القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بين العشق و الانتقام البارت الثالث والرابع بقلم حبيبه الشاهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية بين العشق و الانتقام البارت الثالث والرابع بقلم حبيبه الشاهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية بين العشق و الانتقام البارت الثالث والرابع بقلم حبيبه الشاهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 







رواية بين العشق و الانتقام البارت الثالث والرابع بقلم حبيبه الشاهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#الفصل_الثالث 


- الطبيبه  : أنته متعرفوش أن المدام حامل 


- شمس  : لاااع مكناش نعرف بالحديت دا


- الطبيبه  : أزاي أنا قايله للحج عتمان قبل كده 


- شمس  : واااه أنا جولت محدش خابر يبجى محدش خابر واوعي تجولي لحد بالموضوع دا أنا بجولك بالساني دلوج بس لو شميت خبر أن حد عرف هيكون فيها رجب"تك أنتِ خابره زين أنا أبجى مين 


- الطبيبه بلعت رقها بخوف  : حـ حاضر م.. محدش هيعرف 


طرقهم شمس وصعد إلى الأعلى دلف إلى الغرفه ورزع الباب خلفه قامت قمر بفزع أنقمشت في نفسها نظرة له وهو ينظر لها ببرود توجه إلى الأريكه وقعد وهو يستمتع بخوفها 


- شمس  : خمس دجايج تكوني مغياره تيابك وتكوني واجفه جدامي إهنه 


- قمر بخوف  : حـاضر 


بتشيل الكلونه من يديها وبتقوم بتعب وكانت تمشي ببطء دلفت إلى المرحاض وأخذت حمامً دفئ وجأة تخرج تفجأة بأنها لم تحضر ملابس لتبديل ملابسها بتفتح الباب ببطء لم تجده في الغرفه بتحمد الله وبتخرج بتفتح الخزانه وهي تفكر بماذا سترتدي 


وجدته يدلف إليهم نظرة له بصدمه وجات لتدلف إلى المرحاض تفجأة بـ شمس يمسك بها نظرة له بخوف وتوتر وهي تضم البشكير من عند صد"رها بيديها بشده نظر إليها بسخريه 


- شمس وهو يقرب إلى رقبتها بوجهه  : خايفه من إي دا حجي كل حاجه فيكي ملكِ أنا مش عشي"جج لف يده الثانيه حول خسرها وهو يقربها له أكتر متخفيش إكده الخوف لساته مجاش أوعدك هخاليكِ تشوفي الم"وت بعناكِ ومش هطوليه 


- قمر برعشه و بكاء  : والله يا أبيه ما عملت حاجه أنت فاهم غلط لو مش مصدقني نروح عند دكتور تاني وأنت تعرف أني مش بكدب عليك 


شمس بيمسكها من شعرها فجأه وقلم بينزل على وجهها بتقع على الأرض من شدة قوته بيقرب عليها وبيمسكها من شعرها مره اخرى 


- شمس بصريخ  : كداااااااابه كداااااابه بدال الحكيمه جيبتلك أتنين والأتنين جالو أنك حبله جولي من مين إلي حبله منه 


- قمر ببكاء  : بالله مظلومه 


- شمس  : اخرس اخرس مش عايز حديت واصل وجومي يلا حضريلي الوكل 


- قمر بخوف  : بـ بس أنا مبعرفش 


- شمس بحد وهو يجلس على الاريكه  : تعرفي أنتِ تنسي العيشا بتاعت بنات مصر والحديت المسخ دا ومن دلوج أنتِ إلى هتحضريلي الوكل ليا وللكل وكل مستلزماتي أنتِ إلى هتجومي بيها فهمااااا


- قمر بخوف : حـ حاضر 


- شمس بقرف  : يلا جومي جبتلك تياب غياري وأعمليلي وأكل


بتأخذ الملابس الذي أحضرها لها شمس وتوجهت إلى المرحاض أرتدت العبايه وتوجهت إلى الخارج ثم إلى الأسفل دلفت إلى المطبخ وهي تفكر بماذا ستفعل بعد وقت كانت قامت بتحضير الطعام أمسكت الصنيه وتوجهت إلى الأعلى


في الأعلى دلفت زينه إلى غرفة قمر وجدت شمس يجلس على الفراش توجهت نحوه وضعت يديها على وجهه بحنان فتح عيونه 


- شمس بحد  : أنتِ إي إلي جابك إهنه 


- زينه وهي تداعب في وجهه  : أتوحشتك جاوي


- شمس وهو يغلق عينه : زينه مش وجتج دلوج يلا روحي جوتك لاني مش فيجلك 


- زينه بغيظ  : ماشي هامشي دلوج 


 زينه جات تخرج بتشوف قمر قدامها 

- زينه  : والله عاد بجى يخاليها هي إلي تجبله الواكل أما وريتك يابنت مصر 

بيتنظر لها بست"حقار وبتمشي بتدلف قمر إلى الداخل بتجده ينام وضعت الطعام على التربيزه 


في الصباح استيقظت بفزع بسبب سحبها من شعرها 

- قمر بألم  : اااااه شعري سبني 


- شمس بحد  : جبل ما اصحا تجومي تحضري الفطور منتيش جاعده في فوندج خمش نجوم للعع أنتِ في دوار الحاج عتمان فهمااا يلا جومي خمس دجايج ويكون الوكل جاهز ومستنيني تاحت 


- قمر بألم : حاضر حاضر هقوم بس بالله سيب شعري 


بيفق قبضات يده عنها وبيتجه إلى المرحاض 

قامت قمر من على الأرض بتعب أخذت الصنيه وتوجهت إلى الأسفل أحضرت الفطار مع الخدام بين همساتهم بالكلمات المح"رقه لها اخذت الطعام وضعته على السفره 

وهي تضع الصحون أتا شمس وجلس على الكرسي وبعديه بقيت أفراد العائله 


- عتمان بحد  : روحي دلوج ولما نعوزك هنشياعلك 


- شمس  : لع مهتروحش في حتى خاليكِ واجفه اهنه چاري لغيط أما أخلص وأكل 


- عتمان  : أنت بتع"صي جوامري 


- شمي  : لع مبع"صيش جوامرك بس قمر تبجى مارتي والكلمه كلمتي أنا مش حد تاني عليها أنت مش شيفني را"جل ولا إي علشان اخلي حد تاني يجمورها 


- نجاح   : خلاص يابوي وأنت ياولادي يلا الوكل هيوبرد وهيبجى ماسخ


- زينه  : معاكِ حق ياما يلا ياجلبي كول 


بعد تنولهم الطعام بيخرج شمس وبتصعد قمر إلى الغرفه قبل أنا تبدل ملابسها بتجد مرات عمها نجاح و زينه يدلفون إليها بهم"جيه وخلفهم بعض النساء نظرة لهم قمر برعب 


- قمر بفزع  : في إي يا طنط 


- نجاح  : في ربا"يه جديده يا جلب طنط يلا يانس"وان علموها الرب"ايه 


الستات أبتده يقربه ليها وهي ترجع للخلف بخوف 

قمر بتيجي تصرخ بتتفجأ بـ.....




بين العشق و الانتقام حبيبه الشاهد


#الفصل_الرابع


الستات بيقربه ليها وهي بترجع للخلف بخوف بس في واحده بتمسكها بتكتم صريخها وبيبداه يضر"بوها بعد وقت بتدخل عليهم نجاح 


- نجاح  : خلاص ياستات سبوها أنته كده عملته إلي عليكم وزياده كمان 

بيخرجه من الغرفه طرقنها ملقى على الأرض سايحه في دمائها 


في المزرعه بيدلف إلى المكتب وخلفه أحد العمال 

- العامل  : نورت المزرعه يا شمس بيه


- شمس بإبتسامة  : الله يخليك يا عم مصلحي فين الورج الي شيعتلك عليه 


- مصلحى وهو يعطيع الورق  : أهوا يابني 


- شمس  : طب روح أنت دلوج 


مصلحي بيمشي وبعديها بدقايق بيسمع صوت عالي في الخارج بيخرج إلى الخارج بيجد العمال يقفه أمام مكتبه والغفير يمنعهم من الدخول


- شمس  : واااه أنته اتخب"لته ولا إي في إي لكل الشوشره دي


- أحد الرجال  : بجى كوبرات البلد يجفه مع الناس ويجوله نعمله إي ومنعملوش إي وفي الأخر الست الصغيره تحبل ولسه سيبنها لدلوج 


- شمس بعصبيه  : وااه إي إلى بتجوله دا مسمعش حس إي حد الست الصغيره تبجى مارتي وأي حد منيكم يجول كلمه عليها أنا هج"تله الحديت الهتجوله دا حديت ماسخ بتصدجو كل الي بيتجال من غير متشوفه الحجيجه واين


بيطرقهم بغضب وبيأخذ سيارته وبيمشي بسرعه بيوصل الدورار وبيصفف سيارته وبينزل وبيدلف إلى الداخل 

عتمان بينظر له بأستغراب لانه لم يرا قبل بذلك الشكل 

بيصعد إلى الأعلى بيفتح الباب بعصبيه بيجد النور مغلق بي

بيفتحه بيتصدم من كمية الد"ماء التي على الأرض بيجري بفزع إليها 


- شمس  : جمر فوجي مين عمل فيجي إكده 

بيحملها وبيتوجه بيها إلى الأسفل بيتفزع عتمان من شكلها بيقوم وبيخرج وراه 

- عتمان  : حوصلها إي ياولادي 


بيضعه شمس في الخلف وعتمان في المقعد الأمام شمس بقى يقوض بسرعه كبيره بعد وقت بيوصل إلى المستشفى بينزل وبيحمل قمر وبيدلف بسرعه 


- شمس بشخيط  : دكتوووره عايز دكتوووووره بسرعه 


- الممرضه  : إي الهمجيه دي واااه ما براحه... يامو"ري مالها البنته


- عتمان  : أنا عايز حكيمه دلوج يلا أنته لساتك هتتحداتي


- الممرضه  : تعالى وراي حطها في الجوضه

بيمشي خلفها بيدلف إلى غرفه بيضعه والطبيبه بتدلف إليهم 


في الخارج 

- عتمان  : أنت إلى عملت فيها إكده


- شمس بعصبيه  : المفرود أنا إلي أسالك السؤال ده مش أنت مين إلي عمله كده فيها


- عتمان  : أنت هتعلي صوتك عليا ولا إي، مخبرش مين عمل فيها إكده أنا قونت جاعد مكاني زي ما شوفتني لما جيت من برا 

- شمس بيهدا نسبين  : أهل البلد عرفه بحمل قمر 


- عتمان  : أنت هتجول إي ومين خبرهم بالحديت دا


- شمس  : معرفش بس مفيش غير الدكتوره إلي تعرف الكلام ده 

- عتمان  : تجيلي تحت رجلي في أجل من ساعه 


- شمس  : سيب الموضوع ده عليا وأنا الي هتصرف وأنت 

خاليك هنا معاها ولما تفوق أبقى طمني عليها وأنا هعمل مشوار صغير وراجع 


- عتمان  : بتتحدت بحديت مش حديتنا ياولادي خالي بالك لتغلط وتتحدت بحديت مصر 


- شمس  : متخفش ياجدي أنا بس مخبرش مالي دلوج 


- عتمان  : روح ياولادي ومتعوجش 


شمس بيمشي بسرعه بيأخذ سيارته وبيتوجه إلى الطريق بعد دقايق بيدلف إلى عياده طبيبه بيتوجه إلى غرفة المكتب بيفتح الباب وبيدلف بهم"جيه بينظر إلى الفتاه الحامل 


- شمس  : جومي ياولايه برا 


- الدكتوره بخوف : شـ شمس بيه 


- شمس بحد  : مسمعش حديتك وأنتِ جومي يلا 


الفتاه بتخرج بخوف وهو بيمشي بخطوات بطيئه بيجلس على أحد الكراسي وينظر إليها وهو يضع الم"سدس على الترابيزة المكتب 


- شمس  : هتنطجي ولا لع


- الدكتوره بتوتر  : هنتطق هنتطق 


- شمس  : سمعك جولي كل حاجه وعملتِ إكده ليه


- الدكتوره بتوتر : في غفير جه هنا وقالي أن الأنسه قمر تعبانه وأنا في الطريق جاله تاليفون وقالي الست هانم عايزه تكلمك ولما كلمتها قالتلي أنها عايزاني أقول أن الأنسه قمر 


حامل أنا اعتراضت بـ بـس لما هدد"تني بأنها تق"طع عيشي وتقفلى العياده أنا خوفت وخوفت أكتر من الغفير واحنا كنا على طريق زراعي 


- شمس بصدمه ممزوجه بعصبيه  : تعرفي الست إلي كلمتك


- الدكتوره برعشه  : ا.. اه


- شمس  : أنطجي مين

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

يتبع انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا


 

تعليقات

التنقل السريع