رواية فيروزتي البارت الثامن والتاسع والعاشر 8_9_10بقلم زوله وحيده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية فيروزتي البارت الثامن والتاسع والعاشر 8_9_10بقلم زوله وحيده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية فيروزتي البارت الثامن والتاسع والعاشر 8_9_10بقلم زوله وحيده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
#فيروزتي
#البارت_8
رنا :حبيبي مبروك قريب هجيبلك البت اللي نفسك فيها لاني حامل منك
فيروز بصدمة :ايه... ح.. حا..مل ازاي
رانا :الله مبتعرفيش حامل ازاي
فيروز بصت ع زياد بدموع :زياد هي بتقول ايه هي مش حامل منك انا عارفة صح
زياد :فيروز اهدي طبعا هي بتكدب مفيش حاجة حصلت بيني وبينها انتي واثقة فيني صح
فيروز وهي بتمسح دموعها :اه
زياد :طب اطلعي فوق وانا هحل المشكلة دي
رنا :لا متطلعيش ياحبيبتي عندي ليكي مفاجأة تعي شوفيها
فيروز بصت ع زياد وهو بص عليها
زياد :فيروز اطلعي فوق
رنا طلعت فونها وفتحت ليها فيديو كان ليها هي وزياد لما كانو في المكتب
زياد اخد الفون وكسره
زياد بغضب :فيروز قولتلك اطلعي فوووووق
فيروز :ايه اللي انا شوفته دة
رنا :ع فكرة عندي نسخة تانية ممكن ابعتهالك ع فونك علشان تعرفي ايه اللي شوفتيه دة
زياد بغضب :رناااااااا
رنا :نعم ياحبيبي
زياد :فيروز اطلعي
فيروز :انا فعلا هطلع بس مش هطلع فوق انا هروح بيتي وعايزاك تبعتلي ورقة طلاقي
زياد :ايه اللي انتي بتقوليه دة
فيروز طلعت بغضب من القصر وراحت ع بيتها
زياد مسك رنا من ايدها انا هوريكي
رنا :تؤ حبيبي متقدرش تعمل حاجة لأنه ابنك في بطني
زياد؛بغضب وزعيق :مفيش ولد في بطنك اصلا لاني ماقربت منك انا مش ممكن اخون حبيبتي فاهمة مش ممكن وطلع بغضب
رنا وهي بتمسك ايدها :خليك واثق من نفسك كدا المهم اني دلوقت نجحت في الجزء الأول من الخطة
ودخلت ع القصر
جلال طلع
جلال :زياد
رنا :ها جلال ازيك
جلال وهو بيبصلها باستغراب:رنا
رنا :اه عايزة اقولك مبروك لأنه اخوك قريب هيتجوزني لاني حامل منه
جلال بصدمة :ايييه
رنا:اه وهعيش معاكو من اليوم ورايح
جلال بغضب :زياد
وراح ع أوضة مامته اتأكد انها نايمة وطلع ووقف قدام الاوضة واتصل على زياد
جلال بغضب :زياد ايه اللي انا سمعته من رنا دة
زياد :جلال هحكيلك كل حاجة المهم امي متعرفش ارجوك
جلال :ماشي
عند زياد وفيروز
زياد وقف قدام الباب وفضل يخبط لحد ما فيروز فتحتله
زياد بسرعة :فيروز والله انا عمري مفكرتش ا...
فيروز قاطعته وهي بتقفل الباب وبتحط ايديها ع رقبته
فيروز :عارفة ياحبيبي
زياد بعدم فهم :ايه
فيروز اخدته ع اوضتها وقعدته ع السرير
فيروز :شوف انا واثقة فيك يازياد وعارفة انك مستحيل تخوني أو تفكر في دة بس انا كان لازم اعمل اللي عملته دة علشان انا عارفة انه رنا مش هتوقف غير لما تبعدنا عن بعض
زياد :يعني انتي مش زعلانة ولا عايزة تطلقي صح
فيروز :اه مفكرني هسيبك للعقربة دي يعني
زياد حضنها :بحبك يافيروز شكرا لانك واثقة فيا اوي كدا
فيروز بحب :وانا بحبك ومتشكرنيش ياغبي.
زياد بعد عنها :ع فكرة انا مش غبي اسمي زياد السيوفي عارفة مين هو زياد السيوفي
فيروز قامت :يوووووه بقى خلاص يازياد السيوفي هروح اكمل الكيكة بتاعتي
زياد قام ومسكها من ايدها وشدها عليه
زياد بإعجاب :ع فكرة عجبني اللي لابساه دة لايق عليكي اوي القصير
فيروز اتكسفت واتخبت في صدره
زياد :هو دة وقته
فيروز :.......
زياد شالها
فيروز :بس الكيكة
زياد :كمليها بعدين
وحطها ع السرير {وطبعا مش هقول الباقي علشان عيب}
ونروح لجلال
عند جلال اطمن على امه ورنا كانت طلعت ف هو كمان طلع وحذر الخدم انه رنا متدخلش أوضة مامته
جلال راح على كافيه وكان قاعد لوحده بس فجأة شاف علياء مع رفقاتها وبيضحكو وهي كانت منزلة الطرحة والشباب اللي في الكافيه بيبصو عليها واحد من الشباب راح وقف قصادها
الشاب :ممكن رقم المزة
علياء بصتله من فوق لتحت
علياء :غور من وشي
البنات ضحكو عليه
الشاب اتعصب ومسك ايد علياء بغضب
جلال قام من كرسيه بغضب وراح نزل ضرب في الشاب أصحاب الشاب اخدوه وراحو
جلال بغضب وزعيق:ارفعي الطرحة ع راسك ياعلياء
علياء بنفس الغضب والزعيق :ومين حضرتك علشان تتحكم فيني انا حرة
جلال حاول يتمالك أعصابه :علياء اسمعي الكلام انتي عارفة انه كلمتي واحدة
واحدة من البنات :الله ومين انت بقى يامز
واحدة تانية :علياء ممكن تعرفينا بالمز دة
علياء :دة... د..ة انا معرفوش
جلال رفع ليها الطرحة في راسها وقعد جنبها وهمسلها :هبوسك في شفايفك إذا ماسمعتي الكلام
علياء بلعت ريقها بخوف وأكملت بتوتر :بنات يلا نروح
البنات :لا عايزين نتعرف على الواد
واحدة من البنات :هو دة حبيبك يابت
واحدة تانية :بتحبي بدون ماتقوليلي يا لولو
علياء :لالا دة مش...
جلال بمقاطعة :اه حبيبها وانتي متزعليش اهو انتي عرفتي اننا بنحب بعض
وحط ايدو ع كتف علياء وقربها لحضنه
علياء وهي بتبصله بتوهان:جلال
جلال :بحبك
علياء بصت ع الارض بخجل
البنات كلهم ضحكو
واحدة منهم:الله مز ورومانسي كمان
جلال :اه اوي قوليلي انتي بقى اسمك ايه ياحلوة
البنت :الين اسمي
جلال :الله اسمك حلو
الين بتوهان :أنت احلى يامز
هنا علياء حست بغيرة
علياء :احم يابنات يلا نروح انا اتأخرت
الين :طب خلي حبيبك المز يوصلنا
جلال :طبعا اتفضلو
علياء بغضب لا إرادي :لا مش هتوصلنا انت
جلال :براحتك بس البنات عايزين اوصلهم
البنات :لا شكرا
الين :وصلني انا
جلال :اوكي يلا
جلال اخد الين وراح ع عربيته
علياء كانت الغيرة هتاكلها بس محبتش تظهر دة علشان جلال ميعرفش انها لسة بتحبه
علياء راحت بيتها وهي مدايقة
في منتصف الليل
عند زياد وفيروز
زياد كان بيبص ع فيروز وكان بيتأمل ملامحها
فيروز فاقت وهو يصلها بابتسامة بس هي اتخبت في صدره
فيروز :ليه بتبتسم
زياد :عادي
فيروز :امممم
زياد :وريني وشك كدا
فيروز :لا
زياد :خجلانة مني
فيروز :.......
زياد بضحك :ماشي
فجأة فون فيروز رن
فيروز كانت لسة ع وضعها
زياد :فونك بيرن
فيروز :خليه يرن
الفون تاني رن
زياد :فيروز شوفيه يمكن حاجة مهمة
فيروز قامت بضيق وفتحت الفون
علياء :فيفي انا عايزة رقم جلال
فيروز بابتسامة :ليه
علياء :فيروز بطلي غلاسة وهاني الرقم دي مسألة حياة أو موت
فيروز :قوليلي في ايه الاول
علياء :جلال وصل الين ع البيت
فيروز بضحك :هو انتي غيرانة
علياء :مش وقته يازفتة هاتي الرقم
فيروز بضحك :ماشي ماشي وبعتت لها الرقم وبصت ع زياد اللي كان بيبصلها بحب
فيروز بضحك:تخيل انه علياء بتغير انا مش مصدقة انه القردة دي ممكن تغير
زياد شدها عليه واعتلاها
زياد :ومالو ماتغير مش ع حبيبها
فيروز وهي بتبصله :اه بس..
زياد قاطعها وهو يقبل شفتيها بعمق بعد مرور عدة دقائق ابتعد حتى تأخذ أنفاسها
فيروز :زياد خلاص الله وبعدين مامتك واخوك لوحدهم مع الحرباية في البيت يلا روح
زياد بتوهان :مشبعتش منك
فيروز :بطل بقى وروح
زياد :خليني ابات عندك
فيروز زقته :لا يلا قوم
زياد بخبث :طب قومي انتي الاول
فيروز بخجل :قليل ادب
زياد :مش قايم غير لما تقومي
فيروز قامت وهي ماسكة الملاية بس زياد شدها منها
فيروز بغضب :زيااااااد
زياد بضحك :خلاص خدي خدي
فيروز اخدته وراحت بسرعة وهو فضل يضحك عليها
بعد مدة فيروز كانت بتعمل كيكة وزياد كان جهز وهيروح
فيروز :استنى استنى
واكلته من الكيكة
زياد :احلى كيكة ياحبي هروح انا بقى
فيروز وهي بتمسكه من ياقة بدلع طب متقعد شوية كمان
زياد كان هيرد بس فونه رن
زياد :الو
جلال :زياد تعال بسرعة
زياد بخضة:في ايه
جلال :..................
زياد بصدمة :.....
#فيروزتي
#البارت_9
جلال :تعال بسرعة رنا قالت لأمي انها حامل منك وامي اغمي عليها واحنا دلوقت في مستشفى ***
زياد بصدمة :استنى انا هاجي
فيروز بخوف :في ايه يازياد
زياد :امي يافيروز اغمي عليها
فيروز بخضة :ازاي
زياد طلع بسرعة وهو بيكلمها :هقولك بعدين ومتطلعيش من البيت
فيروز :بس...
زياد بغضب :كلمتي تتسمع
وطلع بسرعة فيروز قفلت الباب وراحت اوضتها وفضلت قاعدة كتير واتصلت على زياد بس فونه كان مقفول قررت انها تروح قصر السيوفي
دخلت القصر بس ملقتش حد
رنا طلعت
رنا :ازيك يافيروز
فيروز مردتش عليها
رنا اتعصبت لأنه فيروز اتجاهلتها
رنا :عايزة ايه من بيتي مش انتي ع اساس هتطلقي
فيروز :......
رنا راحت عندها بغضب ومسكتها من دراعها وزقتها برا القصر
بس زياد وجلال وامهم كانو داخلين وشافو رنا لما زقت فيروز وفيروز وقعت ع الارض
زياد جري عليها وقومها
زياد بخوف :حبيبتي انتي كويسة
فيروز بألم :اه
زياد بغضب لرنا :انتي ازاي تعملي كدا.
رنا ببرود:دة اللي كنت عايزة اعمله من زمان وعملته
زياد بغضب :رناااااااا
رنا دخلت ع جوة
رنا :نتكلم بعدين ياحبيبي
زياد بغضب وهو بيبص ع فيروز: وانتي ليه طلعتي من البيت اصلا.
فيروز وعنيها بتدمع :كنت عايزة اطمن ع خالتي
زياد بغضب :بس انا قولتلك متطلعيش
فيروز بدموع :انا ا... ن..
فتحية راحت مسكتها من ايدها واخدتها ع اوضتها
فتحية وهي بتقعدها ع السرير :متعيطش ياحبيبتي
وحضنتها
فيروز حست بالأمان حست انها في حضن مامتها دة الحضن اللي كانت بتتمناه من زمان
فتحية بعدت عنها
فتحية :حبيبتي متزعليش من زياد هو بس كان خايف عليكي من رنا انتي مش عارفة البت دي زي مانا بعرفها
فيروز :قصدك ايه
فتحية :زمان لما رنا كانت مرتبطة ب زياد كان في بت معجبة ب زياد والبت كانت بتحاول تتقرب منه رنا لما عرفت راحت بعتتلها عصابة علشان يضربوها
فيروز :يالهوي
فتحية بضحك :عادي
فيروز :والبت حصلها ايه
فتحية :اختفت من حياة زياد بقينا مبنشوفهاش
فيروز :فعلا البت رنا دي عقربة بس انا بعرف اتعامل مع العقارب
عند زياد
دخل ع اوضته بس اتفاجئ لما لقى رنا مقطعة هدوم فيروز كلها وحاطة مكانهم هدومها
زياد بغضب :ايييه دة انتي ايه اللي جابك هنا اصلا
رنا قامت من السرير وراحت قربت منه
رنا بدلع :حبيبي انا بس طلعت هدومها وحطيت مكانهم هدومي لأنك هتطلقها وهتتجوزني
زياد :بس مكنش لازم تقطعيهم
رنا :معلش متديقش مني
زياد بعد وراح الحمام اخد دوش وطلع
وراح نام ع السرير
رنا راحت نامت جنبه وحطت ايدها ع وسطه وبتحركها عليه
زياد :رنا
رنا :نعم ياحبيبي
زياد :اطلعي من الاوضة احنا مش هينفع ننام مع بعض لأننا مش متجوزين
رنا :بس انا حامل منك بدون مانتجوز
زياد قام بضيق :بس انا مش متأكد إذا انتي حامل مني ولا من حد تاني ولا اصلا مش حامل
رنا قامت وكانت هتتكلم بس الباب خبط
زياد راح فتح وكانت فيروز
زياد :فيروز في ايه
فيروز :احم انا هروح هتوصلني ولا لأ
زياد كان هيتكلم بس قاطعته رنا
رنا :يابت انتي هبلة ولا ايه مش من شوية كنتي عايزة تطلقي وزعلانة ازاي بقى عايزاه يوصلك
فيروز اتصدمت انه رنا معاه هي مكنتش عارفة انه رنا في الاوضة
زياد بغضب :اخررررسي يارنا
فيروز طلعت بسرعة وراحت ع الباب وجلال كان واقف جنب الباب وبيكلم علياء بس قفل منها اول ما فيروز طلعت
جلال :احم فيروز اوصلك انا ولا زياد هيوصلك
فيروز كانت بتعيط وطالعة
جلال راح وراها
جلال :فيروز في ايه زياد عملك حاجة؟.... فيروز
فجأة زياد طلع وهو بيجري وراح مسكها من ايدها
فيروز بدموع:عايز ايه
زياد :فيروز متفهمنيش غلط انتي قولتلي اتعامل معاها عادي وانا اهو بتعامل معاها عادي
فيروز :بس دة مش معناه انك تخليها تقعد معاك في الاوضة
زياد :عارف وانا والله قبل مانتي تيجي كنت بقولها تطلع وهي كانت هتطلع بس انتي جيتي
فيروز راحت ع عربيتها وراحت ع بيتها
زياد :يوووووه بقى
جلال بضحك :روح صالحها بقى
زياد :طبعا هروح قول لرنا اني روحت بيت رفيقي وهبات عندو
جلال :ماشي
زياد طلع
فجأة علياء اتصلت
علياء :جلال هو اختي كويسة... هي ليه كانت بتعيط... ومش بترد عليا
جلال :اهدي اهدي هحكيلك كل حاجة
وحكالها كل حاجة وعن خطة زياد وفيروز
علياء :طب انا هروحلها المسكينة هتكون زعلانة اوي
جلال :لا متروحيش
علياء :ليه
جلال :اولا الوقت اتأخر ثانيا زياد راحلها علشان يصالحها واحم انتي عارفه طبعا هيكونو مشغولين ف سيبيهم في حالهم
علياء بضحك :ماشي
جلال :الله ع الضحكة الحلوة
علياء قفلت الخط عليه وفضلت تضحك
عند زياد وفيروز
زياد جابلها ورد كتير وحطاه في الاوضة وهي كانت في الحمام الاوضة كانت كلها ورد احمر ودباديب كتيرة
فيروز طلعت وكانت لافة فوطة في جسـ.ـمها
فيروز انبهرت من جمال المكان
زياد قرب منها وحط ايديه ع وسطها
زياد :اسف ياحبيبتي
فيروز بخجل :ماشي بس ابعد
زياد لاحظ ع الي لابساه
زياد شالها واخدها ع السرير واحنا نسكت بقى
في صباح يوم جديد
رنا كانت بتتصل ع زياد بس مش بيرد
فيروز صحيت بضيق من صوت الفون
فيروز بضيق :زياد رد ع الفون
زياد كان نايم ومش بيرد
فيروز :زياااااد
زياد فاق بخضة
زياد :في ايه
فيروز :فووونك بيرن رد بقى
زياد اخد الفون ورد
زياد بنعاس:الو
رنا :زياد انت فين الساعة 10 كل دة نوم
زياد :اه منا امبارح نومت متأخر
رنا :طب هتيجي امتى
زياد بص ع فيروز اللي نايمة
زياد :مش عارف يارنا انتي عايزة ايه
رنا :عايزة نروح السوق نشتري شوية حاجات للفرح
زياد ابتسم بسخرية :ماشي روحي لوحدك انا مش هقدر
رنا :طب فين الفلوس
زياد :قولي لجلال وهو هديكي
رنا :ماشي وقفلت
زياد حط الفون ورجع نام وحضن فيروز
فيروز :بنوم العقربة عايزة ايه
زياد :مش مهم خليكي انتي معايا انا
فيروز شددت ع حضنه:بحبك
زياد :وانا بموت فيكي
ورجعو نامو تاني
عند رنا راحت اخدت الفلوس من جلال وطلعت ع السوق اشترت الحاجات وراحت ع كافيه كان قاعد فيها حد
رنا راحت قعدت معاه
رنا :قريبا هاخد اللي انا عايزاه من زياد
:وانا هاخد حبيبتي فيروز اخيرا
رنا :انا مش عارفة ايه اللي عاجبك في البت دي دي بت تافهة.و..
الشخص قاطعها وهو بيلوي دراعها:متتكليمش عن فيروز كدا
رنا :خالد خلاص ايدي يازفت
خالد بعد عنها.
خالد :حبيبيك هو السبب هو اللي اخد مني حبيبتي لا وكمان يومها لما كنت قاعد معاها في نفس الكافيه دة هو جيه ضربني وعمل فيها البطل
رنا :تستاهل هو في حد بيتـ.ـحرش ببنت في كافيه
خالد :وقتها كنت شارب وهي كانت حلوة اوي ومقدرتش امنع نفسي
رنا :خلاص بقى احكيلي هنعمل ايه تاني
خالد :................
رنا بخبث :ماشي
#فيروزتي
#البارت_10
عند فيروز وزياد
فيروز كانت صحيت وجهزت الفطار لزياد
وكانت قاعدة جنبو بتبصلو بحب
زياد صحي
زياد :صباح الخير ياحلو
فيروز بخجل :صباح النور
زياد قام وقبلها بعمق
فيروز بعدت عنه بخجل :انا جهزت الفطار يلا روح اتحمم وتعال علشان نفطر
زياد :حاضر
وراح الحمام فيروز كانت بتفكر هتعمل ايه لما يتخلصو من رنا
بعد مدة زياد طلع
فيروز قامت وجابت الفطار
فيروز كانت هتقعد ع السرير جنبو بس هو شدها وقعدها عليه
فيروز ابتسمت وفضلو يأكلو بعض
بعد مدة اتصلت فتحية
فتحية :انتو فين ياولاد
زياد :ماما انا مع فيروز
وباسها ع خدها وهي اتخبت في صدره
فتحية :اها إذا كدا تمام بقولك ايه ياحبيبي
زياد :ايه
فتحية :أمتى الخطة بتاعتكو دي هتخلص
زياد :قريب ياما
فتحية :طب انا عايزة أحفادي بعد ما نتخلص من رنا
زياد بابتسامه وهو بيبص ع فيروز :اه ماشي
فتحية :اديني فيروز
زياد مد الفون لفيروز
فيروز اخدت الفون وقامت وطلعت برا الاوضة
زياد :شوف سابتني لوحدي اول مالقت امي وقام غير وطلع
زياد بصوت عالي:فيروز انا طالع
فيروز جت جارية حصنته
فيروز :يلا بعد كدا اطلع
زياد :منسيتيش حاجة
فيروز :لا.... اه اه نسيت حاجة
زياد :ايه هي
فيروز :وانت وراجع جبلي معاك شيكولاتة وكمان جيب فشار وعصير علشان هنشوف فيلم وعلياء هتكون معانا
زياد :علياء ليه معانا
فيروز :مش بشوف فيلم غير معاها
زياد :بس..
فيروز بمقاطعة :وهتبات معايا علشان كدا انت مش محتاج تكدب على رنا
زياد بضيق :ماشي
فيروز :استنى
وباسته ع خده
زياد :يعني مكنتيش ناسية
فيروز وهي داخلة ع اوضتها :اه بغلس عليك
زياد :انا هوريكي وطلع
فيروز راحت اوضتها واتصلت ع علياء
فيروز بضحك :قولت لزياد انك هتيجي وهتباتي معايا مشوفتيش ملامح وشو اتغيرت ازاي كنت عايزة اضحك بس مقدرتش قدامو
علياء بضحك : تلاقيه دلوقت مفرغ عصبيته كلها على رنا وجلال
فيروز :اه صحيح هو انتي وجلال رجعتو لبعض
علياء :امممم يعني حاجة زي كدا بس مش بنتكلم كتير انا مش عايزة ارجعلو بعد اللي عملو فيني خايفة يعمل كدا تاني
فيروز :علياء صدقيني جلال انسان كويس اوي ومش هيعمل اللي عملو دة تاني انتي
جربي اديه فرصة تانية
علياء: هفكر
فيروز :ماشي متتأخريش الليلة
علياء :اوكي
في المساء
علياء دخلت بس ملقتش فيروز
علياء بخضة :فيرووز
ندهتلها كتير بس مفيش رد
عند زياد كان بيجهز حالو علشان يروح ل فيروز
كان واقف قدام المراية وبيرش برفان
رنا جت من وراه وحطت ايديها ع صدره وحطت راسها ع ضهره
رنا :رايح فين ياحبيبي
زياد بضيق :عند رفيقي عندنا عندنا شغل كتير يارنا
رنا بضيق :بس انت مش بتقعد معايا يعني انا حامل منك المفروض تهتم بيا ولازم تكون معايا في كل الأوقات
زياد بعدها عنه بضيق
زياد بغضب وزعيق:منا طول اليوم معاكي اهو دة حتى أني مروحتش الشركة بسببك
رنا بدموع :كدا يازياد بتزعق عليا
زياد اتجه ع الباب علشان يطلع
رنا مسكته من ايده
رنا :طب استنى اشرب العصير
زياد :مش عايز
رنا :عشان خاطري
زياد علشان يتخلص منها :طب هاتي بسرعة
رنا جابت العصير وهي بتبتسم بخبث
زياد اخد الكوباية بشك
زياد :احم هشربها مع جلال لاني مستعجل
رنا :لالا اشربها هنا وانا بناديه
زياد :طب ناديه
رنا طلعت
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق