القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية معاذ واسراء 1_2_3كامله وحصريه بقلم كيان شهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية معاذ واسراء 1_2_3كامله وحصريه بقلم كيان شهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية معاذ واسراء 1_2_3كامله وحصريه بقلم كيان شهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 










رواية معاذ واسراء 1_2_3كامله وحصريه بقلم كيان شهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


تخيلي كده انا واحده صحيت من النوم لقيت نفسها في حضن جوز اختها

ام اسراء .مش احسن ما يتجوز واحده من برا

اسراء . تقوموا كاتبين كتابي من ورايا واصحي الاقي نفسي في بيته وعلي سريره كمان 

ام اسراء . انتهي الكلام روحي يلا علي بيت جوزك 

اسراء .بتطرديني يا ماما 

ام اسراء . ايوا ومش عاوزاكي تيجي هنا تاني 

روحت علي شقته وفتحت الباب لقيته ورايا وبيقرب مني 

معاذ .شوفتي بقي انك كده كده هترجعي هنا

اسراء .ابعد عني يا معاذ 

معاذ. وانتي فاكره انو انا هقرب من واحده زيك 

اسراء وهيا بتبعد عنه .ابعد عني كده ومتقربش مني تاني 

معاذ بيمسك أيدها .تتكلمي بأسلوب احسن من كده فاهمه 

اسراء . خلاص ابعد ايدك بقي 

بتدخل تنام علي اقرب سرير وبتفتكر اللي اختها عملته مع معاذ وأنها من أول أسبوع كانت عاوزه تط*لق منه 

بتقرر انها تقوم من علي السرير وتروح ليه وتتكلم معاه 

اسراء .هو انت عملت اي لاختي علشان تخليها تطلب الطل*اق من اول أسبوع 

معاذ .ما تساليها ؛ ولا بقي مش عارفين ليها مكان علشان راحت مع حبيبها من غير ما حد فيكوا يعرف 

اسراء .ما تتكلمش عن اختي كده 

معاذ .لا انتي ولا هيا فارقالي 

اسراء .انا بكر*هك فاهم يعني اي بكر*هك 

معاذ بيبص ليها وبيقوم وبيقرب منها جامد اوي لدرجة أنها بتكون سامعه صوت دقات قلبه 

اسراء وهيا بتاخد نفسها بخوف .معاذ قولت ليك متقربش مني 

معاذ. عاوزه تعرفي اختك طلبت لي الطل*اق 

بتركز في ملامحه أوي وفي لون عيونه البني الغامق ونظرته المميزه ليها

بعدين بتفوق من تركيزها علي كلامه 

معاذ بعدها بيبعد عنها وبيقعد علي الكرسي وبيحط ايده علي راسه 

معاذ . اختك  هدير كان في حد لم*سها قبلي 

اسراء وهيا بتحاول تنسي اللي حصل ليه بسبب اختها .انا عارفه انو الموضوع صعب بس 

معاذ وهو بيقاطعها . انا داخل أنام 

دخل في أوضته واسراء دخلت وراه 

اسراء .انا كنت عاوزه بس اقولك 

معاذ كان قا*لع التيشيرت بتاعه واسراء دخلت عليه 

اسراء بإحراج..ا. انا اسفه أنو دخلت فجاه 

معاذ قرب منها وشدها ليه .وشك بقي لونه احمر لي كده

اسراء .انا قولت ليك متقربش مني 

بتركز في ملامحه أوي وهو بيقرب منها وبيطبع بو*سه خفيفه علي شفايفها 

وفجاه دخلت ام اسراء وهدير عليهم 

هدير .اختي وتخطف جوزي مني !!!!!

البارت الاول 

كيان شهد



هدير . اختي وتخطف جوزي مني 

معاذ بزعيق . انتي اي اللي دخلك هنا 

هدير .جايه بيتي 

معاذ .مبقاش بيتك خلاص وبيقرب من اسراء وبيمسك أيدها .بقي بيتها هيا 

بتمشي هدير اخت اسراء بعصبيه وبتمشي وراها مامتها 

اسراء . انت إزاي تعمل كده في اختي 

معاذ.انا حر يا اسراء 

اسراء . لا مش حر ومكانش  ينفع انك تعاملها كده 

معاذ  بيسيبها وبيدخل أوضته ومجرد بس بيرتاح علي السرير 

اسراء بتدخل وراه وبتقوله 

اسراء . انا عارفه انو الموضوع صعب يا معاذ عليك بس علي الاقل متعملش فيها كده 

معاذ. ما تتكلميش في الموضوع ده تاني يا اسراء 

اسراء وهيا رايحه اوضتها .ماشي يا معاذ 

معاذ بيمسك أيدها قبل ما تمشي . اسف لو كنت قربت منك 

اسراء وهيا بتقول بنبره جد .بخصوص كده بقي انت لازم تعمل لنفسك حدود معايا 

معاذ وهو بيضحك ليها .حد يبقي معاه القمر ده ويعمل حدود بردم 

اسراء . انا نازله لماما 

معاذ . وده ليه 

اسراء . عاوزه اتكلم مع هدير شويه 

معاذ. متروحيش 

اسراء .نعم 

معاذ .انا قولت متروحيش انتهي الكلام يا اسراء 

اسراء دخلت اوضتها وهيا مدايقه منه اوي وصحيت من النوم بعدها لقيته برا في البلكونه 

معاذ. لو عاوزانا نروح دلوقتي عند بيت مامتك معنديش مشكله 

اسراء. واشمعنا يعني النهارده 

معاذ . علشان هاجي معاكي 

اسراء باستغراب .طيب انا هروح البس وننزل 

روحنا مع بعض هناك وفضلنا نتكلم انا وماما ومعاذ 

لحد ما جات هدير من برا هيا واللي اسمه محمد 

معاذ اول ما شاف محمد اتدايق وطلع برا وأثناء ما انا طالعه وراه 

اشوف هو ماله اتدايق لي كده مره واحده 

لقيت محمد ده بيميل عليا وبيقولي 

محمد .في اول ليله بينكوا هيكتشف نفس اللي حصل مع اختك زمان وانك مش عذراء !!!! 

البارت التاني 

كيان شهد (شهد)



محمد .زي ما اكتشف اختك وانها مش بنت هيكتشف برده انك زيها في اول ليله بينكوا 

وقفت مكاني من الزخفه مش عارفه ارد اقول ايه او اروح لمعاذ اللي واقف مضايق برا بس قررت امشي خالص واخد معاذ معايا ونروح علي بيتنا 

هدير .كنت بتقولها اي 

محمد .قولت أنها برده هتطلع زيك 

هدير . جدع كده علشان قلبه يتح*رق عليها 

اسراء ومعاذ روحوا البيت 

واول ما دخلوا اسراء حضنت معاذ بقوه اوي وبتقوله بعياط 

اسراء . انا خايفه اوي 

معاذ. .من اي 

اسراء . خليك معايا علي طول 

معاذ . ده اكيد بس في اي 

اسراء بتحاول تغير الموضوع وبتطلع من حضنه .انت ادايقت أول ما شوفت محمد لي 

معاذ.  هتعرفي كل حاجه في وقتها يا اسراء 

اسراء . هو قالي انو انا 

معاذ.قالك اي 

اسراء . لا ولا حاجه 

معاذ .قالك اي يا اسراء 

اسراء . قالي انو انا مش عذر*اء 

معاذ بصدمه .انتي بتقولي اي 

اسراء بتعيط .مش عارفه والله هو ازاي قال كده بس انا 

معاذ .هو قرب منك او عمل ليكي حاجه في يوم

اسراء . لا خالص 

معاذ وهو بيقرب منها وعاوز يتأكد من الكلام اللي قاله محمد 

اسراء . انت بتشك فيا 

معاذ. اسراء قدامي علي السرير 

اسراء . لا يا معاذ انا داخله أنام ومتقربش مني تاني ؛ كفايه اللي بيحصل من حواليا ده وكله بسببك 

معاذ. بسببي انا 

اسراء .اه انت يا معاذ 

بتدخل اسراء أوضتها وبتقفل علي نفسها الباب لحد تاني يوم 

واول ما بتصحي بتلاقي معاذ ..........

البارت التالت 

كيان شهد ( شهد)


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 




 

تعليقات

التنقل السريع