رواية الوعد البارت 10_11بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية الوعد البارت 10_11بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية الوعد البارت 10_11بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
#ال10.
ام زين بخبث عملت نفسها هتقع وزقت وعد من علي السلم.
زين ماسك ايد وعد وامه بايد التانيه وعد بخوف: ه هقع ابننا يازين.
امه بغل عملت نفسها اغمى عليها وشدت زين و زين غصب عنه ايد وعد سابت: ووووعدددددددد.
بتقع من ع السلم وزين جري عليها بخوف لاقي د"م زين بزعيقققق: غااددةةة خدي امي علي جوااااا.
شالها بخوف وجري علي عربيته.
في المستشفى.
زين دموعه نازلة وقلبه مقبوض قاعد وحاطط ايده علي وشه.
الدكتوره: المدام اتعرضت لاصابة قويه هي في العناية والبيبي الحمدلله تمم بس لازم يبقوا تحت الملاحظة.
زين بحزن: ط طب ينفع اطمئن عليها.
الدكتوره: للاسف مش هينفع دلوقتي.
زين هز براسه بنعم.
الدكتوره مشيت وهو وقف قدم العناية سابها ومشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
في بيت زين.
امه بكر"ه: البت دي لازم تمووووت.
غادة بلا مبالاة: ميلزمنيش في حاجه انا حسابي مع ابنك.
امه زين: بقولك ايهههه هتسمعي الكلام ولا لا.
غادة بغضب: مش هسمع مش كفاية سمعت كلامك وقت'لت اخوه يلي هو ابنك.
امه زين ( سعاد): اخررررسيييي يابت مكنش ابني كان ابن جوزي.
: انتو بتقولوا ايه.
بيبصوا لمصدر الصوت بصدمة: انت...
بقلم ميرا ابوالخير.
في المسجد.
زين بيصلي وبيدعي لوعد ودموعه نازلة: ياربي والنبي متحرمنيش منها والنبي اي حد مبيصدق يلاقي روحه ويلي هيسنده احنا تعبنا 7 سنين عشنا نتجمع مع بعض خدني انا وسبها واحميها يارب انا اتعذ"بت كتير اوي متاخدش الحاجه الوحيدة يلي مخاليني عايش وبتنفس يااااررررررب.
الشيخ بحنان علي حاله: انت بتحبها يابني اوي كده.
زين بيمسح دموعه: اوي يا شيخنا.
الشيخ بإبتسامة: ربنا هيكرمك متقلقش يابني قول يارب.
زين بدعاء: ياررب.
بقلم ميرا ابوالخير.
داخل المستشفى.
زين مش لاقي وعد: لو سمحت المدام يلي كانت هنا راحت فين.
الممرضه: الحمدلله عدت مرحلة الخطر واتنقلت اوضه رقم 14.
زين بفرحه: بجد الف شكر.
داخل الاوضه لاقها نايمه راح ومسك ايديها وباسها: وحشتيني اصحي بقا.
باس دماغها وطلع جنبها وخدها في حضنه وفضل بيملس علي شعرها بحب.
#يتبع
#ال11..
وعد بتفوق بتعب: ز زين.
زين بخوف: مالك حاسه بايه ياقلبي تعبانه انادي الدكتور.
وعد بجمود: طلقني يا زين انا بكر"هك ومش عايزك في حياتي تاني.
زين بصدمة: انتي بتقولي ايه.
وعد بحزن من جواها: اه طلقني وروح عشان مامتك وملكش دعوه بيا.
زين بتملك اعصاب: وعدد متختبريش صبري حرام كده.
وعد ببرود: برا.
زين وقف ومش عارف يعمل ايه خرج وكله غضب.
وعد بدموع وحزن: دي امك يا زين لازم انا امشي عشانها وعشان مينفعش تختارني وتسبها هي.
حطت ايديها علي بطنها بالم: حقك عليا يابني بس ستك بتكر''هنا يا حبيبي هاخدك ونمشي من هنا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سعاد و غادة.
: انا عايز وعد.
الاتنين بصدمه: هو انت.
: اه ساعدوني اخدها وامشي.
غادة بخبث: انا موافقه.
سعاد برفع حاجب: وانا بس بشرط تاخدها وتغور بعيد عن ابني.
: ههههه دا اعز الطلب.
بيمشي وهو مبتسم بمكر.
غادة: زين لازم يكر"ه وعد عشان ميخفش علي موتها.
سعاد: مستحيل دا عاشق ليها.
غادة بغمز: عندي خطه حلوة اوي.
سعاد: ارغي.
غادة: اوقعه في حبي.
سعاد بسخريه: جاموسه انتي اوي بقولك بيعشق وعد.
غادة بمكر: طب نعمل ايه.
سعاد بتفكير: هقولك.
بقلم ميرا ابوالخير.
وعد كانت بتحاول تقوم بطنها وجعتها سندت علي السرير.
وعد بالم: ااه تعبانه ياترا فين زين دلوقتي.
وقفت في الشباك لاقت يلي وراها.
وعد بصدمه: ا انت مين.
الشخص رفع مسدسه: جاي اخد روحك.
وعد غمضت عينها برعب وبصوت واطي نادت عليه.
الشخص بسخريه: استشهدي يا حلوة.
بيدوس علي الزيناد وبتخرج طلقه.
وعد بتفتح عينها بتنصدم وقلبها بيقع بتلاقي يلي حضنها واخد الطلقه مكانها وعد وعينها كلها دموع: ز زين.
زين الد"م غر"قه وو.....
#يتبع...
الوعد..
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
Mira Abulkhair
تعليقات
إرسال تعليق