القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية العقاب البارت الرابع والخامس والسادس الأخير بقلم هويدا زغلول في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية العقاب البارت الرابع والخامس والسادس الأخير بقلم هويدا زغلول في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


العقاب 

الحلقه الرابعه والخامسه والسادسه الاخيره 

بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده لقيت سيد بيقولي 


سيد 

حرام عليكي يا شيخه سمعت كلامك لحد ما امي ماتت وهي زعلانه مني 


سناء 

بلاش تعيش الدور يا سيد امك قالت إنها 

مسمحاك المهم دلوقتي امك هتتدفن فين

بعدين يعني في جوامع بتطلع الكفن مجانا 


سيد 

حتي يا شيخه مستخسره اجيب الكفن 

بتاع امي حرام عليكي هتروحي من ربنا فين 

بس ، وفي الوقت ده سيد خد عزاء أمه 

وبعدها طلع 


سناء 

ما خالص يا سيد ده ربنا رحمها وماتت في 

ايام مفترجه ده فاضل علي رمضان كام يوم 


سيد 

أنا مش عايز اسمع صوتك خالص فاهمه ولا لا 

وبكره أنا ناوي اكتب البيت ده ل دار المسنين 

يخدو بعد وفاتي 


سناء 

نعم نعم يا اخويا انت بتقول اي وابنك 

ده يروح فين 


سيد 

اللي زيك ميعش دقيقه واحده مستور 

بعد اللي عملتي ، وبعدها دخل نام وبهاء 

قالي 


بهاء 

هو مالو بابا يا ماما شكله عامل ليه كده 

هي تيته مش راجعه تاني ولا اي 


سناء 

تيته مين دلوقتي خلينا في المصيبه 

اللي احنا فيها أنا حاول اتكلم معاه ، وكانت

الصدمه لما تاني يوم دخلت اصحي 


سناء 

سيد قوم يا سيد طيب قوم حقك 

عليا اقولك احنا هنعمل ليها حاجه ثواب 

سيد ، وبحرك فيه لقيت سيد مات والله 

زعلت عليه اوي وبعد ما دفنته 


بهاء 

هو اي اللي بيحصل بالظبط يا ماما 

معقول تيته وبعدها بابا 


سناء 

اسمع يا واد أنا عملت كل ده علشانك 

انت لازم تكون ظهري وسندي في الحياه


بهاء 

اكيد يا ماما هعمل كده 


سناء 

عايزك لما اكبر يا حبيبي تكون عكازي اللي 

بتسند عليه يا ضنايا أنا عمري ما هفكر 

في الجواز بس اوعي في يوم تيجي عليا 


بهاء 

اكيد يا حبيبتي ، وبعدها ابني كبر واتجوز 

ومكنش في دماغي أن هيحصل 

فيا اللي عملته 

                    #رجوع 

وانا كنت قاعده في اوضتي ولقيت 

لوجي بنت ابني داخله عليا  


لوجي 

تيته انتي نايمه قومي أنا مش كلت السندوتشات 

علشان انتي تكليها


الحما 

حبيبتي يا لوجي ربنا يخليكي ليا يابنتي 


لوجي 

والنبي ما تزعلي من ماما هي طيبه 

بس مش عارفه هي ليه بقت عامله 

كده 


الحما 

علشان ربنا اوعي يا بنتي تشوفي امك بتعمل 

فيا كده تروحي تعملي لما تكبر كده 


لوجي 

لا يا تيته أنا بسمعك وانتي بتصلي 

وبتستغفري ربنا وبتقولي ده ذنب 

حماتي وانا عمري ما اعمل كده


الحما 

اه يا حبيبتي ، وفي الوقت ده دخلت سماح 


سماح 

هو انتي بتعملي ايه هنا يا لوجي وانتي يا ستي انت بتقولي لبنتي ايه هو انتي بتسخني بناتي علي ولا ايه


لوجي 

حرام عليكي يا ماما اللي بتعمليه مع تيته ده هي ما قالتش حاجه بالعكس دي كانت بتقول لي اني اتعامل معاكي كويس 


سماح 

لا والله فيكي الخير ياختي وانتي يا بت اخرجي 

يلا وانتي يا ست انتي أنا خالص جبت اخري منك 

ومش عايزكي في بيتي ولما ابنك 

يجي بقي يشوف صرفه معاكي ، وفي الوقت 

ده دخل بهاء 


بهاء 

مالك يا سماح فيكي اي صوتك عالي ليه كده 


سماح 

اسمع يا بهاء أنا قرفت والله ويا أنا يا امك 

في البيت وشوفلك صرفه ، وبعدها خرجت 

وانا بصيت لابني اشوف رد فعله 


بهاء 

اي مالك الكلمه غريبه علي ودنك ولا اي 

مانتي قولتيها قلبها يا امي ومشيتي 

ام ابويا من البيت بعد ما اختارك انتى 

ولا ناسيه 


سناء 

لا فاكره يا حبيبي وجاهزه أن امشي يمكن 

اكون احسن من ستك شويه أن هي 

مكنش ليها معاش إنما أنا الحمد لله 


بهاء 

أنا مش فاضي بقي للكلام ده شوفي 

عايزه اي واعملي عايزه تمشي 

وتروحي تشوفي مكان برحتك 


سناء 

اكيد يا بني هعمل كده بس زي ما انت 

زمان شوقتني وانا كنت بعمل كده في ستك 

عيالك شيفينك برضه وربك مش بيسيب 


بهاء 

أنا جاي اكل لقمه علشان انزل اشوف شغلي

مش فاضي خالص الكلام ده ، وسابني وخرج 

وبعدها أنا لميت هدومي ونزلت من غير 

ما ياخد باله 


سماح 

والله العظيم يا بهاء امك طلباتها كثير جدا ومش بتخلصوا بتسخن عيالك علي انا مش حطاه في دماغي ولا حاجه


بهاء 

خلاص بقى يا سماح وانا اخذت لك حقك بس انا مش عايزها تمشي من البيت حاولي تتكلمي معها وتخليها تقعد


سماح 

برده ما فيش فايده يا بهاء يعني انا باقولك ايه وانت بتقول ايه امك مش مريحاني وحتى لو سمع كلامك دلوقتي مش هتسمع كلامي بعدين


بهاء 

لو بتحبني واوعدك أن هجيب ليكي اغلي 

طقم دهب بليل عايزه حاجه تاني 


سماح 

ربنا يخليك ليا يا حبيبي وما اتحرم منك ابدا

، وبعدها دخلت لوجي 


لوجي 

بابا باب الشقه مفتوح وتيته مش موجوده 

في البيت شكلها مشيت 


بهاء 

اي مشيت راحت فين يعني ، أنا مش ناقص 

مشاكل يا ربي كفايه عليا شغلي 


سماح 

خالص بقي يا حبيبي تروح تشوف 

حياتها احنا معملناش ليها حاجه 


بهاء 

طيب حضري الاكل ، وبعدها أنا كنت ماشيه 

ومش عارفه اروح فين خالص ولقيت 

 حده بتكلمني 


ايمان 

مالك يا حاجه عامله تعيطتي ليه كده انتي محتاجه اي مساعده 


سناء

ربنا يخليكي يا بنتي بس أنا بدور علي مكان 

اشوف شقه ايجار ميكنش اعلي من ٥٠٠

جنيه في الشهر 


ايمان 

وانتي هتلاقي الاسعار دي فين بس 

يا حاجه وبعدين يعني انتي بدوري مع نفسك 

علي شقه 


سناء 

موضوعي كبير اوي يا بنتي والله ، والصدمه 

لما قالت ليا 


ايمان 

تعالي يا امي معايا البيت ريحي 

جسمك شويه متخافيش والله مش 

عايشه في الشقه الا انا وامي بس 


سناء 

كثر خيرك يا بنتي انا مش عايزه اثقل على حد انا هاتصرف واشوف مكان 


ايمان 

تعالي يا حبيبتي وانا هاشوف لك شقه والله واخليك تقعدي فيها انا يستحيل اسيبك تمشي في الشارع كده انت شكلك تعبان جدا 

، وفعلا روحت معاها وقعد في الصاله 

وهي دخلت لمامتها وقالت ليها 


الام 

معقول اللي انت عملتيه ده يا ايمان طب احنا نعرف اصلها ولا في اصلها ولا يمكن وراها مصيبه ولا حاجه


ايمان 

حرام يا ماما دي  شكلها غلبان جدا والله اخرجي شوفي هتصعب عليكي  لان مش مبطله عياط من ساعه ما شفتها


الام 

حاضر المهم عملتي اي في الشغل 


ايمان 

والله يا ماما استاذ بهاء ده شكله 

كويس اوي بس عادل اللي شغال 

معاه ده رخم اوي 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا


العقاب 

الحلقه الخامسه 

بقلم هويدا زغلول

الام 

ملكيش دعوه بيه يا ايمان خليكي في حالك 

يا بنتي انا مصدقت انك لقيتي شغل 


ايمان 

هتفضل نتكلم كده كتير يا ماما تعالي بقي 

نشوف الست اللي برا دي 


الام 

حاضر يا بنتي ، وفعلا خرجوا وانا كنت قاعده 

مسكوفه اوي والله من اللي أنا فيه 


سناء 

والله انا اسفه ومش عارفه اقول اي بس بنتك 

اللي صممت اجي معاها 


الام 

اهم شي ميجيش لينا مشاكل أنا وبنتي 

ناس علي باب الله ومش بنحب المشاكل 


سناء 

اوعدك بس القي شقه وهمشي عالطول 


ايمان 

طيب الحمد لله لقيت حد يكون معاكي 

يا امي أنا نازله شغلي بقي وادعيلي 


الام 

ربنا معاكي يا بنتي ويفتحها في وشك يارب ، وبعدها نزلت ايمان وراحت الشغل


عادل 

هو حضرتك هتفضلي كل يوم كده تيجي 

متاخره ولا اي هنا في مواعيد شركه ولازم 

تكوني ملتزمه 


ايمان 

بقول لحضرتك اي مبلاش طريقه الكلام 

دي معايا أنا اصلا عادي مش باقيه 

علي الشغل كرامتي اغلي عندي من اي 

حاجه 


عادل 

ماشي ادخلي ، وفعلا دخلت عند استاذ 

بهاء 


ايمان

حضرتك الورق ده لازم يتمضي ممكن تمضي 

دلوقتي مالك يا استاذ بهاء 


بهاء 

ابدا مافيش حاجه كنتي بتقولي اي اه 

الورق 


ايمان 

أنا اسفه طيب تحب ناجل الشغل شويه 

لو مش قادر دلوقتي ولا اي 


بهاء 

لا لا سيبي الورق انتي وانا همضي عليه 

، وبعدها خرجت ايمان وسماح اتصلت بيه 


سماح 

بقولك اي أنا كنت عايزه شويه فلوس 

كده اعدي عليك في الشركه ولا اي 


بهاء

تيجي فين يا سماح لا طبعا مينفعش 

تيجي لما اجي بليل بعدين هو انتي عايزه 

الفلوس فيه اي معلش 


سماح 

هنزل اجيب شويه هدوم كده اروق علي 

حالي يا بهاء انا والبنات حرام عليك معقول يبقى عندك الفلوس دي كلها وما فكرش كده اهتم  نفسي شويه


بهاء 

فكري في امي شويه اللي مشيت من البيت وانا ما اعرفش عنها حاجه بجد انا الموضوع ده مضايقني جدا ومش عارفه اعمل ايه يا سماح


سماح

لا يا حبيبي انا اللي بفكر فيه مستقبلي ومستقبل عيالي انت سامع ولا لا الشركه بتاعتك دي لازم تكبر يبقى معنا فلوس كثير وكمان تغير ليا الشقه اللي انا عايشه فيها دي


بهاء 

ماشي يا سماح خالص بقي خلصنا مش 

عايز كلام كتير ، وعدا شهر وفعلا بهاء 

نسيني خالص وفي يوم كان بيتكلم معاه 

عميل في التلفون 


بهاء 

معقول يا فندم أنا أقدر انسي عزومه حضرتك 

لا طبعا هاجي بليل ، وقفل السكه وسماح 

قالت 


سماح 

عزومه الله اجي معاك بقي أنا والبنات ارجوك 

يا بهاء أنا بقالي كتير مش خرجت معاك 


بهاء 

تيجي معايا فين لا طبعا مينفعش اقولوا

أنا جاي أنا ومراتي 


سماح 

وفيها اي يعني لما اجي معاك انا اي بقيت 

كوخه دلوقتي 


بهاء 

مش قصدي يا موحه ده انتي. حبيبتي والله 

بس بقول مينفعش انك تيجي بعدين 

أنا هعمل الواجب وامشي عالطول واوعدك 

أن يوم الجمعه الجايه تخرج 


سماح 

اذكان كده ماشي ربنا معاك يا حبيبي 

وبعدها راح الشركه 


ايمان 

أنا أجلت كل المواعيد انهارده علشان 

عزومه جمال بيه يا استاذ بهاء 


بهاء 

اكتر حاجه عجباني فيكي انك شاطره يا ايمان 

عارفه شغلك من قبل ما اكلمك فيه 


ايمان 

المفروض أن ده شغلي اللي باخد عليه 

مرتب ولازم أحافظ عليه 


بهاء 

اي رايك تيجي معايا بليل عزومه جمال 

بيه 


ايمان 

مينفعش ماما مش بتوافق والله اروح في اي 

مكان غير شغلي 


بهاء 

انتي ممكن تروحي من وراها وكانك في 

الشغل يعني ولو علي اللبس أنا أقدر 

اجيب ليكي احسن فستان في الدنيا 


ايمان 

للاسف مش بروح مكان من ورا ماما 

وبعد اذنك انا لازم اخرج ، وفي الوقت 

ده خرجت واخدت شنتطها ومشيت وكان 

عادل سامع كل الكلام واتصل ب سماح


سماح 

اي يابني فينك بقالي كتير مش سمعت صوتك 

يعني 


عادل 

حاولي تحافظي علي جوزك شكله كده

ناوي يتجوز السكرتيره 


سماح 

ينهارك ابيض انت بتقول اي يا واد معقول 

ويعني مقولتش ليا علي موضوع السكرتيره 

ده قبل كده ليه 


عادل 

مجاش في بالي أنه ممكن يكون حططها

في دماغه والله بس دلوقتى لقيته 

بيقول ليها أنها تروح معاه عزومه وكمان 

عايز يجيب ليها هدوم بس هي عملت 

فيها تقيله ومشيت 


سماح 

ليلته سودا معايا أنهارده والله اسمع يا واد 

عايزه اعرف البت دي ساكنه فين بالظبط 


عادل 

لو عملتي اي حاجه هيعرف أن أنا واكيد 

هيمشيني من الشغل 


سماح 

أنا عايزه منك حاجه بقولك اي انت بتقول 

انها مشيت عايزك تمضي علي حاجه 


عادل 

امضي مين جوزك ده بيعد علي الورق 

مره واتنين لا يمكن اعمل كده ابدا 


سماح 

متخافش يا واد اهم شي مش عايزه 

البت دي تيجي اليومين دول وتكون انت مكانها 

وانا هحاول اكون معاك والله يا بهاء زي ما 

بقيت فوق والله لخليك تحت 


عادل 

طيب اقفلي اقفلي جوزك خارج ، وبعدها خرج 


بهاء 

اي ده امال فين ايمان 


عادل 

انا كنت فاكرها استاذنت منك لانها مشيت من شويه خرجت من مكتبك واخذت الشنطه ومشيت


بهاء 

معقول ازاي يا غبي متجيش تقول 

ليا علي اللي حصل ده


عادل 

وانا اعرف منين انك مش تعرف , وبعدها 

اخد بهاءوفتحت الام 


الام 

ايوه حضرتك مين


بهاء 

أنا صاحب الشركه اللي شغاله فيها 

ايمان ارجوكي أنا عايز اتكلم معاها شويه 

ممكن 


الام 

خير اي اللي بينك وبين ايمان علشان 

تيجي لحد هنا 


بهاء 

مافيش والله بس في حاجه وفي الشغل 

ولازم اكلمها فيها ، وفي الوقت ده خرجت 

ايمان 


ايمان 

اي ده استاذ بهاء خير فيه حاجه ، وانا 

كنت في الاوضه ولما سمعت صوت ابني 

خرجت جري 


سناء 

معقول ابني حبيبي انت عرفت أن 

أنا هنا منين والله العظيم انت وحشتني 

اوي يا حبيبي 


بهاء 

اي ده ماما انتي بتعملي اي هنا ، وفي الوقت 

ده الكل أنصدم وايمان قالت 


ايمان 

معقول ده ابنك اللي رماكي في الشارع 

طب ازاي ده اللي يشوفك يقول 

أن مافيش احن منك ، وفي شقه سماح 

كانت عامله تنادي علي لوجي 


سماح

يا جولي خليكي جمب اختك يا حبيبتي 

عقبال ما اخد دش ودخلت الحمام وكان 

خرطوم الغاز اتخرم وحصل ........



العقاب 

الحلقه الاخيره

بقلم هويدا زغلول

وفجاه فضلت سماح تصوت ولوجي 

مكنتش عارفه تعمل حاجه غير أنها فتحت الباب

والجيران دخلت واخدو سماح علي المستشفي 

بعد ما النار كانت حرقت وشها 

وفي شقه ايمان 


ايمان 

ازاي انت ابنها معقول كل الفلوس اللي

عندك دي ورميت امك في الشارع 


بهاء 

لا والله انا مش رميتها أنا بس يمكن سكت 

علي اللي كان بيحصل فيها 


ام ايمان 

يابني ازاي هانت عليك امك تعمل فيها 

كده بعد ما باعت شقتها علشانك تفكر 

في نفسك وتنسي امك 


بهاء 

عندك حق بس والله انا فضلت ادور عليكي 

كتير وبجد كنت قلقان عليكي ومكنتش 

اعرف ان انتي هنا 


الام 

يعني انت مكنتش عارف ان أنا هنا امال 

انت جيت هنا ليه وازاي 


ايمان 

ثواني بقي اقولك ابنك هنا ليه وازاي 

اولا اكيد انتي عرفتي من كلامنا أن 

أنا شغاله معاه ابنك المحترم طلب مني 

أننا نسهر مع بعض انهارده وانا سبت 

الشغل وجيت وعايزه اعرف برضه انت 

هنا ليه 


بهاء 

يا ايمان انتي فهمتي كلامي غلط والله 

أنا مكنش قصدي اي حاجه كل الموضوع 

أن ممكن كنا نتكلم في الشغل وكنت عايزك 

تكوني معانا 


ايمان 

اممم حلو الصيغه دي بعد اذنك 

يا طنط انتي عارفه أن بحترمك بس مش 

عايزه ابنك هنا ، وفي الوقت ده 

لقيت بهاء بيقولي 


بهاء 

يلا بينا يا ماما اظن انتي ملكيش 

قاعد هنا تاني 


ايمان 

مش بمزاجك انت كنت ملغوم بشغلك 

ونسيت امك مش هتاخدها من هنا 


بهاء 

ده اسمه اي وانتي رايك اي يا امي

في الكلام ده عايزه تقعدي في بيت ناس 

انتي متعرفهمش ، وقبل ما يخلص 

كلامه جالو تلفون الو اي سماح 

أنا جاي حلا ومشي من غير 

ما يكلم حد 


الام 

حتي مش استني يسمع ردي اول 

لما عرف أن مراته عايزه جري يلا 

اعتبر أن مليش عيال 


ايمان 

اخس عليكي ازاي تقولي كده وانا موجوده 

أنا بنتك ربنا يخليكي ليا ادخلي ريحي 

انتي بس شويه ، وفعلا دخلت وبعدها جه 

تلفون ل ايمان 


ايمان 

الو ايوه يا استاذ مراد ازاي حضرتك 


مراد 

أنا بكلم بهاء مش بيرد عليا أنا عرفت 

أنه سدد اخر مبلغ انهارده من الدفعات 

اللي كانت عليه وعايز أنه يجي المكتب 

ياخد الوصلات 


ايمان

اه اه أصله هو في ميتنج مش هيعرف 

يرد علي حضرتك انت عارف طبعا 

أنه بيثق فيا وانا اقدر اجي اخد الوصلات 


مراد 

تمام هستني حضرتك ، وايمان قفلت السكه 


ايمان

والله لجيب ليكي حقك يا طنط 


وفي المستشفي 


الدكتور 

للاسف هتحتاج كام عمليه تجميل 


بهاء 

طيب ممكن اشوفها يا دكتور أنا عايز 

اطمن عليها 


الدكتور 

للاسف هي رافضه اي حد ي شوفها 

هي كويسه كل الإصابات كانت في 

وشها وبس وهي رافضه حد يشوف 

وشها كده هي معاها موبيل ممكن تكملها 


بهاء 

برضه العند فيها ، وبعدها طلع موبيله 

واتصل بيها اي اللي انتي عملتي أنا 

عايز اطمن عليكي 


سماح 

محدش هيشوف وشي كده اسمع اللي هقولك 

عليه انا عايزك تدفع الفلوس واعمل 

العمليه 


بهاء 

هو انتي اي يا شيخه مافيش فايده فيكي 

الغرور برضه لسه ماسك 


سماح 

أنا حلوه وهفضل طول عمري حلوه الناس 

كانت بتحب تشوفني وانت كمان عمرك 

ما كنت مصدق نفسك انك اتجوزتني 


بهاء 

خلي جمالك ينفعك يا سماح أنا مش هعمل 

عمليات واه كرم مني علشان خاطر 

عيالي هدفعلك مصاريف المستشفي دلوقتي 


سماح 

ارجوك يا بهاء اوعي تعمل فيا كده ارجوك 

خليك جنبي انا خايفه تشوفني بوشي كده 

والله 


بهاء 

سلام يا سماح أنا ماشي رايح ابوس رجل الست 

اللي جيت عليها وظلمتها منك لله يا سماح 

، وبعدها مشي من المستشفي وروح البيت 

كانت مامته في شقته هي وايمان 


بهاء 

مين ماما الحمد لله انك رجعتي شقتي 

والله العظيم انا غلطان وحقك عليا كويس 

يا ايمان انك رجعتيها البيت 


ايمان 

ده بيتها زي ما الشركه هتكون شركتها يا 

استاذ بهاء 


بهاء 

أنا مش فاهم كلامك اه طبعا كل حاجه بتاعتي 

هتكون بتاعت ماما انا خالص هطلق 

سماح وربنا اخد حقك منها واكيد 

انتي شوفتي الحمام واللي حصل فيه


ايمان 

استاذ مراد اتصل بيا انهارده اكمن أنا السكرتيره 

بتاعت حضرتك واداني الشيكات دي 

اللي حضرتك ماضي عليها 


بهاء 

وهو ازاي يعمل كده ومش فاهم 

كلامك انتي ناويه تعملي اي 


ايمان 

ناويه احبسك بالوصلات لأن الشيكات 

علي بايض قصاد المبلغ اللي كنت واخدو 

منه وانت سددت  المبلغ وانا اخد الوصلات 


بهاء 

اي ازاي يعني وانتي ليه تعملي كده 

ماما انتي موافقه علي اللي بيحصل ده ولا اي 


الام 

اللي تقول عليه ايمان هيمشي 


ايمان 

امشي اطلع برا مش عايزه 

اشوف وشك هنا تاني لما تعرف يعني 

اي ام تبقي من حقك تيجي البيت 


بهاء 

ماما ارجوكي أنا آسف والله العظيم ندمت 

اوعي تعملي حاجه بالوصلات علشان 

خاطر عيالي حتي 


الام 

أنا داخله انام يا ايمان ، وفعلا دخلت 

وانا قلبي وجعني علي ابني اوي وهو 

مشي


ايمان 

كويس انك سمعتي كلامي وعملتي 

كده 


الام دمت قلبهم الجامد سايبين البنات 

في الشقه لوحدهم 


ايمان 

شكل ربنا اخد ليكي حقك مش سامعه 

البنت بتقول اي اللي حصل لامها 


الام 

أنا عايزه اروح ليها المستشفي بس ارجوكي 

اوعي تعملي حاجه ب الشيكات 


ايمان 

بهاء أصله طيب والله انا بدي درس ينام يوم 

في الشارع بس علشان يجرب 

اللي انتي كنتي فيه بس راي بلاش تروحي 

ليها المستشفي لو فاكره أن دي هتيجي 

بالكلام تبقي غلطانه ،.وفي الشركه 

كان عادل بيكلم سماح 


عادل 

يا سماح مش هعرف امضي 

علي الورق اللي انتي عايزه وبعدين هو انتي 

ليه في المستشفي 


سماح 

ملكش دعوه أنا عايزه فلوس ولازم 

تتصرف يا غبي هو دماغه مش فائقه 

انهارده مضي علي الورق 


عادل 

حاضر اول لما يجي همضي ، وفي الوقت ده 

دخل بهاء 


بهاء 

امشي اطلع برا يا ندل أنا غلطان اصلا 

أن اتجوزت واحده زي دي وشغلت واحد 

زيك عندي 


عادل 

أنا اسف والله حقك عليا اسمعني 

بس 


بهاء 

امشي برا ، وبعدها خرج عادل وبهاء 

طلع سماح وكان ندمان جدا 

علي اللي عمله معايا وكان 

قاعد في الشركه مستني اليوم 

اللي ايمان تيجي وتمشي وفي يوم 

دخلت ايمان عليه المكتب 


ايمان 

والله كان نفسي ادوقك من نفس 

الكاس بس مامتك رفضت اعمل اي حاجه معاك 


بهاء 

والله انا غلطان وطلقت سماح وانا 

عارف ان غلط 


ايمان 

الشيكات اهي ولو عايز 

ترجع الشقه ارجعها علشان خاطر بناتك 

وامك 


بهاء 

انتي جدعه اوي يا ايمان والله اتعملت منك 

درس كبير أنا غلطت في حق امي ومش 

عايز اي حاجه غير رضها 


ايمان

بناتك لما يشوفوك بتعمله كده في امك هيعملوا معاكو انت ايه لما تكبر 


بهاء 

عندك حق والله انا امي وحشتني 

اوي ولازم ابوس أيدها وافضل جنبها 

، وبعدها رجع البيت وكان كل همه أنا 

أما سماح اتجننت بسبب اللي حصل 

فيها لان جمالها كان مجننها ولما 

راح جمالها ادمرت وفضلت 

ايمان شغاله مع بهاء بعد ما 

فضلت اتحايل عليها وبعدها اتجوزت بهاء 

وكانت بتحب عياله اوي وبتعاملهم 

كويس وكنت سعيده معاهم 


في مثل بيقول مسيرك يا مرات الابن تكوني 

حماه عملي حماتك زي امك علشان كل 

شي بيترد 


ولحد هنا تكون خلصت قصتنا


يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع