القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الادهم البارت الواحد وعشرون 21 الأخير بقلم فرح القصاص في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية عشق الادهم البارت الواحد وعشرون 21 الأخير بقلم فرح القصاص في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية عشق الادهم البارت الواحد وعشرون 21 الأخير بقلم فرح القصاص في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية عشق الادهم الفصل الأخير فرح القصاص 





رواية عشق الادهم البارت الواحد وعشرون 21 الأخير بقلم فرح القصاص في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#الاخير 🖤🔥


#عشق_الادهم 


ادهم بعصبيه: انت ايه الجابك هنا 

عمرو بندم: انا عارف ان عمرك ما هتسامحني وده حقك بعد كل اللي عملته فيك وف قمر بس صدقني انا ندمان علي كل حاجه وبيركز علي رقبه وبيوطي رأسه انا أسف يادهم أنا أسف جدا انا جيت اعتذر منك قبل ما اروح اسلم نفسي 

ادهم بيتصنع البرود: تمام اعتذارت صح يبقا يله روح سلم نفسك

قمر: ادهم انت بتعمل ايه ده مهما كان اخوك برضو

ادهم: لو سمحت يقمر متدخليش انا عارف بعمل ايه 

عمرو: ادهم معاه حق انا أذيتكو كتير لي حق ميثقش فيا تاني 

ادهم: استني 

قمر: فرحت 

ادهم:  مش انت لوحدك اللي عملت كل ده اكيد حد تاني كان بيسعدك لو حابب فعلا اسمحك قولي هو مين 

عمرو بدون تردد: مازن صحبك 

ادهم: مازن وضحك ضحكه بسيطه مش متفاجأ اذان كان اخويا بيتأمر عليا عادي اتوقعها من اي حد تاني ودخل وسابو 

قمر: صدقني ادهم شويه وهيروق 

ادهم: قمرررررر 

عمرو: روحي يقمر 


********************************


مرام: نور انتي بتعيطي 

نور حضنتها

مرام: مالك ينور 

نور بعياط: انا عملت حجات وحشه اوي في حياتي وكنت بأذي الكل انا بجد كنت وحشه لدرجه دي 

مرام: انتي فيكي حاجه 

نور: قمر سامحتني وادهم سامحني عشان قمر مع ان كنت بحاول أذيهم بكل الطرق انا لو كنت مكنهم مكنتش سمحت نفسي ابدا بجد انا مشفتش حد طيب بطريقه دي زي قمر 

مرام: فعلا قمر طلعت طيبه اوي و مش بتشيل من حد ولا بتحاول تأذي حد بالعكس بتحب الكل وبتسامح حتي اللي حولو يقت*لوها 

نور: بس ربنا اخد حقها وعاقبني 

مرام: عاقبك ازاي 

نور: انا كنت تعبانه بقالي فتره و مقولتش لحد و روحت عملت تحاليل وطلعت انهارده 

مرام: فيها اي التحاليل

نور: انا عندي سرطان 

مرام بصدمه: انتي بتكلمي بجد

نور بتمسح دمعها: ايوا 

مرام حضنتها جامد وفضلت تعيط 


*****************************


قمر: ايه اللي انت عاملته ده اخوك مهما كان

ادهم: كان لازم اعقبه مينفعش اسمحو كدا 

قمر: بس مش بطريقه دي يعني يروح يسلم نفسه 

ادهم بيحاوطها من ظهرها وبيرجع شعرها علي جنب 

ادهم: ممكن كفايه كلام في المواضيع دي ونركز شويه لنفسنا 

قمر بتنظرله من المرايه وبتتسم 

قمر: امممم ممكن

ادهم بيوزع قبلات علي رقبتها 

قمر بتغمض عنيها لدقائق 

قمر: عارف 

ادهم وهو مازل بيقب*لها  : امممم 

قمر: لحظت ان اذان بيحب نور 

ادهم: بجد

قمر: ايوا الاتنين كانو بصين علي بعض زي اتنين  بيحبو بعض 

ادهم: مش قولنا منتكلمش مش هنتكلم في المواضيع دي ونركز لنفسنا شويه

قمر بضحك: ايوا 

ادهم: انتي كل ما بتضحكي بحس الدنيا كلها بتضحكلي 

قمر بتحاوط ايدها حولين رقبته 

قمر: امم ومن امتي بقيت رومنسي كدا 

ادهم: من ساعت ما شوفتك

قمر: اه يكداب

ادهم: انا كداب 

قمر بتمسك المخده بتضر"به بيها بهزار وبتجري 

قمر: ايوا

وبيفضلو يهزرو مع بعض ويقطعهم رنت تلفون 


ادهم: الو 

ظابط: استاذ ادهم معايا 

ادهم: ايوا مين 

ظابط: انا الضابط اللي ماسك القضيه بتاعتك 

ادهم: ايوا ف حاجه حصلت

ظابط: انا مسكت الخاطف اسمه ايمن واعترف انه هو الخطف المدام بس بأوامر من واحد اسمه مازن 

ادهم: وعرفتو تمسكو 

ظابط:  للاسف احنا ملحقناش الطيار الركب فيها 

ادهم: يعني هرب 

ظابط: ايوا بس الطيار انفجرت و كل اللي في الطياره اتوفي 

ادهم: هو ما*ت كدا 

الظابط: ايوا 

ادهم: ربنا يرحمه ويسمحو وشكرا لتعبك معايا 

الظابط: ده وجبي 

قمر: في ايه مين الما'ت 

ادهم:............ 

قمر: ما'ت مو"ته وحشه اوي ربنا يرحمه

ادهم: ربنا يرحمه 


********************************بعد مرور 8 شهور 


قمر بصو"يت: اااااعععععاااااا مش قادر يا ادهم

ادهم: ادهم خلاص وصلنا اهو 

عمرو: انا هروح انا لدكتور 

ادهم: دكتورههه

نرمين: هو ده وقته يا ادهم

الدكتوره: لو سمحت كله تطلعو بره 

قمر: انا خايفه اوي 

ادهم: متخافيش انا جنبك 

الدكتوره: لوسمحت يا استاذ ادهم 


هدي: ياأبني رايح جاي  وترتني اكتر 

ادهم: هما طولو اوي كدا ليه 

أذان: مش بتولد اكيد لازم يتأخرو

أسر: انا هروح أشوف الممرضه اقولهم اتأخرو كدا ليه 

أذان بصوت منخفض وبغمزه: يعم أسر مش وقته خالص لمه نطمن علي قمر ابقا روح شوف حبيبت القلب 

أسر: ششش بس يعم

ادهم: لا لا اكيد في حاجه عشان يتأخ........وقطعو صوت طفل  

خرجت الدكتوره 

الدكتوره: الف مبروك جالكم بنوته 

ادهم كان هيطير من الفرحه 

ادهم: طب وقمر عامله ايه

الدكتوره: المدام كويسه هننقلها علي غرفه تانيه 


الممرضه (مي): مين استاذ ادهم

ادهم: ايوا انا 

الممرضه: المدام عايزك 

ادهم دخل علي طول 


اذان خبطه أسر في كتفه 

أسر: ف ايه 

اذان: روح اتلحلح كدا يبني


أسر: احم بعد اذنك ممكن ثانيه من وقتك

مي: اتفضل

أسر: انتي فكراني انا اللي

مي بإبتسامة: حضرتك اللي انقذتني من الشباب الكانت بتجري ورايا 

أسر: ايوا 

مي: معرفتش اشكرك المره الفاتت بس ينفع دلوقتي شكرا جدا

أسر: لحظه بس انا مجتش عشان تشكريني 

مي: اومال

أسر: انا كنت باجي كل يوم المستشفي عشان اشوفك وانا بصراحه معجب بيكي او بمعني اصح حبيتك 

مي بخجل : احمم اي اللي انت بتقوله ده يأستاذ 

أسر: انا حبيتك بجد 

مي خجلت واتكسفت معرفتش ترد

أسر: انا عايز رقم باباكي 

مي: ليه 

أسر: هتعرفي 

مي: ايوا ليه برضو 

أسر: بعد اذنك اخد التلفون وسجل الرقم 

مي اخدت التلفون ومشيت علي طول 


اذان: عملت ايه

أسر: سبتني ومشيت

اذان: يبقا وقعت


ادهم بيقبل رأسها: حمدالله على السلامة 

قمر بإبتسامة: الله يسلمك 

ادهم : بصي شبهك اوي 

قمر بضحك: لا احلي 

ادهم بحب: هو في احلي منك

قمر: امم هنسميها ايه

ادهم: هازال 


****************************بعد مرور شهر 


قمر: ها افتح عيني 

ادهم: لا لسه 

قمر: يووووه يله يادهم 

ادهم: الصبر الصبر 

قمر: ها افتح كدا 

ادهم: ايوا 

بتفتح وبتتفاجأ 

ادهم: اي رأيك 

قمر بفرحه: كل ده عشاني انا 

ادهم: انا عندي اغلي منك

قمر بتعيط وبتحضنه جامد

ادهم بيبادلها الحضن 

ادهم: مقولتليش اي رايك 

قمر بضحك وبتمسح دمعها: حلو اوي اوي اوي بجد

ادهم بيركز علي رقبه وبيمسك ايدها

ادهم بحب: يمكن هتستغربي من كلامي بس انا بحبك من وانتي لسه طفله بتظفرتين انا كنت بحلم اليوم اللي كنت هقولك في اني بحبك بس عرفت انك كنتي معجبه بشخص ومن هنا قلبي اتحطم مش اتكسر ولمه من هنا خبيت مشاعري بس دلوقتي اقدر اقولك ومخبيش تاني انا بحبك يقمر وبيشلها وبيلف بيها وبصوت عالي بحبكككككككككككككككك

قمر بضحك: ادهم خلاص نزلني دوخت 

ادهم نزلها 

قمر: انا كمان 

ادهم: انتي كمان ايه 

قمر: بحبك ي بارد 😂♥


ايه رأيكم يقمرات 

وتقولولي عايزين جزء تاني ولا روايه جديده 🫶♥


يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا 


#Farah_Alkasas


 

تعليقات

التنقل السريع