القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قمر الصقر البارت الثالث والرابع بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




رواية قمر الصقر البارت الثالث والرابع بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية قمر الصقر البارت الثالث والرابع بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية قمر الصقر البارت الثالث والرابع بقلم رانيا حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




البارد التالت والرابع 

تأني يوم عند قمر. استيقظ قمر واد فرضه 

قمر. صباح الخير على احلى واجمل ام في الدنيا 

ساميه. صباح الفل والياسمين ياحبيبتي يلا افطري عشان تلحقي الكليه 

بعد واقت وصلت قمر لقيت مليكه في انتظاره في الكافيه 

مليكه. صباحؤ يسطا 

قمر. صباحؤ ياختي انا عايزه ايس كوفي بقاا 

مليكه حاضر ياختي

قمر. انا هروح الحمام بقاا 

بعد واقت 

مليكه. مصيبة لتكون خلعت ودبستنا في الحساب ما انا عارفاها وعارفة مقالبها السخيفة 


عند صقر 


آدم : ايه يا ابني هو انت مش ليك شركه تسال عليها .

صقر .: بطل لماضه وقولي في ايه عشان متترفدش انهاردة 

علي بنبرة قلقه ... : ها ... لا مفيش يا صاحبي المندوبين بتوع شركه rema وصلو

صقر بغضب : سلام يا زفت لحد ما اجيلك .

واغلق الهاتف في وجهه دون ان ينتظر رده  نعم يا سادة أنه صقر المغرور ليأخذ حمامه المنعش اليومي خرج من الحمام وهو يلف منشفه حول خصره ليدلف الي غرفه اخري ملحقه بغرفته .... وهي غرفه الملابس التي تحمل اكبر وأغلي واعلي ماركات الملابس العالميه .... ليرتدي ملابسه المكونه من بدله سوداء بقميص ابيض من أسفلها وحذاء اسود وساعه من fossil الاغلي عالميا سوداء اللون ... ورش عطرة المفضل ليكمل صورته الرائعه من الوسامه والاناقه والجاذبية 

في الشركه 

صقر. سوزي ابعت ل القهوه وآدم بسرعه 

آدم. انا جيت ياعم يلا على الجتماعه بسرعه 

صقر. تمام 

عند قمر 

مليكه بسرحان . ياقمر اي رايك تتجوزي الدكتور يونس

قمر. انتي عايزني اتجوز واحد كد ابويا وكمان مش بحب شرحه اصلا بس يابت 

مليكه. مصيبة في كل حاجة لينا ساعتين ومش فاهمين حاجه 

الدكتور. البنتين اللي ور دول يتفضل يطلع بره 

مليكه. بره بره احنا اصلا مكنش مرتاحين احنا خرجين من الجنه اصلا 

في الكافيه

قمر. هنسقط ياوش الفقر انتي همشي انا كمان يترفض من الشغل 

مليكه. اشطا يسطا خلي بالك من نفسك 


قمر كانت ماشيه بسرعه وخبتط في صقر 

قمربعصبيه شديدة : انت مفكر نفسك مين هو عشان  لبس لبس اغلي من بتاعتي تبقي ماشي تدوس عليها  مش تفتح ولا انت اعمي 

صقر بغضب كبير : احترمي نفسك يا بت واعرفي انتي بتتكلمي مع مين 

قمر بسخريه  : هكون بتكلم مع مين يعني  تكونش شاروخان وانا مش واخدة بالي 

صقر بثقه : لا يا روح امك انا اللي ممكن اوديكي ورا الشمس علي الكلام اللي انتي قولتيه دا  انل

وقبل ان يكمل تلقي صفعه منها 

ليقترب منها بغضب وهو ينوي قتلها علي ما فعلت


البارد الرابع 

قمر. موافقه بس هشتغل مع الاستاذ آدم

صقر. وانا مش موافق انا هني مدير الشركه وانا اقول اي يحصل واي مش يحصل

قمر. وانا قولت ل عندي

ادم. صقر ممكن تروح ل مكتبك والانسه حياه هتجي وراك

قمر. بس

ادم. اتفضل ياصقر

صقر ماشي من غير ما يقول حاجه 

قمر. بس انا مش هشتغل مع الشخص ده مغرور وعصبي 

ادم. اتفضلي ياانسه قمر ولا اقول ياحياه 

قمر بتوتر. احم تقصد اي حضرتك 

ادم. متنسيش انك انتي جايه في شركه الشرقاوي وقبل ما تتوظفه هني عرفت كل حاجه عنك 

قمر. بدل ما عرفت كل حاجه حضرتك وافقت لي تشغلنا عندك 

ادم. عشان انا ممكن احميك من ابن عمك بس بشرط 

قمر. اي شرطك 

ادم. انك ترجعي صقر القديم وهديك المبلغ اللي انتي عايزها ومحدش يقدر غيرك 

قمر. قصدك اي 

ادم. انك تخلي صقر الطيب يرجع تاني انا عايزه صحبي واخويا يرجع ليا هو شايفه الستات كله خاينه وبتوع فلوس وانا لم عرفتك قصتك مش واثقه غيرك فيكي 

قمر. ولو رفض 

ادم. براحتك انتي خسرانه ابن عمك ساهله يوصل ليكي وهتخسري شغل 

قمر. موافقه بس تكون دايما جنبي 

ادم. تمام تكملي زي ما انتي جايه  😂

قمر قلت بحزن. حاضر 

ادم. انا معاكي دايما اعتبرني اخوكي ويلا على شغلك بقى


في مكتب صقر

قمر. خبط ودخلت 

صقر. انا قولتك اتفضلي

قمر. هو لازم يعني تقول اتفضلي ولا اي/قلت في سره شكلنا هنتعب اووي واحد مغرور

صقر. انا مغرور بقاا أمم حضرتك انسه حياه شكلك لسه مش عارفه انا ممكن اعمل اي 

قمر. مش عايزه اعرف 

صقر. على شغلك ولم لسانك احسن ما يتقطع 

قمر. مغرور 

مر باقي اليوم بدون أحداث وجات الساعه ٥ 

قمر. ممكن امشي حضرتك الشركه كله مشت

صقر. لم انا امشي انتي تمشي وياريت تتعودي على كده 

قمر. اووف طب 

ادم. صقر انت مش هتمشي ولا اي 

صقر. ربع ساعه وهطلع ممكن تخرج انت 

ادم. انسه حياه ممكن اوصلك 

صقر. الانسه حياه مش هتمشي غير لم انا امشي 

ادم. بس يعنب

صقر. اتفضل ياادم 

قمر. انا هروح المكتب لم تخلص ياريت نمشي 

بعد نص ساعه 

انسه حياه ممكن تتفضلي

قمر. اخيرا 

صقر. تتعودي على كده كل يوم 

قمر وصلت البيت وحكت كل حاجه ل أمه واتصلي على مليكه وقصت كل حاجه عليه 


تأني يوم في الكليه  

قمر . احكي بقاا اي حصل بعد ما مشيت 


مليكه بضحك  : هههههه هو انا مقولتلكيش 

قمر وهي تمثل الصدمه : مخبيه ايه  عليا يا بت 

مليكه بجدية  :..؟

روايه قمر الصقر

بقلم رانيا حمدان

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع