القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وردة يونس البارت الثامن بقلم رنا رنووووشه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية وردة يونس البارت الثامن بقلم رنا رنووووشه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية وردة يونس البارت الثامن بقلم رنا رنووووشه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


وردة يونس (٨)

ورد بتوتر: منه دى شوفتها كتير مع عمار لما كنا متجوزين و ...وقالى قبل كده انهم متجوزين

يونس بصدمه: انتى بتقولى ايه ؟

ورد بخوف: ا..انا قولت اللى اعرفه والله مش بكدب

يونس بهدوء مزيف: اهدى متخافيش بس انتى متأكده ؟

ورد هزت راسها بقلق: ايوه

يونس: ماشى لو عايزة تنزلى انزلى وانا هنزل المكتب أخلص شوية حاجات

ورد : حاضر

ورد نزلت بسرعه ويونس فضل يفكر فى كلامها وان منه فعلاً متجوزة وبعدها طلع موبايله واتصل ب كريم

يونس : منه عبدالسلام

كريم باستغراب: خطيبة سعادتك

يونس بعصبية: مبقتش خطيبتى بس أيوة هي عايزك تعرفلى كانت متجوزة ولا لأ وعايز معلومات عنها قبل ٣ سنين كمان 

كريم : حاضر بالليل هكون جبت لحضرتك كل المعلومات عنها

يونس : تمام


فهد : بس يا ستى وهي حالياً فى المستشفى

ياسمين: انا خايفه انتوا كده فى خطر يا فهد 

فهد : لا مفيش حاجه تخافى منها وكمان احنا مرتبين للموضوع ده وعارفين هنتصرف ازاى

ياسمين: ماشى ربنا يستر 

فهد : يارب بقا انا عايز اتجوز

ياسمين: وقت هزار ده ؟! 

فهد: بس ده مش هزار انا زهقت بجد وعايز نتجوز بقا

ياسمين: يونس عندك اهو سلام 

ياسمين نزلت م العربيه دخلت الكليه وهو ابتسم ومشى على بيته

منه بدأت تفوق فى المستشفى واول ما فتحت عينها شافت جارتها

منه بضعف: انا فين ؟ 

سعاد : حمدالله على السلامه انتى فى المستشفى

منه : حصل ايه ؟ 

سعاد : انا لقيتك بتتصلى بتقولى الحقينى جيت لقيت باب الشقه مفتوح وانتى واقعه فى الأرض ومضروبة بالسكين*ه  وبتنزف*ى وانا كنت فى البلكونه وشوفتك مع يونس بس كنتوا لسه فى العربيه ودخلت ف قولت اكيد هو اللى عمل كده 

منه : يونس

سعاد : ايوه يونس بس متقلقيش انا بلغت" عنه 

منه بصدمه : نعم  ليه كده 

سعاد : ا..انا قولت اكيد هو و....

منه بعصبية ووجع: هاتى الزف*ت الموبايل وأخرجى دلوقتي

سعاد : ماشى

سعاد خرجت ومنه اتصلت ب يونس

يونس : حمدالله على السلامه

منه براحه : الحمدلله انك كويس سعاد قالتلى انها بلغت البوليس وكانت مفكرة انك انت اللى عملت كده فيا 

يونس: ايوه م انا روحت فعلاً معاهم بس كانت مجرد شكوك ف طلعت 

منه بوجع : كويس 

يونس: هكلمك الدكتور ولو هتطلعى هخلص الإجراءات وهبعتلك واحده تفضل معاكى والحرس بره الاوضه عندك 

منه : مش هتيجى

يونس: معلش بس عندى اجتماع مهم ومش هقدر الغيه بس هخلص واجيلك

منه : ماشى يا حبيبى

منه رجعت بيتها ومعاها واحده بتساعدها وبتبلغ يونس بكل حاجه بتحصل


بالليل فى اوضة ياسمين

ورد بفرحه: وقالى هياخدنى معاه الشركه اتدرب هناك 

ياسمين: كويس اوى

ورد : ايوه وبعدين انا زهقانه أصلاً

ياسمين: يونس عمل ايه معاكى

ورد : فى ايه 

ياسمين: فى الموضوع اللى انتى قولتيلى عليه 

ورد بقلق: هو ...ميعرفش يعنى ومقربليش

ياسمين: تمام ربنا يستر

ورد : يارب ، انا هنزل اساعد طنط عشان العشا

ياسمين: اسمها ماما ويلا انزلى وانا هغير واحصلك

ورد : ماشى 


عامر فتح الباب براحه ودخل وكانت ورد فى المطبخ وضهرها للباب وسايبه شعرها مفرود

عامر قرب منها وحضنه*ا وهمس بهدوء

عامر : وحشتينى

يونس جه من وراه بغضب.......


اسفه على التأخير جدا بس مكنش فيه وقت اكتب

#وردة يونس

# رنا

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع