القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الصعيدي البارت الثامن والتاسع بقلم نورهان اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية عشق الصعيدي البارت الثامن والتاسع بقلم نورهان اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

#عشق_صعيدي
#البارت_التامن 
#نونا
شعرت عشق بالخوف يزحف داخل قلبه عندم استمعت الى تلك الجمله نظر لها جابر بابتسامه يحاول أن يدخل الطمأنينة داخل قلبها فاهو يعلم ان قلب عشق الان على وشك أن يتوقف :متخفيش طول مانا معاكى كل حاجه هتتحال 

نظرات عشق ودموع ترقرق داخل أعينها وهى تقول:يارب

نظر جابر إلى فاطمه بجدية وهو يقول:فاطمه اطلعى بسرعه صاحي عمر بيه عاوزه فى خلال ثوانى يكون تحت فاهمه ولا لا 

هزت فاطمه راسها بسرعه واتجهت إلى الاعلى لكى تفعل ما طلبه جابر ام عن جابر خرج من المكتب واتجاه الى الخرج بعد أن حذر عشق من أن تفعل اى تصرف خطأ

خير يا ولدى عاوز اى 

الظابط بهدوء:احنا اسفين يا حاج جابر على أن احنا جينا بطريقه دى ولكن أنا جاى اقبض على واحده كنت بتشتغل عندك وبعد التحريات اكتشفنا أنها هنا ماهى ملقتش مكان تهرب فى غير هنا فى بيت كبير لقصر

نظر له جابر بتسأل وهو يقول:من دى يا ولدى و عملت اى. 

الظابط بجديه:بت اسمها عشق متهمه فى قضية قتل مع سبق الاصرار والترصد 

نظر له جابر بجدية :الظاهر أن التحريات بتاعتك يا بيه غلط اول حاجه عشق مش شغله هنا دى تبجا مرات حفيدي عمر تانى حاجة و دى الاهم هى الحداثه دى حصلت امته

الظابط بجدية:امبارح الصباح

نظر له جابر بسخرية اكبر :وده كمان ياكد  يا بيه أن التحريات غلط الف الميه انا و عشق و عمر حفيدة  لسه راجعين من مصر امبارح بليل 

الظابط بجدية:ازاى يا حج جابر إذا كان امها بتقول ان هى اتخنقت معاها اول امبارح اى امها  كمان غلط 

نظر جابر إلى الظابط بجدية وهو يقول:امها ست مش كويسه يا ولدى مكنتش راضيه على الجوازه على لم تاخد منى ٥مليون جينه ولم رافضت و حفيدى اتجوز عشق حيت و ما الشويه دول عشان تاخد منى فلوس فاكره انها كدا ممكن تاخد منى إى حاجه 

تلك الثقه الغريبه التى كان يتحدث بها جابر جعلت من الظابط يشعر بوجود شئ خطأ فى معلوماته براعم انها على حق وبرغم أن معلموته صحيحه ولكن تلك الثقه العمياء جعلته يشعر بخطأ ما

معلش يا جابر بيه بس لازم برضوا ناخد مدام عشق عشان نعمل التحقيق حضرتك عارف ان ده إجراء روايتى ولازم يحصل 

كدا ان يرد عليهم جابر ولكن أوقفها صوت عمر الذي تحدث بسخرية وهو. يقول :مين دى إلى تروح الاقسام بقا عاوز تاخد عشق الحديدى مرات عمر الحديد ده انا اقلب الدنيا  على دماغكم هنا 

كان يتحدث عمر بغضب كبير 

الظابط بجدية:بس ده شغلنا ومش هينفع منعملوش وحضرتك عارف كدا كويس

نظر جابر إلى الظابط بجدية وهو يقول:خلاص واحنا مش عندنا مانع 

نظر عمر الى جده بغضب وهو يقول: اى اللى انت بتقوله ده يا جدى بقا عاوزه يا خد مراتى انا لا طبعا 

ثم نظر الى الضابط بجديه وهو يقول : انا مراتي مش هتروح القسم

 نظر له الضابط بجديه وهو يقول :استاذ عمر حضرتك احنا مقدرين جدا طريقه تفكيرك وعارفين ان محدش يقبل ان امراته تروح القسم بس امراه حضرتك متهمه في قضيه قت*ل ولازما تروح معنا القسم عشان نحقق في الموضوع دوت وبعدين اللي متهماها مش اي احد اللي متهماها والدتها يبقى لازم تيجي معنا 

 نظر عمر الي جابر الذي حرك رأسه بهدوء وهو يقول: تروح بس طبعا احنا نحب ان احنا نستاذن حضرت الظابط ان هي ما تركبش البوكس وتوديها انت بعربيتك عقبال ما انا متصل بالمحامي ويروح معكم

تحدث الظابط بجدية: انا هاخرج ومش هاخذ عشق هانم بس اتمنى ان هي فعلا
تيجي وراءنا على القسم بدل ما اجيب قوات اكثر واجي اخذها 

قال ذلك وخرج من القصر دون ان يترك مجال للرد اما جابر نظر الى عشق التي كانت ترتجف بقوه :اهدي يا عشق متخفيش مفيش اي حاجه ومحدش هيقدر يجي جنبك

 نظره عشق اليه بحزن وهي تقولقول: يا جدى  انا مش خائفه انا بس مش عارفه امي بتعمل معي كده ليه هي حتى ما فكرتش ان هي تيجي تسالني وتقولي انتي عملت كده ليه 

نظر لها عمر بملل وهو يقول: باقولك ايه بطلي البقين الحمضانين اللي انتي عماله تقوليهم دول يلا اطلعي اجهزي عشان نروح القسم 

ثم نظر الى جده وهو يقول :جدي ارجوك اتصل بالمحامي خليه يعدي على الماذون يجيب القسيمه لان القسيمه هتكون حاجه قويه ان احنا نخرجها من المصيبه ديت 

حرك جابر راسه بجديه وهو يقول: تمام يا عمر يلا اطلع انت كمان اجهز

صاعد عمر الى الاعلى و تواجه جابر إلى مكتبه 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مش قلت لكم اكيد عملت مصيبه ما انا برده مستغربه ده عمر بيه يتجوز حته واحده خدامه

 كان ذلك حديث منار التي كانت تتحدث بك:ره وحاقد 

فاطمه بجديه: انا عايزه افهم انت حطاها في دماغك كده ليه وبعدين يا ستي ما يتجوزها انتى زعلانه ليه 

نظرت لها منار بغضب وهي تقول: اه يتجوزها لكن احنا اللي زينا هيتجوز واحد يطلع عينه ويكسروا اكثر ما هو مكسور مش عارفه الدنيا بتعمل معنا احنا كده ليه عندك انا اهو احلى منها ولسه حظي مجانيش بس هنقول ايه ربك مقسمها

 نظرت لها فاطمه بسخريه وهي تقول :اديك بتقولي ربك مقاسمها يبقى ملهاش لازمه انك تحسديها او تقري عليها وبعدين يا بنتي ده عندها هم تاني ما يتلم مصمصت منار شافتها بسخريه واكملت عملها 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

داخلت عشق قسم الشرطه بخلف عمر ولكن وجدت فى واجهه امها 

نظرات لها فتحيه بك*ره وهى تقول:هق*تلك زاى ما كنتى عاوزه تقت*لى بس انتى فشلتى وانا هنجح قالت ذلك و

#البارت_التاسع

#نونا

و حاولت أن تغرس السكين فى قلب ابنتها ولكن اوقفها يد عمر التي مسكت السكينه قبل ان تلمس عشق


كانت تقف عشق امام ذلك المنظر وهي تنظر الى امها بصدمه لا تعرف هل لتلك الدرجه انتزع الله الرحمه والشفقه من قلب امها حتى انها لم تكلف نفسها وسع ان تسالها ماذا جعلها تفعل ذلك 


نظر عمر الى عشق بشفق فهو يشعر ان تلك الانسانه مغلوب على امرها بشكل غريب بعد ان اخذ العساكر فتحيه مسك عمر كف عشق بين يده وهو يقول: ما تقلقيش انا معاكى


نظره عشق الى عمر بهدوء وهي تقول: انا مش قلقانه انا زعلانه المفروض دي امي اللي هي تحميني من كل حاجه بس هي ما عملتش كده بالعكس مستعد ان هي تقتلني عشان تحافظ على جوزها مفكرتش للحظه واحده انا عملت كده ليه


نظر لها عمر بحزن وهو يقول: اهدي طب وخلينا ندخل عشان التحقيق وبعد كده هنلاقي حل كل حاجه 


كان يقول ذلك الكلام وهو يشعر بان عشق تخصه ويجب أن تكون تحت حمايته لا يعرف ما سبب هذا الشعور ولكن هو يظن ان قله حيلتها هو سبب رئيسي في ذلك جلست عشق هي وعمر امام الضابط الذي تحدث بهدوء وهو يقول: مدام عشق والدت حضرتك مقدمه فيك بلاغ انك حاولت تقت*لى استاذ محسن زوجها ايه ردك على الكلام ده 


نظرت له عشق بقوه امتصتها من عمر: كلام كذب ما حصلش انا ما حاولتش اق*تل حد وبعدين ازاي هاحاول اق*تل حد وانا ما كنتش موجوده اصلا في البيت في الوقت دوت حضرتك انا بقالي اسبوع متجوزه ومن ساعه ما تجوزت وانا وجوزي في القاهره تقدر تقولي ازاي بقى هاحاول اق*تل استاذ محسن وانا في القاهره 


نظر لها الضابط بهدوء وهو يقول: ازاي وولدت حضرتك قالت انك مش متجوزه وانك مطلقه من خمس شهور 


تحدثت عشق بابتسامه وهي تقول :حضرتك انا متجوزه من الاسبوع اللي فات والقسيمه موجوده معي وانا وجوزي كنا فعلا في القاهره واظن ان استاذ محسن ومدام فتحيه قالوا الكلام دوت لسبب ما هما يعرفوا مش انا اللي اعرفه 


هنا اتحدث المحامي وهو يقول: اظن ان حضرتك القسيمه اثبات قوي ان موكلتي ملهاش علاقه بالجريمه وان دوت مجرد بلاغ كيدي مش اكثر


نظر له ضابط بسخريه وهو يقول: كيدي ايه استاذ امال اللي في المستشفى دوت ايه بالضبط عفريته مثلا


نظر له المحامي بهدوء وهو يقول: انا ما قلتش كده يا فندم بس انا باقول ان مؤكلتي ما كانتش موجوده في البلد في الوقت دوت ازاي تقولي ان هي حاولت تق*تل استاذ محسن زوج والدتها


نظر الظابط اليهم بهدوء وهو يقول: تمام بس انا برده لازما المدام عشق تفضل قاعده هنا معنا شويه تشرفنا يعني لان لازما نعمل تحرياتنا ونشوف هل فعلا كانت موجوده ولا لا 


نظر عمر الى الظابط بهدوء وهو يقول: انا امراتي مش هتنام ليله واحده بعيد عني وحضرتك لو عايز تعمل تحرياتك اعملها بيت الحديدي مفتوح في اي وقت ولو حضرتك قدرت تثبت ان امراتي هي اللي عملت كده تقدر تيجي تاخذها لكن غير كده لا


بعد وقت كاد ان تخرج عشق من المكتب الضابط مع عمر ولكن تذكرت شيء واحد نظرت الى عمر بهدوء وهي تقول: معلش يا عمر ممكن اطلب منك طلب


نظر عمر اليها بملل وهو يقول: اظن انه ملوش لازمه انك تقابليها الموقف اللي حصل ملهوش لازمه انك تتكلمي فيه 


نظرات له عشق بحزن وهي تقول :عايزه اعرف هي عملت كده ليه من حقي اعرف امي بتكرهني ليه 


نظر عمر الى ضابط بهدوء وهو يقول: بعد اذن حضرتك انا عاوز اقابل مدام فتحيه 


حرك الضابط راسه بهدوء وذهب الى الخارج بعد مرور دقائق كانت تدخل الفتحيه الى غرفه المكتب وهي تنظر الى ابنتها بكرها شديد نظرت لها عشق بالم وحزن وهي تقول: مش عارفه بتعملي ايه معي كده ليه مش عارفه بتكرهيني ليه وبرضو مش عارفه انا ليه مش عارفه اشيل جوه قلبي ضغينه لكي انا باحبك لانك انتي امي بس انتي مش بتحبيني انا عايزه اسالك سؤال واحد يا امي مفكرتيش للحظه لو انا عملت كده انا عملت كده ليه ما فكرتيش لاحظه انك تبصي بعينك وتشوفي جوزك المحترم اللي انت متجوزاه كان بيحاول يعمل معي ايه دائما اقعدا اقولك وفضلت اتكلم واقولك ان هو بيحاول يلمسنى عاوز يعمل معي حاجه غلط لكن مكنتش بتصدقنى وكنت بتصدقى هو هو كان بيعرف ازاي يضحك عليكي بالكلام بيعرف ازاي يخليك تصدقي انه بجد مظلوم 

ثم اكملت ببكاء انا بجد مصدومه فيكى بجد زعلانه من نفسي انى مش عارفه اكرهك مش عارفه اشيل جوه قلبي ضغينه ليكى


نظرت لها ولدتها بغضب :يعني انتي معترفه انك انت اللي حاولت ت*قتل*يه


ضحكت عشق بسخريه وهي تقول: هو ده كل اللي همك ان انا اعترف ان انا حاولت اق*تله اه حاولت اق*تله ولو رجع بي الزمن 100,000 مره هاعمل نفس الحاجه لو رجع بي الزمن هاقت*له مره واثنين وثلاثه بس المره دي ها*قتله صح بعد ما ضربتيني انا صحيت على ايد جوزك وهي بتلمسني وقال لي ان دي قرصت ودن يا اما اني اسلمه نفسي يا اما يفضل يخليك تض*ربيني لحد ما اعمل اللي هو عايزه ساعتها جريت على السكينه وغ*رستها بس يا خساره ما جتش في قلبه قالت ذلك 


وانتهى البارت باحبكم التفاعل مش مشجع الله اكبر

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. جميلة جميلة جدا وجذابة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع