القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دموع الحرمان البارت الثاني بقلم غاده سعيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية دموع الحرمان البارت الثاني بقلم غاده سعيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#الجزء_الثاني

★★دموع_الحرمان


فتحت الدرج عشان احط حاجات لقيت فيه برشام منع الحمل ومتاخد منه طب ازاي حامل وواخده منه ندهت عليها اسألها هو ايه ده ...


_ بسنت لو سمحتي اخرجي دلوقتي عاوزاكي....


= في ايه


_ هو انتي ازاي حامل وبتاخدي برشام منع الحمل...


= وانتي ازاي تفتشي في حاجتي وعالعموم يا كوثر انا رايحه النهاردة للدكتور تعالي معايا ....


البرشام ده خدته اول كام يوم قولت اعيش حياتي شهرين تلاته بعد كده اجيب عيال عقبالك ان شاء الله ....


فالوقت ده جوزها فتح الباب ودخل لقيتها جريت تقوله

_ اسكت ياحازم مش كوثر مش مصدقه اني حامل ...


= لا يا كوثر بسنت فعلا حامل احنا عملنا اختبار فالمعمل وهتروح للدكتور النهاردة ...


_ اه منا هاخدها معايا ...

ولو عالنضافه ياكوثر فانا مش عوزاكي تنضفيلي بيتي تاني انا هعمله واحده واحده...


= لا انا مش قصدي متزعليش مني...


كملت تنضيف والدموع في عيني ونزلت عشان احضر الغدا اول ما دخلت لقيت حماتي بتقولي..


_ مالك ياكوثر شكلك كنتي بتعيطي


= لا ياماما ابدا التراب دخل في عيني ودمعت....


_ ربنا يابنتي يجبر بخاطرك ويرزقك بالذريه الصالحه


دخلت احضر الاكل وانا مش قادرة اقف علي رجلي...


وبسنت بعدها بساعتين نزلت تتغدي اول ما نزلت قعدت عالسفرة ولا قالتلي هاتي احط طبق حتي ولقيت حماتي كلامها اتغير معاها تمامآ وبقت تعاملها حلو جدا وعماله تقولها تعالي ارتاحي حطيت الاكل ودخلت اجيب بقيت الاكل من المطبخ


لقيت حمايا خرج من اوضته و اول حاجه عملها راح بايس دماغ بسنت وقال لها اخيرا هتجيبي لي ولي العهد اللي نفسي فيه عارفه يا بسنت لو جبتي ولد هاكتب لكم كل حاجه في البيت والمحلات بتاعتي وهتبقى انتم اللي ماسكين كل حاجه انا مش ضامن عمري انتوا هيبقى لكم كل حاجه


ان شاء الله يا عمي هاجيب ولد وكمان هسميه على اسمك

بجد يا بنتي ربنا يبارك لك يا رب ويجبر بخاطرك


الكلام نزل على زي الصاعقه يعني هو قصده ايه انا هابقى في البيت خدامه وهي اللي هتبقى لها كل حاجه ليه كده انا ذنبي اني ما بخلفش انا مش عايزه اقعد في البيت ده لحظة...


حطيتلهم الاكل وقلت لهم انا هاروح البيت عندي عشان ورايا شويه حاجات وهبقى اكل بعدين


_ ماشي يا كوثر ما تنسيش هتيجي معايا عند الدكتور النهارده عشان اتطمن على البيبي


= ان شاء الله بعد المغرب كده هتلاقيني لابسه ومستنياكي ..


دخلت شقتي واترميت على السرير وفضلت اعيط كتير لقيت حسام داخل على ومخضوض...


_ مالك يا كوثر في ايه اللي حصل


= ابدا يا حسام ما فيش حاجه


_ والله لو ما قلتي في ايه هانزل تحت و هتخانق معاهم كلهم


حكيت له على كل حاجه حصلت وكلام باباه وانهم عامليني خدامه في البيت اتعصب جامد وكان عايز ينزل يمسك فيهم لكن انا هديته وقلت له انا اللي يرضيني انك تاخذ شقه بعيد عنهم احنا خلاص ما بقاش لنا حاجه هنا وهما اللي هيبقى ليهم كل حاجه


= حاضر يا حبيبتي اللي يرضيكي هاعمله


_انا دلوقتي نازله مع بسنت عند الدكتور عشان تطمن على البيبي


= لا ما تنزليش معاها تروح تاخد مامتها او جوزها


_ ما ينفعش يا حسام كده هيقولوا عليا اني غيرانه منها وانا ربنا اللي يعلم اني مش غيرانه انا بس نفسي ابقى ام


لبست واستنيتها لقيتها عدت عليا خدتها وروحنا للدكتور ودورها جه قعدت عالسونار...


اول ما قعدت لقيت الدكتور بيقول ماشاء الله يامدام حملك ثابت وكويس وفي كيسين قدامي انتي حامل في توأم ....


فرحتلها جدا وقولتلها ماشاء الله يابسنت ربنا يقومك بالف سلامه ....


لقيت الدكتور بيقولي عقبال اولادك يامدام ...


بصتله بكسرة وقولتله انا مبخلفش يادكتور ...


راح قالي تحبي اكشف عليكي يمكن اقدر اساعدك


قولتله ملوش لزوم مفيش فايده ...


لكنه صمم يكشف عليا وصمم يساعدني اول ما قعدت عالسونار كانت المفجأه ...

للحصول على البارت الثالث عمل متابعه من هنااااااا 

دموع الحرمان 

يتبع

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع