القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليله الأسد البارت التاسع بقلم دنيا فادي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية ليله الأسد البارت التاسع بقلم دنيا فادي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#البارت_التاسع

#ليله_الاسد

اسد كان قريب من اوضتو


وبيسمع صوت صريخخ والصوت يختفي


اسد بقلق : ده من اوضتي وليل فيها يارب ميكونش حصل الي في بالي

وبيدخل اوضتو


يلاقي ليل واقفه قدام دولابو ومتنحه فيه


اسد : ليل!!


ليل بخوف وصوت انفسها بدأ يعليَ : اي الي في الدولاب ده

 

اسد بيسحبها من ايديها ويقعدها علي السرير


اسد : يخربيتك انتي سقعتي كده لي


ويكمل بقلق : و بتترعشي لي و وشك اصفر


ليل بتهتهه : ت ت تعاابين!!


اسد بلوم : اي الي خلاكي تفتحي الدولاب دلوقتى


ليل بمجادله : كنت هحط هدومي هحطها فين يعني


اسد : خلاص اهدي


ليل : انت قاعد!! بقولك في تعابين في الدولاب روح موتهم قبل ما يموتونا


اسد ويكتم الضحك : يموتونا؟؟ دي تعابين مش اسود


ليل بعلو الصوت من خوفها : ماشي روح موتهم ياله


اسد : لا طبعا دول انا الي مربيهم متخافيش مش بيعملو حاجه لُطاف خالص


ليل بصدمه : اييي مربيهم


وتقوم من مكانها

ليل وتكلم نفسها : لااا انا مستحيل اقعد في الاوضه دي ده ممكن بعد شويه يطلع تمساح من تحت السرير


اسد : لا متقلقيش حطيتو برا في الصاله


ليل بدموع وجسمها يترعش من الخوف : انا عايزه اروح ل مامي


اسد : اهدي مفيش حاجه واللهِ هو بس التعابين منها لله فيروز قولتلها تشيلهم بس متخافيش هبعدهم وهما في بيتهم يعني متقلقيش مش هيعرفو يخرجو


ليل : يعني مفيش حاجه تاني بجد؟؟


اسد : لا هو لو كان في كان زماني في الشارع ده انا دخلت دول بطلوع الروح 

وبيشيلهم من الدولاب


ليل وتبعد عنو


اسد : انا هحطهم في اوضه محدش بيدخلها شوفي انتي كنتي هتعملي اي


ليل بطمأنان : ماشي


______________________________________


اسد : صاحي!!


نعيم : ادخل يا ابني


اسد : منمتش لي


نعيم : مش جايلي نوم


اسد : طيب


وبيخرج من الاوضه


نعيم : خد يا اسد كنت هتقولي حاجه؟


اسد : ااه انا رايح الشركه اشوف لو في جديد


نعيم : ما انت كنت بتسافر وتشوف لو في جديد لما كنا في اسكندريه وبعدين انت شكلك هتموت وتنام ،، خليك يا ابني مع ليل انهارده


اسد : طيب مرات عمي كلمتك


نعيم بإستغراب : لا هو في حاجه؟؟


اسد : لا بسأل بس


نعيم : اسد انت لسه متقبلتش ليل في حياتك


اسد بخيبه امل : لا


نعيم بترجي : حاول يا اسد عشان خاطري حاول


_:.


ليل بتخرج من الحمام ولابسه روب وشعرها مبلول وخدودها مورده


ليل بعتاب : نسيت اخد معايا هدومي بقيت بنسا كتير من ساعه ما الكائن ده دخل حياتي وانا بنسا كل حاجه ناقص اخرف وابقا اتجننت بجد


اسد : ما انتي بتخرفي اهو


ليل بخضه : انت ازاي تدخل عليا وانا كده


اسد وهو بيقرب عليها : دي اوضتي وانتي الي فيها يعني ادخل براحتي


وكان قريب ليها جدا 

لدرجه كان سامع صوت دقااات قلبها المتسرعه


ليل بتوتر : احم مش عارفه اتنفس ممكن تبعد


اسد بنعاس ويتجاهلها ويدفن راسو حوالين رقبتها


ليل بخوف وترجي : اسد في حد جاي ابعد والنبي شكلي هيبقا وحش اوي ابعد


اسد مردش

ليل وتبعدو عنها وتفشل


ليل : ينهار اسود انت نمت ولا اي 


وبيقاطعها صوت حد

بيقول : هو دهه الي مبتحبوشش بعضض؟؟؟

يتبع..

#Donia_F_Mhmd

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع