القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قمر الصقر البارت 11_12_13_14_15بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه






رواية قمر الصقر البارت 11_12_13_14_15بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية قمر الصقر البارت 11_12_13_14_15بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية قمر الصقر البارت 11_12_13_14_15بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




البارد احد عشره 

تلفون قمر عمال يرن ويرن 

قمر وهي ترد بغضب . : فصيييييله بجد مش عارفه انام بسببك يا بنتي واخدها رن رن اي في ده كله 


لترد مليكه .: يعني انتي يا كلبه سايباني ارن كل دا وفي الاخر تقولي مش عارفه انام بسببك 


قمر بضحك : ملكيش دعوة .. وبعدين كليه ايه وزفت ايه علي الصبح حرام عليكي ليه تفكريني ..... يلا انا خلاص هقوم اهو 


مليكه بغضب ..: في كافتريا الجامعه هتلاقتيني مستنياكي زي كل يوم ايه الجديد .

قمر سلاموز 

لسه هتقوم تلفون تاني وفتحت من غير ما تبص 

قمر. اي ياكلب البحر انتي مش قولت ربع ساعه وهكون في الكليه مش كفايه كمان صاحيه من احلى نوم في ام البارد ده 

صقر. لا والله انت لسه نايمه كمان 

قمر. بصدمه صقر اي جابك هني 

صقر. اي جبني فين ياهبله انتي قومي يابت عشان هعدي عليكي اخدك عشره دقايق لو مكنتش جاهزه هخدك على كده وقفل 

قمر. ده بجد انا هركب مع الموز ده ياعيال 😂

قمر وهي ترتدي ثيابها  التي زادتها جمالا  وهي فستان باللون الكشميري يمر من منتصفه حزام باللون الاسود  والإحتشام ايضا وما زادها جمالا هو ذلك الحجاب باللون الاسود الذي كانت تغطي به شعرها الأسود الطويل 


قمر وهي تخرج من الشقه بعدما ارتدت ملابسها : ماما انا ماشيه هاتعوزي حاجه يا سمسم 

ساميه بتكرار . : خلي بالك من نفسك يابنتي 

قمر بتذمر .. : صقر جاي يخدنا متخفيش 

الام بضحك ... : ايوة بالظبط كدا احسن عشان اكون مطمن عليكي 

في الواقت ده قمر تلفون قمر رن وكان صقر 

قمر بدون قصد قلت ايوه يامغرور 

صقر. حول يسيطر على نفسه انزلي 

قمر. بخوف احم بقول روح انت وانا هخد تاكسي 

صقر. قال دقيقه واحده لو مكنتش قدامي هتشوف حاجه مش هتعجبك وقفل 


في العربي

قمر. كانت هتركب من ورى 

صقر. مش سواق الهانم انا تعالي من قدام هني 

قمر بعد ما ركبت قلت على فكرة انا مقلتش ليك تعالي وصلني عشان تتعصب كده 

صقر. متنسيش انك خطيبتي دلوقت 

قمر. هو انت مصدق نفسك ولا اي ده كله اتفاق وكله تالته شهور وكل واحد هيروح ل مكان ما جي 

صقر. مرديش عليه وده اللي خالي قمر متعصب اكتر بعد واقت واصل الكليه ونزلت قمر من غير ما تقول كلمه 

في الكافيه 

مليكه. مالك يابت كده اي العصبي ده كله 

قمر. اسكتي على الصبح وهاتي العصير ده 

مليكه. خدي ياختي وانا هروح اجيب تاني 

قمر. بتكلم نفسه فاكره مين هو اصلا يتحكم في وفي حياتي مش مع ان موز وحلو شويتين يشوف نفسه اعاا ماش ياصقر 

صقر. من الخلف قال بثقه عارف ان موز وحلو واي تأني كملي 

قمر. احم انت انت اي جابك هني 

صقر. جاي اخد قهوي اي ممنوع ولا اي 

قمر. هاا لا اتفضل 

صقر. بعد كده اتكلمي بصوت واطي مش الجيران تسمع وسبها ومشي 

قمر. مغرور 

جات مليكه وقلت اي في الدكتور صقر كان واقف معاكي بيعمل اي

قمر. انتي هبله يابت ما صقر دلوقت بقاا خطيبه 

مليكه. ابس نسيت يلا بقاا على المحاضره 


عند السيوفي 

يوسف. يعني يابابا كده هنسيب صقر يتجوز قمر 

السيوفي. انت حمار عايزني أقف قدام صقر ده ممكن تلفون واحد يخلينا على الحديد 

يوسف. يبق انا اللي هعمل 


في الكليه 


صقر وهو يدخل لقاعه المحاضرات بغروره المعتاد  : انهاردة هنتكلم عن ليبدء شرح محاضرته 

قمر وهي تدخل بسرعه ومتأخرة كعادتها . :احم سوري يادكتور اتاخرت  


صقربسخريه. مفيش دخول بعدي يا انسه اتفضلي برررة 

ق


مر بغضب .... نعم انت لسه داخل وحتي  لسه مبداش شرح 

في طالب واقف وقال. معلش يادكتور ممكن تدخل 

صقر. وانت مين بقاا كان محامي الهانم 

الطالب انت متعرفش انا مين ولا اي انا ممكن ارفضك من هني 

صقر بعصبيه. انت شكلك لسه متعرفش انا مين انا صقر الشرقاوي اللي ممكن اوديك ورى الشمس 

الطالب (مراد الحميدي) انا مراد الحميدي واكيد سمعت على اكبر مصنع اسمنت في اسكندرية 

صقر بغرور وانت اكيد سمعت عنه ومش لازم اقولك الباقي وتفضل عند العميد 

صقر بغضب .. :وانتي اتفضلي على المدرج وياريت بلاش تأخير تاني مره

قمر. بس حضرتك انت طلعت مراد من غير ما يعمل حاجه وانا مش هدخل غير لم هو يدخل 

صقر. اتفضلي بره انتي كمان 


قمر بالخارج  : يا ربي دا انا معرفش المادة شكلها ايه كمان محضرلوش ولا محاضرة وكمان المصيبه اللي طلعت ده شكله الولد هيترفض بسببي 


لتسمع صوتاً خلفها  : لا مش بسببك بس عشان يعرف بعد كده هو بيكلم مين 

قمر بخضه وهي تلف : عاااااااااا إيه دا انت مش كنت جوة من شويه وعامل فيها سبع البرومبه ومفيش دخول ومفيش خروج 

صقر بسخريه ... : انا الدكتور علفكرة يعني أخرج ادخل بمزاجي

قمر بسخريه .: وبرضه بمزاجك تطردني كل محاضرة 

صقر بغرور ..: أيوة اديكي قولتي مرة تتكلمي ومرة تيجي متأخر  يا تري المرة الجايه ايه السبب 


قمر بتحدي وغضب .: لا مفيش مرات جايه 


صقر بتساؤل : تقصدي ايه .؟


قمر بتحدي . : يعني هريح نفسي خااالص ..مش هجيلك محاضرات تاني 


صقر بغرور وتحدي هو الآخر . : عادي معنديش مانع تكوني اول طالبه ساقطه في مادتي 


قمر بخوف .: هااااا .. تقصد 

صقر بغرور . : أيوة . ولعلمك لو اتاخرتي تاني ..ملكيش اعمال سنه كمان .... يعني اخرك هيبقي مقبول 

قمر. احم وللي اول مره تندي صقر باسم 

صقر ممكن تسامح مراد عشان خاطري 

صقر..؟ 





البارد التاني عشره 

صقر كان في دنيا تاني وحس احساس غريب

قمر. صقر ممكن عشان خاطري

صقر. اتفضلي ادخل المدرج وانا هحل المشكله وهجي

قمر. بس

صقر. مش بحب اقول الكلمه مرتين على جوه


في مكتب العميد

صقر داخل وقعد قصد العميد

العميد. اي حصل يادكتور صقر

صقر. الاستاذ كان بيشوف نفسه عليه وهو ميعرفش انا مين

مراد. حضرتك انا مكنتش اعرف انت مين وعادي دفعت عن قمر

صقر بعصبيه لم سمع اسم قمر على لسان حد غيرو اول مره واخر مره تقول اسمه علي لسانك بعد كده واتفضل بره

العميد. معليش يادكتور وانا اسف على اللي حصل

صقر. تمام


في المدرج

صقر بدا شرح وقمر كانت مركزه معه جدا وأول مره تفهم الماده بعد واقت خرجت قمر مع صقر على الشركه

في الشركه

صقر. تعالي يلا اركبي الاسانسير

(ياجدعان قمر بتخاف تركب الاسنانسير)

قمر. احم انا هركب على السلم معلش

صقر. انا مش بعزم عليكي انا بأمرك

قمر. بخوف. طيب

في الاسانسير قمر حولت تقرب من صقر لحد ما مسكت ايدو وغمض عيونه 

صقر. شاف توتور قمر ومتكلمش وكان مبسوط من قرب ليه 

قمر. اسفه بس بخاف اركب اسانسير

صقر. تمام 

في مكتب صقر اتصل على قمر : قمر 

قمر وهي ترد  بسرعه  : أيوة يا فندم 

صقر بجديه  : هاتيلي عقود شركه A.H.R الالمانيه  وابعتيلي آدم دلوقتي علي المكتب 

قمر بجديه  : تحت امرك يا فندم حاجه تانيه 

صقر بجمود .. : لا اتفضلي 


قمر دخلت مكتب آدم. آدم بيه صقر بيه عايزك في المكتب 

ادم. قمر احم ممكن طلب 

قمر. اكيد اتفضل 

ادم. هو بعيد عن الشغل وبصراحه عايز اعرف مين البطل اللي كان عندك يوم ما جين نطلب ايدك 

قمر. قلت بضحك قصدك على مليكه 😂

ادم. وكمان مليكه هي في حد في حياته 

قمر. لا مفيش يسطا 

ادم. اشطا هكلمك بس اروح اشوف صقر بدل نترفض كلنا 😂


ادم وهو يقتحم مكتب صقر بمرح .

ليدخل بضحك .: ايه يا ابني طلبتني لي بس وربنا وحشتني يا صقري 

صقر بتهكم .. : صقري  والله لولا أنك صاحبي الغتت للاسف انا كنت دفنتك مكانك دلوقتي ..

ادم بضحك .. : ايه يا عم بهزر يا رمضان مبتهزرش 

ثم قال بتنهيدة ..: عاوز ايه صح 

صقر بجدية ...: مفيش عايز اعرف هنعمل الإجتماع أمتي مع شركه A. H.R

آدم بتفكير ..: خليه بكره الساعه ٣ 

صقر. بتحذير .. أي تأخير الإجتماع ملغي وتلغي التعاقد مع الشركه كمان ..

ادم بإيماء .: تمام .ليتابع بمرح ...بس ايه الحلاوة يا ابني علي الصبح اكيد الموظفات عاكسوك ولا عشان حد تاني 😂

صقر بغضب ....: بررررة يا آدم شوف شغلك والا اعتبر نفسك مطرود  يلا برررة 

ادم وهو يخرج مسرعا بخوف من صقر : ه عمرة ما هيتغير ... يا ميله بختك يا آدم يا حظك الاسود في صاحب عمرك .

صقر بصوت عالي ... : آدم انت لسه هنا ....

علي : لا وربنا خرجت خلاص ... وجررري بسرعه على مكتب قمر 

ادم. قمر مرت اخويا المستقبلي 

قمر. نعم ياخوي 

ادم. عايزكي تظبطيني مع مليكه 

قمر. انت وقعت ولا اي ياض اجمد كده 

ادم. ياستي انتي مالك انا وقعت ايوه واعملك اللي عايزه 

قمر. بتفكير اي حاجة اي حاجة 

ادم. اي حاجة ياستي 

قمر. بوكس شكولاته كبير وايفون 

ادم. مدى يعني 

قمر. اي موافق ولا اي 

ادم. يعني انتي عايزه تخدي الراتب كله ولا اي 

قمر. اوع تكون بخيل احنا مش بنحب كده ابدا 

ادم. موافق ياختي موافق بكره هيكون عندك 

قمر. اشطا وانا بكره هجيب مليكه الشركه 

صقر من الخلف بعصبيه 

وهي الشركه بقت كافيه ولا اي حضرتك منك ليه

ادم. هاا لا مفيش سلام 

صقر. اي يا انسه قمر يلا عشان ماشين 

قمر. بس لسه بدري 

صقر.... انا قولت اي 

في العربي 

صقر. هنروح نختار الفستان والقاعه 

قمر. احم صقر 

صقر. نعم 

قمر. بصراحه انا زي اي واحده بتحلم بيوم فرحه ولازم مليكه تكون جنبي دلوقت ممكن نعدي نخدها 

صقر.... ؟

البارد الثالث عشر 

صقر. تمام هتحصل على آدم يروح يجيبها على مول.... 

قمر. بفرح بجد انت احلى صقر

صقر. مش عارف لي فرح على فرحتها بس كان مبسوط صقر رن علي آدم 

صقر. الو 

ادم بصوت بنت . اي يا صقري لحقت اوحشك بسرعه ده 

صقر. اسكت ياحيوان هبعتلك عنوان بيت مليكه تعدي عليه وتجيبها على مول....

ادم. تصدقي انك انت احلى صقر في الدنيا سلام يسطا 

صقر. حيوان 


في بيت مليكه كانت عمله شعره قطه ولبس بجامه ميكي وبتاكل لب رن جرس الباب وفتحت من غير ما تعرف 

ادم. اجري ياشطره قولي ل خالتو مليكه عمو آدم على الباب 

مليكه كانت لسه في صدمته بعد ما فاقد 

اعااا ياماما عفريت 

ادم. هو الصوت صوت مليكه بس الشكل شكل اخت مليكه 

مليكه سبت آدم على الباب وطرت على الغرفه بتعتها طلعت ام مليكه 

الام. اتفضل يابني عايز مين 

ادم. انا صاحب صقر خطيب قمر وطلب منه أن اعدي على الانسه مليكه اخدها على مول.. ؛

الام. اتفضل يابني استريح هروح اقول ل مليكه تجهز 

في الغرفه

الام. اجهزي قمر بعتت ليكي الاستاذ آدم يخدك تختري الفساتين بتعت الفرح 

مليكه. ماش 


عند قمر وصقر وصل المول 

صقر. ممكن نقعد في الكفايه لحد ما يجي آدم ومليكه 

قمر. تمام 

بعد واقت بدون أحداث قمر كانت زهقت وقلت ممكن نعمل اي حاجة انا زهقت ممكن تجبلي غزل بنات 

صقر. هو انا قاعد مع بنت اختي ولا اي 

قمر. بزعل اسفه 

صقر. حست ان قمر زعلت دقيقه وراجع 

قمر. مرتدش 

بعد واقت صقر جي وكان جيب غزل بنات كتير ل قمر 

قمر بفرح ونسيت زعله خددهم كلهم وقلت شكرا شكرا ليك بجد 

عند آدم ومليكه في العربي 

مليكه. مكنش لي لازم حضرتك تجي هي كانت ممكن تتصل بيه وانا اروح 

ادم. اول بلاش حضرتك وبلاش القاب  ثانيه عادي ياستي لو التعب كله زي كده انا مستعد اتعب طول عمري 

مليكه بكسوف. شكرا 

بعد فتره وصل آدم ومليكه ودخل عند قمر وصقر البنات راح ل مكان الفساتين وقمر صممت ان صقر ميشوفش الفستان غير يوم الفرح بعد واقت طويل ولف خلص اخيرا 

ادم. والله ياجدعان انا اول مره اجوع كده صقر ممكن تعزمني على حسابك ياصحبي 

صقر. امشي ياض كل في بيتكم 

قمر. ممكن اعذمك انا يادومي ولا تزعل 

ادم. احلى قمر في الدنيا 

صقر بص على آدم وعيون حمرا 

ادم بلع ريقو وقال احم انا بقول ان الواقت اتأخر ولازم نمشي 

مليكه. بس الحق معاك وانا كمان جعانه اووي 

ادم. هو ده الكلام ممكن نروح ناكل انا وانتي ياعسل 

قمر. ممكن اروح معاكم 🥺

صقر. قدامي على المطعم 

كلهم فرح وطلب اكل وقد يوم لطيف وبعد واقت آدم وصل مليكه وصقر واصل قمر عدو يومين بدون أحداث جديد وجي يوم الفرح 


بقلم رانيا حمدان

روايه قمر الصقر


البارد الرابع عشر 

الساعه ٧ الصبح مليكه راحت عند قمر ولقيت لسه نايمه فضلت تصرخ فوق رأسه

قمر. اي ياهبله انتي البيت ولع ولا اي على الصبح

مليكه. في واحده انهردا فرحه وهي لسه نايمه

قمر. بحزن هو بجد انهرد فرحه بس انا مش مبسوطه زي اي عروسه ده كله عشان اجيب حق ابويا مش عارفه ليه يامليكه كل ما بفكر قلبي بيوجعني انا تعبت بجد مش قادر انا شوفت كتير بسبب عمي هو مش المفروض العم يكون بدل بابا لا والصعب هو اللي قتل اخوي في بشر كده 😢

مليكه. كفايه يابنتي والله كل حاجه هتتصلح ربنا قال لا تحزن خلي ده منهج حياتك ومتفقدش أملك في ربنا مهما حصل في خليكي متأكد تماما إن عوض وجبر الله الل هيجيلك مش هتزعل أبدا علي اللِ راح منك نصيبك مش هيجيلك ناقص ملى مش مهم فاتك إيه لأن العوض والجبر اللِ هيجيلك من ربنا هينسيك أي حاجة مكنش ليكي فيها نصيب قبل كده متقلقش اطمن هيجبر بخاطرك ربنا محوشلك الحلو كله لما تفتح القرآن هتلاقى سيدنا يوسف قالا تبتئس وسيدنا شعيب قاللا تخف وسيدنا محمد قال لا تحزن خلي ده في بالك دايما قومي( الرساله ده ل اي حد مخنوق وزعلان🥺) يلا بلاش نكد يابنتي ده انتي احلى عروسه

تلفون قمر رن وكان صقر

صقر. صباح الخير

قمرصوت بين عليه الحزن. صباح النور

صقر. عرف ان هي مخنوقه ثم قال نص ساعه وهعدي عليكي عشان تروحي الفندق وكمان جبت ليكي غزل بنات

قمر فرحت شوي ثم قلت بجد في غزل بنات طب تعالى يلا بسرعه ونبي ونبي 😂

صقر. اول مره يضحك كده اي يابت هو انا جاي اخدك من الحضانه ولا اي اجهزي يلا وانا هجيكي ياقطه

قمر. استغربت طريقه كلامو وقمت تجهز

جي صقر وعط غزل البنات ل قمر وفرحت جدا بيه وراح على اكبر فنادق البلد وجي واقت الفرح قمر كانت حزين عشان مفيش حد يسلمه لصقر بس ابو صقر حب يقوم بدور الأب ل قمر  وهي فرحت جدا وحضنت وقلت شكرا ليك يا احلى بابا 

الشرقاوي. وانتي احلى قمر في الدنيا ربنا يبارك فيكي ياحبيبتي 

مليكه يلا ياجدعان 

قمر. شكرا ليك بجد

الشرقاوي بمرح امشي يابت مفيش شكرا بين الاب وبنت يلا بقاا

ساميه. شفت بنتها بلفستان الأبيض حضنته وقلت عشت وشفتك يابنتي عروسه زي القمر بسم الله مشاء الله

مليكه. ياجدعان ده فرح بلاش دموع

ادم. اي الناس الكئيب ده

الشرقاوي خد قمر ونزل صقر شايف ابوي جايب قمر فرح اووي ان ابوي تسرف كده 

الشرقاوي. الف مبروك يابني حطه في عيونك 

صقر. الله يبارك في عمرك يابابا 

صقر خد قمر وقال شكلك زي القمر ياقمر خدود قمر احمرت اكتر وقلت شكرا خدها ورح عند مكان الماذون 

الماذون من واكيل العروسه 

جي السيوفي وقال انا يامولانا 

قمر بصدمه ورعب لا مستحيل 

صقر. قمر امسك نفسك متخفيش عشان الصحاف والناس ثم اكمل متخفيش مش هيقدر يجي جمبك وانا اللي عزمت عشان يشوفك وانتي مبسوطه اهدي 

قمر. بس 

صقر. كمل يامولانا 

بعد واقت اطلق الماذون كلمت الشهيره بارك الله وبركاته عليكم في خيرا 

صقر خد قمر في حضن ولف بيه عشان يوسف يتغط اكتر 

قمر. مكنش لي لازم ده يحصل 

صقر. مش واخد بالك من يوسف شكلك 


بعد فتره خلص الفرح وصقر خد قمر على الفيلا وآدم وصل ام قمر ومليكه على البيت 


هي وحيدة قلبها مكسور والكل خذلها حتى أقرب الناس إليها والكل طمع ويطمع فيها 


فى بيت صقر الشرقاوي 


صقر زى مالحظتى البيت هنا كبير دور الى احنا قاعدين فيه وطبعا مفيهوش اوضه ليكى ودور فوق دا جناحى خاص بيا انا مبحبش حد يدخله غير الدادة وفاء الى بس مسمحولها تدخله وانتى كمان هايبقا مسمحولك لانك هاتعيشى معايا فيه و انا شخص بحب النظام بكرة الفوضى

قمر اتوترت من فكرة نومها معاه فى اوضه واحدة : انا ممكن انام مع دادة وفاء


صقر طبعا كلهم عرفوا هنا فى البيت انك مراتى ومينفعش مرات صقر الشرقاوي تنام مع اى حد من الى بيشتغل عندى . مفهموم

قمر بضيق منه : مفهوم

صقر : طيب يالا اطلعى الجناح فوق زمان دادة وفاء رتبت هدومك


قمر واقفه ف الجناح وتايهه متعرفش هى بتعمل ايه هنا دا مش مكانها ولا دى حياتها حست انهامخنوقه لا هى عاوزة ترجع بيتها هى حاسه انهادخلت فى عالم مش بتاعها عالم كبير عليها بصت حواليها لقت الجناح كبير جدا فيه سرير وف مكتبه فيها كتب وتلفزيون و غرفه ملابس وف ركن خاص بمفاتيح عربيات كتيرة شكله مهووس بالعربيات واخيرا لقت هدومها


صقر : بتفكرى فى ايه

قمر اتخضت من وجودة المفاجئ: يالهووووووى ...... احم اتخضيت 

صقر. تتعودي دلوقت 

قمر ارتبكت : حضرتك هو انا هنام فين

صقر شاور على السرير : هتنامى هنا

قمر بتوتر : وحضرتك هتنام فين

صقر : هنا بردوا

صقر اخد نفس وببرود : بصى انتى لازم تستحملى الوضع لغايه ما ابقا اشوف مهندس يوسع الجناح ويعملك اوضه

وسابها وخرج

قمر.....؟ 


روايه قمر الصقر

بقلم رانيا حمدان




البارد 15

قمر بعصبي . هو فاكر نفس مين يعني يكلمني واقت ما يحب ويمشي كمان من غير ما يسمعني ماش ياصقر انا وانت والزمن طويل 

قمر خدد درش وكانت واقف قدام المرايه بتسرح شعره الطويل الحرير دخل صقر وقال مين انتي 


صقر كان أول مره يشوف قمر بشعره 

قرب منه بتوهان وقال انتي ازي جميل كده شعرك حلو اووي وانتي اجمل 

قمر. بكسوف وش صار احمر بعدد عنه وقلت شكرا وراحت علي السرير تنام 

صقر في نفسه اهدي كده ياصقر مالك انت شوفت كتير بنات احلى من كدا بس بردو مضعفتش غير ل قمر 

صقر. انا في المكتب لو عايز حاجه 

قمر. انا تعبانه ورايحه انام تصبح على خير 


.

"والله لن تجد أجمل من اختيارات الله لحياتك، كلها تنصبّ في صالحك وأنت لا تعلم، وكل الخير في تدابير الله.. لذلك أغمض عينيك وقل بقلبٍ راضٍ "رضيت يا رب".. ولا تكره شيئًا اختاره الله لك، فعلى البلاء تؤجر، وعلى المرض تؤجر، وعلى الفقد تؤجر، وعلى الصبر تؤجر، فرب الخير لا يأتي إلا بالخير."🌿


تاني يوم صحيت قمر لقيت صقر نايم وشكله زي الأطفال 

قمر. شكلك جميل اووي وكيوت وهادي بس لم بتكون صاحي بتكون مغرور اووي 

صقر. واي كمان كملي 

قمر. احم انت صاحي من امت 

صقر. من وانت شكلك كيوت اووي 

قمر. طب طب انا هنزل

صقر بابتسامه . خلاص خلاص اي وشك قلب طماطم لي كده 

قمر. سبت ودخلت الحمام 

بعد واقت صقر وقمر نزلوا وكان الشرقاوي على السفره بتعت الفطار 

الشرقاوي. صباح الخير يا عيال 

صقر. صباح الخير يا بابا 

قمر. صباح الخير ياعمو 

الشرقاوي. عمو اي انتي دلوقت بقيت بنتي وقولي بابا عادي ياحبيبتي 

قمر. فرحت وكأنه لقيت الحنيه بتعت ابوها في الشرقاوي شكرا اووي ليك يابابا 

الشرقاوي بمرح . احلى بابا ده ولا اي 😂

جي آدم 

ادم بمرح . هو انا  حماتي بتموت فيه ولا اي ياجدعان 😂 ثم اكمل صبحي مبارك ياعريس 

صقر. اقعد ياض 

ادم. دايما كسفني كده صباح الخير ل احلى قمر 

قمر بمزح . صباحؤ يسطا 

صقر بغيره . يا حلاوه عليكم اجيب شجره ليمون هني ولا اي 

ادم. لا مانجه ونبي 

صقر. تعالي ورى وانا هديك احلى مانجه 

الشرقاوي بجديه . خلاص كمل فطور يلا وانا رايح الشركه ياصقر خليك انت انهرد 

صقر. تمام يابابا 

تلفون قمر رن وكانت مليكه 

مليكه. صباحؤ يانوحي صبحي مبارك على احلى عروسه 

قمر. مالك يابت على الصبح عروسه اي هو انتي ناسه ولا اي انا متجوز لي يعني جواز على ورق بس 

مليكه. ينعل ابو شكلك بنت فصيله بصحيح 

المهم احنا في الطريق انا ومامتك 

قمر. ماش ياقلبي 

صقر. كان سمع المكالمه كله وقال على فكرة انا ممكن اخلي الجواز حقيقه مش ورق لو عايز بس انا كلمتي مش برجع فيه وزي ما كان اتفق من الاول هكمل 

قمر. سبتو ومشت 

صقربعصبي .وحيات امك ياماش ياقمر انا هعرفك مين صقر الشرقاوي 


بعد واقت وصلت ساميه قدو واقت جميل ضحك وهزار مع مليكه وقمر وآدم وساميه وفاء والشرقاوي ام صقر كان في المكتب بيخلص شغل 

وفاء. قمر يابنتي تعالي اندهي على جوزك يجي ياكل معانا 

قمر. حاضر 

في المكتب 

صقر كان بيتكلم في الفون يعني اي لازم اسافر اتصرف مش هينفع اسافر دلوقت 

المتصل.......... 

صقر. سلام هرد عليك بليل 

عايز اي ياقمر 

قمر. مستني تحت على السفر 

صقر بعصبي . مش واكل واتفضلي لتحت 

قمر. براحتك بقاا 

صقر. اتعصب وكسر القزاز 

تحت 

الشرقاوي فين صقر يابنتي 

قمر. بيقول مش  ياكل يابابا 

ساميه. خدي الاكل واطلعي ل جوزك 

ادم. انا هطلع لي خليكي يا قمر

عند صقر 

ادم. مالك ياصحبي 

صقر..... 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام من هنااااااااا

روايه قمر الصقر 

بقلم رانيا حمدان





تعليقات

التنقل السريع