القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فتاه حطمت كبريائي البارت الخامس والسادس بقلم عبده شحاته في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية فتاه حطمت كبريائي البارت الخامس والسادس بقلم عبده شحاته في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية فتاه حطمت كبريائي البارت الخامس والسادس بقلم عبده شحاته في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الجزءالخامس والسادس

دخل عمر عندها كانت نايمه و بتحلم و بتتقلب بفزع و كانت بتخرف بكلام صدم عمر .. بلاش تقرب دانت عمي يعني ف مقام ابويا ابعد عاوز تغت-صبني حرام عليك 

عمر واقف مذهول بقي معقوله عمها يعمل فيها كده 


ثم صحيت و هي بتنهج و اول مرا عمر قلبه يدق لما قرب منها و بيهديها خدها ف حض-نها .. معلش اهدي كده مفيش حاجه ده مجرد كابوس اهدي انا جنبك 

بصت ليه بعيون باكيه .. اول مرا حد يقولي اني جنبك مع اني عمري مكرهت حد و لا اذيت حد و كلكم بتعملوني وحش انا عملتلكم ايه 

عمر حس بالذنب نحيتها فضل يطبطب عليها لحد ما نامت في حضنه 

صحي الصبح كانت هيا لسه نايم طلع من البيت متجه لمكان عامل سري 

في البيت صحيت زينات و دخلت عند مليكه و هي معاها كوباية ميه ساقعه .. قومي يا هانم انتي صدقتي نفسك ولا ايه يلا النهارده في شغل كتير ف البيت و انا مش رايحه النادي و قعدالك يلا 

مليكه بتعب .. حاضر و الميه ده الجو برد حرام عليكي 

زينات .. حرمت عليكي عيشتك انتي الي جبتيه لنفسك بقي استحملي عشان تعرفي انتي فين و ابني فين 

مليكه بدموع .. انا مكنتش عاوزه اتجوز ابن حضرتك انا كنت عاوزها يسيبني بس ف حالي 

زينات .. طب يلا قدامي و بعدها انا هعرف ازاي اخلي ابني يطردك زي الكلاب بره 

عند سليم ف الشركه كان بيكلم واحد ف التليفون .. متقلقش يا محمد هي ف امان طول ما انا موجود متخافش بقي و يبقي قلبك ضعيف كده و باذن الله خير مع السلامه 

ثم دخل رجل كبير بجلابيه و السكرتير داخل وراها .. والله يا فندم حولت امنعو من الدخول بس هوا الي أصر 

سليم .. خلاص روح انت و سيبنا لوحدينا ده يخصني 

استأذن و مشي و الراجل قعد و طلع ورقه و ادها لسليم .. إقرأ الي مكتوب كويس لان ده رساله من كبير عائلة القناوي عن اذنك يا باشا 

بعد ما مشي قراء سليم و اتصدم 

عند عمر رجع الفيلا و هوا مبسوط و طلع لقي مليكه قاعد تعبانه من كتر شغل البيت .. يلا قومي معايا عملك مفاجئة حلوه قوي 

مليكه بتعب و نعاس .. انا تعبان و خايفه اقولك لع تضرب*ني 

عمر ابتسم و راح شالها و نزل بيها وسط استغراب زينات الي بتولع نار خدها ع العربيه و وداها هنجر و دخلت أول ما شافت الي موجود صرخت


الجزء السادس

دخلت أول ما شافت الي موجود صرخت لما لقيت عمها متكتف و بيقرب منو عمر و يضربه كذا بوكس ينزفو دم من بوقه

عمر .. بقي الزباله الي المفروض عمك الي محسوب ع البشريه ذكر يحاول يعت-دي عليكي اخس 

مليكه بصت لعمر و ابتسمت .. هوا انت لي مختلف كده ليه كنت قاسي معايا و ليه بقيت حنين كده 

عمر ابتسم .. انا مش حنين خالص انتي الي اخدتي الفكره ده عني بس خلينا ف عمك دلوقتي 

نده ع الرجاله و خلاهم يعذبوه و يهنو لحد ميجيب آخره و خد مليكه و مشي 

ف بيت عمر قاعده أمه و معاها ام مليكه و دخلت عليهم ريري 

ريري بزعل .. والله انا زعلانه منك يا طنط بقي عمر يضر-بني و يهني قدامك و انتي متدخليش 

زينات .. تعالي الاول عشان انا جايبه ام مليكه لحد هنا و جايه تطلق بنتها و هنعمل فيلم أنها كانت ماشيه مع واحد و حملت منو و مصدقو لقيو عمر لبسوه البت 

ريري بصت لي ام مليكه باستغراب .. برغم اني عاوزه امشي مليكه من هنا باي طريقه بس مفيش ام بتعمل ف بنتها كده انتي ازاي جالك قلب 

امها .. بوصي يا حبيبتي انا المهم عندي الفلوس أما بنتي ده فمجليش من وراها غير وجع القلب و العار من ساعة ما شلتها ف بطني و اهي لقيت من وراها مصلحه اسيبها و اسكت اكيد لع 

زينات .. خلاص يا ريري المهم اول ما توصل هتعملي الي قولت لك عليه ماشي 


ف الصعيد ف بيت محمد القناوي كبير عائلة القناوي قاعد ع كرسي كبير و دخل عنده راجل و اتكلم 

الراجل .. امها موجود و البنت كمان موجود يعني عمها كان بيشتغلنا طول السنين الي فات عاد 

محمد القناوي .. و الله و هنرجع شرف عيلة القناوي من تاني و انت بتدبحهم كيف لفراخ قدام الناس تعرف لي قرارهم و لازم نجيبهم ف اسرع وقت عندينا يلا روح 


عند بيت عمر دخل هوا و مليكه الي مبسوطه اول ما شافت امها انصدمت و هما داخلين عليهم عمر سمع أنهم بيتكلم و الام بتعيط .. والله يست هانم هي الي كانت بتحب الواد ده و احنا ياما حذرناها و ادي اخرتها حملت منو و جبتلنا العار ده لو أهلها عرفو ف الصعيد هيدبحوها 

عمر قرب منها .. انتي تقصدي مليكه و لما هي كده ليه بقي لبستوهاني انا شايفيني مغفل صح 

زينات وقفت و بصت لمليكه الي بتبكي بصدمه ... و ليه تعصب نفسك يا حبيبي هي آخرها اي يعني غير كلمة مكونه من اربع حروف طالق و اخلص 


عمر بص لمليكه بشر .. و لي تطلق انا هستعمل أسلوب اوحش من ده 


روايه_فتاه_حطمت_كبريائي 

للكاتب_عبده_شحاته


ولو عايزه باقي القصه عمل متابعه من هنااااااا 

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع