القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت العمده البارت الثامن 8بقلم سميه عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية بنت العمده البارت الثامن 8بقلم سميه عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية بنت العمده الحلقه الثامنه 8


رواية بنت العمده الجزء الثامن 8








رواية بنت العمده البارت الثامن 8بقلم سميه عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الثامن

بنت العمدة 


لافت نيروز و لقيت اخوها واقف وراها 


ابتسمت و حضنته و فضلت تعيط : فراس انت هنا .. مش مصدقة انك قدامي 


كان واضح على فراس أن نيته مفيهاش خير .. طلع من جيبه بخاخ و رش على وشها خلاها فقدت وعيها 


شالها و حطها في العربيه و مشي 


- خرج يونس يدور عليها عشان يصالحها و عشان زين بيسال عليها بس مكانتش موجودة 


خاف عليها و بقى زي المجنون بيدور في كل مكان لحد ما افتكر أنه مركب كاميرات قدام البيت و جري بسرعة يشوف حصل ايه 


بس كان فراس عامل حسابه و كسر كل الكاميرات بس ظهر في واحده فيهم قبل ما يكسرهم 


اتعصب يونس و خرج بسرعة بعد ما خلى زين مع الخدامه و ركب عربيته و كان عارف فراس هياخد اني طريق عشان يرجع و ساق بأقصى سرعة عنده 


.......


وقف فراس في نص الطريق في بنزينه و بدأت نيروز تصحى  و خافت اول ما لقيت كل اللي حوليها ضلمه لان فراس حطها في شنطه العربيه حتى إنه قفل على صباعها كسره 


فضلت تصرخ و تعيط 


جري فراس بسرعة قبل ما الناس ياخدوا بالهم و فتحلها كانت منهارة و صباعها بينز"ف 


حط فراس أيده على بوقها : اخرسي هموتك لو صوتتي تاني 


فضلت منهارة في العياط و مش قادرة تتحمل الوجع 


مسكها فراس من حجابها و شده منها لدرجه ان شعرها اتقطع في أيده و وقع الحجاب في الأرض : قولتلك اخرسي 


في اللحظة دي وصل يونس اللي اتصدم من منظرها و جري بسرعة وهو مصدوم و غضبان و مسك فراس مو"ته من الضر"ب لحد ما خلاه في الأرض مبيتحركش 


فضلت هي تعيط و قرب يونس منها و عيونه دمعت على عياطها : اهدي .. نيروز اهدي انا هنا 


خدها بسرعة في عربيته و جري بيها لأقرب مستشفى و قلع قميصه و لبسهولها زي حجاب و شالها لحد الاستقبال 


فاق فراس بعد نص ساعة و سأل بتاع البنزينه عن أقرب مستشفى هنا و راح عليها لانه كان صاحب يونس و عارف تفكيرة بيمشي ازاي 


فاقت نيروز بعد ما خدت مسكن للألم و عالج الدكتور كسر صباعها و لبستها الممرضه حجاب من عندها 


دخل يونس عليها اللي اول ما شافته حضنته بكل قوتها وهي بتعيط و اتكلمت وهي مكسورة : انا مديونالك بحياتي يا يونس 


ابتسم و خدها في حضنه اكتر : اهدي مفيش حاجه لكل ده و انا اسف اني سبتك تخرجي برا 


بعدت عنه وهي محرجه : شكرا يا يونس 


- ارتاحي دلوقتي و كمان شويه نتكلم 


دخل عليهم فراس اللي كان في أيده مسدس : كنت هموتك لوحدك يا بنت ابوي بس اظاهر اني هموتكم انتو الاتنين 


قام يونس بسرعة مسكه من أيده اللي فيها سلاح و زقه في الحيطة : انت غبي مش فاهم اي حاجه 


اتعصب فراس عليه : و عشان انا فيس هموتك يا ابن ال *** 


فضلت نيروز تعيط و خايفة من منظر اخوها اللي عمره ما عمل معاها كده في حياته و كان حنين عليها 


يونس بعصبية : افهم يا متخلف انا كنت بحميها من جوزها لانه كان عايز يقتلها و ياخد الثروة اللي العمدة كتبهالها اول ما اتجوزت 


اتصدمت نيروز لأنها متعرفش اي حاجه من الكلام ده و أن اصلا ابوها كتبلها حاجه 


- انت فاكرني هصدقك .. انت وهي عايزين القت"ل 


طب جيب جوزها وهو هيعترف 


نزل فراس السلاح و هدي شويه : مش انا اللي هجيب .. لو كلامك صح تيجي البلد معايا عند العمدة وهو اللي يسمع منكم 


- انا معنديش مشكلة .. لان نيروز زي اختي و انا كنت بحميها معملتش حاجه غلط 


بكت نيروز لأن ابوها اكيد هيقتل يونس من غير كلام .. و حزنت اكتر لانه مش هامه نفسه و بيحاول يحميها


و فعلا اتحركوا كلهم ركب فراس عربيته و رفض يونس أن نيروز تركب مع فراس عشان ميعملهاش حاجه ، و ركبت نيروز مع يونس و كانت خايفة و مرتبكة و بتدعي ميحصلش حاجه 


وصلوا لبيت العمدة اللي كان بدأ يستعيد قوته بس لسا في شويه تعب 


اول ما دخلوا مسك السلاح عليهم و عيطت نيروز من الرعب و اللي متوقعة أنه يحصل 


فراس : يابا في كلام يونس عايز يقولهولك قبل ما تطخهم 


العمدة بعنف : مفيش كلام يغفر الز"نا .. الموت بس اللي ممكن يغفر 


رد يونس وهو واثق من نفسه وواقف بشموخ : انت اكتر واحد عارف مين يونس .. و عارف اخلاقي اللي لا يمكن تسمحلي اقرب من واحده مش حلالي ما بالك بقى أنها اختي 


- وه وه وه بقيت تعرف تلعب بالكلام متل ابوك دلوقتي بقيت اختك بعد ما هربت معها و نزلت راسي في الوحل 


اتكلمت نيروز وهي بتعيط : عمري ما اقدر انزل راسك بالوحل يابا انا بتك نيروز تربيتك و تربيه اخوي فراس 


- اخرسي انتي دورك جاي بس قبله بيمو"ت ولد الدغيدي 


قامت نيروز وقفت قدام ابوها : يموت ليه يابا لانه كان بيحميني من اللي كان عايز يقت"لني ، يونس متل اخوي الكبير و معتز كان ناوي يقت"لني و لو كنت حكيتلك عمرك ما كنت هتصدقني 


استغرب العمدة اللي كان واضح عليه أنه مصدق نيروز : حتى لو كلامك صح ليه متصلتيش على ابوكي و جيتي تتحامي فيا 


رد يونس هنا : لان معتز كان لازم يطلقها يا عمدة و انا الوحيد اللي  اقدر اخليه يطلقها لاني ماسك عليه شيكات بدون رصيد


قعد العمدة و كان باين عليه أنه متغاظ من يونس و نفسه يقت"له انهاردة قبل بكره : و انا هعتبر حالي صدقتك و انك اخوها الكبير و كنت بتحميها و لازم تكمل جميلك و تحضر فرحها على ابن عمها سالم بعد ما تخلص شهور عدتها 


اتصدم يونس و قرب من نيروز و .........


يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا 

تكملة الروايه من هنااااااا 

#part 8


#سُميه_عامر

#بنت_العمدة 

#يتبع



 

تعليقات

التنقل السريع