القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت وردة يونس البارت الثاني بقلم رنا شريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


اسكريبت وردة يونس البارت الثاني بقلم رنا شريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


وردة يونس (٢)


نبيل : هتتجوز يونس

يونس بغضب : مستحيل طبعاً

ماجد بحده: يونس اقعد مكانك ومتتكلمش

يونس : يا بابا اس...

ماجد: قولت اقعد 

يونس قعد وبص ل ورد بغضب

ورد بحزن وقلق: ا..انا عايزة اطلع ارتاح

آمال: اطلعى يا حبيبتي خديها يا ياسمين وصليها

ياسمين: تعالى معايا يا ورد

الاتنين طلعوا وياسمين فضلت معاها لحد ما نامت وهي بتعيط

تحت كان يونس بيتكلم بغضب

_ انا مش هتجوز واحده زى دى 

نبيل بغضب: مالها دى يا يونس بيه

يونس: مطلق"ه وكمان جاهله وانا مش بعد اللى وصلتله ه..

نبيل: اخرس يا يونس ومتكملش ومتنساش أن اللى انت فيه ده كله ملك ليا ف الآخر واقدر ببساطه احرمك من كل ده 

ماجد: اهدى يا بابا عشان صحتك

يونس سابهم وخرج من البيت

آمال: انا هتكلم معاه وهقنعه

نبيل : وياريت تعقليه وتفكريه بأصله

عند يونس كان قاعد مع صاحبه

_ يا فهد بقولك انا مش متقبل فكرة أنها هتعيش معانا يقوم يقولى اتجوزها.

فهد : وماله يا يونس انت عندك ٢٨ سنه واكيد  هتتجوز 

يونس  : يا فهد افهمنى دى كانت متجوزة ابن المرشدى اكبر عدو ليا فاهم يعنى اي 

فهد بصدمه : ده بجد

يونس : ايوه بجد يعنى مش بعيد يكون هو اللى باعتها

فهد : طب م تدور وراها وتشوف

يونس اتنهد: تمام ، انا همشى سلام.

فهد : سلام

يونس وصل قدام البيت وكان الحرس كلهم واقفين ويونس كلم ل واحد منهم هو بيثق فيه 

يونس : عايزك تجيبلى معلومات عن حد مهم وبسرعه

كريم: تحت امرك يا يونس بيه بس مين؟

يونس: عمار المرشدي و 

كريم بمقاطعة: م انا بجيب لحضرتك تقرير بكل حركه بيعملها

يونس: وطليقته ورد الراوي

كريم بصدمه: نعم!

يونس بحده: سمعتنى عايز أعرف ايه اللى حصل عشان تطلق وحياتهم كانت ماشيه ازاى

كريم فى سره: ما تسألها أسهل من ده كله

يونس : سمعت انا قولت ايه

كريم : حاضر يا باشا بكره بالكتير هيكون فيه ملف قدام سيادتك بكل حاجه طلبتها

يونس سابه ودخل وكريم رجع مكانه مع الحرس 

اليوم عدى وجه تانى يوم الكل ع الفطار ماعدا يونس

نبيل : يونس فين ؟

آمال بتوتر : خرج من بدرى قال عنده اجتماع

نبيل : ماشى

ماجد: انا همشى عشان اتأخرت

نبيل : استنى انا جاى معاك اشوف الشغل ماشى ازاى

ماجد: ماشى يلا 

ياسمين: وانا كمان همشى سلام 

الكل مشى ومكانش فاضل غير آمال و ورد 

آمال: بقولك ايه يا ورد اطلعى ارتاحى شكلك تعبان 

ورد : فعلاً بعد اذنك

ورد دخلت اوضتها وبعد ساعه الباب اتفتح وهي قامت بفزع لما شافت يونس بيبصلها بغضب

ورد بخوف: عايز ايه 

يونس مسك دراعها ونطق بحده : اسمعى بقا زى الشاطره كده اول ما جدك يرجع تقوليله انك مش موافقه والا هعيشك فى جحي"م سامعه 

ورد مسكت ايده بوجع وبتحاول تبعده واتكلمت بخوف وبتهز راسها: سامعه سامعه

يونس سابها ونزل 

عند ياسمين فى الكلية 

زياد: مين دى 

محمد : دى ياسمين الراوي

زياد: تقرب ل يونس الراوي

محمد : اخته

زياد بصدمه: بجد

محمد : ايوه ليه ؟

زياد: ولا حاجه انا همشى سلام

زياد بعد شويه واتكلم فى الموبايل

_ عرفت هننتق*م من ابن الراوي ازاى 

# ازاى

زياد : اخته 


بعد مده نبيل وماجد رجعوا وكانت ورد قاعده مع آمال 

ورد : عايزة اتكلم معاك يا جدى

نبيل قعد هو و ورد بعيد عنهم 

ورد : انا مش موافقه على الجوازة دى

نبيل : ليه 

ورد بحزن : مش عايزة وخلاص

نبيل : اسمعى يا ورد قدامك حل من الاتين تتجوزى يونس أو هترجعى ل عمار طليقك هو كلمنى وعايز يرجعك 

ورد أول ما سمعت اسمه خافت واتكلمت بخوف : لا انا موافقة على يونس بعد اذنك

قالت كلامها وطلعت اوضتها بسرعه وهو بص على مكانها بحزن وجه وقت الغدا والكل على السفره

نبيل : قررت ايه يا يونس

يونس بثقه: نسمع رأى العروسه

ورد : ......

#رنا شريف 

#وردة يونس

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع