القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة ولكن البارت الاول والثاني بقلم ميساء عنتر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية طفلة ولكن البارت الاول والثاني بقلم ميساء عنتر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

 ...ورد ورد ي عمو 

سليم بابتسامة: تعالي اسمك اي  

...اسمي زينة 

سليم : بتبعيني ورد لي ي زينة فين بابا وماما 

زينة بطفولة : عند ربنا 

سليم : طب تعالي اركبي ومتخافيش مني مش هعملك حاجة 

زينة بصتله بطفولة وعنينان نعسانة وركبت جمبه 


سليم طلع علي شقته وبص لقاها نامت بدأ يحرك فيها براحة 

زينة : ممم انا فين 

سليم : انزلي ي زينة يلا ي حبيبتي

زينة نزلت وبصت حواليها مكان كبير ونضيف حولت نظرها لسليم بخوف 

سليم : متخافيش تعالي يلا 

مسك كف ايديها الصغيرة بين أيده وطلع ع شقته ودخل 


زينة : انت جايبني هنا لي ي عمو عاوزة امشي 

سليم : متخافيش مني قولت اي رأيك تعيشي هنا 

زينة بصدمة وفاه مفتوح : انا اعيش هنا 

سليم : ايوا ونكون صحاب واوديكي مدرسة وتكبري وتكوني دكتورة انتي عندك كام سنة 

زينة : عندي ١٢ سنة 

سليم بابتسامة: خلاص يلا ادخلي خدي شاور واطلعي ع م اجيبلك أكل 

زينة بفرحة طفولية : ماشي


دخلت خدت شاور ولفت جسدها الصغير بفوطة وطلعت : عمو مش معايا هدوم 

سليم بصلها و : خدي دا التشيرت بتاعي البسيه وبكرة هننزل نشتري ليكي هدوم 

زينة خدته ودخلت لبسته وطلعت كان كبير جدا عليها 


سليم : يلا عشان تاكلي ونتكلم سوا شوية 

زينة قعدت تاكل بنهم وجوع خلصت وبصتله ببراءة : مش هتاكل ي عمو 

سليم : لا ي حبيبتي كلي انتي بالهنا 

زينة : انا خلصت خلاص 


سليم شالها غسلها ايديها ووشها وحطها ع السرير ونام جنبها: بصي بقي زينة احنا هنام سوا وهنكون صحاب وهقدملك في المدرسة وهجبلك هدوم وهخليكي بنوتة زي القمر 


زينة بفرحة: بجد

سليم : ايوا بجد يلا نامي بقي هتصحي بدري 

زينة نامت وهو فضل قاعد يبص ويفكر ليه عمل كدا وجابها تعيش معاه 


فضل يفكر لحد م غرق في النوم..


#طفلة_ولكن 

#ميساء_عنتر

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع