القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصياد في مواجهة حوريه البارت الرابع والخامس والسادس بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية الصياد في مواجهة حوريه البارت الرابع والخامس والسادس بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية الصياد في مواجهة حوريه البارت الرابع والخامس والسادس بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية الصياد في مواجهة حوريه البارت الرابع والخامس والسادس بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


بعد اسبوع


مقابلة حور و راافت كترت وتقريباا هماا

مع بعض كل يوم وده ال بقى يضاايق جاااسر و شااهي


دخلت شاهي عند رافت بغضب 


ممكن تفهم ي راافت ااي ال بينك وبين حور

رااافت " مفيش بيناا حااجة ي شاهي جبتي الكلام 

ده منين 

شااهي  " ااوعى تكذب عليااا ي راافت هيكون فيهاا

مووو* تك عارفني مجنونة وبعملهاا


جذبهاا من خصرهاا وهو ينظر لعينهاا بقوة


راافت " انتي مكاانك بقلبي لا حور ولا غيرهااا 

تقدر تعبى فااهمة فبطلي غيرة ووجع دماغ 

انااا هدفي  من ال بعمله اني عاايز احرق دم الصيااد

و بس غير كده مفيش حاجة صدقيني 

شااهي  " اناا مصدقك ي قلبي بس اعمل ااي

اناا بحبك موووت غير كده حور دي واحدة مش قليلة

هي عملت ال مقدرتش اعمله وقعت جاسر في حبهاا

خاايفة لتحبهااا انت كماان


راافت  لنفسه " ده اناا عشقتهاا مش حبيبتهاا بس

هي بقت جنوني وهوسي 

راافت  " خليكي واثقة اني دايما بحبك انتي وبس 

شااهي وهي تقبله وبعدهااا.......


..........


كانت حور بتبكي في غرفتهاااا بحرقة 

دخل عليهااا جاااسر ال الغضب مسيطر عليه

ومااهتمش بعيااطهاا ولا كاانه شاافهاا بتعيط حتى


جاسر بغضب جحيمي " ممكن افهم اي ال بينك وبين  وال***  اي 

عشق وهي بتمسح دموعهاا  " اناا سبق وقلتلك اننا

صحاااب مش اكتر 

جااسر  " عشق قولي الحقيقة احسنلك 

ليكوون بتحبيه ومخبية عليااا ااو ليكوون لمسك 


عشق بغضب  " انت بتقول اااي انت اكيد اتجنننت 

جااسر بغضب اكبر  " مااهو مفيش تفسير غير كده 

ااي ال يخليكي ي محترمة تطلعي مع حد مبتعرفهووش

ومترجعيش البيت الا متاااخر

عشق وقد فااضى بهااا  " لاني بعشقك 

بعشقك انااا للاسف  بمووت فيك انا حااولت بكل الطرق

انسااك بس مش قاادرة قلبي مش قاادر غير يفكر فيك


جااسر بصدمة  " انتي بتقولي اااي

حور  وقد جلست على طرف السرير  بتعب 

انااا عارفة انه ال بحس فيه غلط وخاصة وانت 

واحد متجوز بس غصب عني مش بايدي بحبك مووت

ومعرفش من امتى بس بحبك وخلاص

اناا  بطلع مع راافت عشان انسااك بس بشوف صورتك

حولياا في كل مكاان 


كان جااسر يستمع لهااا بقلب ينبض من الفرحة

جاسر وهو يمسك وجههااا بين يديه ويدقق في ملامحه

بحب وعشق شعرت هي به


جااسر بلهفة  " انتي بجد بتحبني ي حور قوليهاا

عاايز اسمعهااا منك كماان

حور " جااسر مينفعش انت واحد متجوز 

جااسر بنفااذ صبر  " عاايز اسمعهاا كمان لو سمحتي


حور  " اناااا بحبك ي جااس

لم تكمل كلامهااا فااخطفهااا داخل دوامة من العشق

صدمة في البدااية وكادت تعترض لكن لم تستطع

الصموود اماام عااطفتهم الهوجاااء استسلمت لقبلاته

و بادلته وجن جنونه بهاااا فغااص معهااا في بحر 

من المشاااعر الجياااشة 


..........


ادهم بيه السيدة فريااال تريد ان تحاادثك

ادهم  " قل لهااا اانني مشغوول 

لكنهااا مصرة

ادهم وهو يااخذ الهاتف منه " اناا مش قلتلك اني

مش عاايز ازعااج وانااا في الشغل

.... 


ادهم  " انااا مش فااضي للكلام الاهبل ده دلوقتي

كفااية بقى فحوصات وتحاليل واناا وانتي عارفين

النتيجة اااي الحل الوحيد اني اطلب منه المسااعدة وبس

.......


ادهم  " انااا هبقى اكلمه اطمني هيووااافق

واغلق الخط وقاال لمسااعده 

اوصلني عند السيد 

م  " امرك ادهم  بيه

............... 


استيقظت حور ووجدت نفسهاا مكبلة بين يدى جاسر

وهي عااارية ولا يسترهاا سوواا ذاك الشرسف وهو نفس

الشي انصعقت بل انصدمت واصبحت تنظر لنفسهاا و 

له بجنووون هل سلمته نفسهااا هكذااا ببساااطة


استيقظ جاااسر من حركتهاا المفرطة وهو ينظر له

حااسر بخوف  " ماالك ي حبيبتي هو انااا اذيتك 

انتي كويسة جاااوبيني ي حووور

حور ببكااء وهي تصربه في صدره  " ااانت ااذااي

تعمل كده انت واااحد متجوووز طب واناااا مفكرتش

فياااا  اذااي تعمل كده وانااا  بنت عمك يعنى من لحمك


جاسر وهو يكبل يديهاا ويثبتهاا للاعلى بعد ان اعتلاهاا

جااسر بخبث  " محسسااني اني اغتصبتك

مااكان كل برضااااكي ي قلبي

اغمضت عينهاا تبكي بعنف حزن لحاالهاا 

حور  " اناا دلوقتي بقيت زاا**نية ااااااه


جاسر بسرعة  " انتي مش زاانية ولا عمرك هتكوني

ااانتي مراااتي ي حور انتي حورية قلبي

نظرت له بصدمة ثم..........


# الصيااد _ في _ مواجهة _ حورية 


Part 4


حور بصدمة  " اناا ااي

جاسر بعشق  " يعنى انتي مرااتي وحبيبتي وعمري كله 

حور وهي تبتعد عنه بغضب بعد ان غطت نفسها جيدا 

يعنى اااي مراااتك هاا ي جاسر فهمني 

جااسر  " يعنى مراتي على سنة الله و رسوله

كلهم عاارفين مااعداكي طبعاا ي قلبي

حور  " وبتقولها في  وجهي كده عاادي ي جااسر الزفت


جذبها حتى وقعت فوقه 

جاسر بهمس  " اناا بحبك ي حوري ومش  بعيد كنت

هغتصبك وانتي قداامي كل يوم واناا مش طاايلك 

اناا ال منعني عنك هو درااستك وبس مكنتش عايزك 

تندمي انك اتجوزتني واتخليتي عن درااستك 

حور بتخدير  " طب افرص مكنتش هواافق

جااسر وهو يصغط على خصرها بقوة  " مفيش حاجة

اسمهاا مش هواقف ي حوور انتي من يووم ماتولدتي

وانتي ملكي وهتفضلي كده لاخر يوم بعمري وعمرك

فااهمة 


حور ببكااء " فااهمة

جااسر بحنان  " متعيطيش ي قلبي وان كاان على اني

مقلتلكيش على جواازناا فاناا اسف 

بس  خفت اقرب منك وقتهاا ويكون حراام ف

حور بخجل  " خلاص ابعد عني ي سااافل  واناا ال

فاكرك انك اتجوزتني عشان بتحبني طلعت مخدوعة فيك

وانت مبتحبش الي قلة الادب 


حااسر بضحك  " هههههههه وهو في احلى من قلة الادب

هههه وبعدين الحق عليكي انتي 

حور  " عليااا اناا اازااي

جااسر  بخبث وهو يتلمس جسدهاا بجرااءة 

ايواا عليكي انتي عندك قوااام يجنن الواااحد لا واا.. 

حور بخجل وهي تكاد تبكي  " والنبى خلاص متكلمش


جاسر بخبث  " فعلا خليناا في الافعال احسن

حور بصدمة  " لا انا....  


........   


امينة  بقلق  " مااالك ي ماااجد  حصلك اااي

مااجد باختنااق  " شااهي ي امينة شاهي ااعههه

امينة وهي تصرخ بعد ان فقد وعيه 

امينة بصرااخ  " مااااجد فووق بالله عليك ي حبيبي

فوووق 


نزل جااسر بقلق من فوووق وهو ببيص على ابوه

و سنده الوااقع الارض نزل لمستوااه ودموعه مغرقة

وجهه


جاسر  " بااباا ماله ي عمتى باااباا حبيبي اصحى

اناا معاك

حور وهي تربت على كتفه  " اناا اتصلت بالاسعااف

دقاايق وهيجواا

لكنه لم يستمع لهااا فاسند ابيه وحمله ودلف به للخارج 


وصل بعد دقائق معدودة من سرعته المتهورةة


جاسر بصرااخ  " عاايز دكتور فوراااااا يلا

لو حصله حاجة هقلبهاالكوو مجزرة 

د : سبنا نقذه ي حاسر بيه 


جاسر وهو يضم حور " لو حصله حاجة هموووت ي حور

همووووت هو ال بقااالي بالدنياا دي كلهاا


امينة ببكااء  " شاهي هي ال عملت باابوك كده ي جاسر

جاسر ةقد احمرت عينه بغضب العاالم كله


جاسر  " بنت ال**** 

.....


الصيااد _ في _ مواجهة _ الحورية


Part 5


جاسر وهو بيحضن واالده بحب  " انت كويس ي بااباا 

ماجد بتعب " اناا كويس حبيبي متقلقش

جاسر بخجل  " اناا السبب في ال انت فيه انت نبهتني منهاا

واناا عندت ومسعتكلش واتجوزتهاا بنت ال** وعملت منها

مراات الصيااد وهي اصلا **** 


ماجد  " الحصل حصل ي بنى متلمش نفسك على 

حاجة ملكش دخل بيهاا 

جااسر  " وحيااتك لخليهاا تدفع التمن


وغاادر من الغرفة دوون ان يستمع له لكنه توقف حين 

حور بقوة  " انت مش هتعملهاا حاجة ي جاسر

جاسر  " ال غلط لازم يتحااسب ودلوقتي وقت الحسااب 

جااء

حور  " اناا مش عايزة اخسرك بعدماا لقيتك ي جاسر

متضيعش نفسك عشان خااطر  واحدة ** متسهالش

جاسر  " هي لازم تندم على ال عملته 

حور  " لو رحتلهاا ي جاسر اعتبر علاقتناا منتهية 


لكنه غاادر دون ان يرد لهاا وهي سقطت دموعهاا بحزن

لحالهاا فهو لم يلتفت لهاا حتى ايعقل ان حبهم بهذا

الضعف 

.......


دخل مع جيوشه وجدهاا عاار"ية بفرااش خصمه راافت

ذااك فااغمض عينه بغضب شديد 

ارتدياا ملابسهماا بسرعة وهي تنظر له بخووف فلم تتوقع

مجيئه ابداا اهذا يعنى ان ماجد مازال على قيد الحياة 


جاسر وهو يجلس علل كرسيه بهدوء مخيف 

ااايواا ي شوشو بااباا لسا عايش ااي اتفاجاتي مانتي

متوقعتيش انه يمو*وت بعد ماا حطيتي في اكله كمية

الس'م الكبيرة دي كلهاا


رافت " انت بتقول ااي شاهي تق*تل والدك ليه بقى 

وبعدين  دليلك فين انه هي عملت كده

جاسر بضحك  " على فكرة انت مش في مووقف يسمحلك

تتكلم معااياا خاالص بعد الوضع ال اناا شفتكواا فيه


بقى تخونيني اناا ي** مع ال*** لا وكمان عايزة تقتلي 

ابويااا ده انتي رااسك كبر ااوي 

شاهي بخووف  " جاسر اسمعني هشرحلك الموضوع

جااسر  " اسكتي خلاص مش عايز اسمع صووتك


دلوقتي رجالي هماا هيتصرفواا معااكوو 

شاهي بخووف " لو سمحت متعملش فياا كده ي جاسر 

ارجووك ده كله من راافت هو ال سمم افكاري 

رافت وقد صفعهاا بقوة " انتي بتقولي اي ي ** 

مش كان كله برضااكي حتى انك كنتي بتخططي

تقتل*ي مراااته فجت في ابوه


شاهي بغضب  " اناا فعلا كنت عايز اقتل*هاا بس انت

منعتني عشاان بتحبهاا 

ماان وقع على مساامى جاسر ان هذا الرافت يحب 

زوحته لم يسمع لاي حديث اخر اخرج سلاحه 

وببرودة ق*تل هذا الراافت دون ان يرف له جفن 


شااهي وقد فقدت وعيهاا بعدماا  راات  جث*ة رافت

 الغاارقة بالدم*اء اماامهاا 


جاسر ببرود  " احر*قوا البيت بلي فيه وهي جيبوهاا

المخزن القديم و فوقهاا ومش عايز اشوف فيهاا عظمة

سليمة و مفيش ليهاا رااحة نهاائياا الا لماا اجي

ح " امرك جااسر بيه


......


اناا هنزل مصر كماان يومين

هشااام  " ممكن اعرف السبب 

هو انت عااجبك وضعي ال انااا فيه ده

هشام  " مش عاجبني ي بنى بس اناا مش عايز

اخاطر فيك هماا هيااذ*وك

انااا مش طفل ي هشام بيه واقدر اتصرف كويس ااوي 


كاد ان يتحدث لكن رن هاتفه حمله وهو يسمع للمتصل 

بعيوون جااحظة 

هشاام  " طب هحجزلناا طيارة هننزل كلنااا 

هو في حاجة اتغير لون وجهك بعد الاتصال ده خير

هشام  " خير  روح كلم امك واناا هخلص شوية شغل 

اوكي سلاام 

.......

نوررت بيتك ي باااباا

ماجد  " عملت  فيهاا ااي ي جاسر

جاسر  " مش وقت  كلام دلوقتي خل...

ماجد بغضب " بقولك عملت فيهاا ااي

جاسر ببرود  " هقت*لهاا


نظرت له ببرود وقلبهاا ينزف بشدة  " طلقني ي جااسر 


الصياااد _ في _ مواجهة _ الحورية 6


 يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 


مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع