القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سأحبك بالتأكيد البارت الثاني وعشرون والثالث وعشرون 22_23بقلم بتول عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية سأحبك بالتأكيد البارت الثاني وعشرون 22بقلم بتول عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية سأحبك بالتأكيد الفصل الثاني وعشرون 22بقلم بتول عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 








رواية سأحبك بالتأكيد البارت الثاني وعشرون 22_23بقلم بتول عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



لين فتحت لقت قدامها ظباط وواحد منهم بيطلب القبض على عمر


لين : نعمم ... تقبضوا عليه ... طب ليه 


_: بتهمة قتــ ـل والشروع في قتــ ـل 


اتصدمت من اللي سمعته 


_: انسه ... لو سمحت ممكن تناديه 


لين : ااه .. اه .. ثواني 


_: مين يا لين 


لين : ده بوليس يا ماما 


_: ينهار ابيض ... وعايز ايه 


لين : عمر 


_: انتي بتقولي ايه ... اكيد غلطانين 


لين : أنا هطلع اشوفه وافهم ايه اللي بيحصل 


طلعت لقت هاله واقفه قدام باب اوضته واول م شافتها عملت اكنها هتنزل تحت 


لين : انتي بتعملي ايه هنا قدام اوضة عمر


هاله : ممفيش ... أنا بس كنت نازله 


سابتها ونزلت بسرعه ولين خبطت على الباب ودخلت 


عمر : في ايه 


لين : البوليس تحت وطالبك بقضيتين ... الأولي قتــ ـل والتانيه شروع في قتــ ـل ... اكيد غلطانين في العنوان مش كده ! 


علي : عمر ... عمر انت عملت ايه 


عمر : معرفش ... هنزل اشوفهم 


نزلوا التلاته وقبضوا على عمر تحت انهـ ـيار مامته واخته وصدمة هاله لانها مكانتش متخيله أن ممكن الأمر يوصل لكده وعلى راح وراهم بالعربيه مع محامي 


في المحكمه 


المحامي : ممكن تقولي ايه اللي حصل 


على : عمر قول كل حاجه حصلت ... أنا لسه عارف ان ميرنا في المستشفي ... ممكن تقول ايه اللي حصل وعملت ايه 


عمر : قتلـ ـتهم ... هيا خـ ـاينه ... خـ ـانتني معاه ... كانت بتستغفلني 


المحامي : احكي كل حاجه بالتفصيل 


في مكان تاني 


_: سها .. سها ... عرفتي ايه اللي حصل 


سها : اخبار جديده ! 


_: وجامده 


سها : قول في ايه ... بس علطول مش ناقصه سخافتك ... ومتقولش عايز فلوس انت لسه لاهف مني ١٠٠ جنيه 


_: لا هقولك بجد المرادي ... هتتصدمي اصلا 


سها : سامعاك يا استاذ سامي 


سامي : ميرنا اللي انتي عايزه تنتقمي منها في المستشفي ... وكانت هتـ ـموت 


سها : ايه ... ده حصل ازاي ده 


سامي : عمر بعد م حددوا خطوبتهم لاقاها بتخـ ـونه فضـ ـربها بالسـ ـكينة ومـ ـوت اللي كان معاها وهو دلوقتي في السجن 


سها : احسن تستاهل ... فرحانه فيها من كل قلبي 


عند عمر 


عمر : وده كل اللي حصل 


المحامي : متقلقش ... هطلعك منها 


عمر : مش عايز اطلع منها ... ياريتني اتحـ ـبس أو اخد اعـ ـدام احسنلي 


علي : انت متأكد أن ميرنا خـ ـانتك فعلا 


عمر : بقولك شفتها بعيني 


علي : ميرنا متعملش كده ... الشخصيه اللي أنا اتعاملت معاها لا يمكن تعمل كده 


عمر : انت ليه بتدافع عنها ... بقولك شوفتها بعيني ولو رجع بيا الزمن هعمل نفس اللي عملته 


علي : انت محتاج تهدي وترتب الأمور كلها ببعض ... وطنط منال ولين وهاله بره هيتجننوا ويشوفوك 


عمر : مش عايز اشوف حد 


اتحـ ـبس عمر ٤ ايام على ذمة التحقيق


عدى يومين وبدأت ميرنا تفوق 


ميرنا : ع .. عمر 


الدكتوره : حمد الله على سلامتك ... قلقتينا عليكي 


ميرنا : أنا فين 


الدكتوره : في المستشفي 


قامت تتعدل : ااه ... 


الدكتوره : على مهلك ... في اتنين بره مستنيينك تفوقي ... وعايزين يطمنوا عليكي ... عايزه تشوفيهم 


ميرنا : اه ياريت 


خرجت الدكتوره تناديلهم ( نيره و علي ) 


علي : حمد الله على سلامتك


نيره : قلقت عليكي جداا


ميرنا : هو ف..فين عمر 


علي : اتقبض عليه علشان اللي عمله 


ميرنا : انت بتقول ايه ... اكيد مش هيتـ ـحبس


علي : ده ضـ ـربك بالسـ ـكينة ومـ ـوت اللي كان معاكي 


ميرنا : مـ ـوته ... اانا اصلا معرفش هو مين 


علي : أنا مصدقك ... بس هو هيتجنن من اللي شافه ... أنا حاولت اقنعه بس هو مش مقتنع 


ميرنا : أنا عمري م عملت حاجه وحشه ولا هعمل ... ولا عمري غلطت في حقه ... بس انا مش عارفه ازاي الراجل ده دخل شقتي 


نيره : ايه اخر حاجه انتي فاكراها


ميرنا : اني طلعت الشقه وقفلت الباب وبعدها محستش بحاجه تاني 


علي : في حد عمل كده وكان عايز يأذيكي 


ميرنا : طب أنا عايزه اشوفه واتكلم معاه وافهمه كل حاجه 


علي : حددوا يوم المحاكمه ... ارتاحي دلوقتي وبعدها روحي احكي في المحكمه اللي حصل 


ميرنا : لا انا عايزه اشوفه دلوقتي ... مش هرتاح غير لو شوفته 


وفعلا حاولت تقوم وتمشي بعد م كتبت إقرار أن المستشفي ملهاش علاقه لو حصلها حاجه 


دخل العسكري لعمر وطلبه 


عمر : مش عايز اشوف حد ... نادولي يوم المحاكمه 


_: اللي جايلك مصمم يشوفك 


خرج وشافها هيا وعلي 


عمر : انتوا جايبني هنا ليه ... خدوني على الحجز تاني لو سمحتوا


ميرنا : عمر 


عمر : متنطقيش اسمي على لسانك 


علي : هسيبكوا لوحدكوا


ميرنا : عمر ... انت فاهم غلط ... في حد مش عايزنا مع بعض ... الاوردر اللي انت جبتهولي بعد م كلت منه أنا حسيت بارهاق زياده عن كل يوم والله وهو اللي خلاني اروح 


عمر : انتي كدابه ... أنا مجبتلكيش حاجه اصلا ... بس انتي واخداها حجه 


ميرنا : لو سمحت ... انت كده هتضيع نفسك وهتضيعني معاك 


عمر : أنا كده كده ضايع بس انتي بقيتي كويسه اهو ... هو عشـ ـيقك بس اللي مـ ـات ... ده اللي اتأذيتي عشانه بس 


ميرنا : مش عشـ ـيقي ... أنا محبتش غيرك ... افهم بقا ... في حد اداني اوردر باسمك والله واسال نيره 


عمر : اخرسي بقا ... انتي لسه بتكدبي بعد م شوفتك بعيني ... كان لازم اصدق انك زي أمك وانك خـ ـاينه زيها ... اصلها وراثه


ميرنا بصدمه : عمر انت بتقول ايه ... انت كده بتتهمني في شرفي 


عمر : انتي انسانه خـ ـاينه زيها بالظبط ... يمكن كنتي بتلعبي عليا وعايزه تقلبيني وتعملي زيها ... انتوا الاتنين زي بعض 


ميرنا : بس يا عمر ... انت كده قطعت اي امل لينا مع بعض ... أنا مكنتش اتخيل انك كده 


عمر : لاء تخيلي ... مش عايز اشوف وشك تاني 


خرجت من عنده وهيا مش مصدقه أن ده عمر اللي هيا حبته ... قد ايه كانت مخدوعه فيه 


علي : عمر مـ ـجروح علفكره واكيد ميقصدش اي كلمه من اللي قالها 


ميرنا : ولا يقصد بقا ... مبقتش فارقه ... ممكن تساعدني 


علي : من غير م تقولي ... أنا واثق في براءتك وهثبتها ... بس عايز اعرف كل حاجه حصلت 


في بيت عمر كانت لين وهاله قاعدين 


لين : عاملالكوا عصير يهدي الأعصاب شويه 


منال ( مامت عمر) : مش هتهدي اعصابي غير أما اخوكي تتثبت براءته ... منها لله ميرنا دي هيا السبب 


لين : كل حاجه هتبان في وقتها .. خدي يا هلا 


هاله : ميرسي 


بعد ساعه كانت هاله ونوال في ٧٠٠ نومه 


لين : الو ... علي ... أنا حطيت منوم لهاله واضطريت احط لماما علشان متحسش .. بس الفون مش ببصمتها .. ممكن تكون عاملاه ايه 


يتبع ..



لين : الو ... علي ... أنا حطيت منوم لهاله واضطريت احط لماما علشان متحسش ... بس الفون مش ببصمتها ... ممكن تكون عاملاه ايه


علي : اكيد الفون عليه حاجات مهمه لدرجة أنها عاملاه باسورد بس ... شغلي انتي دماغك اومال أنا قولتلك ليه ... انتي في هندسه الكترونيات وتعرفي تفكي الرموز دي ... يعني مش صعب 


لين : م هو لو فتحته من غير رمز الفون هيتعمله سوفت ... زي ضبط المصنع كده بالظبط 


علي : اعرفي الايميل بتاعها واعملي سوفت وبعدين دخليه تاني واكيد الايميل عليه كل حاجه 


لين : ولو مش على ايميلها ... لازم نحط كل الاحتمالات 


علي : انتي اكيد فاهمه انتي هتعملي ايه ... ده شغلك اصلا 


لين : خلاص ماشي أنا هتصرف 


عند ميرنا 


ميرنا : أنا ذنبي ايه في الماضي بتاعي علشان يقولي كده ... كنت فاكره أن هو العوض اللي ربنا بعته ليا 


نيره : متزعليش نفسك يا حبيبتي اكيد ميقصدش ... هو برضو اللي شافه مكنش سهل ابدا 


ميرنا : يعني انا اللي ادفع التمن لوحدي 


نيره : وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم ... اكيد خير 


عند لين حاولت تفتح الفون بأكتر من طريقه وفعلا فتحته 


لين : اخيرا 


بدأت تدور على اي حاجه بس لقت الفون فيه حاجات عاديه جدا 


لين : م اكيد مسحت كل حاجه ... والله م هسيبك برضو 


رجعت لين شاتات الواتس وجهات الاتصال والرسائل العاديه بتاع اخر اسبوع 


بدأت تراجع الكلام ولقت مكالمات هاتفية من أرقام غريبه 


رنت على زميلها 


لين : عاصم ... بقولك ... ممكن ابعتلك مكالمات وتقولي الكلام ده ايه ضروري 


عاصم : بس ده هيحتاج وقت 


لين : قد ايه مثلا 


عاصم : على بالليل مثلا 


لين : طب هبعتلك دلوقتي الرقمين وتبعتلي بالليل تسجيلاته 


عاصم : تمام 


لين : شكرا مقدما


عاصم : العفو 


بدأت لين تشوف حاجات اكتر على الفون ولقت رسايل كتير زي "هديكوا اللي انتوا عايزينه" و "أهم حاجه ميطقش يسمع اسمها" و حاجات تانيه 


لين : يا بنت الكلـ ـب ... وربنا لاوريكي 


اتصدمت المره دي لما نزلت برنامج تيليكولر علشان تقدر تشوف اسماء الأشخاص اللي كانت بتكلمهم ولقت رقم منهم لشيخ "دجـ ـال " تبع الأعمال 


نقلت كل حاجه على فونها ورجعت الفون بتاعها زي م كان وكلمت علي 


علي : وصلتي لايه 


لين : هيا اللي عملت كده 


علي : كنت متأكد 


لين : ومش بس كده ... معاها رقم شيخ من اللي بيعملوا اعمال 


علي : عرفتي الكلام اللي بينهم 


لين : بعت الارقام لواحد زميلي وهو قالي هيبعتلي الكلام بالليل 


علي : طب كويس 


لين : هنعمل ايه تاني 


علي : اتعاملي على طبيعتك لحد م ييجي يوم المحاكمه واكيد هتكون هيا موجوده وساعتها نقول كل حاجه هناك 


لين : وعمر ... ده كده المفروش أنه قتـ ـل واحد 


علي : مش قتـ ـل ... لو أثبتنا أن عمر شافه مع ميرنا يبقي دفاع عن الشرف 


لين : بصفته ايه ... ده حتى لسه مخطبهاش 


علي : بس قاريين فاتحه ... وبعدين المحامي ده لازمته ايه 


جه الليل وعاصم بعت للين المكالمات وسمعتها وعرفت الحقيقه كامله 


لين : عامله عمل لميرنا بوقف حالها ودافناه 


علي : المكالمات وصلت ؟ 


لين : اه 


علي : ابعتيهالي بسرعه 


لين : حاضر 


جه يوم المحاكمه وكان الكل حاضر وميرنا قالت لعمها وجه معاها هو وأخوه 


القاضي قعد يرغي كتير وبعد كده أمر المحامي أنه يقدم اللي عنده 


المحامي قعد يرغي كتير عن قد ايه عمر مظلوم وأنه قتـ ـل دفاع عن شرف وأنه اكيد مكانش يقصد 


_: ايه دليلك على الكلام ده 


المحامي : يا حضرة القاضي ده فخ ليهم وانا معايا الدليل على كل حاجه 


_: فين الدليل 


المحامي : دي فلاشه فيها مكالمات بين الشخص اللي اتقـ ـتل وبين سيده في العشرينات بتطلب منه يعمل ايه بالظبط 


_: تعرف مين السيده دي 


المحامي : ايوه يا سيادة القاضي ... هيا قاعده معانا هنا 


الناس كلها بدأت تتكلم 


القاضي : هدوء ... هدوء والا هخلي القاعه 


هاله كانت قاعده على أعصابها ومرعوبه 


المحامي : اللي عملت كده السيده هاله محمد الدسوقي 


هاله : اانت بتتقول ايه .. اانت كداب ... اانا معملتش حاجه 


القاضي : هدوء ... ولكن ده مش دليل كافي ... ممكن يكون الصوت متفبرك 


المحامي شاور لعلي وعلي دخل باللي اتفق مع هاله 


المحامي : ده واحد من اللي هيا اتفقت معاه ... كانت متفقه مع ٢ 


عمر : ده اللي أنا شوفته في الشركه وقالي أن ميرنا خرجت مع واحد 


الراجل : اانا هقول على كل ح حاجه ... أنا مليش دعوه ... هيا اللي قالتلي اوصل الاوردر واقول انها خرجت مع واحد ... بس انا كنت بنفذ وخلاص ... أنا حتى مكنتش اعرف اسمها ... أنا بعد م وصلت الاوردر اللي حطينا فيه برشام استنيت تحت علشان أما أشوف الاستاذ عمر أقوله أن الاستاذه خرجت مع واحد ... في نفس الوقت كان اللي معايا مستنيها توصل تحت البيت علشان يطلع وراها والاستاذ عمر ييجي يشوفهم ... كنا بنستني منها مكالمه علشان ننفذ 


المحامي : والمكالمات دي اللي أنا ادتها لحضرتك دلوقتي 


هاله : دول كدابين .. بيتبلوا عليا والله العظيم بيتبلوا عليا 


القاضي : هدوء والا هخليهم يمسكوكي 


المحامي : مكتفتش بكده يا سيادة القاضي ... بل انها راحت لما نقول عنه دجـ ـال وعملت عمل للانسه المسكينه 


شاور المحامي أنهم يجيبوا الشيخ 


دخل وأكد كلام المحامي 


دخلوا ال ٣ قضاه يراجعوا الدلائل 


خرج القاضي وقال : حكمت المحكمه على القضيه رقم (...) في يوم (....) ببراءة المتهم عمر الشعراوي وحبس المتهمه هاله محمد الدسوقي ٣ سنين والقاء القبض علي الشيخ ( ........... ) بتهمة الدجل وايضا بالقاء القبض على ( ......... ) لمدة ٣ سنوات رفعت الجلسه 


منال : ليه كده ... ليه تإذي ابني ... عملنالك ايه 


هاله : سابني وشاف غيري ... مكنش ينفع كل العز ده يروح لغيري 


منال : أنا للدرجادي كنت مخدوعه فيكي ... حذروني منك ... اقول ايه لابوكي دلوقتي 


هاله : قوليله اني مش هسيبكوا تتهنوا ... لسه اللي جاي تقيل 


خدوها علشان يرحلوها 


نيره : مبروك يا ميرو ... ارجعي بقا لعمر 


بصتلها ميرنا ومردتش عليها 


عمر خرج وعلي قابله 


علي : هتعمل ايه 


عمر : مش عارف ... أنا مش هعرف حتى ابص في وش......


لاحظ واحد واقف من بعيد موجه مسدس عليهم 


علي : عمر .. عمر 


كان مركز مع المسدس البعيد وبص على اتجاهه ولقاه رايح ناحية ميرنا ومستني يضرب الرصاصه لما تخرج من المحكمه 


عمر جري عليها ووقف قدامها وهو بيقول : ميرررناااااا ... حاسبييييي....


بس الرصاصه أصابت هدفها و ...


يتبع ....

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

يتبع.......يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا

#سأحبك_بالتأكيد 


by : batool abdelrahman


 

تعليقات

التنقل السريع