القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ملحمه العشق والكبرياء البارت الخامس بقلم رنا احمد عماد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية ملحمه العشق والكبرياء البارت الخامس بقلم رنا احمد عماد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل الخامس بقلم رنا احمد عماد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 









رواية ملحمه العشق والكبرياء البارت الخامس بقلم رنا احمد عماد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


ملحمه العشق والكبرياء 💔💔💔💔.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️

البارت الخامس ....

في فيلا امين .


كانت الصد*مه القا*تله عليهم تحل وخصوصا ذلك التي تشعر بان قلبها أوشك علي الوقف .


ادم بار*تباك و*عصبيه /ايه الي بتقوله ده ي عمي .


امين بحز*ن شديد/ادم ي ابني انا مش عم انا*ني ولا معند*يش قلب بس بجد انا محتاجاك اوي ي ابني وبنت عمك محتجالك عائشه عندها مر*ض في الر/حم الدكتور الي بيتابع حالتها قال إن مفيش قدامنا غير سنه ونص بالكتير وهيشيلوا الرحم دي اخر فرصه ليها علشان تكون ام أرجوك ي ادم ي ابني انت فرصتها الوحيده انت ابن اخويا من لحمي ود*مي محدش غيرك اقدر استمنه علي السر ده عائشه برضه من لحمك ود*مك ي ادم .


بسنت بد*موع وقه*ره وصر*اخ /ي سلام بقا معقول امين السيوفي مش قادر يجيب حد ينقذ بنته ولو حتي بالفلو*س ملقتش الا ادم دي انا*نيه ي بابا انا*نيه .


امين بحد*ه /اخر*سي ي قليله الر*بايه ده بدل متص*عب عليكي اختك والي هي فيه وتقف جنبها مش الاتنين اخواتك المفروض تفرحيلهم وتتدعي ربنا أنهم يباركلهم في جوازهم .


بسنت بدمو*ع وصر*اخ /انت ساكت ليه ي ادم انت موافق علي الجوازه دي .


امين بحد*ه /انا مش عارف انتي ايه الي مز*علك في الي بيحصل ده واكيد ابن اخويا مش هيرفضلي طلب ولا ي*كسر بخاطر بنت عمه .


ادم بحز*ن شديد وك*سره /عندك حق ي عمي انا موافق .


بسنت بو*جع وصر*اخ/ي عني ايه موافق ي ادم ي عني ايه.


امين بسعاده وهو يحتضنه /حبيب عمك ربنا يباركلكم ي حبيبي وتتهنوا هي عائشه علي وصول طبعا هي مش عارفه حاجه هي فاهمه أن كل الاد*ويه الي كانت بتاخدها للمناعه قربها منك وتمموا الجوازه في اقرب وقت .


لتسرع بسنت الي الاعلي بدمو*ع وو*جع لتلاحقها نظراته المتا*لمه من أجلها.


****************.

في قصر مراد ..

في غرفتها ....


كانت تجلس بدمو*ع وو*جع فهي من دائما تقع في ف*خ من يريدون الا*نتقام من والدها لكن الان وقعت هي في ف*خ عشق ذلك الغا*مض .


مراد وهو يمسك بيده الطعام /انتي مكالتيش حاجه من الصبح هتفضلي كده .


ندا بدمو*ع وع*صبيه /شكرا مش عايزه منك حاجه وابعد عني وجهز نفسك علشان هخرج من هنا برضاك او غص*بن عنك .


مراد وهو يحتضنها بقو*ه وثبات/مفيش حد يدخل قصر الجوكر ويطلع كده بسهوله .


ندا وهي تنظر في عيناه بد*موع /انت عايز مني ايه بالظبط ار*حمني وقولي .


مراد وهو يقبل جبينها بحنان قد شعرت به لينظر في عيناها بثقه /عايزك انتي علشان كده مبقاش الجوكر لو كلب قدر يمس منك شعر*ه واحده وانتي معايا .


ندا بعشق /بتحبني زي مانت حبيتك ولا نها*يتي معاك هتكون جر*ح يكو*ي قلبي بالنار .


مراد بابتسامه ساحره /مش هيحصل ساعتها هحر*ق قلبي انا قبل مقلبك يتو*جع بس المهم خليكي معايا احنا حياتنا خلاص ارتبطت في بعض مبقاش فيه م*فر ولا رجو*ع مستعده تهر*بي معايا لابعد الحدود .


ندا بعشق ود*مع /وانا معاك وعمري مه*قدر ابعد عنك انت اختر*قت قلبي من غير حد*ود ي مراد بس بابا مش هيقدر يتحمل بعده عني.


مراد بابتسامه ساحره/ومين قالك أنه مش هيعرف ده انا هروحله واقوله ي سياده الوزير انا خ*طفت بنتك وبقت من ممتلكاتي .


ندا بابتسامه/ي سلام وحشني اوي ي مراد .


******************.

في شركات الخليلي...

في مكتب رحمه ...


كانت تجلس رحمه بغر*ور وهي تنتظر شريف كانت في قمه جمالها وأنوثتها ليسير شريف بابتسامه.


/مساء الخير ي رحمه هانم .


رحمه بابتسامه خ*بيثه /مساء النور ي شريف بيه بجد الصفقه دي وش السعد عليا اني اتعرفت علي حضرتك .


شريف بإعجاب شديد/ده وش السعد عليا انا ي هانم ده كل الاوراق المطلوبه الصفقه .


رحمه وهي تقترب منه بد*لع ود*لال/توتو علطول كده طب قولي نتغدا مع بعض ولا شاكلك مش حابب .


شريف بلهفه وابتسامه /ده كلام ي هانم هو انا اطول طبعا اتفضلي في افخم مطعم في مصر كلها .


رحمه بابتسامه انتصار ل نجاح اول مخططها /ميرسي اوي ي شريف بيه .


*************.

في شقه دياب .


كان يقف وهو يستعد لننزول الي أحدا افراح الحاره .


سميه بق*لق وار*تباك /انت فعلا بتعطف علي الست الي كانت هنا .


دياب بتجا*هل /ده مش عطف ده حقها مكنش ينفع اسكت عليه ربنا مبيرضاش بالظ*لم .


سميه بابتسامه /لدرجه دي بتحس بالناس بصراحه الي قالته عنك مكنتش مصدقاه لحد ما شوفت بعيني .


دياب ببر*ود /ساعات كتير الإنسان بيبقا اعم*ا العين والقلب .


سميه بغي*ظ شد*يد/قصدك ايه بقا أن شاء الله اني عا*ميه .


دياب وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/يمكن انا نازل الفرح الي تحت .


في الشباك ....


كانت تقف سميه وهي تنظر إليه وسط الرجال بإعجاب شديد لاول مره تلاحظ ذلك الرجوله الطاغيه التي تظهر عليه واحترام الجميع وحبهم له لتشعر بالغ*يرة الشديده من تلك الراقصه التي تتمايل عليه بد*لع ود*لال.


سميه بغ*يره وغ*يظ/طيب ي بنت ال انا نازله اور*يكي شغلك علشان تعرفي تتد*لعي عليه كويس .


*****************.

في فيلا امين ..

في غرفه ادم ...


كانت يجلس وهو يضع يديه علي رأسه بد*موع وو*جع .


بسنت وهي تل*طم علي خديها بدمو*ع وصرا*خ/متتكلم ي ادم انت ساكت كده ليه هنعمل ايه في الم*صيبه دي علي جث*تي أن الجوازه دي تتم انا بمو*ت ي ادم بمو*ت .


ادم وهو يختضنها بدمو*ع وو*جع/حرام عل*يكي كفايه دمو*عك دي بتقت*لني .


بسنت بدمو*ع وقهر*ه/خلاص ي ادم انا انته*يت خسر*تك وخسرت نفسي متسبنيش ي ادم تعال نهر*ب ونتجوز بعيد عن ابويا وامي وعن الكل انا مش هقدر اتحمل الي بيحصل ده .


ادم بو*جع وكسر*ه/عمي هو الي رباني بعد مو*ت ابويا ي بسنت ابقا جا*حد ومعنديش اصل لو رفضت رجاء ليا في طلب زي ده .


بسنت بدمو*ع وصر*اخ/لا بس تقدر تتدو*س عليا انا وتر*ميني مانا خلاص بقيت ملو*ثه بعد ماخدت مني الي انت عاوزه مش كده وطبعا الست عائشه هي الخضره الشريفه مش كده هي الي هتتجوزك في النور وانا الي تن*ام معايا زي العش*يقه في الض*لمه وحياه عشقي ليك ي ادم لخليها جوازه الج*حيم عليك انت وهي .


*******************.

في فيلا مراد .....


كانت تقف ندا بابتسامه وهي ترسل رساله الي والدها تخبره باتي ياتي الي ذلك العنوان منفردا وهي بصحه جيده .


مراد وهو يضع الطعام بابتسامه /تعالي ي ست هانم الشغاله الفلبينيه حضرت العشاء .


ندا بابتسامه/احلا شيف ده ولا ايه.


مراد وهو يقبل يدها/الف هنا ي روحي .


ندا بابتسامه/حبيبي برضه مش هيحكيلي الي شايله في قلبه وساكت .


مراد بابتسامه ساحره/طبعا انا بقيت ملك ايديكي كل حاجه عني بقت كتاب مفتوح بالنسبه الي ايه ده مين الي بيخبط هاتي المسدس من جنبك .


ندا وهي تربت على يده بحنان /اطمن ي حبيبي ده بابا .


لتسرع ندا لتفتح الباب لتن*صدم من كم رجال الشرطه الذي يقت*حمون المكان .


عمار بر*عب ولهفه /حبيبه قلبي انتي كويسه ده انا هن*سفك هد*مرك .


الظابط بحد*ه /اقب*ضوا عليه .


ندا بحد*ه /تقب*ضوا علي مين ي حضره الظابط .


عمار بحد*ه /علي الك*لب ده الي خ*طفك .


ندا وهي تمسك ذراع مراد /ده مخط*فنيش ي بابا واظن ي حضره الظابط مفيش راجل بيخ*طف مرائته .


اسر بصدمه /مرائته .


الظابط بجد*يه /مكمن اشوف عقد الجواز.


ندا بجد*يه /اتفضل ي حضره الظابط.


مراد بصد*مه وهمس /انتي جبتي عقد الجواز ده منين .


ندا /........

يتتتتتتتبع .يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا

 تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع