القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ضحية زواج البارت الثالث بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه





رواية ضحية زواج البارت الثالث بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية ضحية زواج البارت الثالث بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية ضحية زواج البارت الثالث بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




البارت 3


الاب. هطلقها و ده اخر كلام عندي اختار منهم واحده. 

رانيا: هيطلقني ازاي وانا حامل ف ابنه. بصولها بصدمه

حمزه بصدمه: انتي حامل 

رانيا: ايوا حامل ف ابنك يا حمزه

الاب بحزم: انا كنت سايبلك الاختيار بس بعد. ما عرفت انها حامل طلق شهد حالا

حمزه بغضب: لا مش مطلق شهد

الاب بغضب: انت هتعصي اؤامري يا حمزه

حمزه: انا عايز اتكلم مع شهد الاول 

حمزه اخد شهد. م ايديها وطلع اوضتهم. 

شهد: سيب ايدي و ابعد عني 

حمزه بفحيح: اسمعيني كويس لو وافقتي اني اطلقك افتكري ابوكي واللي هيعمله فيكي يا شهد ولا مثلا اروح انا بقا واقول كل حاجه. 

شهد بدموع: انت حيوان بجد انا بكرهك

حمزه ببرود: مش اكتر مني. هاا قولتي اي

شهد بقوة: قولت انك حقيررر وعمرك ما هتتغير و اوعدك هاخد حقي منك

حمزه بغضب ماسكها.م خصرها جامد وقربها منه. 

حمزه: و انا اوعدك هتشوفي العذاب الوان يا شهد 

شهد بألم: ابعد ايديك القذره دي عني. 

حمزه بغضب: ابتديتي تتمادي اكتر وكله بحسابه

يا شهد 

اخدها حمزه وهو حضنها. بالغصب ونزله. 

حمزه: شهد مش عايزه تطلق مني و دي رغبتها 

الاب: صح الكلام ده يا شهد لو هو اجبرك قولي متخفيش

شهد: لا رد

الاب: افهم م كدا ان كلامه صح. وطالما انتي هتتقبلي الوضع انا مقدرش انطق بس انت بقا حسابك معايا ي حمزه. 

يونس بغضب: انت ازاي تقبل بالوضع ده يا حاج انا متاكد ان ابنك اجبرها

الاب بحزم: مش عايز كلام تاني يا يونس. كل واحد يطلع ع اوضته دلوقتي. وانت يا مالك عايزك ف مكتبي. 

مالك: حاضر يا حاج

الاب: انا عايزك تتجوز زينه بنت عمك. 

مالك بصدمه: زينه لا طبعا دي مش مناسبه ليا خالص وبعدين مش دي مسافره اصلا 

الاب: هترجع وعمك مش عايزاها تسافر تاني وملقناش غيرك يقدر يحكمها. 

مالك: و اشمعنا انا يعني 

الاب: وهو في غيرك اخواتك متجوزين وكفايه المصيبه اللي جاتلنا م اخوك. 

مالك: بس انا مش موافق ع الكلام ده يا حاج 

الاب بحزم: وانا معنديش كلام تاني. هتتجوزها

مالك بغيظ: اؤامرك يا حاج ف حاجه تاني 

الاب: لاا تقدر تخرج

عند يونس دخل اوضته. وكان بيغير وصل مسدج ل رنا. 

مجهول. عايزك تهتمي ب يونس خلاص قربنا ل هدفنا ياحبيبتي استحملي. 

قفلت الفون وكان يونس. غير قعدت جنبه ع السرير وحضنته. 

رنا: انا اسفه يا يونس. متزعلش منى 

يونس بصلها: انا تعبان وعايز انام يا رانيا علاقتنا خلاص باظت

رنا بدموع: لا يونس في ابننا وكمان انا بحبك

يونس. بصلها وقال ف نفسه. يمكن ندمت وهتتعدل مشاعره ليها ماتت وكان الحاجه اللي صبرته عليها ابنهم. 

رنا قربت منه جامد. وفكت زراير قميصه وووو. 

ف يوم جديد. كان الكل قاعد ع السفره

حمزه: شهد قومي اعمليلي قهوتي 

الاب: ليه مفيش خدامين يعملولك

حمزه ببرود: لا عايز مراتي تعملي 

شهد بصتله بقهر. وقامت وسابت المكان. 

حمزه طلع وراها. وساحبها م ايديها وقفل الباب. 

حمزه بغضب: انا كلمتي مبتتسمعش ليه 

شهد بقوه: اوعي ابعد عني بقا ربنا ياخدك انا مش خدامه ليك انا مجبوره ع عيشتي معاك. 

حمزه: طيب انا عارف هخليكي تتعدلي ازاي يا شهد جهزي نفسك يا حلوه. 

وباليل ف اوضة. رانيا كانت بتتكلم ف الفون. 


رانيا: ايوا حاضر هعمل اللي قولتي عليه انتي مرتاحه بتدمير حياتي. 

: اخررسي حمزه مكسب ليكي ولازم تاخديه م شهد انتي فاهمه 

رانيا بدموع: تمام حاجه تانيه 

: لازم البيبي ياجي انتي قولتي انك حامل خلي حمزه يقربلك بأي طريقه وبعدين انتي مش بتحبيه

رانيا: ايوا بحبه بس متمنتش نتجوز بالطريقة دي. 

حمزه دخل. بعد شويه وهي كانت لابسه فستان مغ. ري ومستنياه. 

رانيا بدلع: اخير جيت ي حبيبي 

حمزه: رانيا انا اتجوزتك علشان خاطر اقهر شهد وبس. وبعدين اي موضوع انك حامل ده. 

رانيا: انا قولت كدا علشان افضل معاك. 

حمزه ببرود: تمام ياريت تغيري هدومك دي 

رانيا بغيره: انت هتنام عند شهد. 

حمزه: اممم تصبحي ع خير

خرج حمزه. و راح ل شهد فتح الباب وكانت بتعيط قامت مخضوضه. 

حمزه: تؤتؤ بتعيطي ليه بقا 

شهد بغضب: اخرررج برااا. مش عايزه اشوف وشك 

حمزه ببرود: انا داخل اوضتي مش خارج

شهد قامت وبكل غيظ. فضلت تضرب مسك ايديها بتحكم. وقرب وشه م وشها جامد. 

حمزه: انتي اد اللي انتي عملتيه ده 

شهد بألم م قبضة ايده: انت جاي هنا ليه ما تروح ل الخاينه التانيه وحل عني. 

حمزه بخبث: تؤ تؤ انا جاي علشان النهارده قررت اكمل جوازنا يا شهد. 

شهد بخوف: تكمل جوازنا ازاي يعني قولتلك انت محرم عليا ابعد عني 

حمزه بخبث: هكمل جوازنا كدا مثلا قرب منهاووو.. يتبع.  


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

لتكملة الروايه عمل انضمام اضغط هنا

#ضحية_زواج 


#Esraa_G_Eletrby

تعليقات

التنقل السريع