القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اول ليلة جواز ليا النهاردة ده اسعد يوم في حياتي لاني اتجوزت اللي بحبها.❤ لكن اللي حصل كان غريب ومرعب أوي اول ما خطينا عتبة الباب مراتي وقعت من طولها😲!!




#القصة_كااااامله🌹


اول ليلة جواز ليا النهاردة ده اسعد يوم في حياتي لاني اتجوزت اللي بحبها.❤ 

لكن اللي حصل كان غريب ومرعب أوي

اول ما خطينا عتبة الباب مراتي وقعت من طولها😲!! 

الموقف خلاني لثواني مشلول مش عارف أفكر لكن حمايا وحماتي دفعوني عشان يشوفوا بنتهم اللي واقعه على الارض. 

حاولوا يفوقوها لكنها مكنتش بتفوق خالص😲، شلناها ودخلنا بيها على أوضة النوم، قعدنا جنبها وشوية وفاقت. 

قعدت تصرخ جامد وهي بتعيط😭 كانت بتقول لوالدتها مش هقعد في البيت ده دقيقة وحده😭! 

حاولت أعرف منها فيه ايه حصل عشان ترفض تقعد وايه سبب صراخها ده ردت عليا وقالت لي:

- انت تبعد عني خالص😦

امي قربت لها وقالت:

- يا بنتي ليه كده حصل ايه لكل ده

ما ردتش عليها قامت من على السرير وهي مصره انها تمشي😦!

مشيت معاها لبيت حمايا وهناك حكت لي عن سبب فقدتنها للوعي وصُرخها الغريب. 

قالت: 

- لما دخلت باب الشقة شوفت كائن اسود😈 عند باب أوضة النوم كان بيبص لي مرعب لما شوفت المنظر مستحملتش الشكل البشع اللي شوفته محستش بنفسي بعد كدا😔😢. 

رديت عليها وقلت:

- وليه ما تقوليش انك كان بيتهيألك اللي شوفتيه.

ردت عليا بإصرار وقالت:

- انا مش مجنونه عشان أتخيل حاجه مش موجودة، لو انت عاوزني أنا كمان عاوزاك❤ لكن مش في الشقة دي مش هقعد فيها دقيقة تانية. 

خرجت وطلعت لحمايا حكيت له على اللي حكتوا ليه جوه رد عليا وقال لي:

- مش عارف ارد واقول لك ايه يا ابني الحاله غريبة واول مرة يحصل لها كده! سيبها يوم كدا لحد ما اعصابها تهدى 

سيبتها وانا كنت مضايق اوي يوم فرحي اللي مستنيه يحصل اللي حصل ده😔. 

خدت بعضي ومشيت لبيتنا ماما كانت مستنياني هناك حكتلها على اللي حصل فردت عليا وقالت:

- يا ساتر يارب لا يبني دي ما تنفعكش دي ملبوسة يابني أبعد عنها خالص

استغربت رد امي فقلت لها:

- ازاي تقولي كده على مرات ابنك، هي مش مجنونة على فكرة هي اعصابها تعبانه شوية بس😔 

ردت عليا باصرار وقالت:

- وانا مش هدخل بيتي واحده ملبوسة ومش هقبل بأنها تكون مراتك لو عاوزها يبقى متدخلش بيتي روح اتجوزها بعيد عني😡. 

حاولت بكل الطرق اهدي امي واقولها اني مش هقدر استغنى عنها لكنها كانت مصره على موقفها، والحل اللي قدامي اني هاخد مراتي ونعيش في شقتي اللي كنت ممانع اني أبعد عن بيت أبويا عشان مش عاوز اسيب امي لوحدها لكن مش قدامي غير كده واكيد هقدر اقنعها بعد كدا اني ارجع تاني. 

تاني يوم رحت لبيت حمايا وكانت هي هديت من حالتها الغريبة دي قولت لها:

- اللي انتي عاوزاه هو اللي هيحصل هقعد في شقتي القديمة 

وافقت ورحنا الشقة بعدها.

 الأيام عدت لحد ما لقيت امي في يوم بتزورني في شقتي، فرحت جدا انها رجعت عن قرارها، كانت متغيرة جدا😟 سلمت على مراتي بطريقة كويسة جدا وسلمت عليا، كانت جاية تقعد معايا يومين ونرجع تاني البيت. 

قعدنا مع بعض و أكلنا وضحكنا لحد ما الليل دخل علينا. 

سمعت صوت بره غريب😲، صحيت ما لقتش مراتي جنبي😲 خرجت بره عشان اشوف المنظر ده. 

مراتي قعده على الأرض وامي جنبها عماله تعمل حاجات غريبة😲😱. 

مراتي زي اللي متبنجه أصلا مش حاسه بالي بيحصل 

ولقيت امي 😲

🌹

ولقيت امي ماسكه فى أيديها كتاب📖 فتحاه وعماله تقرأ منه بطريقة مرعبه اوي😲😱 وحطه أيديها على رأس مراتي، مراتي كل ما كانت امي بتردد كلام من الكتاب تتنفض 😦لحد ما قامت من مكانها دخلت المطبخ. 

كل ده اكيد حلم مش حقيقي 

سمعت صوت صرختها جوه😲، امي جريت بعدها على المطبخ، مكانتش حاسه بوجودي لاني كنت موارب باب الاوضة وبشوف اللي بيحصل ده. بقلم محمد السبكي برنس 

بعدها لقيت امي بتجري على اوضتي، عشان تشوفني وانا براقب اللي بيحصل!

مقدرتش أتكلم امي كانت ساكته من الصدمة مش عارفه تتكلم لانها عرفت اني شوفت كل حاجه. 

خرجت من صمتي وقولت لها:

- انتي السبب في كل ده مش قادر أصدق نفسي 😦انتي يا أمي ليه كدا.

ردت عليا وقالت وهي الدموع نازله على خدها:

- بحبك يابني مستحيل اسمح بحد تاني ياخدك مني انت ملكي انا بس مش من حق حد يشاركني فيك😭!

سبتها و جريت للمطبخ لقيت مراتي واقعه على الأرض وسايحه في دمها!!😭😭...تمت ....امى عملت زى الدبه اللى قتلت صاحبها علشان بتحبه للأسف امى قتلت قلبى بموت حبيبتى💔 وللأسف ماقدرتش احكي اللى شوفته لأنها امييييييييي😭😭


 أكتبوا رأيكم فى القصة و #علقواب20ملصق واضغطوا لايك وشييير انتظرونا مع قصة جديدة 😍 😍

🧡🌹❣️💜🌷برنس 💛❤️💕💔💖


 

تعليقات

التنقل السريع