القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق وجنون الصياد البارت الثالث والرابع 3_4_بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية عشق وجنون الصياد البارت الثالث والرابع 3_4_بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية عشق وجنون الصياد الفصل الثالث والرابع 3_4_بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 







رواية عشق وجنون الصياد البارت الثالث والرابع 3_4_بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


كان يقود بسياارته بسرعة فاائقة وكلامها يردد في اذنه


اناا ماجرمتش ي عمرو لقيت واحد اغنى منك فعملت معااه علا** قة 

انت عاارف انه خطوبتناا مصلحة وبس واناا كنت هوافق

اتجوزك عشاان الفلوس وبس 


ترجل من سياارته وهو بصفر برااحة كاانه لم يفسخ للتو 

خطوبته دخل للمنزل وهو يدندن بسعاادة الا ان 


نور  "  بقولك بحبه ي حور 

عمرو سااكن ب قلبي عاايزاني انسااه ازااي كانك بتقولي

متتنفسيش ي نور

حور " طب وفائدة الحب ده ااي وهو مش بيحبك وهيتجوز

كماااان ايااام انتي مش بس بنت عمي انتي اختي وصديقتي 

وكل حااجة حلو بالنسبالي ي نور و مقدرش اسيبك بتدمري نفسك

النوباات ال بتحصلك كله بسبب حبك لعمرو المستحيل هو 

عمال يجرحك من غير ماا يعرف 

نور ببكاء  " افهمني بالله عليكي ي حور اناا بحب....


تجمدت فجاااة بمكاانهااا وهي تسمعه يصيح بغضب باسمها

نظرت الفتااتان لبعضهم بصدمة هل يعقل انه سمع حديثهم

حور بارتبااك  " عمرو حبيبي انت امتى رجعت 

عمرو بغضب  " اطلعي ي حور 

حور بتوتر  " بس

عمرو بصراخ  " قلتلك اطلعي لفووووق


اومااات برااسهاا وصعدت وهو يرسل بنظرات نارية لنور

نور وهي تتبتلع ريقهاا بخووف وهو يقول

ااي ال اناا سمعته ده ي نور  انتي ازاي بتفكري اناا اخوكي

اازااي تفكري حتى بالموضوع ده 


نور  " اني احب ابن عمي مظنش حراام ي عمرو

عمرو بغضب  " بس مش صح ي نور 

اانتي اختي الصغيرة انتي امااانة عمي ليااا فاااهمة 

وانااا لا يمكن  بيوم من الايااام افكر بيكي بالطريقة دي


نور بضعف  " بس اناا

امسك فكهاا بقوة  " ااوعى  تكملي ي نور اااوعى فاهمة

يفضل انك تتطلعي الافكاار دي من دماغك لاني مش بحبك

ولا هفكر احبك بيوووم من الاياااام فااهمة 


نفض يده عنهااا  ورمقهاا بقرف وغاادر وهي مصدومة من 

مااا قاااله ثقل جسمهاا فوقعت وماا كادت تلامس الارض

حتى امسك بهاا ادهم الذي امسكهااا الذي سمع كل شي


نظرت له و الدموع تخشى عينه وهو يتنفس من انفه

بغضب اصبح يهداا فيهاا لكنها  قد اغمي عليهااا بين ذراعيه


ادهم برعب  " نور  نور فتحي عيونك نور 

اتت حور على صوته العاالي فرات شحوبهااا فجثت بجانبها

ومدت يدهاا لتتفحصهاا لكنه ابعد يدهاا عنهاا 

ادهم بغضب  " ااوعى  ايدك اوعى تلمسيهااا انتي فاهمة 

حور بتوتر  " انااا كنت عايز اطمن عليهاا بس هي


ادهم  : بقولك ااوعى قبل ما اتصرف تصرف ميعجبكيش

اتى عمرو هو الاخر ومااان رااى حالة نور 

وقف مصدووم ولا يقوى على الحركة هل هو السبب 

حملهاا ادهم لغرفتهاا وخلفه حور 

.......


كاان الطبيب بالداخل يفحصهاا و ادهم بالخاارج يقف بعجز

والتوتر والقلق ينهش قلبه على صغيرته  اقتربت منه حور


حور بااالم  بعد ان احتجزهاا بين الحائط ويضغط على ساعدهاا بغضب  

ادهم  "  اناا  سبتهااا امانة عندك ي حور  و قلتلك اوعى 

تسيبهااا لوحدهاا لانهاا تعباانة بس انتي عملتي ااي 

عمرو وهو يبعد ادهم عن حور  " انااا السبب في الحالة ال

وصلتلها نور حور مدخلهااش اناا السبب


صفعه ادهم بقوة شهقت حور برعب ووضع عمرو يده على

خده بااالم فهذه المرة الاولى التى يضربه بهاا ادهم

ادهم  بصراخ " انت تخرس خاالص اازااي تكسر قلبهاا وانت

عاارف الحاالة ال هي فيهااا 

عمرو بحزن  " اناا  مقصدش بس

ادهم بغضب  " اخرس ي عمرو وادعى لربك انه نور تبقى

كويسة والا قسم* عظماا بالي خلقني هقت** لك 

ومش هيهمني اخويااا ولا زف** ت 


غااادر عمرو لغرفته وقد ناال غرفته جزء  من غضبه

تبعته حور وهي قلقة عليه 

عمرو  بغضب " غبي انااا غبي مقدرتش ماا اكسرلهاا قلبهاا اهو

تعبت من تااني بسببي الله يرحقني 

حور  "  اهداا ي عمرو 

عمرو  " اناا بس مش عايزهاا تاالق امال على الفاضي

 هي لساا صغيرة على الحب 

حور بصدمة  "  اانت بتحبهاا ي عمرو مش كده

نظر لهااا عمرو بضياع وكاد يجب الا ان صراخ ادهم

انتفض عمرو وغاادر وجد ادهم جاثياا ارضاا يبكي بخزي

سقط قلب حوريته عليه ركضت نحوه واحتضنته بقلب

ملهوووف عليه لكنهاا تركته بصدمة وهي تسمعه يقول


ادهم بجمود  "  انتي طااااااالق ي حوريتي .......


Part  3


انت بتعمل ااي في اوضتي ي ادهم بيه

ثم انك رجعت امتى 

قاالت كلمتهاا هذه وهي تراه يجلس عارى الصدر تقدم منها

ببرود ووقار لايليق الا به 

ادهم ببرود  " رجعت النهاارده بس الهاانم كانت فين لدلوقتي 

حور  " مظنش انه بقى من حقك تساالني الاسئلة دي

لتكون نسيت انك طلقتني قبل ماا تساافر

ادهم  " اناا فعلااا طلقتك بس رجعت رديتك بعد شهر يعنى

قبل ماا عدتك تخلص واظن  اخوكي عنده علم بالموضوع ده


حور  بغضب وهي بتضربه في صدره بقوة 

هو اناا للدراجادي رخيصة عندك  ي ادهم ٣ سنين جواز

مشفتش فيهم يووم حلو معااك طلقتني وسافرت 

قولت معليش ي حور هو عمره محبكيش عشان كده بعد عنك 

بس انك ترجع  تردني ليك من غير مااعرف ده شي مستحيل

اسكت عليه ي ادهم انت هطلقني وحاالا وترجع للكنت معها


امسكهاا من يديها بغضب وهو يتنفس بانفه 

ادهم  " اناا مليش في جو النحنح و الطبطبة وانتي عاارفة

ومع ذالك واافقتي على جواازك مني ثم اني مكملتيش

جوازنا ليه كنت عاايزك تنجحي تحققي حلمك وحلم ابوكي

مكنتش عايز يجي يوم وتلوميني وتحسي بالذنب انك 

اتجوزتني على حسااب درااستك 


حور ببكاء  " تجي تقولي صاارحني ي ادهم بس لا اناا ذي

ذي ااي كرسي موجود في الاوضة دي ملهاش حق تعترض

وال يقولو ادهم بيه هو ال لازم يحصل مش كده


ادهم  " انتي اذاي بتفكري ي حور اناا عمري مفكرتش بيكي

بالطريقة دي اناا بخاف عليكي اكتر من نفسي 

حور  " الكلام ده كان تضحك بيه على حور المغفلة بس 

مش هتقدر تضحك علياا بيه 

ودلوقتي اتفضل اطلع براا اوضتي 

ادهم  ' مش خاارج 


كاادت تعترض لكنهاا توقفت وهي تسمع صوت صراخ

نور  فخرج ادهم بقلق و تبعته هي ايضااا

..........

قبل قليل من الووقت

دخل عمرو  المنزل وهو مرهق وقلبه المسكين يشتاق لصغيرته

نظر للدرج المودي الي غرفتهاا بتردد فحسم امره فهو سوف

يقتل اشتيااقه لهااا بملامسة اشيااءها كماا كان يفعل 


دخل غرفتهاا  و اضااءه وي ليته لم يفعل وجدها هي بذااته

معذبته تنااام بعمق وبشكل يهلك ااعتى الرجاال فكيف هو

وقف بجانبهااا يتلمس وجههاا بحب باانامله 

عمرو  " نوري انتي رجعتي مش كده ي روحي

توقفت يداااه حينماا فتحت غابتهاا تنظر له بفزع ثواني

ماا صرخت وهي تضربه برجلهاا على بطنه حتى سقط

فوقهاااا  تجمد وهي اسفله تنظر له بعيون متسعة من الصدمة 

حتى استطااعت ابعااده عنهاا وهي تلملم ماا ظهر من 

جسدهاا تحت ماازرهااا وهي تردف بغضب

اااانت ااازاي تدخل ااوضتي ووو 

توقفت بخجل  لا تستطيع نطق بااقي الكلام بسبب خجلها

رفع حااجبه بمكر وهو يردف ببراء مصطنعة 


اناا بحسبك مساافرة ي نوري ولما شفتك ناايمة مصدقتش

فحبيت اتااااكد بس مش اكتر 

نور بغضب  " ده مش مبرر تدخل اوضة حد حتى لو مكنش

موجود فيهاااا 

عمرو  " خلاااص بقى سمااح المراادي مكنتش ااقصد

نور  بتاافف صااحبه دخول ادهم و حور 


كااد عمرو ان يحضتنه لكنه اوقفه بيده فتراجع عمرو

بضيق 

ادهم بغضب  " انت بتعمل ااي باوضة اختي ي عمرو

عمرو  " مكنتش اعرف انهاا رجعت 

ادهم  " ده مش جواب لسوالي ي عمرو 

عمرو  "  مظنش الجوااب هيعجبك ي اخويااا


حور  وهي بتحضنه نور بحب  " حمد لله على السلامة ي حبيبي 

نور ببكااء  " الله يسلمك ي عمري وحشتني اااوي

حور  " وانتي كماااان اوعى تبعدي عني تااني


تمنى  عمرو لو يذهب ويمسح لهاا دموعهاا بيده 

ادهم  " ممكن تخلو السلاماات لبكرة الصبح يلا احناا ي حور

حور  " ماااناا هناام الليلادي مع نور اصلهاا وحشتني ااوي


جز ادهم على اسناانه  بغيظ فعرف ان الطريق للوصول

لقلبهاا مرة اخرى سيكون متعبااا

............


في الاسفل

بص ي عمرو  من اليوم وطالع مش عايز المحك قريب

من نور مش عاايز يحصلهاا  انتكاسة بسببك

عمرو  " طب ولو قلتلك طلق اختي و ابعد عنهاا هتبعد

ادهم بغضب  "  عمرو 

عمرو ببرود  :  لا يبقى ازااي عايزني ابعد عن نور ي اخويا

ادهم  " اناا قلت ال عندي بالذووق بالعاافية هتبعد عنهاا

ي عمرو شووف حياتك نور خلاص قريب وهتتجوز


عمرو بجنون  "  يعنى ااي قريب و هتتجوز دي هاااا 

ادهم بخبث  " في حد طالب ايد نور مني واناا وافقت 

عمرو بغيرة  " ومين الاخ بقى ان شاء الله 

ادهم  " حد انت ملكش فيه 


عمرو  بغضب " نور مش بس اختك بس هي كل حيااتي

فاااهم وانااا مستحيل افرط بحيااتي ااي كان السبب

وال **** تقولوا  نور تخصني بالعافية بالذووق هتبقى لياا

ادهم وهو يغادر ببرود  " هنشوف ي صيااد


ابتسم بخبث حينمااا سمع صوت تحطيم قادم من غرفة عمرو 

عمرو لنفسه  " هموته* اااا ولا حد غيري يحصل عليهاا

هي عشقي اناا وبس محدش هيتجوزهاا غيري

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

Part  4


#_ عشق وجنون الصياد



تعليقات

التنقل السريع