القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لم تكن البدايه سعيده البارت الثامن والثلاثون 38بقلم رودي عبد الحميد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




رواية لم تكن البدايه سعيده البارت الثامن والثلاثون 38بقلم رودي عبد الحميد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية لم تكن البدايه سعيده البارت الثامن والثلاثون 38بقلم رودي عبد الحميد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية لم تكن البدايه سعيده البارت الثامن والثلاثون 38بقلم رودي عبد الحميد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





#لم_تكُن_البداية_سعيدة_38


فتح الباب وإتصدم هو وزينة من اللي لاقوه واقف قدامهم 

زينة بصدمة : عماد!!

عيسي نظرتو من الصدمة إتحولت لِـغضب وقال : إنت مفوقتش من اللي حصلك وجاي أكمل عليك يعني ؟ 

عماد أخد نفس عميق وقال : تؤتؤ أنا بس جاي أخد زين علشان جالي شغل برا مصر ومسافر وهاخد زين معايا 

عيسي بِـرفعة حاجب : ملكش حاجة عندنا وزين مش هتاخدو 

عماد بهدوء : عيسي من فضلك عايز زين مش زينة علشان تقول كدة 

مسكو عيسي من ياقة قميصو وقال بعصبية وصوت عالي : إنت متقدرش أصلاً ولا تتجرأ تعملها حاجة تاني وقولت مفيش حاجة ليك هنا تاخدها 

- خالو..

لفت زينة لِـزين وقالت : إيه يَـحبيبي إنت صحيت إمتي 

ساب عيسي عماد ونزل لِـمستوي زين وقال : إيه يَـحبيبي إنت كويس ؟

عماد قرب من زين وقال : زين حبيبي خالو مش واحشك 

زين مسك في حضـ"ـن عيسي وقال بصوت واطي : أنا خايف 

عيسي با"سو من خدو وقال : طول ما أنا عايش متخافش وبعدين مفيش رجالة بتخاف 

عماد إبتسم وقال : زين حبيبي مش هتيجي معايا !

زين قال : هاجي فين يَـخالو 

عماد قرب من زين وقال : مسافر يَـعيون خالو وعايزك تيجي معايا ونعيش برا مصر دايماً 

عيسي مسك وش زين بين إيديه وقال بِـحنية : زين حبيبي لو عايز تروح مع عماد خالك روح ولو حابب تعيش معانا هنا خليك معانا الإختيار في إيدك 

زين بص لِـعماد وزينة وعيسي ونيهال وقال بخوف : خ..خالو أنا بحب زينة أوي وحبيت تيتة نيهال وبابا عيسي مش هقدر أسيبهم وأمشي وعايز أفضل معاهم 

عماد بإصرار : لأ هتيجي معايا 

بيقرب علشان يمسك إيد زين ، عيسي مسك إيدو وقال : قالك هفضل معاهم مبتسمعش ومش بالعافية ولو جربت العُنف أو الإصرار هعمل اللي عملتو فيك وبالضعف 

عماد بلع ريقو وإفتكر اللي عملو فيه وسحب إيدو ومشي

عيسي قفل الباب وقال : أبو اللي خلفتك 

لف وبص لِـزينة وقال : يلا يَـحبيبي علشان ترتاحي 

با"ست زين من خدو وقالت : تصبح علي خير يَـعيوني 

مسكت في إيد عيسي وطلعت وزين طلع مع نيهال


" في ڤيلا رامي " 

قرب رامي من تقي اللي نايمة أو عاملة نفسها نايمة وقال : حبيبي 

تقي إبتسمت وهي نايمة ، ميل رامي وبا"سها من خدها وقال : عاملة نفسك نايمة ليه بقا 

تقي إتوترت وقالت : م..مفيش أنا نايمة أساساً

رامي إبتسم وقال : متقلقيش مش هقر"بلك قومي تعالي نتفرج علي فيلم 

إتعدلت تقي وقالت بحماس : نتفرج علي هاري بوتر 

رامي بغمزة : هو هاري بوتر ونتي هارية قلبي 

عضت علي شفتها وقالت : طب يلا بقا 

شبكت إيديها في إيدو وطلعو قعدو في الصالون سوا..


" في بيت مازن "

كان لسه راجع من برا 

مازن وهو بيقفل باب الشقة قال : ريهام يَـحبيبتي إنتي فين 

فضل يدور عليها ومش لاقيها ، دخل المطبخ وإتصدم لما لقاها مخلصه علي أكل البيت كله

مازن بصدمه : نهار إسود إيه يَـريهام ما تيجي تاكليني أحسن 

ريهام وهي ماسكه ساندوتش : إنت مش عايزني أكل أنا إبتديت أتخن صح

مازن قرب منها بعشق وقال : تؤتؤ خالص 

وكمل بغمزه : وحتي لو .. أنا بحب الكيرڤي

ريهام بطفوله : جبتلي الشكولاته معاك

مازن طلع شكولاته من جيبه وقال : وأحلي شكولاته كمان

ريهام جات علشان تاخدها بعد مازن إيديه وبصلها بخبث وهو بيشاورلها علشان تبوسه

ريهام بتذمر : إنت قليل الادب 

مازن بضحك : ومالو يَـ أم العيال أنا فعلا قليل الأدب يلا بقا 

ريهام قربت با"سته من خده وهو شالها من علي التراييزه بتاعة المطبخ وبا"سها بعمق


" بعد مرور فترة " 

 كانت زينه نايمه و عيسي حاضـ"ـنها بتملك صحي علي لمسات إيديها إتعدل وبا"سها 

عيسي بصوت ناعس : صباح الخير يَـحبيبتي 

زينه بعشق : تعرف يَـعيسي رغم اللي حصل بينا وكرهنا لِـبعض بس عمري ما كرهتك كنت بقول كده من ورا قلبي

عيسي : وأنا عمري ما كرهتك يَـزينه حياتي أنا بس  الإنتقام كان عاميني مقدرتش أركز مع مشاعري الحقيقيه ليكي 

زينه وهي بتملس علي دقنو : بس كل حاجه إنتهت وإبتدينا مع بعض حياة جديده خايفه أوي يَـعيسي لا يحصل حاجه تاني 

عيسي بخبث : وأنا مقدرش أشوفك خايفه وبعدين طالما بنبدأ حياة جديده تعالي أقولك حاجه 

عيسي شدها لِـحضـ"ـنه وبا"سها بعمق ، زينه بعدته 

زينه بضحك : لأ مينفعش قبل تلات شهور 

عيسي تجاهل كلامها وكمل اللي بيعمله ، وبعد وقت بعد عنها وكانت زينه باين عليها التعب

عيسي بقلق : أنا أسف يَـروحي أنا تعبتك صح حاسه بإيه أوديكي لِـدكتور 

زينه بابتسامة : إيه ده كله أنا كويسه أهو قدامك ، المهم بس شروق كلمتني وعايزانا نخرج ممكن 

عيسي : إممم أنا عندي شغل مش هعرف أجي معاكي روحي إنتي وأنا هبقا أعدي عليكي 

زينه هزت راسها وبعدين عيسي قام غير هدومه ونزله مع بعض هو مشي وهي طلعت تجهز وخلصت

خرجت زينه من بوابة الڤيلا وفاجأة بيقف قدامها شخص بيحط منديل ع بوقها و.....

يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة اضغط هناااااااا 


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع