القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصعيدي والعنيده البارت الثالث بقلم حبيبه احمد عطيه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية الصعيدي والعنيده البارت الثالث بقلم حبيبه احمد عطيه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


البارت الثالث 

روايه الصعيدي و العنيده

بقلم حبيبه احمد عطيه


روح: بابي و جريت عليه حضنته

محمد بخضه: روح انتي كويسه فيكي حاجه 

روح: انا بخير يا بابي متقلقش عليا 

محمد: اي اللي حصل

روح: كنت ماشيه و الشاب ده خبطني و بعدين وداني المستشفي

محمد: بجد شكراً يا مهند بيه

مهند بحترام: العفو يا محمد بيه ده انا اللي اسف والله عشان كنت مستعجل و خبطها

روح ببرود: تبقا ركز بقا بعد كدا المره ده جات سليمه المره الجايه ممكن تموتني

ياسين كتم ضحكته بصعوبه

محمد: عيب يا روح 

مهند ببرود اكبر: هبقا اخد بالي

ياسين: طيب احنا عندنا اجتماع يلا نبدأ


بعد شوايا

روح: بابي انا زهقت 

مهند: مش كنتي عايزه تيجي معايا و مصممه اقعدي لحد منخلص كادت ان تتكلم قاطعها بنظره ارعبتها فتصنعت الصمت


بعد مرور سعتين

مهند: مبروك يا مهند بيه الف مبروك 

محمد: مبروك لينا تم التعاقد علي خير الحمدلله انت بجد شاب موهوب و ناجح بتمنالك التوفيق 

روح بتزمر: شاب ناجح و موهوب نينينينينيني سامعها و ابتسم ابتسامه جانبيه علي طفولتها 

ياسين مبروك يا محمد بيه مبروك يا مهند بيه

محمد: الله يبارك فيك 

مهند ببتسامه: الله يبارك فيك

روح: بابي عايزه عربيتي عشان مش عارفه اروح الجيم ولا اروح الكليه ولا اعمل اي حاجه و خبطني لو كان معايا العربيه مكنش خبطني

مهند: و الانسه في كليه اي 

محمد: هندسه ذيك يعتبر

مهند: مشاءالله بس انا متخرج

محمد: منتا تقدر تساعدها بردو

مهند: ان شاءلله 

روح: بابي رد عليا 

محمد: انا كلمتهم و قالوا فتره م ده 3 عربيه تخبطبها

نظر لها مهند بنظره منذ ان جاءت و هي تعايره علي خبطه لها و هل هي 3 عربيات يا مفتريه

روح بكسوف: احم اي الاحراج ده

ضحكوا عليها 

 مهند: طيب عن اذنكم انا هروح الجيم

محمد: بجد! خلاص خد روح معاك

مهند بصدمه: اخد مين؟ 

محمد: هتعبك يا مهند بيه

مهند بحزن: ولا يهمك يا محمد بيه

مهند: اتفضلي

روح بنظره انتصار: يلا و مشيوا

ياسين بضحك: عايز اقولك مبروك مقدما

محمد: يارب محدش هيعرف يتعامل معاها غير مهند هو هيعرف يتعامل مع عندها ده

ياسين: هيعلمها الادب..... احم اسف

محمد: خلي بالك من نفسك مع السلامه 

ياسين: باي و خرج متجهه اللي فيلته


****************

بقلم حبيبه احمد عطيه 


في الجيم

روح: هاي 

مهند: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

جريوا عليه جميع الموجودين ف هذا مهند فمن لا يعرفه من انجح رجال الاعمال في الشرق الاوسط 

نظرت له بغضب و ذهبت 


بعد التدريب و كثيراً من معجبات مهند الصعيد و روح ايضا


روح: عايزه اكل

مهند: طلباتك كترت 

روح: هحاسبك علفكرا 

مهند بضحك: انا عندي استعداد اشتري البلد ده بل فيها

روح: شكراً مش عايزه

مهند: انا بتكلم عن مراتي مش عليكي

روح بصدمه و حزن: يا اللهي طلع متجوز ازاي ده مش معقول

روح بحزن: ربنا يخليهالك

مهند بخبث: يارب 


**************

روح: الاكل يجنن

مهند: بالهنا و الشفا قطع حديثهم دخول شاب 

الشاب: روح مش معقول انتي هنا

روح بصدمه و.............. يتبع


روايه الصعيدي و العنيده 

بقلم حبيبه احمد عطيه

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع