشان أنزل
هادي: نتجوز ياتالين....
ـــــــــــــــــــــــــ علي الناحية الاخري عند عاصي ــــــــــــــــــــــــــ
عاصي كان ماسك إيد حور ومااشيين علي البحر
عاصي: حووري إحنا هنمشي بكره.
حور: ماشي ياحبيبي
عاصي بتوتر: حور انتِ كان عندك إخوات قبل كده.
حور بحزن: اه ياعاصي كان عندي اخ اسمه أدهم انا فااكراه كويس بس ماات في الحادثه الـ حصلت كان ضهري وسندي ودولقتي معتش موجود.
عاصي مسح دموعها: طب لو قولتلك انه عايش.
حور: بطل هزار بقاا ياعاصي وبعدين لو عايش كان جيه من زمان مستحيل يسبني لوحدي
عاصي: بس انا مش بهزر هو فعلاً عايش ياحور اخوكِ ادهم عايش.
حور: ع عاييش طب طب هو فيين انا انا وهشجت في البكاء المرير بإنهيار.
عاصي: حور انا أسف انِ قولتلك بس بس ماكنتش لازم أخبي اكتر من كدا
حور: روحني ياعاصي مشيني من هنا عايزه انام.
عاصي بحزن: حاضر وشالها في حضنه وراح اليخت وحطها علي السرير وغطاها ولسه رايح يمش مسكت فيه ونام جمبها.
عاصي باسها من رأسها: ياترا الايام الجايه هتبقي إزاي. ياارب.
ـــــــــــــــــــــــــــ.
في نفس الوقت عند هادي وتالين.
تالين: طبعاً مش موافقه هو انت إتهبلت ولا إيه
هاادي بغضب قرب منها وشدها ليه ووووو
يتبع...تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق